Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


eTunelujeme v eCity

aktualizováno 
Tunelovat můžete nejen ve skutečném světě, ale i v eCity - stačí si zřídit více účtů a převést jejich aktiva na jeden, který si necháte. Nejen tohle trápí eCity.
Virtální město eCity vypuštěné do světa Expandia Bankou, RadioMobilem a IOLem, je oblíbené téma hovorů v poslední době. Zatímco minulý týden jsme si povídali především o tom, jak se do tohoto města nedá dostat, tento týden si naopak můžeme říci něco více o městu, do něhož se již dostat lze.

Ač eCity provázely spousty potíží při jeho startu, je třeba připomenout, že jde o úctyhodný projekt. Ne snad samotným provedením - na českém internetu najdete dostatek služeb, jež jsou komplexnější, propracovanější i fungují lépe a zábavněji. Úctyhodné je v první řadě to, že se do projektu pustily velké a finančně jinak situované firmy, než dosavadní stálice českého internetu složené povětšinou z dva roky vyřazeného počítače umístěného v garáži. To samozřejmě vrhá na celý projekt a odleskem i na internet úplně jiné světlo, v jehož stínu (i světlo má svůj stín - někdy) se počáteční problémy eCity ztrácejí. Většina velkých partnerů a se ani nikdy nedozví o tom, že nějaké takové problémy kdy existovaly a byly závažné.

Jaké tedy je nynější eCity? Když jsem icékvéčkoval (nový terminus technikus?) s lidmi na internetu a shodli jsme se, že eCity je trochu nuda. V zásadě jen vyplňujete objednávkové formuláře a pak platíte v eBance a převádíte peníze z účtu na účet. Všechny úkoly, na které jsem doposud narazil, představovali nutnost něco (virtuálně) koupit, objednat, vyplnit. Obecně jsme následně tuto zábavu - kupování a vyplňování platebních příkazů - sesunuli pod pojem propadák.

Označit eCity jako propadák ale není spravedlivé. Je pravda, že není příliš záživné - pro lidi, kteří mají internet jako každodenní součást života je to opravdu nuda. Stejně jako na eCity nakupuji velmi často na amerických serverech, zprávodajství si také objednávám on-line. Co byste čekali od člověka, jehož firma podniká na internetu, než že internet používá naprosto běžně jako samozřejmou součást života.

Jenže kromě takových lidí jsou tu i lidé, kteří na internet lezou jednou za týden přes dial-up linku, znají jej převážně z doslechu a používají jej jen na pár striktně vymezených služeb, s nimiž se seznámili kdysi a kdesi. Řekl bych, že eCity je určeno právě jim - sporadickým uživatelům internetu či lidem, kteří mají šanci se k němu dostat a přitom nevědí, proč by ho vlastně používali. Pro ně mohou být - a asi i jsou - úkoly na eCity i poměrně zajímavé a vonící novotou. Svět nepředstavuje jen lidi mající prohlížeč spuštěný 90 procent své pracovní doby. A u lidí, kteří před internetem trpí rozpaky, může eCity výrazně pomoci rozpaky ztratit; pokud právě běží. A samozřejmě - jaksi mimochodem - slouží eCity jako úžasná reklama Expandia Bance. A reklama zasloužená: Expandia Banka je stále jedna z málo bank plně podporující bankovnictví po internetu.

Nicméně i virtuální eCity má své první eTuneláře. Nebyl jsem sám, koho napadlo, jak eBanku vytunelovat hezky a elegantně - když jsme vyhlásili soutěž o trička Mobil serveru (ne eTrička, ale trička), našlo se mnoho zájemců. eTunelování je jednoduché - zaregistrujete si více nových obyvatel města a jediné, co s nimi provedete, že na účet vámi zvoleného virtuálního obyvatele pošlete celý ten půlmilion. Kolik účtů si uděláte, tolik půlmiliónů můžete převést. Po pravdě vám nejsou tak moc k ničemu, potřebné peníze na nákup dostanete od eBanky a tak máte více peněž, než kolik jich spotřebujete.

Expandia Banka si je možnosti eTunelování vědoma, ale vzhledem k tomu, že zatím pro něj není opodstatnění, mu nezabraňuje. Ale proč bychom se ve virtuálním eCity neměli dočkat akce Čisté eRuce - když dojde na lámání chleba a stav na účtu bude z nějakého důvodu signifikantním ukazatelem stavu hry a hráče, může eCity zavést povinnost prokázat původ peněz a jejich legální nabytí. I virtuální eTuneláři by se tak trošku zapotili.

Díky ePodvodníkům se virtuální svět velmi rychle přibližuje světu reálnému. I v eCity. Dobrá příležitost uvědomit si, že my lidé jsme taková nenechavá cháska … :)

Autor:


Témata: Aktiva, virtuální


Nejčtenější

Nokia 8
Nejlepší Nokia 8 má skvělý výkon a je to první „obojíčkový“ smartphone

Nový vlastník značky Nokia konečně představil svůj top model. Novinka s označením 8 je špičkový smartphone, který ctí tradice. Nemá displej přes celé čelo, ale...  celý článek

Motorola Moto X4
Toto je chystaná Moto X. Kdysi to bývala prémiovka

Řada Moto X bývala nejvyšší modelovou linií Motoroly, ale už loni tuto roli převzala kolekce Z. Nyní „xková“ řada hlásí návrat, ale model X4 nemíří na vrchol....  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
O2 zrychluje datové přenosy. V Praze je prý nejrychlejším operátorem

Výstavba nových vysílačů, navýšení kapacity sítě i využívání více kapacitních vrstev najednou umožnilo společnosti O2 docílit vyšší průměrné rychlosti 4G LTE....  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.