Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

T-Mobile postihl výpadek připojení k internetu přes pevné linky

Uživatele pevného připojení k internetu xDSL operátora T-Mobile postihl ve středu odpoledne celostátní výpadek. Jak dlouho ještě potrvá, nedokázala zatím mluvčí Martina Kemrová říct. T-Mobile měl na začátku roku přes 150 tisíc přípojek xDSL.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A61l77e26x43a33n42d39e90r 80P37r91o15c61h41a84z39k33a 2301346916743

xDSL T-Mobilu není nic jineho, nez preprodana sluzba Telefoniky. Jako kdyz firma A poskytuje za provizi sluzbu firmy B a nazyva to svoji sluzbou. A pak je treba se ptat, jestli slo v miste xDSL Telefoniky, pokud ne, je to spis problem Telefoniky, pokud ano, T-mobil neco neplni Telefonice (treba neplati). Myslim, ze kdybyste nepsali takove clanky z kavarny, jen aby neco bylo, tak byste byli zajimavejsi ...

0/0
18.8.2016 8:07

B90o79h17u97m14i82l 14M42i51c60h30a39l 3535694625981

To ovšem naprosto není pravda. ADSL je / může být přes LLU (uvolnění místní smyčky), kdy fyzický drát končí v zařízení T-mobile v prostoru ústředny (kolokace) - to je ta část, kterou odkoupili od Radiokomunikací. K tomu lze mít i hlasové služby od T-mobile. O2 pak má na starosti pouze ten "drát". Tam, kde kolokace není, to skutečně může být v podstatě přeprodaná služba, ale i tam má T-mobile na starosti IP provoz, jen hlasové služby už k dispozici nejsou (resp. od O2). A nakonec, VDSL je k dispozici přes bitstream, tj. data od modemu projdou do DSLAMu O2 a "surová" data dále má k dispozici T-mobile (hlasové služby jsou možné od O2).

V každém případě IP provoz jde strukturami T-mobile a tam někde byl ten výpadek. Moje VDSL mělo signál (modem hlásil rychlost 4mbit/40mbit), ale neprošlo ověření (PPPoE).

Takový výpadek postihne samozřejmě všechny xDSL zákazníky T-mobile a O2 s tím nemá nic společného.

Ostatně, můj modem se přihlásil ve 21:58, takže výpadek trval přibližně 5 hodin. To je sice nepříjemné, ale za několik let jediný výpadek, který byl natolik velký, že jsme si ho doma všimli.

Ke cti O2 nutno podotknout, že za cca 10 let xDSL (5 let O2, pak Radiokomunikace a následně T-mobile) jsem měl jediný větší výpadek (ještě v době AnnexA někdo omylem přepojil moji přípojku v ústředně na DSLAM AnnexB, to trvalo týden a dostal jsem příslušnou slevu).

0/0
18.8.2016 8:52

T20o30m26á39š 19V45a60n65č20u42r28a 4678505320608

Sice mají stejné dráty, ale síť mají každý jiný. Kdyby to bylo jen naoko, tak by uživatelé T-Mobilu měli i IP adresu O2. Jenže mají IP adresu T-Mobilu, takže nevyužívají služeb O2.

Problém s výpadkem je na straně T-Mobile na úrovni sítě. Na straně O2, přesněji Cetin, by to byl problém jen tehdy, kdyby někdo přestřihl kabel, pak by to nefungovalo všem.

0/0
18.8.2016 11:29


Foto

V30o68j46t70ě96c18h 44R29y58b34á57k 6390755702743

Věřím, že po zjištění důvodu budou přijata opatření, aby se to již neopakovalo a zodpovědní pracovníci budou na hodinu propuštěni. Co obecně tahle firma předvádí je děs, jako bývalý zákazník GTS jsem například řešil 1/4 roku proces migrace, protože nebyli ťulpasové schopni nastavit správný tarif, pak nebyli schopni vše zavést do systému, spárovat nové datové služby již s existujícími hlasovými, takže jsem se nepřihlásil do Můj T-Mobile, který do té doby fungoval roky. Zmizely mi veškeré faktury, prostě vše co dosud bylo v zákaznickém účtu. Firma sice německá, ale kvalita na úrovni banánové republiky. Kdyby T-Mobile fungoval za války, tak ji Německo věřím prohrálo o pár roků dřív, což by byl asi jediný kladný vklad T-Mobilu do dějin lidstva. Dnešní výpadek byl poslední kapkou a od T-Mobile odcházím. Jsem u nich od dob Paegasu, takže nazrál čas jim zamávat. Stejně je to v naší oligopol, kdy se v rámci xDSL prodává internet v podobných parametrech za podobnou cenu. Takže sbohem T-Mobile a věřím, že nebudu sám, že pár zákazníků odejde. Protože nelze krom účelové omluvy čekat smysluplnou kompenzaci, odchod se jeví být jediným rozumným řešením, aby se ta banda neschopů probrala a začala svou práci dělat pořádně.

+1/0
17.8.2016 23:44

B18o71h31u40m22i98l 18M62i64c54h29a50l 3875714645461

V xDSL má zatím ohledně výpadků T-mobile lepší skóre, než Google Apps i Microsoft Office 365 (loni výpadek celý den). Vychází mi 5 hodin výpadku za 5 let na dostupnost 99,99%, to nedostanete garantované od nikoho s uzavřeným SLA. Počítáno na rok (jak to u SLA bývá) je to letos dostupnost 99,97%. Hodně štěstí při hledání něčeho s lepší zárukou dostupnosti.

Binec ve fakturaci je zcela jiná kapitola, a tam spíš záleží na tom, jestli někdo něco chybně udělá - internet je plný strašných příběhů na toto téma od všech operátorů. Tak si to užijte jinde.

Jděte příkladem a navrhněte svému zaměstnavateli doplněk smlouvy, že za chybu je hodinová výpověď. Ovšem je otázka, kdo do takové firmy potom půjde dělat.

0/0
18.8.2016 9:06

J91a28k10u10b 69B16o98h65o89n75ě11k 5660155610152

Děsím se chvíle, kdy se internetový diskutéři dají na podnikání, protože to tu už pak nezůstane nikdo, kdo by pracoval a všichni budeme na hodinu vyhození radši už preventivně

+1/0
18.8.2016 10:33

O83n93d45ř34e56j 45L20o19š60o22t16h 9800262774672

Výpadek občas postihne každého, i mně na optice už to potkalo. Uvědomte si, že to jsou stovky/tisíce zařízení, elektroniky a prostě se může něco podělat.

To vyhazování na hodinu je směšné, osobně neznám člověka, který by v práci občas něco nepokazil a že si desítky tisíc lidí nemohli pustit porno, to je toho.

0/0
19.8.2016 0:18

S56t57a93n 86N65o20v75á70k 5147115715654

Výpadek nebyl 100% celostátní, celý den až do teď vesele internetuju...

0/0
17.8.2016 22:16

M49i46l97a50n 56Š13e49l45i55g51a 7471174113813

Je to neprijemny, ale kazdy, kdo dela v podobnem oboru vi, ze i pres vsechny pojistky se neco takoveho muze stat, proste "shit happens".

+11/0
17.8.2016 20:58

P19e48t86r62a 34M81a87l32a29k53o71v27a 1958930170334

no hlavně by se to nemělo stávat moc často, operátor by měl mít záložní systém, být na výpadky připravený a klienty odškodnit aspoň symbolicky....

+1/0
17.8.2016 21:15

P41a32v83e78l 70J72i61ř70í59k 9778767419

Obrovsky vypadek letos jiz podruhe u T-Mobilu. Jako firma jsme na pripojeni zavisli, je to neomluvitelne a kompenzace zadna. Jsem zvedav co se stane az pres to pojede EET.

+1/0
17.8.2016 21:39

P21e14t19r 86T84l82o11u36k82a50l 7754895772265

Pokud je pro vás nepostradatelné připojení k internetu je nepochopitelné proč nemáte záložní linku v ceně pár stokorun. Zřejmě na tom vaše firma nijak nestojí jinak už byste měli dávno vyřešeno.

+9/−1
17.8.2016 22:05

M26i54l78a38n 17Š54e37l32i20g24a 7331324213453

Minusko jsem se uklikl, melo byt +

0/0
18.8.2016 9:41

O85n25d13ř56e15j 55L21o24š43o84t42h 9220912794492

Firma je závislá na internetu a pořídí si tam negarantovaný, nejištěný připojení za 500 Kč nebo kolik za to chtěj.

My jsme taky na připojení závislí a nepamatuji si, že by nám připojení někdy vypadlo, vyjma plánované údržby sítě a nebo systémů u nás nebo u matky v Německu.

0/0
19.8.2016 0:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.