Phishing

Phishing | foto: Profimedia.cz

Internetem se šíří podvodný e-mail, varuje Telefónica O2. Pozor, ať nenaletíte

  • 39
Tento týden se začal po síti šířit podvodný e-mail, který žádá uživatele o zaslání přihlašovacích údajů k jejich e-mailovým účtům. Přestože je napsán velmi amatérsky a neobsahuje falešnou doménu operátora, rozhodla se Telefónica O2 své zákazníky varovat.

"Žádáme veřejnost, aby na tyto zprávy v žádném případě nereagovala a nezadávala požadované údaje," stojí v oficiálním prohlášení operátora. 

E-mail s předmětem "Aktualizace internetového účtu" zneužívá jméno společnosti k výzvě o zaslání e-mailové adresy a přístupového hesla. Důvodem má být chyba v e-mailovém účtu zákazníka a nutnost jeho aktualizace.

Podvodná zpráva, která je viditelně strojově přeložena z anglického jazyka, může dle operátora zmást zejména nepoučené příjemce. Ti mohou nabýt dojmu, že jde o oprávněnou výzvu. "Žádný operátor však tímto způsobem zadání dat po svých klientech nevyžaduje," varoval Vlastimil Sršeň, tiskový mluvčí Telefóniky O2.

Jak se bránit

  • Nedůvěřovat všem došlým e-mailům, zvláště těm, které po vás chtějí nějaké citlivé údaje
  • Podobné zprávy si ověřovat přímo u dané společnosti
  • Pokud zjistíte, že jste takovému podvodu naletěli, okamžitě si změňte heslo či zablokujte bankovní účet. V případě škody podejte oznámeni na Policii ČR

  • Pokud již některý klient na níže uvedený e-mail zareagoval, důrazně se doporučuje okamžitě změnit heslo k danému e-mailovému účtu. Zároveň by se měl poškozený přesvědčit, zda schránka neobsahovala i další citlivé údaje a dle toho případně reagovat.

    Podvodné e-maily jsou součástí tak zvaného phishingu, což je technika používaná na internetu k získávání citlivých údajů od obětí útoku. Mnohem častěji se týkají bankovního sektoru, s problémem podvodných e-mailů například nedávno bojovala Česká spořitelna. - čtěte Pozor na nebezpečné varování od České spořitelny


    Originální znění podvodného emailu

    > Předmět: aktualizace e-mailového ú?tu
    >
    Telefónica O2 Czech zásilková sluzba mail internetové stránky chtejí, abychom Vás informovali, zejsme Mít nejaké problémy, o kazdého zákazníka úctu e-mailem. VYVOLANÝCH Kód chyby 334.409. Jsme zjistili, ze behem nekolika dní od nynejska kazdý zákazník Nebude mít prístup k jeho e-mail Úcet.
    V tomto ohledu, jste povinni poslat svoji e-mailovou adresu a heslo  Pro nový úcet aktualizovat.Jste upozorneni na to, aby okamzite odeslat USA pozadované informace tak, aby Umoznit USA okamzite aktualizovat své ACCOUNT.YOU USA jsou pro odeslání této informace prostrednictvím e-mail  helpaccess@sify.com
    Poznámka: Musíte pochopit, ze duvod, proc to nejsou odesláním tohoto zprávy z nasí vlastní account.
    This je zpusobeno na nekteré technické problémy, které jsme práve ted. Dekujeme za pochopení.
    Níze uvedené informace pozadovaná pro aktualizaci úctu

    1) celá e-mailová adresa:
    2) heslo:
    3) Stát:
    4) datum
    5) Jméno a príjmení:

    (c) 2006 Telefónica O2 Czech Republic, as,