Petra Faltýnová se smartphonem Huawei Ascend P7

Petra Faltýnová se smartphonem Huawei Ascend P7 | foto: Huawei

Huawei zlevňuje většinu modelů, přestože je dolar drahý

  • 2
Huawei se odhodlal v dnešní době k netradičnímu kroku a zlevnil velkou část svého portfolia mobilů. U některých přístrojů je to logické, čeká se na nástupce a slevy nejsou zásadní, od 200 do 500 korun. S ohledem na kurz koruny k dolaru je však sleva překvapivá, konkurence spíš zdražuje.

Aktuálně stojí dolar téměř 26 korun, což je o šest korun více než před rokem. Dovozové zboží zdražuje, stejně tak některé mobily. Třeba Apple zvedl ceny všech iPhonů dost razantně. Huawei se odhodlal k opačnému kroku.

Za pozornost stojí sleva základního modelu Y530, který má nově nastavenou doporučenou cenu 2 290 korun. O pět stokorun je levnější například i loňský top model P7, který nyní stojí 8 490 korun. S ohledem na výbavu je to atraktivní nabídka, bez ohledu na to, že již tento týden v Londýně Huawei představí nástupce.

Slevy mobilů Huawei
ModelStará cenaNová cena
Y5302 790 Kč2 290 Kč
Y5503 590 Kč3 290 Kč
G6304 290 Kč3 990 Kč
G620S4 790 Kč4 490 Kč
G7507 190 Kč6 990 Kč
G77 990 Kč7 490 Kč
P78 990 Kč8 490 Kč

Zajímavá je i cena modelu G620S, který je levnější o 300 korun a vyjde nyní na 4 490 Kč. Telefon má pětipalcový displej a podporuje LTE.

Musíme dodat, že tyto nižší ceny se na trhu projevit nemusí, v rámci marží a slev někteří prodejci prodávají přístroje levněji již delší dobu a na trhu jsou i telefony z šedého dovozu, které jsou ještě levnější než uvedené doporučené ceny výrobce pro český trh.

Je možné, že Huawei slevami reaguje na agresivní nástup čínských konkurentů, především Lenovo je na českém trhu velmi agresivní. Celkově je český trh velmi rozdrobený, což je dáno tím, že zde operátoři mobily nedotují a tak oproti předchozím rokům stoupl podíl prodejů mobilů na volném trhu (mimo operátory) na výrazných 75 procent. Ještě před pár lety byla přitom situace opačná.

Díky tomu v Česku působí velké množství značek, menších i větších, často v rámci dovozů přes importéry bez přímé aktivity samotného výrobce. V západní Evropě není v tomto směru konkurence zdaleka tak široká.