Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

T-Mobile postihl výpadek připojení k internetu přes pevné linky

Uživatele pevného připojení k internetu xDSL operátora T-Mobile postihl ve středu odpoledne celostátní výpadek. Jak dlouho ještě potrvá, nedokázala zatím mluvčí Martina Kemrová říct. T-Mobile měl na začátku roku přes 150 tisíc přípojek xDSL.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A69l81e74x31a95n14d56e17r 73P84r48o93c43h26a29z24k69a 2231556516463

xDSL T-Mobilu není nic jineho, nez preprodana sluzba Telefoniky. Jako kdyz firma A poskytuje za provizi sluzbu firmy B a nazyva to svoji sluzbou. A pak je treba se ptat, jestli slo v miste xDSL Telefoniky, pokud ne, je to spis problem Telefoniky, pokud ano, T-mobil neco neplni Telefonice (treba neplati). Myslim, ze kdybyste nepsali takove clanky z kavarny, jen aby neco bylo, tak byste byli zajimavejsi ...

0/0
18.8.2016 8:07

B51o34h22u15m22i40l 55M73i97c10h29a98l 3165584105461

To ovšem naprosto není pravda. ADSL je / může být přes LLU (uvolnění místní smyčky), kdy fyzický drát končí v zařízení T-mobile v prostoru ústředny (kolokace) - to je ta část, kterou odkoupili od Radiokomunikací. K tomu lze mít i hlasové služby od T-mobile. O2 pak má na starosti pouze ten "drát". Tam, kde kolokace není, to skutečně může být v podstatě přeprodaná služba, ale i tam má T-mobile na starosti IP provoz, jen hlasové služby už k dispozici nejsou (resp. od O2). A nakonec, VDSL je k dispozici přes bitstream, tj. data od modemu projdou do DSLAMu O2 a "surová" data dále má k dispozici T-mobile (hlasové služby jsou možné od O2).

V každém případě IP provoz jde strukturami T-mobile a tam někde byl ten výpadek. Moje VDSL mělo signál (modem hlásil rychlost 4mbit/40mbit), ale neprošlo ověření (PPPoE).

Takový výpadek postihne samozřejmě všechny xDSL zákazníky T-mobile a O2 s tím nemá nic společného.

Ostatně, můj modem se přihlásil ve 21:58, takže výpadek trval přibližně 5 hodin. To je sice nepříjemné, ale za několik let jediný výpadek, který byl natolik velký, že jsme si ho doma všimli.

Ke cti O2 nutno podotknout, že za cca 10 let xDSL (5 let O2, pak Radiokomunikace a následně T-mobile) jsem měl jediný větší výpadek (ještě v době AnnexA někdo omylem přepojil moji přípojku v ústředně na DSLAM AnnexB, to trvalo týden a dostal jsem příslušnou slevu).

0/0
18.8.2016 8:52

T38o17m50á56š 19V63a20n19č36u56r49a 4328925270778

Sice mají stejné dráty, ale síť mají každý jiný. Kdyby to bylo jen naoko, tak by uživatelé T-Mobilu měli i IP adresu O2. Jenže mají IP adresu T-Mobilu, takže nevyužívají služeb O2.

Problém s výpadkem je na straně T-Mobile na úrovni sítě. Na straně O2, přesněji Cetin, by to byl problém jen tehdy, kdyby někdo přestřihl kabel, pak by to nefungovalo všem.

0/0
18.8.2016 11:29
Foto

V78o39j35t38ě36c11h 33R94y84b56á11k 6250845112653

Věřím, že po zjištění důvodu budou přijata opatření, aby se to již neopakovalo a zodpovědní pracovníci budou na hodinu propuštěni. Co obecně tahle firma předvádí je děs, jako bývalý zákazník GTS jsem například řešil 1/4 roku proces migrace, protože nebyli ťulpasové schopni nastavit správný tarif, pak nebyli schopni vše zavést do systému, spárovat nové datové služby již s existujícími hlasovými, takže jsem se nepřihlásil do Můj T-Mobile, který do té doby fungoval roky. Zmizely mi veškeré faktury, prostě vše co dosud bylo v zákaznickém účtu. Firma sice německá, ale kvalita na úrovni banánové republiky. Kdyby T-Mobile fungoval za války, tak ji Německo věřím prohrálo o pár roků dřív, což by byl asi jediný kladný vklad T-Mobilu do dějin lidstva. Dnešní výpadek byl poslední kapkou a od T-Mobile odcházím. Jsem u nich od dob Paegasu, takže nazrál čas jim zamávat. Stejně je to v naší oligopol, kdy se v rámci xDSL prodává internet v podobných parametrech za podobnou cenu. Takže sbohem T-Mobile a věřím, že nebudu sám, že pár zákazníků odejde. Protože nelze krom účelové omluvy čekat smysluplnou kompenzaci, odchod se jeví být jediným rozumným řešením, aby se ta banda neschopů probrala a začala svou práci dělat pořádně.

+1/0
17.8.2016 23:44

B36o74h72u14m16i13l 45M25i89c12h12a29l 3875434605251

V xDSL má zatím ohledně výpadků T-mobile lepší skóre, než Google Apps i Microsoft Office 365 (loni výpadek celý den). Vychází mi 5 hodin výpadku za 5 let na dostupnost 99,99%, to nedostanete garantované od nikoho s uzavřeným SLA. Počítáno na rok (jak to u SLA bývá) je to letos dostupnost 99,97%. Hodně štěstí při hledání něčeho s lepší zárukou dostupnosti.

Binec ve fakturaci je zcela jiná kapitola, a tam spíš záleží na tom, jestli někdo něco chybně udělá - internet je plný strašných příběhů na toto téma od všech operátorů. Tak si to užijte jinde.

Jděte příkladem a navrhněte svému zaměstnavateli doplněk smlouvy, že za chybu je hodinová výpověď. Ovšem je otázka, kdo do takové firmy potom půjde dělat.

0/0
18.8.2016 9:06

J48a68k72u28b 74B20o73h52o45n22ě32k 5490905820882

Děsím se chvíle, kdy se internetový diskutéři dají na podnikání, protože to tu už pak nezůstane nikdo, kdo by pracoval a všichni budeme na hodinu vyhození radši už preventivně

+1/0
18.8.2016 10:33

O46n15d30ř53e14j 17L13o24š75o59t51h 9900772204622

Výpadek občas postihne každého, i mně na optice už to potkalo. Uvědomte si, že to jsou stovky/tisíce zařízení, elektroniky a prostě se může něco podělat.

To vyhazování na hodinu je směšné, osobně neznám člověka, který by v práci občas něco nepokazil a že si desítky tisíc lidí nemohli pustit porno, to je toho.

0/0
19.8.2016 0:18

S64t31a65n 80N89o50v41á65k 5527135355814

Výpadek nebyl 100% celostátní, celý den až do teď vesele internetuju...

0/0
17.8.2016 22:16

M31i27l65a39n 93Š46e97l93i26g72a 7671114733563

Je to neprijemny, ale kazdy, kdo dela v podobnem oboru vi, ze i pres vsechny pojistky se neco takoveho muze stat, proste "shit happens".

+11/0
17.8.2016 20:58

P90e62t65r20a 88M17a71l54a71k90o83v48a 1788620640824

no hlavně by se to nemělo stávat moc často, operátor by měl mít záložní systém, být na výpadky připravený a klienty odškodnit aspoň symbolicky....

+1/0
17.8.2016 21:15

P13a86v73e22l 66J26i80ř43í77k 9338757469

Obrovsky vypadek letos jiz podruhe u T-Mobilu. Jako firma jsme na pripojeni zavisli, je to neomluvitelne a kompenzace zadna. Jsem zvedav co se stane az pres to pojede EET.

+1/0
17.8.2016 21:39

P15e73t68r 10T70l11o42u69k20a79l 7224515432525

Pokud je pro vás nepostradatelné připojení k internetu je nepochopitelné proč nemáte záložní linku v ceně pár stokorun. Zřejmě na tom vaše firma nijak nestojí jinak už byste měli dávno vyřešeno.

+9/−1
17.8.2016 22:05

M63i11l56a90n 58Š33e80l58i56g85a 7671954323253

Minusko jsem se uklikl, melo byt +

0/0
18.8.2016 9:41

O26n59d46ř29e17j 10L53o39š30o72t67h 9650212314402

Firma je závislá na internetu a pořídí si tam negarantovaný, nejištěný připojení za 500 Kč nebo kolik za to chtěj.

My jsme taky na připojení závislí a nepamatuji si, že by nám připojení někdy vypadlo, vyjma plánované údržby sítě a nebo systémů u nás nebo u matky v Německu.

0/0
19.8.2016 0:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.