Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Google koupil navigační firmu Waze. Vyfoukl ji Applu i Facebooku

aktualizováno 
Ve světě mobilních aplikací není v poslední době nouze o skutečně velké akvizice. Další z těch opravdu velkých je prodej společnosti Waze. Tu koupil Google, který údajně přeplatil své soupeře Apple a Facebook.

Logo bezplatné navigace Waze | foto: Waze

O prodeji firmy, která stojí za navigační aplikací Waze, se hovořilo již nějakou dobu. Jako první měl zájem projevit Apple, který intenzivně pracuje na vylepšeních svých vlastních map, a populární Waze by se mu tak velmi hodil. Apple prý původně nabídl 500 milionů dolarů, tedy asi deset miliard korun. Jako další se svou nabídkou přispěchal Facebook, který podobně jako při koupi Instagramu nabídku "zakulatil" na miliardu dolarů, tedy asi dvacet miliard korun.

Nakonec však Waze získal Google. Ten koupi firmy potvrdil v úterý 11. června. Částku, kterou nakonec internetový gigant zaplatil, ani jedna strana nezveřejnila. Izraelská média ovšem těsně před uzavřením transakce spekulovala o nabídce 1,3 miliardy dolarů, tedy asi 26 miliard korun. Mnozí měli informace za snahu, jak donutit Apple nebo Facebooku zaplatit za izraelský Waze ještě více, teď už víme, že nabídka Googlu byla nejspíš finální.

Může se zdát, že Googlu jde jen o to, aby soupeřům vyfoukl lukrativní program s 50 miliony uživatelů. Nahrávalo by tomu ostatně i to, že Google potvrdil zachování  Waze vlastně ve stávající podobě. Nadále tedy půjde o samostatnou navigační aplikaci a na svém místě v Izraeli má zůstat vývojové centrum i zaměstnanci. Ovšem pouze za zablokování konkurence by asi Google astronomickou částku nevydal.

Potvrzuje to i post na blogu Google, který o akvizici informuje. Na Waze je cenné především to, že komunita jeho uživatelů aktivně sbírá a sdílí informace o aktuálním provozu. Google chce právě tato data využít k tomu, aby vylepšil informace o dopravě ve svých vlastních Google mapách. A nejen jich, komunita uživatelů Waze hlásí například i změny v mapách a další informace, které mohou Googlu výrazně pomoci zjednodušit aktualizaci svého mapového řešení.

Některé takové funkce najdeme i u různých konkurenčních mapových a navigačních řešení, Waze však patří v této oblasti na absolutní špičku - právě díky šíři záběru. Aplikace se navíc snaží k hlášení různých situací (a třeba i cen paliv) nutit uživatele zábavnou cestou a sama v sobě integruje prvky sociálních sítí. To zvyšuje chuť uživatelů hlásit relevantní informace pravidelně a tím celkově zlepšuje využitelnost nasbíraných dat.



Témata: Akvizice, Apple, Google+


Nejčtenější

Nubia M2
Tři nové nubie mají lákavou výbavu a příznivé cenovky

Hned trojice nových telefonů značky Nubia se začala prodávat na čínském trhu. Telefony se pyšní spoustou zajímavých parametrů. Dá se mezi nimi najít i model s...  celý článek

Montblanc Summit jsou první chytré hodinky výrobce
Německý výrobce luxusu má první chytré hodinky. Jmenují se Summit

Německá společnost Montblanc oficiálně představila své vůbec první chytré hodinky. Model Summit má velké ocelové pouzdro, safírové sklo. běží na platformě...  celý článek

Ilustrační fotografie
Chemický zločin povede k zákazu látky, která dělá oblečení nepromokavým

Evropská unie jedná o zákazu látek, bez kterých se neobejde například oblíbené voděodolné outdoorové oblečení. Je to poslední kapitola desetiletí trvajícího v...  celý článek

Jeden z mnoha konceptů iPhonu 8 se zahnutým displejem
iPhone 8 má mít zahnutý displej, ale ne tolik jako špičkové samsungy

iPhone 8 jednoznačně patří mezi vůbec nejočekávanější smartphony letošního roku. Tomu odpovídá množství nejrůznějších nepodložených informací i odhadů, kterých...  celý článek

Moto M
Kovová střední třída se zářivým displejem. Test Moto M

Značka Motorola je plně v rukou čínského Lenova a konečně útočí na český trh. Nejnovějším pokusem je smartphone střední třídý Moto M, který láká na luxusní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.