Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do servisu se Siemensem - jak ušetřit čas a peníze

aktualizováno 
Třetí v pořadí, kterému se podíváme na zoubek v našem seriálu o záručních a servisních podmínkách, bude Siemens. Potřebujete dát mobil do servisu? V tomto článku můžete najít dobré rady, jak se vyhnout problémům nebo ušetřit čas a peníze.

Třetí v pořadí v našem “servisním” seriálu je společnost Siemens, jejíž telefony jsou u nás velmi populární. Na otázky odpovídala Martina Herkusová ze společnosti Siemens a vy se můžete podívat, jaké záruční listy Siemens uznává, za jakých podmínek vám přehrají firmware a třeba jak dlouho běžná oprava trvá. Adresy servisních středisek společnosti Siemens naleznete v boxu.

Úvodní článek k celému seriálu najdete zde.

V seriálu již vyšlo:

Nokia

Alcatel

 

Servisní střediska Siemens v ČR

www.siemens.cz/servis  

Siemens s.r.o. ICM
Evropská 33A
Praha 6 160 00
Tel: +420 2 33032727

Siemens s.r.o. ICM Hrnčířská 6
Brno 602 00

Otázky a odpovědi Siemens:

1. Jaké záruční doklady uznáváte?

A, Paegas/Eurotel/Oskar:

B, Nezávislý prodejce – záruční list z ČR:

C, Záruční list ze zahraničí – individuální dovoz:

Uznáváme záruční list Paegas, Eurotel, Oskar. Dále pouze originální ZL s hologramem společnosti SIEMENS (od data prodeje 1.2.2002 uznáváme pouze novou verzi číslovaných ZL). Pro individuální dovoz uznáváme zahraniční ZL nebo prodejní doklad s uvedeným IMEI přístroje.

 

2. Kontrolujete původ telefonů podle IMEI?

Ano, a to především v případech, kdy existuje podezření na nelegální dovoz přístroje, případně důvodné podezření na nelegální odblokování přístroje nebo mohlo-li by se jednat o odcizený přístroj.

3. Za jakých podmínek přehrajete FW u mobilních telefonů Siemens, popřípadě kolik to bude stát?

A, V rámci záruky

Firmware je zdarma, pokud zákazník udá opodstatněný důvod (např.chybějící či špatně fungující položky v menu atd.). Pro individuální dovoz platí, že po předložení prodejního dokladu je v záruce nahrán zdarma SW stejné jazykové verze, která odpovídá zemi, ve které byl telefon zakoupen (opět pokud zákazník udá opodstatněný důvod-zamrzání a podobně).

B, Po záruce

Firmware u telefonů bez dokladu stojí 1000 Kč - jedná se hlavě o telefony s jinou jazykovou verzí dovezené ze zahraničí, u nichž zákazník požaduje nahrání české jazykové verze a nemá doklad o koupi. V ostatních případech (s dokladem) stojí nový FW 400 Kč.

4. V případě bezplatného přehrání: v jaké situaci toto nastává? Platí pravidlo, že z prvních verzí ano, z novějších už ne, popřípadě musí-li majitel udat nějaký opodstatněný důvod (například zamrzání telefonu)? Jaká pravidla platí pro dohrání FW s českou T9?

Pro bezplatné přehrání SW musí zákazník udat nějaký opodstatněný důvod; nezáleží na tom, zda má starší nebo novější verzi Firmwaru. Telefony řady 45 s českou jazykovou verzí mají i českou T9, pouze telefon SL45 podporuje českou T9 pouze se speciálním firmwarem, který podporuje Javové aplikace - zde stojí upgrade 2000 Kč.

5. Opravíte za poplatek telefon bez záručního listu, který pochází ze zahraničí, a to vše bez ohledu na stáří?

Jsme schopni opravit většinu přístrojů i starších typů. Výjimku tvoří přístroje určené například pro Čínu, USA apod., kdy samozřejmě nemáme k dispozici všechny potřebné ND. V případě nejstarších typů (Siemens S3com, S4) již nejsou k dispozici dražší díly jako CB apod. V těchto případech nabízíme za zvýhodněnou cenu nový typ MT, který je levnější než případná oprava. Toto platí i v případech vytopených či úplně zničených MT, kdy se snažíme nabízet nové typy přístrojů za zvýhodněné ceny.

6. Jaké jsou nejčastější příčiny závad způsobených nešetrným používáním a na které se nevztahuje záruka?

Mechanické poškození po pádu, poškození vniknutím vlhkosti do aparátu, pokusy
o nelegální odblokování telefonů.

7. Kolik stojí oprava takovýchto nejběžnějších závad způsobených nešetrným používáním? Například v pořadí pro C/M/S35, C/M/S45

Viz ceník běžných oprav umístěný na www stránkách (www.siemens.cz/servis). Ceny jsou pouze orientační a samozřejmě záleží na rozsahu závady. Vytopené telefony neopravujeme, protože na takto poškozený telefon nelze po opravě poskytnout záruku – nelze zjistit skryté závady, které se nějaký čas po opravě nemusí projevit, v tomto případě je nutná výměna hlavní desky telefonu (CB).

8. Účtujete si manipulační poplatek za zjištění závady, ač samotnou opravu si zákazník žádat nebude?

V případě záručních oprav ne. V případě pozáručních oprav ano.

9. Jak závažné opravy můžete provádět? (Level 1,2,3,4,5) Popřípadě kam je telefon posílán dále?

Můžeme provádět všechny druhy oprav-component level (L2,5e) mimo výměny pamětí s firmwarem (týká se novějších telefonů počínaje řadou 35). Jsme oprávněni provádět opravy L0, L1, L2, L2,5, L2,5e. V ostatních případech je prováděna výměna CB či celého přístroje, avšak vlastní přístroje se dále nikam neposílají.

10. Jak rychle dokážete provést jednotlivé opravy, v pořadí od přehrání FW po výměnu RF modulu či základní desky?

Většina drobných či mechanických závad na počkání, včetně výměny displeje, v případě, že zákazník navštíví náš servis osobně. Výměnu základní desky do dvou dnů. V ostatních případech závisí na složitosti opravy - jako např.testy baterií, což zabere i několik dnů.

11. Za jakých podmínek zapůjčujete náhradní přístroj a jaké to jsou (například v porovnání s opravovaným telefonem)?

Přístroje půjčujeme pouze u garančních oprav zdarma bez zálohy. Zapůjčujeme starší typy aparátů, v současnosti C25 a C35i. Typ opravovaného telefonu není zatím brán v úvahu.

12. Zachová se telefonní seznam při přehrání FW (platí pro modely s vnitřním tel. Seznamem)? Umíte zálohovat telefonní seznam? Lze jej pak opět nahrát do telefonu?

Telefonní seznam se při přehrání firmwaru zachová, telefonní seznam jsme schopni zálohovat a nahrát zpět do telefonu, pokud to stav telefonu umožní.

13. Opravíte za poplatek individuálně dovezený telefon, který se v ČR oficiálně neprodává? (např. 6638, 2138 z Asie a pod.)

Viz odpověď na otázku číslo 5.

Autor:




Nejčtenější

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

Motorola Moto X4
Toto je chystaná Moto X. Kdysi to bývala prémiovka

Řada Moto X bývala nejvyšší modelovou linií Motoroly, ale už loni tuto roli převzala kolekce Z. Nyní „xková“ řada hlásí návrat, ale model X4 nemíří na vrchol....  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Další z rubriky

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Mi Zone v pražském obchodním centru Atrium Flora
Chaos jménem Xiaomi v Česku. Oficiální je jediný prodejní pultík

Donedávna byla značka Xiaomi na českém trhu zastoupena několika menšími neoficiálními dovozci a distributory, kteří se mezi sebou navzájem přetahovali o české...  celý článek

T-Mobile eSIM
Do mobilů přestaneme strkat kousek plastu. SIM přiletí vzduchem

Malým plastovým SIM s miniaturním čipem v příštích letech odzvoní. Telefony, tablety, nositelná elektronika a další mobilní zařízení se začnou čím dál více...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.