Náš čtenář nám zaslal do redakce popis svých trampot s firemním servisem mobilních telefonů, kterému chtěl svěřit svůj Siemens ME45. Telefon pocházel z Německa, kde byl zakoupen Němcem v klasickém obchodě, podle našeho čtenáře se tedy nejednalo o přístroj z druhé ruky nebo od pokoutních levných prodejců a nebyl opatřen češtinou. Čtenář se domníval, že postačí s telefonem v záruční lhůtě navštívit
firemní servisní středisko Siemensu a nechat si češtinu zdarma nahrát. V servisu mu ovšem sdělili, že jelikož je 17:05, má smůlu, protože technik odchází v 17:00 a mobil má v servisu zanechat, nebo přijít jindy a dříve. Na námitku, že servis je otevřen do 18:00 a že na svých internetových stránkách nic o odchodu technika o hodinu dříve servis neuvádí, pracovnice Siemensu u přepážky opáčila, že si náš čtenář měl zavolat. Druhý den proto odešel z práce dříve, aby to k Siemensu stihl před pátou, což se mu i povedlo. Domníval se, že vše již proběhne bez problémů a ze servisu odejde s mobilem v češtině. K jeho překvapení mu však tentokráte jiná zaměstnankyně sdělila, že nahrání firmware do telefonu stojí 1 000 Kč. Nic nepomohlo, že telefon je v záruce a náš čtenář měl k dispozici doklad o koupi. Zeptal se tedy pracovnice Siemensu, co je důvodem, a dostal zajímavou odpověď:
"Vy jste si koupil telefon v zahraničí, že ano? A to proto, že tam ten telefon byl levnější, že ano?" Náš čtenář se pracovnice Siemensu zeptal, jestli toto je oficiální stanovisko společnosti Siemens. Prý vnitropodnikově ano, ale oficiálně mu to nikdy nikdo nepotvrdí.
Požádali jsme o vyjádření Daniela Mikuleckého, product managera ze Siemensu. Sdělil nám, že záruka se na telefon koupený v zahraničí vztahuje, ovšem přehrání software telefonu pod ni nespadá. "Zdarma by vám byl software přehrán, pokud by přístroj z nějakého prokazatelného důvodu nebyl plně funkční." K otevírací době servisu uvedl: "Servis Siemens má 30 dní na provedení úpravy či opravy přístroje, z tohoto důvodu si myslím, že je zbytečné se dohadovat o tom, kdy chodí technik na shopu domů."
Náš čtenář tvrdí, že telefon vrátil do Německa a na výrobky značky Siemens zanevřel.