Západní Evropa tedy zůstává trhem s nejvyšší konkurencí na světě, uvedl dnes internetový portál IT Facts s odvoláním na poslední studii agentury Strategy Analytics. V prvním čtvrtletí minulého roku dodali výrobci na západoevropský trh 41 milionů mobilních telefonů.
V prodeji mobilů stále vedou marketingové velmoci v čele s Nokií, která měla na trhu podíl 35 procent, uvedl jeden z ředitelů Strategy Analytics pro mobilní technologie Neil Mawston. Samsung se proti tomu přesunul ze čtvrtého místa na druhé s podílem 14 procent trhu. Motorola byla třetí s 13 procenty.
Strategy Analytics dodávají, že vlna, kdy si spotřebitelé kupovali telefony s barevným displejem, je u konce. Agentura předpokládá, že s nástupem druhé poloviny roku zůstanou podmínky na trhu tvrdé.
Od operátorů a jejich dodavatelů telefonů bude trh očekávat řadu telefonů třetí generace za cenu pod 150 eur, tedy pod 4500 Kč. Právě díky mobilům třetí generace si na evropském trhu vede dobře jihokorejská skupina LG.