Facebook má zájem o koupi aplikace WhatsApp. Ilustrační snímek.

Facebook má zájem o koupi aplikace WhatsApp. Ilustrační snímek. | foto: iDNES.cz

Facebook chystá další velkou akvizici. Zajímá se o aplikaci WhatsApp

  • 16
Největší sociální síť Facebook má zájem o mobilní aplikaci WhatsApp, se kterou lidé po celém světě pošlou denně miliardu zpráv. Pokud by k akvizici došlo, Facebook by mohl urychlit dosažení svého velkého cíle: být jedničkou ve světě mobilní komunikace.

Sotva Facebook dokončil akvizici populární fotoaplikace Instagram za miliardu dolarů, už se chystá na další. Zájem má tentokrát o aplikaci WhatsApp, od které si slibuje posílení svého postavení ve světě mobilních telefonů. Serveru TechCrunch to prozradil zdroj obeznámený s vyjednáváním. Cena, za kterou by k obchodu došlo, zatím není známá.

Aplikace WhatsApp dává uživatelům možnost posílat mezi smartphony bezplatné zprávy. Stačí, když je telefon připojen k internetu. Tento program, nabízený v desítkách jazykových mutací, je tedy jakousi konkurencí pro obdobné služby iMessage od Applu nebo BlackBerry Messenger od RIM. V mnoha zemích je v čele žebříčku nejoblíbenějších mobilních aplikací.

V současnosti ji má staženo přes 100 milionů lidí po celém světě a pro Facebook by mohla znamenat skvělou příležitost pro posílení vlivu ve světě mobilních telefonů. Každý den s ní totiž uživatelé pošlou zhruba miliardu zpráv.

Po prvním roce používání navíc uživatel musí za každý další rok zaplatit v řádu jednotek dolarů, což v kontextu velkého počtu uživatelů představuje pro vývojáře velmi zajímavý a především pravidelný příjem.

Mobily jsou pro Facebook velkou výzvou

WhatsApp má výhodu v tom, že je k dispozici pro pět důležitých operačních systémů: Apple iOS, Google Android, Windows Phone, Symbian a BlackBerry OS. Ve většině aplikačních obchodů je k dispozici alespoň pro první rok používání zcela zdarma, pro uživatele iPhonu pak aplikace stojí 0,99 dolaru, tedy necelých 20 korun.

Sám zakladatel sociální sítě s miliardou uživatelů Mark Zuckerberg dříve avizoval, že pro jeho společnost je vstup do mobilního světa v současnosti tou největší výzvou. Na Facebook v současnosti přistupuje z mobilů přes půl miliardy uživatelů, kteří by teď jeho prostřednictvím mohli komunikovat například místo SMS.