Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google to zkusil a neuspěl. Na ochrannou známku Glass musí zapomenout

aktualizováno 
Žádost o zapsání nové ochranné známky pro chytré brýle podal Google u Amerického patentového úřadu již loni. K jejich oficiálnímu pojmenování chtěl používat jednoslovný název Glass. Žádost však úřad zamítl.
Ochrannou známku Google Glass má společnost již registrovanou. Chytré brýle však chce označovat pouze slovem Glass.

Ochrannou známku Google Glass má společnost již registrovanou. Chytré brýle však chce označovat pouze slovem Glass. | foto: koláž iDNES.cz

Hlavním důvodem, proč referenti patentového úřadu žádost Googlu zamítli, je riziko záměny s již existujícími známkami, které toto slovo používají. Druhou námitkou bylo upozornění, že slovo Glass je popisným pojmem, tedy slovem obecného významu. A na taková slova nelze podle federálního zákonu uplatnit ochrannou známku.

Zatím jen pro vyvolené

Google prodal již přibližně 10 tisíc chytrých brýlí s pořizovací cenou 1 500 dolarů za kus (přibližně 30 tisíc korun). V rámci programu Glass Explorer je získali vývojáři a osoby s pozvánkou.

Blíže neurčené množství pak bylo v úterý 15. dubna k dispozici široké veřejnosti. Opět však pouze osobám s doručovací adresou v USA. Objednat bylo možné i provedení se slunečními skly či obroučky pro dioptrická skla (více čtěte zde).

Datum zahájení volného prodeje Google dosud neoznámil. Podle spekulací by se tak mělo stát již během tohoto roku.

Google se však nehodlá vzdát. Letos v březnu tak právníci společnosti patentovému úřadu odeslali dopis, v němž žádost o ochrannou známku obhajují. Dokument má neuvěřitelných 1 928 stran. Pro zpochybnění obavy úřadu, že by ochranná známka mohla mást spotřebitele, totiž právníci hojně využili dosavadní medializace chytrých brýlí. Na 1 900 stránkách tak úředníkům předkládají pouze úryvky z již publikovaných článků, v nichž sami autoři k pojmenování brýlí často používají jednoslovný název Glass.

Pro Google by nyní bylo mnohem jednodušší, pokud by jako oficiální název chytrých brýlí používal již vlastněnou ochrannou známku Google Glass. Podle washingtonského právníka Joshe Gerbena, který se specializuje na ochranné známky, přitom společnost k jednoslovnému pojmenování produktu registraci nutně nepotřebuje. V takovém případě by však případné soudní spory kvůli zneužití názvu byly pro Google výrazně složitější. Podle Gerbena má jednoslovný název zjevné marketingové výhody.

Autor:


Témata: Google Glass


Nejčtenější

Android Go příští rok zamíří do nejlevnějších smartphonů se systémem od Googlu
Google vymyslel dietní Android. Bude pohánět ty nejslabší smartphony

Google na konferenci I/O kromě velké aktualizace Androidu představil i jeho odlehčenou verzi s přídomkem Go. Systém bude určen pro ty nejslabší smartphony pro...  celý článek

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Nokia porazila Apple. Američané budou platit a prodávat věci od Nokie

Firmy Nokia a Apple společně oznámily, že ukončují dlouholetou vzájemnou patentovou bitvu a stahují veškeré žaloby. Faktickým vítězem je finská Nokia, která od...  celý článek

Ilustrační fotografie
T-Mobile vylepšil nový tarif. Na trhu najdete lepší ceny než u operátorů

T-Mobile nabízí do konce června svůj nový základní tarif Mobil S s vylepšením. Ale jak je na českém trhu obvyklé, má to háček. Navíc jsme si ověřili, že přes...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Data nezlevní, varují operátoři. Telekomunikační novela jde do finále

Sněmovna by se měla ve středu 24. května zabývat novelou zákona o elektronických komunikacích v závěrečném čtení. Podle šéfa poslanců KDU-ČSL Jiřího Miholy má...  celý článek

Xiaomi Mi Pad 3 a Samsung Galaxy Tab S3
Jeden stojí devět, druhý dvacet tisíc. Rozdíly přitom nejsou propastné

Mezi tablety s Androidem za devět a za 20 tisíc nemusí být až tak značný rozdíl, ukazuje čínské Xiaomi. Model Mi Pad 3 totiž ve většině parametrů dotahuje Tab...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.