Původně přitom Google mluvil o revoluci ve způsobu prodeje telefonů. Namísto toho, aby jej prodávali operátoři, nabízela ho samotná firma ve svém internetovém obchodě. A to včetně vybraných služeb jednotlivých telekomunikačních společností.
Tento model, na kterém měl Google profitovat zejména díky provizím od operátorů za prodané služby, se ale ukázal jako nepříliš úspěšný.
Čtěte: První dojmy ze supermobilu Google Nexus One |
Google začal prodávat svůj komunikátor s operačním systémem Android před čtyřmi měsíci pouze ve svém on-line obchodě. Za první týden se prodalo 20 000 kusů Nexusu One , za první měsíc 80 000 kusů. To nejsou v porovnaní s Motorolou Droid nebo iPhonem zrovna oslnivá čísla.
Google se proto rozhodl změnit svou obchodní strategii. Prodej Nexusu One na internetu končí, nyní bude v prodeji pouze v kamenných obchodech. Google tento krok zdůvodňuje tím, že si zákazníci chtějí před koupí telefon osahat. V Evropě prodává Nexus One operátor Vodafone, avšak pouze ve Velké Británii