Foťte mobilem, můžete si tím slušně vydělat

  • 4
Být s fotomobilem v pravý čas na pravém místě se vám může vyplatit. Už i velká média začala využívat fotky mobilních reportérů, kteří fotí cokoliv, co jim přijde zajímavé. Za náhodné fotky jsou ale agentury ochotny dobře zaplatit.

Když minulý rok teroristé v Londýně odpálili své nálože v autobuse a v metru, netušili, že tím paradoxně pomohli na světovou scénu fotkám z mobilů.

Teroristy paradoxně i mobily zradily. Jeden z nich byl totiž vystopován při jeho útěku  po Evropě právě podle mobilního telefonu. - více zde

První fotka ze zničeného autobusu obletěla svět a její autor dokonce za ni vyhrál první ročník mobilní soutěže. Za jednu fotografii tak dostal kromě honorářů z britských televizí i novin ještě navíc novou Nokii N90 a fototiskárnu. - více zde

Všudybylové mohou zbohatnout

Brzy po londýnských událostech se na internetu objevila i speciální fotoagentura, která se specializuje na prodej mobilních fotografů médiím - Scoopt. - více zde

Scoopt.com je klasická galerie na internetu s tím rozdílem, že vaše fotky jsou nabízeny médiím. Do systému je pak můžete jednoduše poslat jako multimediální zprávu a je vložit ručně.

Peníze z prodeje se pak dělí půl na půl s provozovatelem serveru. Účet si můžete založit zde: registrace do scoopt.com. Když se vám podaří zastihnout někoho slavného nebo se nachomýtnete k mediálně zajímavé události, můžete si vydělat až pár tisíc liber.

Jde to ale i u nás

Menší částky, ale zase ve větším množství můžete vydělat svým fotomobilem i v české kotlině. Za vaše fotografie vám zaplatí i místní internetová média. Výhodou je, že pro české zpravodajství jsou zajímavé i události, se kterými byste na Scoopt určitě neuspěli.

Na iDNES.cz stačí poslat MMS nebo fotografii s popisem na adresu mms@idnes.cz. Za použitou fotografii na vás pak čekají dvě stovky. "V červnu jsme použili video a fotky hořího plynu nad Muzeem, fotky z bouře a nehody vlaku, v červenci jsme měli například na karikaturu Husáka, či požár Chemopetrolu," říká vedoucí zpravodajství iDNES.cz Naděžda Petrová. Větší počet - více zde

Podobně fotografie čtenářů využívají i bulvární média, která ocení především náhodné obrázky českých celebrit. Za běžné fotky na web ale neplatí. "V rubrice Chyť si svoji celebritu neplatíme. Je to pouze volba čtenářů, zda zareagují na výzvu a svůj úlovek nám pošlou nebo ne," říká Jana Prokopová ze Super.cz. Pětistovku až několik tisíc ale můžete dostat v případě, že se vaše momentka s hvězdou dostane do tištěné verze.

"V papírových bulvárních denících můžete za exkluzivní fotografii dostat i pět a více tisíc. A ani moc nezáleží na kvalitě," řekla Lucie Formáčková ze společenské rubriky iDNES.cz.

Revue na iDNES.cz ale spouští dnes podobnou akci jako bulvární deník.  Za fotografie celebrity nabízí společenská rubrika stejnou částku jako redakce zpráv, tedy dvě stovky. - více zde

Videa posílejte na youtube.com

Jestliže vás neuspokojují fotky, můžete na internet posílat rovnou i celá videa. Tuto možnost už od května poskytuje známý video server youtube.com. To ale využijí pravděpodobně ale hlavně příznivci happy slapingu, kteří by se chtěli rychle pochlubit svým nejnovější siláckým kouskem.

Vydělala vám někdy fotka z mobilu nějaké peníze?