Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fitbit dále požírá konkurenci. Koupil výrobce luxusních chytrých hodinek

  13:37aktualizováno  13:37
Společnost Fitbit koupila dalšího konkurenta na trhu nositelných technologií. Uplynul přitom teprve měsíc od chvíle, kdy tímto způsobem „pohřbil“ značku Pebble. Společnost Vector však stávající uživatele ujišťuje, že se jich akvizice nedotkne.

Luxusní chytré hodinky Vector | foto: Vector

Londýnský výrobce luxusních chytrých hodinek je na trhu nositelných technologií poměrně mladým hráčem, modelové řady Luna a Meridian představil teprve v březnu 2015. Firma ve svém prohlášení ujišťuje, že akvizice nebude mít na dosavadní uživatele žádný dopad.

Podle portálu MacRumors společnost garantuje nejen přetrvávající technickou podporu, ale také zachování plné záruky. Nicméně do budoucna nelze prý počítat s rozšiřováním funkcí hodinek současné produkce. Mezi klíčové funkce chytrých vectorů patří základní sledování aktivity, telefonní notifikace a rozhraní s podporou aplikací třetích stran. Důležitou vlastností je pak výdrž baterie, podle výrobce totiž na jedno nabití vydrží v provozu 30 dnů.

Vector je během měsíce již druhou společností, kterou Fitbit koupil. Loni v prosinci totiž převzal kontrolu nad Pebblem, který se po prvotním úspěchu na Kickstarteru topil v dluzích. Fitbit však značku Pebble i její produkty pohřbil, ponechal si pouze know-how (více zde).

Společnost Fitbit je s 23% tržním podílem lídrem trhu nositelných technologií, těží především z úspěchu nového chytrého náramku Charge 2. Například Applu náleží s 4,9% podílem až čtvrtá pozice, nicméně v segmentu chytrých hodinek se i přes výrazný meziroční propad o 71 % řadí mezi nejúspěšnější výrobce.

Chytrým hodinkám se však dlouhodobě nedaří, důkazem je i na neurčito odložené představení třetí generace chytrých hodinek Moto 360 (více zde). Koupě londýnské společnosti je tedy překvapivým krokem. Fitbit se tímto krokem buď zbavuje další konkurence, nebo má s Vectorem jiný, zatím neznámý úmysl, při němž může využít svého tržního postavení. Firmy nicméně akvizici blíže nekomentovaly a není známo ani její finanční pozadí.

Autor:




Nejčtenější

Zatímco Apple rychle posiluje, Samsung pozvolna ztrácí své pozice
Nejprodávanější modely smartphonů na světě. Apple se směje zbytku světa

Je to krutá podívaná pro výrobce smartphonů s Androidem. Ať se snaží jakkoliv, tak první příčky okupují dva iPhony. Ty se prodávají už skoro rok a designově to...  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Soyes 6S
Nejmenší „iPhony“ na světě můžete mít za 1 300 korun

Kopie iPhonů nejsou žádnou novinkou, v čínských e-shopech jich najdeme desítky více či méně povedených. Mezi ty minimálně zajímavé patří mini smartphony Soyes....  celý článek

Další z rubriky

T-Mobile eSIM
Do mobilů přestaneme strkat kousek plastu. SIM přiletí vzduchem

Malým plastovým SIM s miniaturním čipem v příštích letech odzvoní. Telefony, tablety, nositelná elektronika a další mobilní zařízení se začnou čím dál více...  celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Mi Zone v pražském obchodním centru Atrium Flora
Chaos jménem Xiaomi v Česku. Oficiální je jediný prodejní pultík

Donedávna byla značka Xiaomi na českém trhu zastoupena několika menšími neoficiálními dovozci a distributory, kteří se mezi sebou navzájem přetahovali o české...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.