„Nechte vydělávat svého operátora ! Máte tarif u Tmobile, o2 nebo Vodafone? Stačí si denně najít 30 minut času a týdně si přilepšíte o 1000kč! Pro více info mi napište zprávu.“ Inzeráty takového znění se nyní objevují napříč Facebookem, především ve skupinách s pracovními nabídkami. APMS ovšem před jakoukoli reakcí na takové nabídky snadného přivýdělku varuje, jde totiž o podvod. Podvodníci prostřednictvím takových inzerátů zneužívají lidskou důvěřivost, na které se obohacují.
Podle APMS mají tyto podvody vždy podobný scénář. Lidé, kteří na inzerát zareagují, jsou informování, že jde o testování bezpečnostního rozhraní operátorů. Jeho účastníci prý obdrží přibližně pět SMS s heslem denně, a to po dobu jednoho týdne. Jedinou podmínkou získání finanční odměny na konci týdne je zpětné odeslání kódů z textových zpráv.
Neschází přitom ani upozornění vzbuzující důvěryhodnost: účastníci testu jsou vyzváni k obezřetnosti, kódy prý nemají nikomu sdělovat. Stejné upozornění používají totiž sami operátoři, když svým zákazníkům posílají prostřednictvím SMS jednorázové heslo. Ti ovšem zároveň varují i před jeho přeposíláním.
Nejen tedy, že se podvedená osoba odměny slibované v inzerátu nedočká, musí navíc uhradit svému operátorovi platby provedené podvodníkem, k nimž mu sám dopomohl právě přeposláním autorizačních kódů z přijatých SMS.
„Důrazně varujeme před jakoukoliv reakcí na nabídku obdobných přivýdělků. V žádném případě nikdy a nikomu (i kdyby se vydával za zaměstnance mobilního operátora, nebo jím i ve skutečnosti byl) nepřeposílejte SMS s vaším jednorázovým heslem, ani jiným způsobem nesdělujte dále její obsah,“ varuje APMS s tím, že taková SMS je určena vždy výhradně pouze příjemci. K provedení platby z uživatelova účtu u operátora může dojít jen v případě jejího přeposlání.
Asociace doporučuje všem uživatelům, kteří neplánují hradit své nákupy například aplikací prostřednictvím svého operátora, aby si službu mobilních plateb prostřednictvím zákaznických účtů u operátorů vypnuli. Obezřetní by měli být i rodiče, u potomků by měli věnovat pozornost míře využívání nákupů prostřednictvím plateb přes mobilního operátora.