Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Nové iPhony nejsou zklamáním, zázraky jsme čekat nemohli

Apple nepředstavil žádný zázrak. Nové iPhony 7 nejsou převratné, nemají žádnou extra funkci. A ani jejich design nikomu nevyrazí dech. Jenže nechceme toho od Applu moc?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V28o77j22t72ě67c23h 16O54b30r 3775685477972

Připadá mi, že v redakci mají iPhone více v lásce (a v kapse). Když Samsung uvedl Galaxy S5, který byl menší inovační propadák, než iPhone 7, psalo se: "Samsung představil Galaxy S5, kdo nic nečekal, bude překvapen...", nyní přišlo zklamání roku a článek zní: "... zázraky jsme čekat nemohli."

Dosti rozdíl subjektivního hodnocení...

+2/0
9.9.2016 21:16

J82a72n 85D98u87b64e26n 5980680

v cem je to sklamani?

0/0
10.9.2016 23:28

J30a49n 65D58u33b64e93n 5260860

zakra, zklamani... :-)

ale abych to rozvedl - Apple je zvlastni firma, podle cimrmanova frustracniho principu - prvek ocekavani strida prvek zklamani, a ja se dycky skutecne divim, ze to tak neustale funguje. Pokud jde o financni vysledky, Apple ma vzdy strizlive odhady, ktere se naplni (i ten pokles prodeje iPhonu se z nich dal vycist), ale trhy jsou vzdy v soku. Pokud jde o vybavu iPhonu, vsechno dulezite bylo jiz dlouho znamo (tezko neco uplne utajit, kdyz mate tolik dodavatelu), i ten jack - nejack... ale lide jsou v soku.

Zajimave je, ze v Statech je pohled na iPhone 7 v mediich mnohem strizlivejsi a o nejakem zklamani malokto mluvi. iPhone 7 je lepsi telefon nez iPhone 6s a pokud jsou lidi, kterym tohle nestaci a radi by napriklad novy design, tak pujde o odlozenou spotrebu a daji vydelat Applu v dalsich letech.

Zadne zklamani, kontinualni vyvoj - a uvidime, co nam reknou prvni recenze.

+1/0
11.9.2016 0:07


F60i24l66i73p 25S10t18ř38í97z46e96k 1640326425896

krám

+1/−3
9.9.2016 13:37

M56i38r26o27s93l66a56v 28H86ý59l 5575717179199

těší mě, Hýl

+7/−1
9.9.2016 14:05

J88i51r60i 14D89o17m32i41n18i57k 1851908581650

:-)

+1/−1
9.9.2016 15:12

O78n11d13ř96e17j 74N11o93v48á76k 9317304139949

Jednoduché. Zemřel Steve, postupně skončí Apple. Historie se prostě jen pouze zopakuje - stejně jako se Apple dostal na okraj propasti po vyhazovu Steva ...

+4/−1
9.9.2016 12:29

R78a24d67i37m 11K29a19l94a45s 2590416342661

Tak Jobse je pochopitelně těžké nahradit, ale lidí jako byl Jobs stejně bylo a je jen pár. Přesto spousta dlaších firem prosperuje a dělá dobré výrobky.

Apple si musí v první řadě udržet základní filozofii firmy, kterou ustanovil právě Jobs. A pak musí hledat nové možnosti v dalších navazujících odvětvích - nacházet nové výrobky.

To je samozřejmě obtížné, ale ne nemožné. Určitě je čeká boj, ovšem s dobrým politikou lidských zdrojů, se jim může podařit fungovat čile dál.

Jen je zapotřebí se nebát nových pohledů na věc, vytrvat, mít vizi a tu důsledně naplňovat.

+1/0
9.9.2016 12:36

O25n30d68ř40e13j 17N90o49v84á55k 9597644419179

Právě pro to, že je Steve nenahraditelný - tak Apple postupně umře. Byl to Steve, kdo táhl Apple a kdo vymýšlel.

Byl to Steve, kdo šel přes "mrtvoly" a když si něco vymyslel, tak si to prosadil, byl to Steve, kdo byl onou ohromnou autoritou.

Věřím tomu, že být Steve, tak byl včera představen funkční Apple TV .. nebo nějaká jiná vychytávka ... vždyť co nového a revolučního od jeho smrti Apple přinesl?

Nic.

Apple postupně zmizí ty miliardy a možná časem úplně přestane vyrábět hardware ... a bude se věnovat jenom softu a ....

I když třebs v dané chvíli nebyl Apple výkonově navýši, tak přinášle něco nového, něco, co přinášelo wow efekt - kdy nedostatek výkonu byl nahrazen třebas designem.

To všechno skončilo.

+3/−2
9.9.2016 12:41

D94a12n82i82e69l 13J36a61n92k89o 9579899380562

Kecalove co vzivote nic nedokazali budou radit jedne z nejbohatsich a nejprosperujicich firem ???

Jdete radeji na pivo a dejte si na me zdravi jeste jedno - tady jste pro smich ...

+2/−1
9.9.2016 13:05

O83n65d53ř65e81j 17N85o72v79á45k 9287234229559

Podle sebe soudíte ostatní ... ostatně pro čechy velmi typické ...

0/−1
9.9.2016 13:08

D93a67n17i72e68l 22J23a91n61k76o 9719319400622

Ja na rozdil od Vas neradim jak to maji delat a ani nekritizuji jejich pociny - ale jsem si zcela jist ze mozna polovina firem sveta pokukuje a zavidi jak se jim dari - a to nemam iPhone.

+2/0
9.9.2016 13:13

O37n78d82ř22e77j 44N64o29v12á93k 9817334309319

1. neradil jsem jim

2. nekritizoval jsem

umíte rozeznat, že se bavíme o budoucnosti a nikoliv o současnosti?

Na co jim ty miliardy jsou? Jestli přestanou přinášet nové "cokoliv", tak jim ty miliardy postupně začnou mizet ... bez iPhonů nebudou nákupy na AppleStore, prodeje hudby atd. atd.

A objeví se někdo jiný, nový který přinese něco nového a najednou - ze dne na den - bude Apple zastaralý a nemoderní ... stejně jako to Apple dělal všem ostatním ...

Anebo postupně umřel pomalou smrtí ... ostatně prodeje iPhonů se v poslední době propadají tak, jak se to nestalo už spousty let ... to pro Apple není dobrá předzvěst ... a je otázka, jestli současná "nová" generace bez toho "wow efektu" je schopná dlouhodobě ten trend zvrátit ..

+1/−2
9.9.2016 13:19

D32a47n63i55e90l 79J67a34n81k84o 9309269420902

Evidentne jste ten clanek necetl - co porad chcete za prevratne novinky ??? A cim ostatni vyrobci tak sokuji ???

+3/0
9.9.2016 13:25

J13i75ř92í 60J76u33ř45i11c62a 2158443761

Náhodou, byl to jeden z nejobjektivnějších příspěvků pana Nováka.

0/0
9.9.2016 18:17

J89a74n 65Č23e89r45n91ý 8910680244221

Já mám doma funkční AppleTV už poměrně dlouhou dobu, čím to?

+1/0
9.9.2016 16:01

D25a39n59i93e12l 95J97a91n61k12o 9739259350102

Zato google tu je a bude navzdy ;-D

0/0
9.9.2016 13:03

R31a56d95i84m 31K84a58l21a23s 2890926682681

Mě tyhle diskuze opravdu baví... Bylo by dobré si ujasnit, co je a co není Apple - v první řadě.

Apple je firma, která má být zaměřená na zákazníka tak, aby mu přinášela symbiózu designu, kvality, praktičnosti a funkčnosti. A v tomto ohledu by měla být lepší, než ostatní...

Apple není firma (a neměla být ani za Jobse), která bude přinášet pouze poslední hi-tech vychytávky.

Z toho celkem jasně vyplývá, jaké iPhony jsou, a jaké budou i iPhony ostatní. Dokud nebude nová technologie zcela a naprosto funkční a uživatelsky smysluplná, žádaná a přívětivá, Apple ji u svých mobilů nepoužije... Není to totiž honba za parametry, což někteří "přeměřovači p...ů" patrně nikdy nepochopí.

Apple má tedy v první řadě přinášet "chytré" výrobky a "chytrá" řešení... Tím chytrým řešením byl první iPhone, od této chvíle dále jsme především v rovině zlepšování stávajícího konceptu, což dělají nakonec i všichni ostatní. S tím rozdílem, že jejich marketingovým heslem je ono přeměřování pixelů, jader atd. Na to loví své zákazníky.

Oním očekávaným zázrakem bude tedy teprve nějaký nový koncept mobilu či jiného zařízení... A jestli na něj Apple po Jobsově odchodu do křemíkových lovišť má? Nevím - uvidíme...

+8/0
9.9.2016 12:19

O93n84d33ř49e31j 88N63o77v30á27k 9397434149639

Nemáte pravdu.

První iPhone nebyl žádným chytrým řešením - to byl jen iPad s telefonním modulem, který nevzládal ani základní funkce jako copy / paste ... co na něm byl jiné, byla možnost ovládání prsty, nikoliv stylusem - a tomu bylo přizpůsobené ovládání.

Apple se vyznačoval - nikoliv chytrými řešeními - ale neobvyklým řešením.

Což je dost rozdíl.

Není Steve, nejsou nápady.

0/−2
9.9.2016 12:31

R22a82d74i26m 58K39a22l68a87s 2940166472381

Nemáte samozřejmě pravdu vy...

Podívejte se, jak vypadal např. první mp3 přehrávač konkurence, než si ho vzal do parády Jobs. U konkurence šlo o ono vaše neobvyklé řešení, protože jako neobvyklé ho z dnešního pohledu musíme zcela jasně hodnotit. Jobs z něj udělal ono chytré řešení tím, že sloučil v té době (obvyklé) možnosti do jednoho výrobku, který navíc výrazně zjednodušil.

Obvyklost a neobvyklost je značně vágní pojem, který si pro příště ušetřete. Nemůžete ho nijak definovat a v čase se značně mění. Přičemž měřítko času je jediné správné, měřítkem času poměřujeme úspěšnost modelů, knih filmů i uměleckých děj i to, co je a co není obvyklé.

A dále je zapotřebí vědět, že chytré řešení nepoměřujeme pouze počtem funkcí, ano? To bychom se nikam nedostali a existoval by pouze jeden "chytrý" výrobek - vše ostatní i jiného typu a druhu by tak nebylo možné označit.

Hodinky budou, dle vaší definice, vždy o něco méně "chytré" než mobil a ten bude zase o něco méně "chytrý" než notebook atd. Ejhle notebook je chytré řešení, protože si z něj zcela jistě i zavolám...

To je nesmysl.

+4/0
9.9.2016 12:52

R63a14d26i69m 10K42a37l13a17s 2370616512361

Zjednodušeně řečeno, Job vytvářel nové uživatelské standardy - tedy obvyklosti. V tom byl jedinečný. Ale standard se nestane standardem jen tak - musí jít o opravdu důmyslné - chytré řešení problému.

+2/0
9.9.2016 13:02

O71n32d10ř38e66j 50N27o30v45á37k 9477724449399

ech, bavili jsme se o iPhonech a nikoliv o IPadech.

a opět - revolučnost IPadů byla v jejich ovládání kolečkem + na tehdejší dobu vysoká kapacita.

A synchro s ITunes byla nejdříve ve smyslu "pouhého" zálohování a ž o něco později nákupy.

A byl to opět Steve, kdo si prosadil to, že to bylo relativněmalé zařízení.

Apple přinášel NOVÁ řešení a to taková, která NAPROSTO ZMĚNILA dosavadní způsob používání / ovládání / doavadní design.

Takže Vaše tvrzení o tom, že

--- Dokud nebude nová technologie zcela a naprosto funkční a uživatelsky smysluplná, žádaná a přívětivá, Apple ji u svých mobilů nepoužije --- je hluboké hluboké nepochopení filizofie Applu ... Apple přinášel technologie, o kterých ani veřejnost nevěděla, že je bude chtít a že budou smysluplné ....

Ale jinak máte pravdu - jestli Apple se dnes chová tak, jak Vy popisujete - tedy že čeká na to, až až až - tak to je přesně cesta do záhuby ...

Apple totiž nemá čekat na to až až až, Apple má lidem ukazovat, že vlastně chtějí něco jiného .... a je jedno, jeslti se jedná o design (pamatujete na průhledné plasty?), nová řešení (ultrabooky, iPady) nové způsoby užívání (iPhony) atd. atd. - vše NOVÉ, NEOBVYKLÉ, NEČEKANÉ A JAKO PRVNÍ !!!

+1/−1
9.9.2016 13:03

O55n35d95ř37e42j 83N59o98v72á13k 9577384119759

A to vše si o Applu myslím, ačkoliv si ho já osobně nikdy nekoupím ... přesto jsem ochoten uznat, že Applu, resp. Steve (!!!) - nikoliv Apple - dokázal postavit na hlavu dosavadní a jedním výrobkem odsoudit současné do starověku.

Ostatně - Studio Pixar (tvořící revoluční animáky založil kdo)? No jistě - Steve ...

0/−1
9.9.2016 13:06

D60a15n54i23e73l 31J66a89n67k58o 9389649290182

A dneska uz bez Jobse je na pokraji bankrotu ;-D

+2/0
9.9.2016 13:14

O27n75d78ř95e65j 12N81o77v20á10k 9287664759729

Steve jim vydělal dost peněz ... ale ty peníze dokážou rychle zmizet ...nebavíme se o současnosti ale o bližší či vzdálenější budoucnosti ...

0/−1
9.9.2016 13:20

O58n95d80ř38e49j 50N69o39v81á33k 9977224719649

Ostatně - takové propady prodejů iPhonů, které byly v posledních letech - tu nebyly už spousty let ...

0/−1
9.9.2016 13:21

P66e46t98r 76S63v51o80b96o34d60a 8714978934810

Steve Jobs nezaložil Pixar. Koupil ho za pár mil. dolaru.

+1/0
9.9.2016 13:53

J94i54ř94í 16J54u93ř40i70c77a 2108253781

Jenom věcná. iPad je tablet. iPod je přehrávač.

+1/0
9.9.2016 18:21

J47a87n 93Č54e97r53n40ý 8260200724111

Dobrý. Až na to, že iPhone je bratru o 3 roky starší než iPad, nemá Vaše zhodnocení chybu

0/0
9.9.2016 16:04

M50a13r34e90k 61H71r30u65b51y 6567862441378

To plati pro produkci, kdy telefon predbehl tablet jenom kvuli situaci na trhu. Steve prosazoval tablet daleko driv, tusim uz od konce 90. let.

0/0
13.9.2016 10:12

P38e90t66r 77S34v95o68b98o61d84a 8134928124790

A právě proto je Apple pro mě nejlepší volba. Funguje.

+1/−3
9.9.2016 11:55

O62n28d67ř76e71j 31N53o54v13á30k 9137784989569

Ale taky nefunguje, taky má problémy, jen je důsledně tají ... ať už se jednalo o ne-odsouhlasené špehování, aktualizace, co z iPhony udělali "brick" apod.

0/−1
9.9.2016 12:32

D43a72n32i59e53l 66J25a16n85k61o 9919249140122

A nektere founy dokonce vybuchuji - prej o ne maji zajem na blizkem vychode !!

+1/0
9.9.2016 13:26

P87e28t31r 96S58v90o67b47o83d78a 8254228824830

Upřímě, já nejsem žádná žádaná osoba aby mi to nějak vadilo. Jde mi především o funkční telefon.

+1/0
9.9.2016 13:43

M46a74r54e96k 22B65a87l62l52u49c45h 6632551415155

Hm...další generace předraženého šrotu pro lidi co jsou dost hloupí na to aby cálovali 30% přirážku za kult prvního geekphonu, s minimální praktickou hodnotou, a samozřejmě s navázaným průmyslem značkového a draze licencovaného příslušenstva, protože s nahnilým jabkem nic jiného fungovat nebude. Třeba AirPod sluchátka za cca pět tisíc :D jasné, předražené telefony pro geeky mají i u konkurence s Androidem, jenže. u nich je za zlomek ceny dostupných daleko víc doplňků které se liší už jen kvalitou, a fungují všechny různě dobře a dlouho. Tito výrobci mají ale v portfoliu i daleko levnější midrange a low-end modely pro masy, kterými pokrývají daleko větší trh než Apple se svým iShitem. O menších výrobcích kteří svými telefony rovnou cílí na praktickou využitelnost za přijatelnou cenu už ani nemluvě.

+1/−4
9.9.2016 11:52

V84á56c27l51a65v 84F98i15e29d17l87e94r 7883528438406

Hergot Vás to ale vzalo;-D

+7/0
9.9.2016 12:13

D82a41n28i49e86l 46J27a90n46k98o 9659779570222

Pozor na infarkt - uz jste u nej blizko 

+2/0
9.9.2016 13:11

O37n21d16ř77e93j 67M94á41l27e12k 1476693355883

Líbí se mi, jak maj lidi potřebu se vyjadřovat k něčemu, co si nechtěj koupit a snaží se přesvědčovat potenciální kupce o tom, jakou dělaj blbost. :-))) Když mě něco nezajímá, tak tomu nevěnuju čas. ;-D

+6/0
9.9.2016 14:08

P33e69t97r 19K19u18b62a31t 3372901284470

Vzdy je co zlepsovat a vynalezat nove. Zadne hranice neexistuji. Jen je k tomu potreba vizionare jako byl Jobs nebo Elon Musk a jim podobni. Nebyt lidi jako jsou ci byli oni, mobily ani elektromobily nejsou tam kde jsou. Ja doufal ze doba, kdy lide tvrdili ze je vse vynalezeno a objeveno, je davno za nami.

+1/0
9.9.2016 11:43

O39n35d14ř65e29j 31N56o16v78á76k 9877214589749

Elon Musk není žádný vizionář. Elektromobily tu jsou už přes sto let a dokonce jeden čas držely světové rekordy.

Kdyby byl skutečně vizionář, tak by vymyslel nějaké převratné ovládání nebo řešení. On jen používá současné.

Vizionář byl Steve - ten přinášel neobvyklá řešení a nápady.

+1/−1
9.9.2016 12:34

M45i50r23o26s12l27a21v 37H67ý75l 5115557679489

to + byl omyl, chtěl jsem vám dát -

co třeba přistávání prvního stupně rakety pro opakované použití? To není dostatečně vizionářské?

+1/0
9.9.2016 14:22
Foto

V59o15j83t24ě58c55h 38V68r36a61n81č25í22k 3287197565802

Článek fajn, ale možné inovace bych rozšířil: 1/ bezdrátové nabíjení (podporu mají už i lampičky z IKEA a některá auta), 2/ opravdu pevné krycí sklo (gorilla asi leccos zachytí, ale stále tj. pouze hra na pevnost. Nedávno mi iphone vypadnul - poprvé v životě - a sklo nevydrželo), 3/ display. Vlastně jsem si myslel, že mi velikost i kvalita zobrazení na šestce vyhovují. Do doby než jsem ho položil vedle Edge, 4/ výdrž baterie. Stačilo by mi jen o trochu víc, abych den nemusel začínat se 100% (někdy prostě zapomenu a následující den je krušný, když nejsem v kanceláří / na nabíječce).

U sedmičky oceňuji vodotěsnost (s mobilem se nekoupu, ale kdysi jsem zažil neuznanou reklamaci, kvůli zatečení. Víc než déšť za tím nebyl, takže odolnost vůči běžným jevům je v r. 2016 fajn) a taktéž vítám větší paměť. Jen je stále vtipné její nacenění.

Lepší foťák, rychlejší procesor, atd. tak nějak beru jako samozřejmost nového modelu. Vlastně nejzábavnější je celá diskuze o "novinkovosti" sedmičky. Ano, je to nový mobil. Převlečený za původní. Pokrok je v mezích ostatních výrobců (nikdo nedá do přístroje vše nejlepší, přeci jen za rok bude zas další řada), bez klapek na očích tj. opět špičkový smartphone. Kdyby iP7 měl nový design, tak to je pro většinu nový telefon. Takto má lehce cizelovaný původní vzhled a radost mají jen výrobci pouzder, příslušenství a já. Mně se prostě líbí :-)

+4/−1
9.9.2016 11:33

S86t60a43n72i22s17l20a88v 11M35e12r66g38l 4646723621181

Vcelku je mi jedno, jakou značku telefonu mám. Spíše mi vadí, že pokud si koupím iphone, tak jsem tlačen si koupit i počítač od Applu. Pokud tak neudělám, tak mám problém se synchronizací dat mezi telefonem a počítačem. Bohužel stejná je situace i se systémem Android. Takže jsem nucen vždy k nějakému kompromisu. Používám mobil s Androidem a na PC užíván Thunderbird, ten umí on line synchronizaci kalendáře na mobilu. Za přínos bych považoval spíše vzájemnou kompatibilitu než zvyšovat výkony u mobilu. Pro práci stejně používám notebook. Zřejmě je ale pořád dost velká skupina lidí, která se chce předvést, že na to má. Tak si koupí nový model bez ohledu na cenu. Já jim to přejuR^

0/0
9.9.2016 11:18

V56á73c91l73a61v 12F46i75e23d61l43e85r 7153928278216

To ale není pravda, všechno o čem píšete jde i s Windows. Používal jsem to tři roky a všechno v pohodě.

0/0
9.9.2016 12:16

O93n23d94ř34e75j 47N96o72v35á57k 9307354119979

Android - narozdíl např. od windows mobile - umí různé druhy synchronizace, včetně oné klasické - stolní outlook - kabel - mobil.

A s tou kompatibilitou je, resp. byl na štíru i samotný Apple .. pamatuji si na jeden článek človkěa, který přeskočil dvě generace iPhone a už nesesynchronizoval přes iTune .... nově iTune už neuměly starý mobil a staré iTune samozřejmě neuměly nový mobil ... vyřešil to přes google účet.

Dost paradoxně - dnes google umí asi nejlépe synchro napříč všemi platformami

0/−1
9.9.2016 12:37

J95a19n 62D13u70b45e64n 5170340

zvlastni... mame ve firme vsechny modely iphone krome 1/2 (ktere se u nas ani neprodavaly)... a s itunes nemaji problemy... ktery je to ten specielni mobil, itunes neumici? :-)

0/0
10.9.2016 23:49

L58u95k95á97š 54A76d12a95m42e84c 3558434503774

iphone suverene nejlepsi smartphone..staci,kdyz vidim rozdil v poctu prispevku u apple a android:))

+1/−5
9.9.2016 11:01

L37u42k19á75š 28J48a13k80e21š 7746252651347

Presne ta ovecka kuli kterym ta nadavka vznikla;-D

+2/0
9.9.2016 12:12

M32a11r31e80k 56H86r88u45b38y 6787482511958

Trochu mi v tom vyctu novinek posledni doby chybi Continuum. Pokud tohle MS (nebo kdokoli jiny) dovede k pouzitelnosti, mohlo by to s trhem mobilnich zarizeni taky slusne zamavat.

+1/0
9.9.2016 10:59

M32a61r86i50á54n 63P55e40t34r70í60k 1684452681303

ten článok mi pripadá ako obhajoba applu. a niet na to dôvod. je pravda, že apple len doťahuje to. čo iní už majú dávno. a ešte chcú za to nekresťanské peniaze. s tým jackom to prehnali a to poriadne. spravili to len preto. aby si ľudia kupovali redukcie alebo nové slúchadlá. čiže zas len pre svoj špinavý kšeft.

+4/−1
9.9.2016 10:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.