Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Xiaomi Hugo Barra končí. Vrací se do Silicon Valley

  0:18aktualizováno  0:18
Bývalý viceprezident divize Googlu, která měla na starosti operační systém Android, se po čtyřech letech vedení čínské značky Xiaomi vrací zpět do USA.

Hugo Barra na tiskové konferenci z doby, kdy ještě pracoval pro Google | foto: bloomberg.com

Měl mít za úkol vyvést značku Xiaomi za hranice domácí Číny a teď svou funkci přenechá jiným. Řeč je o bývalém viceprezidentovi Androidu Hugovi Barrovi, který po čtyřech letech končí v čele Xiaomi. Funkci po něm převezme Xiang Wang, který v současnosti zastává post viceprezidenta firmy.

Barra to oznámil na svém facebookovém profilu. Údajně ho čekají „nová dobrodružství“ v Silicon Valley. Dodává, že jeho rozhodnutí bylo silně motivováno tím, že mu schází jeho rodina a život, který si v centru technologií dříve vybudoval. „Když vidím, kolik jsem toho za posledních několik let vynechal, je mi jasné, že přišel čas návratu,“ píše. Co přesně chce po návratu do USA dělat, zatím nespecifikoval.

Odchod z Xiaomi je poněkud překvapivý vzhledem k tomu, že značku letos poprvé dovedl i na největší veletrh technologií CES v Las Vegas a navíc získává pozornost zákazníků i mimo domácí Čínu. Objevují se první modely s podporou evropských frekvencí LTE, model Xiaomi Mi Mix byl zase designovým hitem, po kterém se v Číně jen zaprášilo.

Je to ohromný pokrok. V době, kdy Hugo Barra do Xiaomi přišel, se o značce říkalo, že jen kopíruje Apple (jak sám Barra v roce 2014 přiznal). Za několik let s Barrou v čele se však dokázala vyprofilovat v poměrně osobitou firmu, která se nebojí experimentovat.

I přes výše zmíněné úspěchy ve světě má značka problémy na domácím trhu. V roce 2016 dokonce vypadla z žebříčku pěti největších výrobců smartphonů, když ji z čínských značek předehnaly Vivo, Oppo i Huawei. Barra tedy sice svůj odchod z firmy svádí na stesk po domově, ale pravda může být trochu někde jinde.

Autor:




Nejčtenější

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Nokia 8
Nejlepší Nokia 8 má skvělý výkon a je to první „obojíčkový“ smartphone

Nový vlastník značky Nokia konečně představil svůj top model. Novinka s označením 8 je špičkový smartphone, který ctí tradice. Nemá displej přes celé čelo, ale...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Další z rubriky

T-Mobile eSIM
Do mobilů přestaneme strkat kousek plastu. SIM přiletí vzduchem

Malým plastovým SIM s miniaturním čipem v příštích letech odzvoní. Telefony, tablety, nositelná elektronika a další mobilní zařízení se začnou čím dál více...  celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Mi Zone v pražském obchodním centru Atrium Flora
Chaos jménem Xiaomi v Česku. Oficiální je jediný prodejní pultík

Donedávna byla značka Xiaomi na českém trhu zastoupena několika menšími neoficiálními dovozci a distributory, kteří se mezi sebou navzájem přetahovali o české...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.