Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HF do auta na CeBITu - návrat ke klasice

aktualizováno 
Klasické sady hands-free do automobilů zažívaly na CeBITu renesanci. Sice jste si mohli prohlédnout několik bavoráků se sadou s Bluetooth, ale vedle toho měli všichni nové klasické sady. Jsou totiž pohodlnější a použitelnější.

Před dvěma lety se zdálo, že v budoucnu bude sada hands-free do automobilu používat pro komunikaci s mobilem výhradně Bluetooth a klasickým držákům odzvoní. Loni se hands-free na CeBITu nikdo moc nezabýval, zato letos jste mohli potkat demonstrační auto se sadou hands-free téměř na každém kroku. Většinou šlo o BMW X3 a tak se bylo na co dívat. Jenže přestože u sad s Bluetooth byl znát velký pokrok, velmi často jste v demonstračním autě našli klasickou sadu nebo dokonce autotelefon.

Dnešní sady hands-free s Bluetooth už umí pracovat s několika mobily. Umí si z nich bez problémů vytáhnout telefonní seznam, zvládnou pracovat i s hlasovým vytáčením umístěným v mobilu (tady už ale neplatí obecná kompatibilita, jde to jen u podporovaných mobilů, obvykle stejného výrobce). Sony Ericsson ukazoval sadu, která zvládá až pět telefonů a pro každý má jinou barevnou signalizaci.

K sadám hands-free s Bluetooth se už dnes dodávají i displeje, které se připevňují na palubní desku. Ty zobrazují informace o mobilní síti, časové údaje a samozřejmě i kdo vám volá, nebo usnadňují hledání v telefonním seznamu. Přesto ale bylo zřetelné z prezentací i rozhovorů se zástupci firem či přímo prezentátory, že se sice všichni přijdou pokochat sadou s Bluetooth, ale reálně se zajímají o tu klasickou.

Že se znovu vrací zájem o standardní sady s držákem bylo jasné i při pohledu na nejnovější mobilní telefony. Někteří výrobci véček dříve kvůli čistějšímu designu nevybavovali tyto telefony konektory pro externí anténu. Dnes se zase konektory vracejí a to jen kvůli jednomu důvodu – používání v automobilových sadách hands-free.

Největší problém Bluetooth v hands-free je, že mobil nemůže využívat externí anténu. Tyto sady totiž nemají klasické držáky. A mobil spojený jen přes Bluetooth samozřejmě nemůžete také dobíjet, což asi bude vadit většině uživatelů mnohem více. Řešením je použití 12V nabíječky do konektoru pro cigaretový zapalovač, jenže potom se ztrácí výhoda Bluetooth – mobil musíte vyjmout z kapsy nebo tašky a připojit jej ke konektoru. To už si můžete rovnou pořídit klasickou sadu s držákem, která je mnohem komfortnější a pohodlnější.

Když máte mobil v držáku, vidíte také na displej. Můžete tak číst i textové zprávy. Sice tak přispějete k růstu nehodovosti (čtení zpráv kdekoliv jinde než na rovné dálnici bez aut před i za vámi je opravdu hodně nebezpečné), ale málokdo vydrží nepodívat se na zprávu, která přišla. A koneckonců je to bezpečnější než u mobilu, který máte v kapse (protože máte sadu s Bluetooth) a po příchodu zprávy jej jednou rukou hledáte, odemykáte klávesnici a pak čtete zprávu.

Klasické sady mají ovšem jednu nevýhodu, kvůli které přišly sady s Bluetooth. Můžete ji používat pouze s jedním typem mobilu. Pokud chcete jiný, musíte vyměnit držák a nebo celou sadu, pokud vaši novou značku nepodporuje. Když jsme se ptali u Siemense a Nokie, jak je obtížné vyměnit držák, nikdo nám nedokázal rozumně odpovědět. I když – odpověď, že pokud někomu vydrží mobil jen pár týdnů a pak si kupuje nový, tak by si raději neměl kupovat ani sadu do auta, protože po týdnu ji stejně bude chtít vyměnit, má něco do sebe. Obě firmy se navíc snaží mít unifikované tvary mobilů a neměnit konektor, takže mobily můžete relativně snadno střídat (pokud se držíte značky a řady).

Nakonec se ale vystavovatelé i návštěvníci shodli. Sady s Bluetooth jsou technologicky velmi vyspělé a hezké. Jenže v praxi budou všichni dál používat mobil klasicky, tedy držet u ucha rukou, byť se to nesmí, i když dnes díky šňůrkám není problém mobil upustit a po zmizení policejního auta nebo projetí křižovatky se k hovoru vrátit.

Zkušenosti navíc říkají, že lidé, kteří preferují hands-free, mají hodně často firemní telefon, který nemění tak často a navíc hands-free zaplatí společnost (v západní Evropě by odbory zaměstnavatele roztrhaly, pokud by ve služebních autech nebyly hands-free) a to i do soukromého auta používaného pro práci (CeBIT je v Německu, kde podle návštěvníků, se kterými jsme diskutovali, tato praxe skutečně funguje – poznámka redakce).

I ti, kterým se na krku pohupovalo sluchátko s Bluetooth přiznávali, že v autě přijímají hovor tak, že strčí do ucha sluchátko, najdou mobil (obvykle leží někde v přihrádce nebo je také na šňůrce na krku), podívají se kdo volá a hovor přijmou nebo nepřijmou. A na to opravdu těžká sada s Bluetooth není potřeba.

Jak používáte mobil v autě vy? Používáte nějakou formu hands-free, nebo držíte mobil v ruce? Pokud máte hands-free, co vám nejvíce vyhovuje a co nejvíce vadí? Podělte se o své zkušenosti v diskusi, nerozhodnutým čtenářům určitě pomůžete.





Nejčtenější

Během letu si chtěl natočit vedle letící letadlo, telefonu mu ovšem vypadl z...
Samsung mu vypadl z letícího letadla a nerozbil se

Může smartphone přežít pád ze 300 metrů, když i náraz z jen půlmetrové výšky mívá často fatální následky? Někdy zjevně ano. Třeba jeden tři roky starý Samsung...  celý článek

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Soyes 6S
Nejmenší „iPhony“ na světě můžete mít za 1 300 korun

Kopie iPhonů nejsou žádnou novinkou, v čínských e-shopech jich najdeme desítky více či méně povedených. Mezi ty minimálně zajímavé patří mini smartphony Soyes....  celý článek

Další z rubriky

Render chystaného Xiaomi Mi 6c
Xiaomi se daří a rozšiřuje výrobu vlastních procesorů

Firma Xiaomi je aktuálně již pátým největším výrobcem smartphonů. Podle nepotvrzených zdrojů nyní chystá odlehčenou verzi svého současného topmodelu. Přístroj...  celý článek

Nová meizu mají dva displeje i duální fotoaparát
To tady ještě nebylo. Unikátní smartphony mají barevný displej i vzadu

Přinést do dnešního přeplněného segmentu chytrých telefonů něco originálního není snadné. Čínskému Meizu se to podařilo integrací druhého displeje na záda...  celý článek

Vertu Aster
Už jen dnes superluxus za hubičku. Draží se zbytky Vertu

Značka luxusních telefonů Vertu skončila kvůli dlouhodobým neuspokojivým finančním výsledkům letos v červenci v likvidaci. A že nešlo jen o akci „naoko“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.