Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Googlu se zalíbil úspěch Applu a začíná ho napodobovat

  0:18aktualizováno  0:18
Nové smartphony Pixel jsou prvním náznakem změny strategie amerického Googlu. Tomu se zalíbilo, jak své prostředí kontroluje Apple a rozhodl se, že to zkusí podobně. Google bude vlastními silami vyvíjet a prodávat hardware. Dokonce to zkusí i s vlastním obchodem, byť dočasným.

Smartphone Google Pixel | foto: Google

Na první pohled jsou nové smartphony Pixel jen dražšími nexusy s novým jménem. Jenže ve skutečnosti je situace trochu jiná. Ačkoli má jejich výrobu na starosti HTC, vývoj probíhal jinak než u nexusů. U nich totiž Google vstupoval až do závěrečné fáze vývoje a vybíral si od dodavatelů ten nejvhodnější stroj, proto se často střídali výrobci těchto modelů. Vývoj Pixelů naproti tomu probíhal od počátku v režii Googlu a je otázkou, nakolik (a zda vůbec) do něj promlouvali lidé od HTC. To je tak jen pouhým OEM výrobcem a vrací se tím ke svým kořenům.

Fotogalerie

Tato zdánlivě drobná změna je znamením nové filozofie. Google telefony vlastními silami nejen vyvinul, ale sám je bude i prodávat. Byť si na to může místně zjednat různé prostředníky, bude to právě Google, kdo bude řešit dodávky partnerům nebo se třeba domlouvat s operátory. Google tedy přebírá stejnou metodu, jakou volí tradiční hráči na trhu s chytrými telefony.

Firma dokonce vyzkouší i vlastní fyzický prodej. V průběhu října otevře firma v New Yorku na Spring Street svůj první obchod. Podle všeho půjde o prodejnu dočasnou, takzvaný popup-store, ale Google si tím nejspíš testuje, jaký potenciál by mohly jeho vlastní kamenné obchody mít. Na dočasné adrese v New Yorku nabídne své produkty, které nově propaguje pod značkou Made by Google.

Kromě smartphonů Pixel sem spadají i další kusy hardwaru od Googlu, jako jsou nový reproduktor-asistent Google Home, tradiční Chromecast, nové brýle pro virtuální realitu Daydream View nebo nový wi-fi router Google Wifi. Navíc může nabízet i některé služby, třeba ty mobilní v rámci Google Project Fi. A přidat k tomu může třeba produkty pro chytrou domácnost své dceřiné firmy Nest. Značka Made by Google není na rozdíl od nexusů žádným experimentem, Google to s ní myslí vážně a nechce, aby jeho výrobky byly okrajovou záležitostí.

Hardwarové novinky by měly být životaschopné samy o sobě, přesto však budou nadále sloužit jako platforma pro prodej dalších služeb Googlu. Firma chce jednoduše mít více pod kontrolou celý svůj ekosystém podobně jako konkurenční Apple.

Google, respektive jeho mateřský koncern Alphabet by ovšem mohl tímto krokem znervóznět své tradiční partnery, především korejský Samsung. Obzvlášť, když firma k telefonům přidá třeba lepší podmínky využívání cloudových služeb, než nabízí ostatním uživatelům Androidu. Firma však slibuje, že vývoj systému a hardwaru budou pečlivě odděleny. To má zaručit, aby se například informace o chystaných novinkách výrobců telefonů nemohly promítnout do přípravy nového hardwaru Made by Google. Firma zdůrazňuje, že výrobci jako Samsung, LG nebo Huawei jsou nadále významnými partnery a že jejich tajemství své hardwarové divizi určitě neprozradí.

Stojí také za připomenutí, že to není poprvé, kdy se Google vrhá do mobilního světa vlastními silami. Firma v závěru roku 2011 koupila slavného výrobce mobilních telefonů Motorola, ale značku se mu nikdy nepodařilo pozdvihnout k někdejší slávě. Proto přišlo zkraje roku 2014 oznámení o prodeji Motoroly čínskému Lenovu.

Mimochodem, šéfem nové hardwarové divize Googlu je Rick Osterloh, bývalý šéf Motorola Mobility. Ten firmu vedl i po převzetí Lenovem, opustil ji letos v březnu.



Témata: Android, Apple, Huawei, Samsung


Nejčtenější

Nubia M2
Tři nové nubie mají lákavou výbavu a příznivé cenovky

Hned trojice nových telefonů značky Nubia se začala prodávat na čínském trhu. Telefony se pyšní spoustou zajímavých parametrů. Dá se mezi nimi najít i model s...  celý článek

Ilustrační fotografie
Chemický zločin povede k zákazu látky, která dělá oblečení nepromokavým

Evropská unie jedná o zákazu látek, bez kterých se neobejde například oblíbené voděodolné outdoorové oblečení. Je to poslední kapitola desetiletí trvajícího v...  celý článek

Moto M
Kovová střední třída se zářivým displejem. Test Moto M

Značka Motorola je plně v rukou čínského Lenova a konečně útočí na český trh. Nejnovějším pokusem je smartphone střední třídý Moto M, který láká na luxusní...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Zajímavý model od neznámé značky. Prohlédněte si novou Nubii Z11 miniS

Hned několik parametrů z vyšších cenových tříd si vypůjčil model Nubia Z11 miniS. Jde o zajímavý telefon, který má potenciál zaujmout jak uživatele, kteří rádi...  celý článek

Jeden z mnoha konceptů iPhonu 8 se zahnutým displejem
iPhone 8 má mít zahnutý displej, ale ne tolik jako špičkové samsungy

iPhone 8 jednoznačně patří mezi vůbec nejočekávanější smartphony letošního roku. Tomu odpovídá množství nejrůznějších nepodložených informací i odhadů, kterých...  celý článek

Další z rubriky

Wear 2.0 podporuje ruční psaní
Chytré hodinky s Androidem získají styl, budou od Hilfigera nebo Bosse

Společnost Movado oznámila, že chystá kolekci chytrých hodinek s operačním systémem Android Wear 2.0. Pod firmu Movado spadají hodinky od řady módních oděvních...  celý článek

Chytré hodinky pro zrakově postižené
Chytré hodinky pro nevidomé nemají displej. Přesto zvládají i navigovat

Nemají ciferník, natož displej, a i přesto jsou to chytré hodinky. Zůstávají věrné tradičnímu kruhovému půdorysu, odlišují se však rovnou a hladkou čelní...  celý článek

TAG Heuer Connected
TAG Heuer ukáže nástupce hodinek Connected. Budou revoluční

TAG Heuer je dosud jedinou hodinářskou manufakturou, která uvedla své ryzí chytré hodinky. Modelu Connected se navíc daří mnohem lépe, než se čekalo, a tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.