Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google to zkusil a neuspěl. Na ochrannou známku Glass musí zapomenout

aktualizováno 
Žádost o zapsání nové ochranné známky pro chytré brýle podal Google u Amerického patentového úřadu již loni. K jejich oficiálnímu pojmenování chtěl používat jednoslovný název Glass. Žádost však úřad zamítl.
Ochrannou známku Google Glass má společnost již registrovanou. Chytré brýle však chce označovat pouze slovem Glass.

Ochrannou známku Google Glass má společnost již registrovanou. Chytré brýle však chce označovat pouze slovem Glass. | foto: koláž iDNES.cz

Hlavním důvodem, proč referenti patentového úřadu žádost Googlu zamítli, je riziko záměny s již existujícími známkami, které toto slovo používají. Druhou námitkou bylo upozornění, že slovo Glass je popisným pojmem, tedy slovem obecného významu. A na taková slova nelze podle federálního zákonu uplatnit ochrannou známku.

Zatím jen pro vyvolené

Google prodal již přibližně 10 tisíc chytrých brýlí s pořizovací cenou 1 500 dolarů za kus (přibližně 30 tisíc korun). V rámci programu Glass Explorer je získali vývojáři a osoby s pozvánkou.

Blíže neurčené množství pak bylo v úterý 15. dubna k dispozici široké veřejnosti. Opět však pouze osobám s doručovací adresou v USA. Objednat bylo možné i provedení se slunečními skly či obroučky pro dioptrická skla (více čtěte zde).

Datum zahájení volného prodeje Google dosud neoznámil. Podle spekulací by se tak mělo stát již během tohoto roku.

Google se však nehodlá vzdát. Letos v březnu tak právníci společnosti patentovému úřadu odeslali dopis, v němž žádost o ochrannou známku obhajují. Dokument má neuvěřitelných 1 928 stran. Pro zpochybnění obavy úřadu, že by ochranná známka mohla mást spotřebitele, totiž právníci hojně využili dosavadní medializace chytrých brýlí. Na 1 900 stránkách tak úředníkům předkládají pouze úryvky z již publikovaných článků, v nichž sami autoři k pojmenování brýlí často používají jednoslovný název Glass.

Pro Google by nyní bylo mnohem jednodušší, pokud by jako oficiální název chytrých brýlí používal již vlastněnou ochrannou známku Google Glass. Podle washingtonského právníka Joshe Gerbena, který se specializuje na ochranné známky, přitom společnost k jednoslovnému pojmenování produktu registraci nutně nepotřebuje. V takovém případě by však případné soudní spory kvůli zneužití názvu byly pro Google výrazně složitější. Podle Gerbena má jednoslovný název zjevné marketingové výhody.

Autor:


Témata: Google Glass


Nejčtenější

Nubia Z11 miniS
Zajímavý model od neznámé značky. Prohlédněte si novou Nubii Z11 miniS

Hned několik parametrů z vyšších cenových tříd si vypůjčil model Nubia Z11 miniS. Jde o zajímavý telefon, který má potenciál zaujmout jak uživatele, kteří rádi...  celý článek

Premiéra Samsung S8 a S8+
Aktuálně nejlepší smartphone na světě. Samsung zase předběhl konkurenci

Samsung představil svůj letošní top model S8. Respektive hned dvě verze lišící se velikostí displeje. Jinak jsou oba přístroje stejně vybavené. Zahnutý a...  celý článek

T- Mobile.
T-Mobile mění tarify. Razantně přidává data, ale má to háčky

T-Mobile nabídne od 2. dubna zcela nové tarify. Nejlevnější jsou nyní za 499 korun, u klíčového neomezeného přidal 2,5 GB dat, ale zdražil ho o 50 korun....  celý článek

Alcatel Idol 4 Pro
Přinese T-Mobile zítra datové jaro? Hlasujte

T-Mobile by měl v úterý na tiskové konferenci představit zajímavé novinky. Změny by se mohly týkat tarifů. Přinese operátor datové jaro, které sliboval...  celý článek

Ilustrační fotografie
Chemický zločin povede k zákazu látky, která dělá oblečení nepromokavým

Evropská unie jedná o zákazu látek, bez kterých se neobejde například oblíbené voděodolné outdoorové oblečení. Je to poslední kapitola desetiletí trvajícího v...  celý článek

Další z rubriky

Montblanc Summit jsou první chytré hodinky výrobce
Německý výrobce luxusu má první chytré hodinky. Jmenují se Summit

Německá společnost Montblanc oficiálně představila své vůbec první chytré hodinky. Model Summit má velké ocelové pouzdro, safírové sklo. běží na platformě...  celý článek

Chytré hodinky pro zrakově postižené
Chytré hodinky pro nevidomé nemají displej. Přesto zvládají i navigovat

Nemají ciferník, natož displej, a i přesto jsou to chytré hodinky. Zůstávají věrné tradičnímu kruhovému půdorysu, odlišují se však rovnou a hladkou čelní...  celý článek

Vertu Constellation X
Vertu se vrací do Prahy, první novinka bude za 120 tisíc korun

Značka Vertu se po uzavření butiku v pražské Pařížské ulici na chvíli stáhla na českém trhu do pozadí. Teď se vrací, ovšem se zcela novým konceptem. Namísto...  celý článek

Škoda Superb 2.0 TDI DSG
Škoda Superb 2.0 TDI DSG

r.v. 2011, naj. 171 370 km, diesel
349 990 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.