Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google chce udělat z Pixelu hit, do reklamy dal více než Apple

  0:09aktualizováno  0:09
Google mění tvář. Z poskytovatele služeb se stává výrobcem hardwaru a na poli chytrých telefonů chce konkurovat těm největším značkám, jako jsou Samsung nebo Apple.

Operační systém Android používá většina smartphonů a tom, že pochází od firmy Google, možná ani mnoho uživatelů neví. Nyní se proto chce Google daleko více zviditelnit, a to jako výrobce hardwaru, tedy produktů pro koncového zákazníka.

Google skončil s modelovou řadou Nexus, která byla jakousi výkladní skříní platformy Android. Vyvíjeli a vyráběli je různí výrobci. Přesná čísla nikdy nebyla zveřejněna, ale prodejními hity v masovém měřítku nikdy nebyly. To nové Pixely, které Nexusy nahradily, si Google navrhl sám a vyrábí je HTC.

A Google chce udělat z Pixelů přímou konkurenci k zavedeným iPhonům nebo těm nejlepším samsungům, proto připravil i masivní reklamní kampaň.

Fotogalerie

Podle agentury Reuters Google za dva dny po představení novinek utratil 3,2 milionu dolarů za reklamu v televizi. Ve stejném období Apple utratil jen 2,45 milionu dolarů a Samsung dokonce jen 1,4 milionu dolarů.

Utrácení za reklamu je pro Google přitom trochu paradoxní. Reklama je totiž jedním z jeho hlavních příjmů. Na reklamě na internetu tak může ušetřit, ale nové Pixely bude masivně propagovat i v televizi a tištěných médiích.

Vrcholný představitel firmy k částce na propagaci nových smartphonů Pixel pouze uvedl, že se chystá opravdu výrazná marketingová kampaň. Ještě před představením nových Pixelů se objevily informace, že jen ve Velké Británii chce Google za jejich propagaci utratit 50 milionů dolarů.

Co bude znamenat uvedeni Pixelû pro ostatní výrobce, je zatím otázkou. Pozici Applu asi neohrozí, ale ostatním výrobcům smartphonů s Androidem může „jít po krku“. A to pro ně není dobrá zpráva. Už tak s výjimkou Samsungu na smartphonech vydělávají málo, nebo nic a teď jim bude konkurovat dodavatel operačního systému pro jejich chytré telefony.

Google se dokonce chce stát jedním z hlavních hráčů na trhu s chytrými telefony. Podle The Financial Times je jeho současným cílem získat desetiprocentní tržní podíl. Ve druhém letošním čtvrtletí měl přitom Samsung podíl asi 20 procent, Apple 11,9 procenta a třetí Huawei 9,4 procenta.

Smartphony Pixel přitom žádnou velkou revoluci nepřinášejí. Mají sice špičkovou výbavu, ale také hodně sebevědomou cenovku. Ceny by na našem trhu mohly začínat na 19 tisících korun a končit na 25 tisících korun, pokud je zde bude přímo prodávat Google, což zatím není vůbec jisté. Oproti konkurenci se stejným operačním systémem mají nové Pixely navíc jen integrovaného virtuálního pomocníka Google Assistant a možnost ukládat zdarma neomezený počet fotografii a videí v původním rozlišení na cloudové úložiště. Ve Spojených státech bude také k dispozici non-stop asistenční služba.

Stane se Google velkým výrobcem smartphonů?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 31. října 2016. Anketa je uzavřena.

Ne 667
Ano 347
Autor:






Nejčtenější

Chyba fotoaparátu nového Pixelu od Googlu
Google tvrdí, že Pixel má nejlepší foťák, přitom ale nefunguje správně

Smartphony Pixel jsou ambiciózní vstupenkou Googlu na trh se smartphony. Avšak ani jim se nevyhnuly chyby.  celý článek

Neznámý smartphone s Windows
Plná Windows na mobilech. Proto Microsoft odstřelil vlastní smartphony?

Firmy Microsoft a Qualcomm přišly s opravdu velkým oznámením. Plná Windows 10 půjdou spustit na zařízeních s mobilními čipy Snapdragon. Ve světle tohoto...  celý článek

Samsung Galaxy S7 edge
Displej Samsungu S8 bude větší a lepší, ale QHD rozlišení zůstane

Do představení Samsungu Galaxy S8 zbývají zhruba tři měsíce, a tak se začínají objevovat stále nové informace o tom, co bude umět. Podle nových zpráv dostane...  celý článek




Huawei P9 Lite Dual SIMHuawei P9 Lite Dual SIM

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.