Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Facebooku se stává mobilní velmoc, třetině lidí stačí jen v telefonu

  12:19aktualizováno  12:19
Aktuální finanční výsledky sociální sítě Facebook potvrzují jasný trend: z této společnosti se stává mobilní velmoc. Statistiky ukázaly obrovský potenciál mobilní aplikace sítě, kdy více než polovina příjmů pochází z mobilní reklamy. Téměř třetina lidí dokonce tuto službu využívá jen přes telefon.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Ještě před dvěma lety přitom sociální síť z mobilní reklamy téměř nic neměla, upozornil server The Verge. Dramatická změna souvisí především se strategií sociální sítě. Stále více firem totiž zjišťuje, že na reklamou zahlcených stránkách jejich vzkazy prostě zapadnou. Jediným východiskem je zaplacení za propagaci, kdy danému příspěvku zajistí vyšší dosah, tedy počet uživatelů, kterým se zobrazí.

„Běžný dosah (příspěvků) je na novém minimu. Facebooku se daří přejít ze sociální marketingové platformy na běžného prodejce reklamy,“ komentuje cíl sociální sítě viceprezidentka analytické společnosti Forrester Melissa Parrishová.

Roste i počet uživatelů, kteří Facebook používají na mobilech. Alespoň jednou měsíčně se na něj přes mobil přihlásí více než miliarda uživatelů této sociální sítě. Téměř třetina (399 milionů) z celkových 1,32 miliardy registrovaných uživatelů pak na tuto sociální síť vstupuje pouze přes mobil.

Důraz na mobilní aplikaci začal Facebook prosazovat v lednu loňského roku, kdy příjmy z mobilní reklamy poprvé překročily padesátiprocentní hranici. O několik měsíců později už tvořily 59 procent, nyní zmíněných 62 procent, jak vyplývá z aktuální finanční zprávy za první čtvrtletí (více o finanční zprávě čtěte zde).

Autor:




Nejčtenější

HTC U11
Mačkací telefon znamená návrat na vrchol. Test HTC U11

Firma HTC, kdysi průkopník na poli smartphonů, nezažívá zrovna skvělé časy. Někdy jsou totiž její telefony vcelku po právu přehlíženy. Ale přehlédnout nové HTC...  celý článek

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls.
Známý herec si fotil selfie u vodopádu. Spadl a na dně ležel tři dny

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls, si na dovolené v Thajsku chtěl vyfotit selfie u vodopádu. Nešťastně při tom ovšem upadl a v...  celý článek

Ilustrační snímek
Na dovolené se můžete seznámit i nespálit

Na dovolenou si bereme kde co, ovšem počítač/notebook často zůstává doma. Ten je na jedné straně prostředkem k pohodlnému přístupu k informacím, na druhé pak k...  celý článek

Sleva 25 procent
Operátor dal slevu 25 procent na 982 let. Omluvil tím drzého šéfa PR

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

LeEco Le 2
Nejlepší poměr ceny a výkonu? Jen naoko. Rychlý test LeEco Le 2

Model LeEco Le 2 se snaží zaujmout nízkou cenou, ale zároveň se tváří jako hodně dobře vybavený smartphone. Zde ovšem najdete hlavně dobrý příklad toho, že...  celý článek

Další z rubriky

Smartphone od KFC
Dvoje křidýlka a smartphone k tomu. KFC prodává vlastní smartphone

V Číně došlo k neobvyklému spojení dvou zcela rozdílných značek. Huawei totiž společně s fastfoodovou restaurací KFC připravil ke třicetiletému výročí působení...  celý článek

Louis Vuitton Tambour Horizon
Povedené chytré hodinky Louis Vuitton. Řemínek stojí od 7 000 korun

Vedle běžných chytrých hodinek za několik tisíc se na trhu stále častěji objevují i přístroje od luxusních značek. Své modely už prodávají značky TAG Heuer...  celý článek

Chatovací aplikace Line
Ignoroval její textovky, tak požádala o rozvod. Soud dal ženě za pravdu

Ženě z Tchaj-wanu vyhověl soud s žádostí o rozvod, když jako důkaz nefungujícího manželství předložila snímky z chatovací aplikace Line. Její manžel si textové...  celý článek

Děsivá nabídka módních řetězců
Děsivá nabídka módních řetězců

Kde najdete to nejhorší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.