Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Malý iPhone může k Applu přilákat více androidistů než topmodel

  0:16aktualizováno  0:16
Čtyřpalcový iPhone SE může být pro Apple trefou do černého. Analýza prvních dnů předprodeje totiž poukázala na odlišné spotřebitelské chování, novinka je totiž pro uživatele telefonů s Androidem lákavější než špičkový iPhone 6s.

Srovnání podílů kupujících iPhonů (6s a SE) z pohledu dříve zakoupených telefonů | foto: Slice Intelligence

Dlouhé spekulace o příchodu malého iPhonu ukončil Apple v pondělí 21. března, kdy v kalifornském Cupertinu představil model SE (více zde). iPhone se čtyřpalcovým displejem uvádí na trh i navzdory současnému trendu smartphonů s pětipalcovými a většími displeji. Nicméně podle prosincového průzkumu společnosti Piper Jaffray pětina respondentů považuje právě čtyřpalcový displej za optimální.

Do karet pak Applu hraje i fakt, že novinka po hardwarové stránce ve srovnání se současnou špičkou nikterak nestrádá (více zde). Pro firmu tak může být malý iPhone trefou do černého. Naznačuje to i analýza společnosti Slice Intelligence, která dlouhodobě sleduje chování skupiny více než čtyř milionů on-line nakupujících. Analytici společnosti se tak zaměřili na předobjednávky iPhonu SE uskutečněné v USA mezi 24. a 27. březnem.

Fotogalerie

Zjistili například, že ve srovnání s iPhonem 6 je počet přijatých předobjednávek malého iPhonu doslova mizivý. Dosáhl totiž jen tří procent předobjednávek předloňského topmodelu, modelu 6s se ve srovnání s ním podařilo v předobjednávkách dostat na 54 procent.

Je však nutné zmínit, že iPhone 6 byl zcela novým modelem. Oproti předchozímu iPhonu 5s nepřinesl jen hardwarové změny, ale i nový vzhled. Za vysokým počtem předobjednávek pak stojí fakt, že mnozí uživatelé iPhonů s obměnou starších modelů vyčkávají právě na představení zcela nových modelů. Tedy těch bez přízviska „s“, které přinášejí spíše drobná vylepšení.

Srovnání aktuálních a dřívějších dat analytické společnosti tak poukázalo především na odlišné rozložení cílových skupin. Téměř polovinu všech kupujících (48,7 %) iPhonu SE totiž tvoří uživatelé, kteří v předchozích dvou letech neuskutečnili žádnou on-line objednávku nového telefonu. Čtyřpalcová novinka Applu tak oproti modelu 6s ve skupině uživatelů, kteří na změnu telefonu příliš nespěchají, dosáhla vyššího procentního podílu než v případě vrcholného iPhonu. V jeho případě činil její podíl na předobjednávkách jen 40,4 procenta.

Zajímavější pro Apple je však podíl kupujících z řad dosavadních uživatelů telefonů s konkurenčním systémem Android. Podíl jejich objednávek se totiž oproti špičkovému modelu 6s zvýšil. Zatímco v případě iPhonu 6s na přeběhlíky z konkurenčního systému připadalo jen zhruba deset procent všech on-line předobjednávek, tak u iPhonu SE jejich podíl narostl na 15,9 procenta.

Příliš zajímavá není novinka pro skupinu uživatelů, kteří v posledních dvou letech uskutečnili předobjednávku některého z iPhonů. Na tu totiž ze všech předobjednávek iPhonu SE připadá jen 35,4 %. V tomto ohledu tak Apple zaznamenal větší úspěch s iPhonem 6s, v jehož případě na stejnou skupinu kupujících připadala téměř polovina (49,3 %) předobjednávek.

Malý iPhone zaujal starší a méně vzdělané uživatele

Podle společnosti Slice Intelligence pak menší iPhone oslovil více starších uživatelů, než je u Applu obvyklé. Více než pětina kupujících (20,9 %) je totiž ve věku 45 až 54 let, tedy o zhruba tři procentní body více než v případě vrcholného modelu. Ten oslovil naopak více uživatelů ve věku 35 až 44 let (22,4 % oproti 18,6 %).

Věková skupina 25 až 34 let vykazuje téměř stejné podíly - 28,1 % a 27 % ve prospěch iPhonu 6s. Uživatele ve věku 18 až 24 let pak více oslovila čerstvá novinka (8,6 % oproti 6,2 %).

Fotogalerie

Z pohledu dosaženého vzdělání dávají menšímu modelu přednost spíše uživatelé se středním a nižším vzděláním, lidé s vysokoškolským vzděláním upřednostňují naopak vrcholný model. I v tomto ohledu se tak novinka vzdaluje od obvyklého průměru Applu. Většina uživatelů, kteří uskutečnili předobjednávku některého z iPhonů, má pomaturitní či bakalářské vzdělání.

Většina kupujících je mužského pohlaví (69 %) a nic na tom nemění ani model SE s výrazně menším displejem, než je současný standard. I přes jeho pouze čtyřpalcovou úhlopříčku jsou za 77 procenty předobjednávek muži. To však neznamená, že stejné procento se stane i přímými uživateli. Některé iPhony SE, které předobjednají muži, totiž pravděpodobně skončí v rukou jejich manželek či přítelkyň.

Autor:




Nejčtenější

Lenovo Moto G5 Plus
Lenovo chystá Moto G5 Plus. Výbavou se zařadí do střední třídy

Lenovo má v blízké budoucnosti vyrábět už jen smartphony se značkou Moto. Dalším takovým modelem má být smartphone G5 Plus.  celý článek

Kazuo Hirai, prezident Sony Corporation, během rozhovoru na CES 2017
Chytré telefony tu nebudou věčně, řekl nám prezident Sony, Kazuo Hirai

Las Vegas (Od zpravodajů Technet.cz) Redakci Technet.cz se podařilo získat exkluzivní rozhovor s jedním z nejvlivnějších mužů světa elektroniky, nejvyšším šéfem Sony Corporation Kazuo Hiraiem. V...  celý článek

iPhone 7 Jet Black je v prodeji s pamětí jen 128 nebo 256 GB. U Samsungu bude...
Rekordní prodeje: Samsungů S8 se prodá 60 milionů, iPhonů 8 ještě více

Samsung si vytyčil cíl, že letos vyrobí 60 milionů smartphonů Galaxy S8. Jenže po iPhonech 8 má být ještě větší sháňka.  celý článek

Velký displej, menší tělo a voděodolnost. Takto láká LG na chystaný topmodel G6
Přehřívání Notu 7 děsí konkurenci. LG chce použít měděné chladiče

LG zanedlouho představí nástupce loňského modelu G5. O „šestce“ toho moc konkrétního nevíme. Mluví se o velkém displeji s minimálními okraji a odolností vůči...  celý článek

LG vlastní displej použilo i loni u modelu G5. Panel měl QHD rozlišení a...
LG má nový super displej pro smartphony. Je širokoúhlejší

Společnost LG Display představila nový 5,7palcový LCD panel určený pro špičkové smartphony. Má rozlišení QHD+ a premiéru si má odehrát u připravovaného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.