Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Narostla mu křídla. Huawei se přes noc změnil v luxusní a drahou značku

  0:18aktualizováno  0:18
Berlín (Od zpravodajů Mobil.iDnes.cz) - Tisková konference zakončená módní přehlídkou a šéfredaktorka španělské mutace magazínu Vogue na pódiu. I to jsou důkazy toho, že se čínský Huawei změnil. Ze značky levných telefonů pro každého se definitivně a doslova přes noc stal výrobce prémiových smartphonů.

Prezentace Huawei v Berlíně byla v mnohém zdlouhavá a nudná. Během hodiny a půl ovšem nastalo několik momentů, které jasně ukazují, že Huawei doslova získal křídla a míří mnohem výš než dosud. Už loni výrobce s modely P7 a Mate 7 naznačil, že nechce být jen značkou levných smartphonů, letos to ještě důrazněji připomněl typem P8 a teď v Berlíně to zcela jasně řekl novinkou Mate S a podpořil to jeho prezentací.

Zmíněná módní přehlídka nebo přítomnost významných novinářů ze světa módy jsou toho jasným důkazem. Huawei se také tentokrát během prezentace novinky tolik nesoustředil na různé technické parametry a drobnosti, větší prostor dostaly design a provedení telefonu. Spousta videí, které premiéru dokreslovaly, hrála na pocity a emoce. Huawei už prostě nejsou levné telefony pro každého a firma to dala v Berlíně jasně najevo. Jako by to přiznala poprvé a změna přišla doslova přes noc.

Fotogalerie

Posun ostatně potvrzuje i Yanmin Wang, šéf obchodních aktivit Huawei ve středoevropském regionu. „Huawei byl dosud technologickou značkou a naše produkty kladly důraz na specifikace a inženýrská řešení. Rozhodli jsme se však, že chceme být blíže lidem, a proto jsme spojili nejnovější techniku s módou a stylem. Evropskému zákazníkovi tak ukazujeme naši novou, lidštější tvář. Budeme mít nadále i cenově atraktivní produkty, ale my chceme mít image spolehlivé a prémiové značky,“ odpověděl na náš dotaz ohledně změny krátce po tiskové konferenci.

Sebevědomé cenovky všech nových modelů to jasně ukazují. Špičkový Mate S už se cenou dotáhl na konkurenty zavedených značek jako Samsung, Apple, HTC, Sony nebo LG. S českou cenovkou 17 590 korun sice nebude nejdražší, ale třeba základní Samsung Galaxy S6 je levnější, špičková LG také a HTC bude s modelem M9 cenově také níže. Jasně, jsou to vlastně už půl roku staré telefony, ale rozdílů ve výbavě zase tolik není, každý z těchto kousků má svá pro a proti. Ceny dražších variant u nás neznáme, provedení s dvojnásobkem paměti (64 GB) má stát 699 eur namísto 649 eur u základního provedení. U nás tedy asi 19 tisíc, pokud se tu bude prodávat. A varianta s Force Touch displejem a 128 GB vnitřní paměti pak bude ještě draží, jen se výrobce nepochlubil o kolik. Tipujeme cenu zhruba 800 eur, v přepočtu tedy téměř 22 tisíc korun.

Že je to jen případ jednoho modelu? Opak je pravdou. Vždyť už v létě představený typ P8 stojí 13 tisíc korun, předchůdce přitom u nás začínal na deseti tisících. A třeba v Berlíně nově představený model střední třídy G8 s 5,5palcovým Full HD displejem a Snapdragonem 615 vyjde na 399 eur, tedy asi 11 tisíc korun.

A stejné je to s chytrými hodinkami, jejichž cenu Huawei v Berlíně oznámil. Jejich mechanické provedení se od představení v Barceloně trochu proměnilo, ale určitě Watch patří k těm zdařilejším pokusům na tomto poli. Ceny 399 eur (tedy asi 11 tisíc korun) za základní model s koženým páskem, 449 eur (asi 12 200 korun) za typ s kovovým tahem a 699 eur (asi 19 tisíc korun) za zlatě zbarvený model Elite ovšem opět nejsou žádná láce.

Huawei si ovšem to vše může dovolit. Zákazníci se očividně naučili platit prémiové ceny u konkurence a na poli modelů s výtečným poměrem výkon/cena firma bojuje pomocí své nové značky Honor. „Honor je značka pro digitální generaci, pro lidi, kteří jsou zvyklí žít on-line, a tomu se přizpůsobuje i portfolio produktů a ceny,“ vysvětlil nám Yanmin Wang.

V podstatě tím potvrdil, že Huawei si cestu k zákazníkovi najde a je vlastně jedno, pod jakou značkou to bude. Každopádně právě uvedení značky Honor již dává v souvislosti s aktuálním posunem Huawei mnohem větší smysl. A kdyby čínské značce náhodou sázka na prémiovou modelovou řadu nevyšla, vždy může zase otočit kormidlem jiným směrem. Pryč od přehlídkového mola.





Nejčtenější

Ikonický, jednoduchý design má podle některých informací doznat radikální...
Google mění svou ikonickou domovskou stránku. Ale jen na mobilu

Mobilní aplikace vyhledávání Googlu obsahují takzvaný „feed“ - návrhy článků, videí či zpráv, které si Google myslí, že jsou pro vás relevantní. Služba teď...  celý článek

HTC U11
Mačkací telefon znamená návrat na vrchol. Test HTC U11

Firma HTC, kdysi průkopník na poli smartphonů, nezažívá zrovna skvělé časy. Někdy jsou totiž její telefony vcelku po právu přehlíženy. Ale přehlédnout nové HTC...  celý článek

iPhone 7
Dvě třetiny všech vyrobených iPhonů jsou stále v provozu

Do konce letošního března Apple za skoro 10 let vyrobil 1,163 miliardy iPhonů. Podle analytické společnosti Newzoo jich bylo v letošním dubnu stále v provozu...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S9 má mít stejný displej jako S8, ale s integrovanou čtečkou

Podle nových zpráv si příští generace špičkových samsungů ponechají displeje se stejným rozlišením a stejným tvarem jako u současných modelů.  celý článek

Ilustrační snímek
Někdo pašuje mobily do vězení. Vězni si fotí selfíčka na Facebook

Novozélandská vězeňská služba se snaží rozplést pro ni neobvyklý případ. Do věznice v Aucklandu totiž někdo i přes všechna obvyklá bezpečnostní opatření...  celý článek

Další z rubriky

Alcatel A3 XL
Kříženec od Alcatelu zastoupí i tablet. Navíc nestojí mnoho

Současné smartphony mají čím dál větší displeje. Nový Alcatel A3 XL je však s šestipalcovým displejem extrém. Nahradí tak i tablet, přitom nestojí mnoho.  celý článek

Smartphone RED Hydrogen One
Smartphone s holografickým displejem bude jeden z nejdražších na trhu

Výrobce RED, který se specializuje na profesionální kamery a fotoaparáty, se pustí do výroby smartphonů. Za jeho prvotinu s názvem Hydrogen One s holografickým...  celý článek

Tmavá verze je decentní. Stejně jako u S6 edge to vlastně není čistá černá, ale...
Špičkové iPhony a samsungy zlevňují o tisíce, ale jen do vyprodání

Velmi zajímavé ceny dostaly starší špičkové modely od Samsungu a Applu. Na modely Samsung Galaxy S7 a S7 edge spustil výrobce cashback slevu, iPhonu 6 v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.