Ke konci roku bychom mohli za mobilní služby platit méně (ilustrační foto).

Ke konci roku bychom mohli za mobilní služby platit méně (ilustrační foto). | foto: Profimedia.cz

Do konce roku bychom mohli volat levněji. ČTÚ sníží operátorské poplatky

  • 55
Český telekomunikační úřad letos sníží maximální výši operátorských poplatků za volání do mobilních sítí. Snížením velkoobchodních cen se úřad snaží vytvořit prostor i pro snížení cen pro koncové uživatele, uvedl ve své dnešní tiskové zprávě.

"Rozhodnutím o ceně se snižuje cena za terminaci ve třech krocích celkově až o cca 35 %," informoval úřad na svých stránkách. Ze současných 2,99 Kč by měla výše poplatku postupně klesnout až na 1,96 Kč za minutu.

Od 1. února letošního roku bude jeho maximální výše 2,65 Kč za minutu, od 1. července 2,31 Kč za minutu a k 1. lednu 2010 dosáhne zmíněného minima.

Snížení terminačních poplatků, které si mezi sebou platí operátoři za propojování jednotlivých hovorů, by se mohlo promítnout i do koncových cen služeb. Operátoři jsou ale s komentováním podobného vývoje opatrní.

"Vývoj ceny nelze v tuto chvíli jednoduše odhadnout, neboť propojovací poplatek je pouze částí celkových nákladů," uvedla Jitka Pajurková z tiskového oddělení T-Mobilu.

Podobně reagoval i Vlastimil Sršeň, tiskový mluvčí Telefóniky O2: "Je předčasné spekulovat nad dopadem na koncové ceny. Snížení ceny terminace znamená na jedné straně snížení nákladů, na druhé straně zároveň pokles výnosů," upozornil.

Tiskový mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický naopak pokles koncových cen nevyloučil: "Vodafone vítá každou změnu, která má pozitivní dopad na zákazníka. Snížení mezioperátorských poplatků mezi takové změny patří. Jeden z pozitivních dopadů může být snížení cen," řekl.

Podle operátorů koncovou cenu ovlivňuje celá řada faktorů. "Jedním z nich je i situace na telekomunikačním trhu, který je dostatečně konkurenční," dodala Pajurková.

Rozhodnutí o ceně bylo vydáno pro tři české operátory - Telefóniku O2, T-Mobile a Vodafone - na základě provedené kontroly vývoje nákladů, které s terminací volání souvisí, uvedl ČTÚ.

,