S těmito daty přišel sám Facebook. Firma uvedla, že historického mezníku bylo dosaženo v posledním čtvrtletí loňského roku. Zatímco na "plné" verzi pro počítače zaznamenal Facebook denní návštěvnost 6 180 000 uživatelů, mobilní verze vykázala návštěvnost 6,8 milionu uživatelů.
V obou případech tak sociální síť zaznamenala v meziročním srovnání větší oblibu: na webu o 28 procent, u mobilní verze pak dokonce o 57 procent.
Mobily snižují zisk
Pro dominantní světovou sociální síť však není rostoucí obliba mobilní verze jen dobrou zprávou. Příjmy totiž Facebook generuje hlavně na desktopové verzi, z té mobilní je to sotva čtvrtina (přesně 23 procent příjmů z reklamy).
"V roce 2012 jsme propojili přes miliardu lidí a stali se mobilní společností," řekl zakladatel a šéf Facebooku Mark Zuckerberg. "Do roku 2013 máme dobře našlápnuto a i nadále budeme investovat pro dosažení našeho cíle stát se silnější a cennější společností," doplnil jeden z nejmladších miliardářů na světě.
Příjmy společnosti dosáhly za čtvrté čtvrtletí loňského roku 1,59 miliardy amerických dolarů (31 miliard korun). To je meziročně o 40 procent více, když v roce 2011 firma za stejné čtvrtletí utržila 1,13 miliardy dolarů (22 miliard korun). Čistý zisk za čtvrté čtvrtletí roku 2012 však v meziročním srovnání klesl na 64 milionů dolarů (1,2 miliardy korun) oproti 302 milionům (5,9 miliardy korun) v roce 2011.