Pokud se podíváte na následující Zálohový list EuroTelu (zažlutěná jsou políčka s osobními údaji), zjístíte, že EuroTelu se jako datum splatnosti zdá vhodný termín 2.1.1900, což je klasický projev Y2K problému.
Tento Zálohový list následoval vysvětlující dopis EuroTelu, kde se společnost dušuje, že problém není v zúčtovacím systému. Podle všeho chybu způsobil systém přebírající vyexportovaná data z billingového systému. Na vině by tedy byl údajně software pro zpracování a tisk formulářů.
Celá situace je pro EuroTel krajně frapantní. Pokud síť EuroTelu v Novém roce zaváhá a dojde k nějakým nepříjemnostem, těžko se podaří EuroTelu po tomto úletu vymluvit veřejnosti, že na Y2K se důkladně připravil. Přitom původcem problému může být pouhé zahlcení sítě voláním lidí, kteří si touží poblahopřát si.
Smůlou EuroTelu je, že první problém s Y2K má za sebou. K blížícímu se kritickému datu nyní musí zhlížet s obzvláštním znepokojením - problémy se sítí na přelomu roku by jeho image daly řádnou ránu. A vyhlášení připravenosti dolévat benzín do agregátů na tom nic nezmění - cožpak je pro firmu důležitější moment, než peníze na vyúčtování?
PS: Oficiální stránky EuroTel Y2K jsou zde.