Evropané jsou věrní Nokii, naopak Motorole zahýbají

  • 26
Podle poslední studie společnosti Strategy Analytics má nejvěrnější zákazníky v Evropě Nokia, naopak k Motorole se zákazníci vracejí nejméně ze všech velkých výrobců. Technoidi pak milují Sony Ericsson.

Strategy Analytics zveřejnil zajímavou studii, ve které uvádí zákaznické preference při výběru mobilů. Při výběru nového telefonu u evropských a severoamerických zákazníků je nejdůležitějším kritériem výběru vzhled a značka. V případě vzhledu – designu nyní vede se svými stylovými modely Motorola, naopak nejsilnější vztah k značce mají tradičně zákazníci Nokie.

Zajímavé však je, že u dotazu na výběr příštího mobilu je design až pátým nejdůležitějším faktorem u amerických zákazníků a dokonce až šestým u těch evropských. Je zde tedy jasný rozpor mezi předběžným očekáváním a reálnou koupí přístroje. Platí, že vzhled prodává a kupující nakonec jedná impulzivně.

Při uvádění nejdůležitějších kritérií výběru pro svůj budoucí mobil, uvádějí zákazníci následující požadavky:

  • cenu
  • jednoduchost ovládání
  • výdrž baterie
  • kvalita displeje
  • velikost s hmotností
  • design přístroje je až na posledním jmenovaném místě

Přestože je momentálně za nejmódnější mobil považovaná Motorola V3 Razr, tak právě značka Motorola to u Evropských zákazníků nemá snadné. Je až na šestém místě, co se týče loajality zákazníků pří výběru následujícího mobilu. Před ní najdeme LG, Sony Ericsson, Samsung, Nokii a i Siemens. Naopak nejvěrnější jsou zákazníci Nokie. Až 70 procent z nich plánuje, že jejich další mobil bude zase z finska.

Sony Ericsson pak může těšit, že je považován evropskými zákazníky za značku nabízející nejvíce technologických inovací. Až 49 procent evropských uživatelů si volí mobily Sony Ericsson z důvodu nejnovějších technologických inovací, které telefony této značky nabízí. V USA má podobnou pozici Sanyo. Tato značka své mobily v Evropě bohužel nenabízí.

Podle studie Strategy Analytics musí Motorola zapracovat na získání loajality zákazníků. Přestože je nyní považována za značku nabízející nejžádanější stylové produkty, musí zapracovat i na dalších vlastnostech svých produktů. Zákazníci si stěžují na nepohodlné ovládání. Navíc se od Motoroly očekává, že nabídne další stylové mobily, které budou pro zákazníky stejně zajímavé, jako je v současné době žiletka – Motorola V3 Razr.