Do servisu se Siemensem - jak ušetřit čas a peníze

Třetí v pořadí, kterému se podíváme na zoubek v našem seriálu o záručních a servisních podmínkách, bude Siemens. Potřebujete dát mobil do servisu? V tomto článku můžete najít dobré rady, jak se vyhnout problémům nebo ušetřit čas a peníze.

Třetí v pořadí v našem “servisním” seriálu je společnost Siemens, jejíž telefony jsou u nás velmi populární. Na otázky odpovídala Martina Herkusová ze společnosti Siemens a vy se můžete podívat, jaké záruční listy Siemens uznává, za jakých podmínek vám přehrají firmware a třeba jak dlouho běžná oprava trvá. Adresy servisních středisek společnosti Siemens naleznete v boxu.

Úvodní článek k celému seriálu najdete zde.

V seriálu již vyšlo:

Nokia

Alcatel

 

Servisní střediska Siemens v ČR

www.siemens.cz/servis  

Siemens s.r.o. ICM
Evropská 33A
Praha 6 160 00
Tel: +420 2 33032727

Siemens s.r.o. ICM Hrnčířská 6
Brno 602 00

Otázky a odpovědi Siemens:

1. Jaké záruční doklady uznáváte?

A, Paegas/Eurotel/Oskar:

B, Nezávislý prodejce – záruční list z ČR:

C, Záruční list ze zahraničí – individuální dovoz:

Uznáváme záruční list Paegas, Eurotel, Oskar. Dále pouze originální ZL s hologramem společnosti SIEMENS (od data prodeje 1.2.2002 uznáváme pouze novou verzi číslovaných ZL). Pro individuální dovoz uznáváme zahraniční ZL nebo prodejní doklad s uvedeným IMEI přístroje.

 

2. Kontrolujete původ telefonů podle IMEI?

Ano, a to především v případech, kdy existuje podezření na nelegální dovoz přístroje, případně důvodné podezření na nelegální odblokování přístroje nebo mohlo-li by se jednat o odcizený přístroj.

3. Za jakých podmínek přehrajete FW u mobilních telefonů Siemens, popřípadě kolik to bude stát?

A, V rámci záruky

Firmware je zdarma, pokud zákazník udá opodstatněný důvod (např.chybějící či špatně fungující položky v menu atd.). Pro individuální dovoz platí, že po předložení prodejního dokladu je v záruce nahrán zdarma SW stejné jazykové verze, která odpovídá zemi, ve které byl telefon zakoupen (opět pokud zákazník udá opodstatněný důvod-zamrzání a podobně).

B, Po záruce

Firmware u telefonů bez dokladu stojí 1000 Kč - jedná se hlavě o telefony s jinou jazykovou verzí dovezené ze zahraničí, u nichž zákazník požaduje nahrání české jazykové verze a nemá doklad o koupi. V ostatních případech (s dokladem) stojí nový FW 400 Kč.

4. V případě bezplatného přehrání: v jaké situaci toto nastává? Platí pravidlo, že z prvních verzí ano, z novějších už ne, popřípadě musí-li majitel udat nějaký opodstatněný důvod (například zamrzání telefonu)? Jaká pravidla platí pro dohrání FW s českou T9?

Pro bezplatné přehrání SW musí zákazník udat nějaký opodstatněný důvod; nezáleží na tom, zda má starší nebo novější verzi Firmwaru. Telefony řady 45 s českou jazykovou verzí mají i českou T9, pouze telefon SL45 podporuje českou T9 pouze se speciálním firmwarem, který podporuje Javové aplikace - zde stojí upgrade 2000 Kč.

5. Opravíte za poplatek telefon bez záručního listu, který pochází ze zahraničí, a to vše bez ohledu na stáří?

Jsme schopni opravit většinu přístrojů i starších typů. Výjimku tvoří přístroje určené například pro Čínu, USA apod., kdy samozřejmě nemáme k dispozici všechny potřebné ND. V případě nejstarších typů (Siemens S3com, S4) již nejsou k dispozici dražší díly jako CB apod. V těchto případech nabízíme za zvýhodněnou cenu nový typ MT, který je levnější než případná oprava. Toto platí i v případech vytopených či úplně zničených MT, kdy se snažíme nabízet nové typy přístrojů za zvýhodněné ceny.

6. Jaké jsou nejčastější příčiny závad způsobených nešetrným používáním a na které se nevztahuje záruka?

Mechanické poškození po pádu, poškození vniknutím vlhkosti do aparátu, pokusy
o nelegální odblokování telefonů.

7. Kolik stojí oprava takovýchto nejběžnějších závad způsobených nešetrným používáním? Například v pořadí pro C/M/S35, C/M/S45

Viz ceník běžných oprav umístěný na www stránkách (www.siemens.cz/servis). Ceny jsou pouze orientační a samozřejmě záleží na rozsahu závady. Vytopené telefony neopravujeme, protože na takto poškozený telefon nelze po opravě poskytnout záruku – nelze zjistit skryté závady, které se nějaký čas po opravě nemusí projevit, v tomto případě je nutná výměna hlavní desky telefonu (CB).

8. Účtujete si manipulační poplatek za zjištění závady, ač samotnou opravu si zákazník žádat nebude?

V případě záručních oprav ne. V případě pozáručních oprav ano.

9. Jak závažné opravy můžete provádět? (Level 1,2,3,4,5) Popřípadě kam je telefon posílán dále?

Můžeme provádět všechny druhy oprav-component level (L2,5e) mimo výměny pamětí s firmwarem (týká se novějších telefonů počínaje řadou 35). Jsme oprávněni provádět opravy L0, L1, L2, L2,5, L2,5e. V ostatních případech je prováděna výměna CB či celého přístroje, avšak vlastní přístroje se dále nikam neposílají.

10. Jak rychle dokážete provést jednotlivé opravy, v pořadí od přehrání FW po výměnu RF modulu či základní desky?

Většina drobných či mechanických závad na počkání, včetně výměny displeje, v případě, že zákazník navštíví náš servis osobně. Výměnu základní desky do dvou dnů. V ostatních případech závisí na složitosti opravy - jako např.testy baterií, což zabere i několik dnů.

11. Za jakých podmínek zapůjčujete náhradní přístroj a jaké to jsou (například v porovnání s opravovaným telefonem)?

Přístroje půjčujeme pouze u garančních oprav zdarma bez zálohy. Zapůjčujeme starší typy aparátů, v současnosti C25 a C35i. Typ opravovaného telefonu není zatím brán v úvahu.

12. Zachová se telefonní seznam při přehrání FW (platí pro modely s vnitřním tel. Seznamem)? Umíte zálohovat telefonní seznam? Lze jej pak opět nahrát do telefonu?

Telefonní seznam se při přehrání firmwaru zachová, telefonní seznam jsme schopni zálohovat a nahrát zpět do telefonu, pokud to stav telefonu umožní.

13. Opravíte za poplatek individuálně dovezený telefon, který se v ČR oficiálně neprodává? (např. 6638, 2138 z Asie a pod.)

Viz odpověď na otázku číslo 5.