Ten bude obsahovat veškeré nezbytné údaje spojené s cestou: datum a čas vydání lístku, doba platnosti (hodina a čtvrt), a pochopitelně i kód, který umožní případné přepravní kontrole odhalit podvodníky.
Římské metro ovšem bude ze systému vyloučeno - vzhledem k tomu, že celá podzemní dopravní síť zatím není pokryta telefonním signálem.
Systém placení jízdného přes mobil se jmenuje Teleplay a je určen i pro zahraniční turisty, kteří zaplavují italskou metropoli bez ohledu na roční období. Platba mobilem bude možná díky dohodě, kterou uzavřeli italští operátoři s provozovateli mobilních sítí v zahraničí.
Smutnou stránkou moderního pojetí platby jízdného je fakt, že to přijde na víc než "normální" jízdenka. Do ceny virtuální jízdenky se totiž promítnou nejen náklady spojené s odčítáním částky z kreditní karty majitele, ale rovněž náklady, které si napočítá mobilní operátor.
Řím si sice s využitím mobilní sítě v tomto směru pospíšil, primát mu ale nepatří. Systém placení jízdného už ověřují od roku 2002 ve finských Helsinkách na vzorku 200 lidí. Přepravní síť ve finské metropoli zahrnuje 8129 autobusových a ramvajových
zastávek, upřesňuje agentura.