Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec „falešných“ aplikací zdarma. Google je práskne

aktualizováno 
Do konce srpna se přestanou hry, které nabízejí další nákupy uvnitř aplikace, uvádět v obchodě Play v kategorii zdarma. Majitel operačního systému Android se na tom dohodl s Evropskou komisí. Podobný krok ze strany Apple zatím chybí.

Google si dá pozor na děti, nakupující ve hrách bez svolení rodičů | foto: Reuters

Důvodem pro zavedení těchto opatření je vlna stížností ze strany rodičů, jejichž děti jsou neustále vystaveny nabídkám dodatečných nákupů ve hrách, které hrají. Někteří rodiče totiž mohou mít telefon spárovaný s bankovním účtem a nákup ve hře je potom otázkou zadání hesla či pouze jen potvrzením objednávky.

Fotogalerie

Obsah dohody nabádá jak Google, tak Apple, aby tyto firmy neklamaly zákazníky nálepkou „zdarma“ na hře, která ve skutečnosti obsahuje celou řadu dalších nákupů. Dále by hry neměly explicitně pobízet k takovýmto nákupům. Zákazník, který hru z obchodu stahuje, by měl být předem seznámen s veškerými platebními možnostmi a také mít k dispozici kontakt na výrobce.

„Spotřebitelé, v tomto případě zejména děti, musejí být lépe chráněni při hraní on-line her. Tato akce přinese neocenitelnou zkušenost pro více efektivní organizaci prosazování spotřebitelských práv v Unii. Zde vidíme, že spolupráce se vyplácí a pomáhá při zlepšování ochrany spotřebitelů všech členských států Unie,“ stojí v tiskovém prohlášení Evropské komise. 

Google požadavkům vychází vstříc, Apple mlčí

Firma Google už na těchto opatřeních nějakou dobu pracuje. Nejdříve začala už před stažením aplikace upozorňovat na placený obsah, a nyní se na základě dohody s Evropskou komisí zavázala přestat řadit hry s placeným obsahem do kategorií „zdarma“. Do konce srpna bychom tak mohli očekávat změny v kategorizaci aplikací v obchodě Play.

Dalším typem opatření ze strany Google je požadavek na heslo při každém nákupu. I toto Evropská komise chválí, nicméně realita může být v tomto případě odlišná. Stačí, když rodič sám něco v aplikaci nakoupí, potvrdí možnost „příště se na heslo neptat“ a ochrana je rázem pryč.

Evropská komise však stále čeká na reakci firmy Apple. „Bohužel Apple nenabídl žádné konkrétní řešení problému s autorizací poplatků v aplikacích“, stojí dále v tiskovém prohlášení. Jediným krokem vůči tomuto problému je tak nedávné zavedení limitu 15 minut bez nutnosti opětovného zadání hesla po předchozím nákupu.





Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Chemický zločin povede k zákazu látky, která dělá oblečení nepromokavým

Evropská unie jedná o zákazu látek, bez kterých se neobejde například oblíbené voděodolné outdoorové oblečení. Je to poslední kapitola desetiletí trvajícího v...  celý článek

Ilustrační snímek
T-Mobile rázně upravil tarifní nabídku. Vytáhne svá esa i konkurence?

V dubnu uplynou již čtyři roky od mobilní revoluce, která v roce 2013 výrazně změnila český trh. A k další se možná právě schyluje, náznakem budiž nová tarifní...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung představil S8 s displejem skoro bez rámečků

Rozměrný displej, absence středového tlačítka a čtečka otisků prstů umístěná na zádech jsou společnými jmenovateli nových samsungů řady Galaxy S. Modely S8 a...  celý článek

Aukce
Aukce frekvencí pro obecní mobilní internet začíná. Přijde nový operátor?

Český telekomunikační úřad vypsal aukci kmitočtů pro rychlé mobilní sítě v pásmu 3,7 GHz. Licence je ideální pro pevný internet přes mobilní sítě a je...  celý článek

T- Mobile.
T-Mobile mění tarify. Razantně přidává data, ale má to háčky

T-Mobile nabídne od 2. dubna zcela nové tarify. Nejlevnější jsou nyní za 499 korun, u klíčového neomezeného přidal 2,5 GB dat, ale zdražil ho o 50 korun....  celý článek

Další z rubriky

Wear 2.0 podporuje ruční psaní
Chytré hodinky s Androidem získají styl, budou od Hilfigera nebo Bosse

Společnost Movado oznámila, že chystá kolekci chytrých hodinek s operačním systémem Android Wear 2.0. Pod firmu Movado spadají hodinky od řady módních oděvních...  celý článek

TAG Heuer Connected
TAG Heuer ukáže nástupce hodinek Connected. Budou revoluční

TAG Heuer je dosud jedinou hodinářskou manufakturou, která uvedla své ryzí chytré hodinky. Modelu Connected se navíc daří mnohem lépe, než se čekalo, a tak...  celý článek

Hlasová asistentka Applu posílá zájemce o prostiututky do sportovního baru
V jeho baru hledají prostitutky. Může za to hlasová asistentka Applu

Ať už s tímto objevem přišli vtipálci, nebo to někdo opravdu myslel vážně, zjistilo se, že když se hlasové asistentky Applu Siri někdo zeptá na prostitutky,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.