Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec „falešných“ aplikací zdarma. Google je práskne

aktualizováno 
Do konce srpna se přestanou hry, které nabízejí další nákupy uvnitř aplikace, uvádět v obchodě Play v kategorii zdarma. Majitel operačního systému Android se na tom dohodl s Evropskou komisí. Podobný krok ze strany Apple zatím chybí.

Google si dá pozor na děti, nakupující ve hrách bez svolení rodičů | foto: Reuters

Důvodem pro zavedení těchto opatření je vlna stížností ze strany rodičů, jejichž děti jsou neustále vystaveny nabídkám dodatečných nákupů ve hrách, které hrají. Někteří rodiče totiž mohou mít telefon spárovaný s bankovním účtem a nákup ve hře je potom otázkou zadání hesla či pouze jen potvrzením objednávky.

Fotogalerie

Obsah dohody nabádá jak Google, tak Apple, aby tyto firmy neklamaly zákazníky nálepkou „zdarma“ na hře, která ve skutečnosti obsahuje celou řadu dalších nákupů. Dále by hry neměly explicitně pobízet k takovýmto nákupům. Zákazník, který hru z obchodu stahuje, by měl být předem seznámen s veškerými platebními možnostmi a také mít k dispozici kontakt na výrobce.

„Spotřebitelé, v tomto případě zejména děti, musejí být lépe chráněni při hraní on-line her. Tato akce přinese neocenitelnou zkušenost pro více efektivní organizaci prosazování spotřebitelských práv v Unii. Zde vidíme, že spolupráce se vyplácí a pomáhá při zlepšování ochrany spotřebitelů všech členských států Unie,“ stojí v tiskovém prohlášení Evropské komise. 

Google požadavkům vychází vstříc, Apple mlčí

Firma Google už na těchto opatřeních nějakou dobu pracuje. Nejdříve začala už před stažením aplikace upozorňovat na placený obsah, a nyní se na základě dohody s Evropskou komisí zavázala přestat řadit hry s placeným obsahem do kategorií „zdarma“. Do konce srpna bychom tak mohli očekávat změny v kategorizaci aplikací v obchodě Play.

Dalším typem opatření ze strany Google je požadavek na heslo při každém nákupu. I toto Evropská komise chválí, nicméně realita může být v tomto případě odlišná. Stačí, když rodič sám něco v aplikaci nakoupí, potvrdí možnost „příště se na heslo neptat“ a ochrana je rázem pryč.

Evropská komise však stále čeká na reakci firmy Apple. „Bohužel Apple nenabídl žádné konkrétní řešení problému s autorizací poplatků v aplikacích“, stojí dále v tiskovém prohlášení. Jediným krokem vůči tomuto problému je tak nedávné zavedení limitu 15 minut bez nutnosti opětovného zadání hesla po předchozím nákupu.





Nejčtenější

Šéf českého Vodafonu Jiří Báča
Nový šéf Vodafonu: V Česku máme jen dva mobilní operátory

Z cen za mobilní telekomunikační služby se stalo horké politické téma. Nový šéf českého Vodafonu Jiří Báča to vítá a věří, že se český trh konečně narovná.  celý článek

Nokia 3310 je sice 15 let starý mobil (představena byla v roce 2000, ale...
Novodobá Nokia 3310 může počítat prodeje na miliony

Značka Nokia se na veletrhu MWC už tuto neděli vrátí na evropské trhy. Představí několik smartphonů, ale možná ještě větší očekávání vzbuzuje reinkarnace...  celý článek

Huawei P10
Huawei P10 bez tajemství. Čtečka otisků si našla místo pod displejem

Model P10 od třetího největšího výrobce smartphonů na světě má být jedním z letošních nejprodávanějších chytrých telefonů. Oproti minulosti se změní několik...  celý článek

Honor 6X láká duálním fotoaparátem a příznivou cenou.
Cenová válka u smartphonů ustává, zarazilo ji zdražení topmodelů

Do redakce se nám přišlo několik telefonů střední třídy s podobnými specifikacemi. Mají také až podezřele stejnou oficiální cenovku, ta se navíc oproti...  celý článek

Kodak Ektra
Test Kodak Ektra: legendární značka útok na nejlepší fotomobil nedotáhla

Kdysi slavná fotografická značka Kodak v posledních letech zkouší uspět různými způsoby. A jednou z cest má být i cesta chytrých telefonů. Kodak proto vytvořil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.