"Žádáme veřejnost, aby na tyto zprávy v žádném případě nereagovala a nezadávala požadované údaje," stojí v oficiálním prohlášení operátora.
E-mail s předmětem "Aktualizace internetového účtu" zneužívá jméno společnosti k výzvě o zaslání e-mailové adresy a přístupového hesla. Důvodem má být chyba v e-mailovém účtu zákazníka a nutnost jeho aktualizace.
Podvodná zpráva, která je viditelně strojově přeložena z anglického jazyka, může dle operátora zmást zejména nepoučené příjemce. Ti mohou nabýt dojmu, že jde o oprávněnou výzvu. "Žádný operátor však tímto způsobem zadání dat po svých klientech nevyžaduje," varoval Vlastimil Sršeň, tiskový mluvčí Telefóniky O2.
Jak se bránit
Pokud již některý klient na níže uvedený e-mail zareagoval, důrazně se doporučuje okamžitě změnit heslo k danému e-mailovému účtu. Zároveň by se měl poškozený přesvědčit, zda schránka neobsahovala i další citlivé údaje a dle toho případně reagovat.
Podvodné e-maily jsou součástí tak zvaného phishingu, což je technika používaná na internetu k získávání citlivých údajů od obětí útoku. Mnohem častěji se týkají bankovního sektoru, s problémem podvodných e-mailů například nedávno bojovala Česká spořitelna. - čtěte Pozor na nebezpečné varování od České spořitelny
Originální znění podvodného emailu> Předmět: aktualizace e-mailového ú?tu 1) celá e-mailová adresa: (c) 2006 Telefónica O2 Czech Republic, as, |