Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec „falešných“ aplikací zdarma. Google je práskne

aktualizováno 
Do konce srpna se přestanou hry, které nabízejí další nákupy uvnitř aplikace, uvádět v obchodě Play v kategorii zdarma. Majitel operačního systému Android se na tom dohodl s Evropskou komisí. Podobný krok ze strany Apple zatím chybí.

Google si dá pozor na děti, nakupující ve hrách bez svolení rodičů | foto: Reuters

Důvodem pro zavedení těchto opatření je vlna stížností ze strany rodičů, jejichž děti jsou neustále vystaveny nabídkám dodatečných nákupů ve hrách, které hrají. Někteří rodiče totiž mohou mít telefon spárovaný s bankovním účtem a nákup ve hře je potom otázkou zadání hesla či pouze jen potvrzením objednávky.

Fotogalerie

Obsah dohody nabádá jak Google, tak Apple, aby tyto firmy neklamaly zákazníky nálepkou „zdarma“ na hře, která ve skutečnosti obsahuje celou řadu dalších nákupů. Dále by hry neměly explicitně pobízet k takovýmto nákupům. Zákazník, který hru z obchodu stahuje, by měl být předem seznámen s veškerými platebními možnostmi a také mít k dispozici kontakt na výrobce.

„Spotřebitelé, v tomto případě zejména děti, musejí být lépe chráněni při hraní on-line her. Tato akce přinese neocenitelnou zkušenost pro více efektivní organizaci prosazování spotřebitelských práv v Unii. Zde vidíme, že spolupráce se vyplácí a pomáhá při zlepšování ochrany spotřebitelů všech členských států Unie,“ stojí v tiskovém prohlášení Evropské komise. 

Google požadavkům vychází vstříc, Apple mlčí

Firma Google už na těchto opatřeních nějakou dobu pracuje. Nejdříve začala už před stažením aplikace upozorňovat na placený obsah, a nyní se na základě dohody s Evropskou komisí zavázala přestat řadit hry s placeným obsahem do kategorií „zdarma“. Do konce srpna bychom tak mohli očekávat změny v kategorizaci aplikací v obchodě Play.

Dalším typem opatření ze strany Google je požadavek na heslo při každém nákupu. I toto Evropská komise chválí, nicméně realita může být v tomto případě odlišná. Stačí, když rodič sám něco v aplikaci nakoupí, potvrdí možnost „příště se na heslo neptat“ a ochrana je rázem pryč.

Evropská komise však stále čeká na reakci firmy Apple. „Bohužel Apple nenabídl žádné konkrétní řešení problému s autorizací poplatků v aplikacích“, stojí dále v tiskovém prohlášení. Jediným krokem vůči tomuto problému je tak nedávné zavedení limitu 15 minut bez nutnosti opětovného zadání hesla po předchozím nákupu.





Nejčtenější

Reklama mobil Čína
Čína poslala obry do Prahy, v reklamě propagují nový mobil

V reklamě na nový mobil čínské značky Oppo se objevila celá řada českých lokalit: Praha, Kolín nebo Český Krumlov. Obr v ní pomáhá s vánoční výzdobou měst a...  celý článek

Jeden z mnoha konceptů iPhonu 8 s displejem zcela bez rámečků
Revoluční iPhone 8 se má prodávat lépe než rekordní iPhone 6

Podle analýzy společnosti Nomura má být iPhone 8 opravdovým hitem. Očekává se, že se bude prodávat ještě lépe než přelomový model iPhone 6, který v roce 2015...  celý článek

Ilustrační snímek
Oblíbená selfie póza se vztyčenými prsty má nečekané bezpečnostní riziko

Zejména v Japonsku je trendem ukazovat při focení vztyčené prsty ve tvaru písmene V. Tamní výzkumníci však přišli na zásadní problém této pózy: fotoaparáty...  celý článek

O2 spustilo VoLTE
Volání bez ruchů už i u O2. VoLTE podporují zatím jen dva smartphony

O2 jako poslední tuzemský operátor spustilo volání v síti LTE. Ovšem výhody VoLTE zaznamenají zatím pouze uživatelé dvou špičkových samsungů z jeho distribuce.  celý článek

Možná podoba Samsungu Galaxy S8 v krytu Olixar.
Samsung Galaxy S8 v Barceloně nepředstaví

Samsung si letos dá na čas a svůj vrcholný model nepředstaví na veletrhu MWC, kde v poslední době své topmodely tradičně ukazoval.  celý článek

Future Recruitment s.r.o.
Specialista firemních produktů

Future Recruitment s.r.o.
Středočeský kraj, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj, Ústecký kraj, Liberecký kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.