Hudba pro mobily je lákavá, ale předražená

  • 5
Mobilní operátoři se neproslavili zrovna tím, že by melodie, tapety nebo hry prodávali uživatelům lacino. Jejich nenasytnost nyní brzdí slibně se rozvíjející trh se stahováním hudby ze sítě přímo do mobilů.

Potvrdila to nová studie agentury Strategy Analytics, která se primárně zaměřovala na srovnání hudebních obchodů amerických operátorů Sprint a Verizon Wireless.

Jen velmi málo uživatelů je za stávající situace ochotno platit premiové ceny jen proto, že si mohou skladbu stáhnout přímo do mobilu.

„Strategy Analytics vidí velký zájem ze strany spotřebitelů o mobilní hudební služby…Ceny nicméně zůstávají velkou bariérou jejich rozvoje,“ uvádí se ve zprávě Strategy.

Možnost stáhnout píseň do mobilu bez toho, aby jej bylo nutné spojovat s počítačem, mobilní uživatele láká. Jsou za takovou službu ochotni připlatit v průměru 35 % ceny navíc. Agentura Strategy ve srovnání zjistila, že se operátoři nestydí napařit k průměrné pořizovací ceně přirážku klidně až 150 %. Takové ceny už uživatelé neskousnou.

Ilustrační foto