Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google bude odposlouchávat hovory. Prodá tak víc reklamy

aktualizováno 
Vyhledávač, e-mailový klient, operační systém Android nebo prohlížeč Chrome. Neplatí se za ně penězi, jen ztrátou jisté části soukromí. Google už dnes dokáže posílat do telefonů reklamu podle polohy. Teď chce ještě svou lokalizační schopnost vyšperkovat: patentoval si reklamu založenou na prostředí.

Budoucnost podle Googlu: bannery na displeji se budou měnit i podle toho, co se zrovna děje před objektivem fotoaparátu, telefonu nebo tabletu. | foto: blogspot.com, Michal Havryluk,  Mobil

Jinými slovy: pokud si zavoláte na derby pražských S a do Edenu zrovna přijde šestnáct tisíc lidí jako minulý týden, Google si dá dohromady jedna a jedna a pošle vám třeba reklamu na sázkové kanceláře. Možností využití je nekonečné. Pokud bude slyšet v pozadí hovoru déšť, nabídne reklamy na deštníky.

Donedávna nepředstavitelná věc se stává realitou. Android ale nebude jen poslouchat, bude totiž i koukat. Bannery na displeji se totiž budou měnit i podle toho, co se zrovna děje před objektivem fotoaparátu, telefonu nebo tabletu.

Kdy začne světová internetová jednička ve spolupráci s výrobci instalovat do telefonů další senzory jako teploměry, vlhkoměry či senzory na světlo, je zatím jen téma internetových diskusí. Její patent ale platí pro osobní počítače, digitální reklamní plochy, digitální samoobslužné terminály, prodejní automaty a mobilní telefony.

Samotné patentování technologie neznamená, že ji Google na sto procent spustí. Ale vzhledem k tomu, že Google je lídrem on-line reklamy a stále hustěji proplétá svou síť služeb a systémů, tak rychlý rozjezd ještě přesněji cílené reklamy může být jen otázkou času.

"Patentujeme si nápady našich zaměstnanců. Některé z nich se nakonec do praxe dostanou... a některé ne," zní oficiální prohlášení Googlu pro server The Next Web. Pokud však Google nakonec nový reklamní systém rozjede, bude muset jistě řešit protesty kvůli porušování ochrany soukromí. Patent počítá i s tím, že funkci půjde pozastavit nebo úplně vypnout. A především bude potřebovat připojení na internet.

Autor:




Nejčtenější

příslušenství k Samsungu Galaxy S8+
Natáhněte si na špičkový Samsung třeba mechanickou klávesnici

Vlastníci Samsungu Galaxy S8/S8+ mají spoustu možností, jakými doplňky si vylepšit svůj smartphone. Na výběr jsou různé kryty, pouzdra, sluchátka plus...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Ilustrační snímek
Chtěl se vyfotit na záchodě. Omylem vystřelil a dostal šest let

Striptýzové kluby slibují nevšední zážitky, střelba mezi ně ovšem nepatří. O takový netradiční zážitek se loni 17. prosince návštěvníkům klubu Lust ve...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Chtěl se vyfotit na záchodě. Omylem vystřelil a dostal šest let

Striptýzové kluby slibují nevšední zážitky, střelba mezi ně ovšem nepatří. O takový netradiční zážitek se loni 17. prosince návštěvníkům klubu Lust ve...  celý článek

Hlasová asistentka Amazon Alexa na HTC U11
Na hraní je asistentka v mobilu dobrá, ale prakticky je k ničemu

HTC při představení špičkového modelu U11 slibovalo, že nabídne i různá řešení hlasových asistentů. A přímo slibovalo Alexu od Amazonu. Ta se teď s drobnou...  celý článek

Mi Zone v pražském obchodním centru Atrium Flora
Chaos jménem Xiaomi v Česku. Oficiální je jediný prodejní pultík

Donedávna byla značka Xiaomi na českém trhu zastoupena několika menšími neoficiálními dovozci a distributory, kteří se mezi sebou navzájem přetahovali o české...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.