Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Galaxy S5 není žádný hit. Analytici radí Samsungu změnit taktiku

aktualizováno 
Hovořilo se o tom už při představení. Poslední vrcholný Samsung toho nového mnoho nepřináší a navíc výrobce nasadil cenu příliš vysoko. Výsledkem je, že Samsung ve druhém čtvrtletí vykázal horší výsledky, než se očekávalo.

Samsung Galaxy S5 | foto: mobil.idnes.cz

Samsung ve druhém letošním čtvrletí vykázal horší prodejní výsledky zhruba o jednu miliardu dolarů. Přikládáno to je na vrub cenové politice jihokorejského výrobce, který nasadil ceny oproti konkurenci vysoko. Zejména v Číně, kde se snaží o místo na slunci několik ambiciózních výrobců, se tak podle agentury Reuters hromadí ve skladech neprodané Samsungy.

Fotogalerie

Podle analytické společnosti Counterpoint, která provedla průzkum na 35 trzích zahrnujících 90 procent prodejů po celém světě, se prodalo v květnu sedm milionů iPhonů 5s. Ten je přitom na trhu už osm měsíců. Nového Samsungu Galaxy S5 se v květnu prodalo okolo pěti milionů kusů. Pro Samsung Galaxy S5 to byl přitom teprve druhý celý prodejní měsíc od začátku prodeje koncem března.

Counterpoint dodává, že novinka Galaxy S5 si vede hůře, než si loni vedl předchůdce Galaxy S4 vůči iPhonu 5. Každého z těchto smartphonů se prodalo měsíčně okolo sedmi milionů. Přitom v dubnu představitel Samsungu očekával, že novinka překoná předchůdce. Údaje zveřejněné společností Counterpoint udávají prodeje koncovým zákazníkům a ne udávané počty vyexpedovaných přístrojů výrobcem.

Podle analytika Toma Kanga z jihokorejské pobočky společnosti Counterpoint zůstaly prodeje posledního Samsungu v červnu zhruba na stejné úrovni, tedy okolo pěti milionů kusů. Kang dodává, že Galaxy S5 nesplnil očekávání trhu především co se kvality displeje týče a také díky svému plastovému krytu.

Pokud jde o displej, Samsung si jistých nedostatků oproti konkurenci je patrně vědom. Jinak by totiž krátce po uvedení běžného provedení nepřipravil verzi Galaxy S5 LTE-A s displejem s ultravysokým rozlišení QHD. Tato verze je však určena pouze pro jihokorejský trh. Smartphone s displejem s rozlišením QHD totiž začalo prodávat konkurenční LG, které může řadu zákazníků Samsungu přebrat. LG G3 se přitom prodává celosvětově.

Samsung výsledky průzkumu společnosti Counterpoint ani objem prodejů nekomentoval. V prohlášení pro Reuters pouze sdělil, že „budeme posilovat naši konkurenceschopnost produktů posílením prémiové pověsti naší značky, výkonnou produktovou řadou a špičkovou technologií".

Podle analytické společnosti Canalys spadl podíl Samsungu mezi výrobci smartphonů v prvním čtvrletí letošního roku na 18 procent. Přitom ve stejnou dobu před rokem měl podíl 20 procent. Mezitím, co Samsung ztrácí pozici na trhu, čínští výrobci jako je Lenovo nebo Xiaomi rostou.

Analytici poukazují na to, že nové produkty Samsungu, jako je především Galaxy S5, toho nenabízejí tolik, aby nalákaly zákazníky zaplatit prémiové ceny oproti levnějším alternativám, jejichž kvalita se v poslední době výrazně zlepšila.

Samsung čelí nejen konkurenci čínských výrobců, kteří jsou schopni držet ceny velmi nízko, ale nestačí ani na Apple, který naopak dlouhodobě patří mezi nejdražší výrobce. To ale právě neplatí pro nový Samsung. Model Galaxy S5 se totiž začal prodávat za vyšší cenu, než za jakou se prodává poslední vrcholný iPhone 5s.

A pro Samsung může být hůře. Připravovaný iPhone 6, který by se měl začít prodávat v září, by měl mít větší displej, což byla doposud klíčová výhoda Samsungu proti Applu. Apple může připravovaný iPhone 6 nadále prodávat za prémiové ceny jako dosud. Prodeje Applu totiž podle společnosti Counterpoint neklesají ani v případě, že se očekává uvedení nového modelu.

Někteří analytici Samsungu radí, aby změnil taktiku. Především aby plošně snížil ceny a vyměnil krátkodobé zisky za podíl na trhu. Jiní analytici dodávají, že by Samsung měl přijít s něčím inovativním, jako jsou třeba ohebné displeje.

Již zmiňovaný analytik Kang Samsungu rovněž radí změnit značku pro své vrcholné modely. Značka Galaxy podle něj není příliš silná, jelikož se pod tímto označením prodávají smartphony za 100, 200, 300 i více dolarů.

Samsung by se měl snažit prozatím nepříznivé výsledky zlomit uvedením nových modelů. V září je téměř stoprocentně jisté uvedení čtvrté generace modelu Galaxy Note. To je ale specifický přístroj, takzvaný phablet, tedy kříženec smartphonu a tabletu.

Samsung by měl výrazněji pomoci spíše běžný smartphone. A právě ten by měl Samsung představit v srpnu. Půjde tak poprvé o třetí špičkový Samsung představený za jediný rok. Původně se spekulovalo o vylepšené verzi modelu Galaxy S5. Podle posledních informací má být ale model označovaný jako Galaxy F nebo Galaxy Alpha spíše designovou záležitostí (více zde).

Výbava má být o něco horší než v případě modelu Galaxy S5, naopak zpracování, design a použité materiály mají být na úrovni. Nový model má mít totiž jako první vrcholný Samsung se systémem Android kovové tělo. Novinka by tak měla být připravena svést souboj s očekávaným novým iPhonem. Uvidíme, zda se mu to povede a Samsung znovu nastartuje růst.

Autor:






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.