Falešné infolinky lákají z klientů přístupová hesla

  • 6
Americké bezpečnostní firmy zadržely několik e-mailů, které z adresátů lákají přístupová hesla k telefonnímu bankovnictví.

Bezpečností firma Cloudmark se sídlem v San Francisku varuje před novým typem internetového zločinu.

Během několika dnů zaznamenali jejich experti dva nezávislé e-maily, které se snažily vylákat z uživatelů telefonního bankovnictví přístupová hesla.

V obou případech se nevyžádaný e-mail tvářil jako bankovní zpráva varující před problémy s účtem majitele. E-mail obsahoval telefonní číslo, na které měl adresát zavolat a problém vyřešit.

Důvěřiví majitelé účtů se dovolali do automatického hlasového systému, který dokonale kopíroval ten používaný bankou.

"Telefonní systém se oběti tváří jako hlasový systém jeho finanční instituce a vyžadoval zadání PINu," varuje Cloudmark ve své tiskové zprávě.

Podobný případ phishingu nedávno postihl i Českou republiku. Podvodný e-mail lákal přístupová hesla od klientů Citibank. Adresát měl v odpovědi uvést číslo bankovního účtu a další osobní údaje. Tyto údaje byly poté zneužity. - více zde