Až do dubna bylo možno získat kupony se slevami podle odebraného množství, typické slevy se pohybovaly okolo 13-14 procent. Od dubna je všechno jinak – bez ohledu na odebrané množství EuroTel dává distributorům 10 procent. Všem, bez výjimky.
Jak nám potvrdilo několik distributorů, žádná ze společností není tímto krokem EuroTelu nadšena. Jeden z velkých prodejců, který nechtěl být jmenován, nám přímo řekl: „Co s tím můžeme dělat? Prodej kuponů je i tak stále zajímavý obchod…“
Snižováním provizí EuroTel jednoznačně reflektuje dva hlavní trendy. Tím prvním si podřezali větev sami distributoři – to když prodávali kupony pod doporučenou cenu. EuroTel tak došel k jednoznačnému názoru, že prodává kupony s příliš velkou marží. Druhým trendem je přesun prodeje kuponů do přímé distribuce, tedy k dobíjení přes bankomaty a další cesty.
EuroTel navíc v nejbližší době hodlá zprovoznit možnost dobíjení kuponů přes CCS karty, tedy v síti benzinových pump. Bude zajímavé sledovat, jak to ponesou benzinové pumpy, jež samy začasté Go i Twist kupony distribuují.
Podle našich zdrojů můžeme reakci RadioMobilu očekávat do dvou měsíců. Začnou zlevněné dobíjecí kupóny mizet z našich obchodů?