Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

T-Mobile postihl výpadek připojení k internetu přes pevné linky

Uživatele pevného připojení k internetu xDSL operátora T-Mobile postihl ve středu odpoledne celostátní výpadek. Jak dlouho ještě potrvá, nedokázala zatím mluvčí Martina Kemrová říct. T-Mobile měl na začátku roku přes 150 tisíc přípojek xDSL.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A50l73e63x85a74n21d46e51r 50P88r46o20c34h78a69z85k73a 2551146376413

xDSL T-Mobilu není nic jineho, nez preprodana sluzba Telefoniky. Jako kdyz firma A poskytuje za provizi sluzbu firmy B a nazyva to svoji sluzbou. A pak je treba se ptat, jestli slo v miste xDSL Telefoniky, pokud ne, je to spis problem Telefoniky, pokud ano, T-mobil neco neplni Telefonice (treba neplati). Myslim, ze kdybyste nepsali takove clanky z kavarny, jen aby neco bylo, tak byste byli zajimavejsi ...

0/0
18.8.2016 8:07

B22o57h11u87m43i64l 98M86i31c73h28a35l 3685414515741

To ovšem naprosto není pravda. ADSL je / může být přes LLU (uvolnění místní smyčky), kdy fyzický drát končí v zařízení T-mobile v prostoru ústředny (kolokace) - to je ta část, kterou odkoupili od Radiokomunikací. K tomu lze mít i hlasové služby od T-mobile. O2 pak má na starosti pouze ten "drát". Tam, kde kolokace není, to skutečně může být v podstatě přeprodaná služba, ale i tam má T-mobile na starosti IP provoz, jen hlasové služby už k dispozici nejsou (resp. od O2). A nakonec, VDSL je k dispozici přes bitstream, tj. data od modemu projdou do DSLAMu O2 a "surová" data dále má k dispozici T-mobile (hlasové služby jsou možné od O2).

V každém případě IP provoz jde strukturami T-mobile a tam někde byl ten výpadek. Moje VDSL mělo signál (modem hlásil rychlost 4mbit/40mbit), ale neprošlo ověření (PPPoE).

Takový výpadek postihne samozřejmě všechny xDSL zákazníky T-mobile a O2 s tím nemá nic společného.

Ostatně, můj modem se přihlásil ve 21:58, takže výpadek trval přibližně 5 hodin. To je sice nepříjemné, ale za několik let jediný výpadek, který byl natolik velký, že jsme si ho doma všimli.

Ke cti O2 nutno podotknout, že za cca 10 let xDSL (5 let O2, pak Radiokomunikace a následně T-mobile) jsem měl jediný větší výpadek (ještě v době AnnexA někdo omylem přepojil moji přípojku v ústředně na DSLAM AnnexB, to trvalo týden a dostal jsem příslušnou slevu).

0/0
18.8.2016 8:52

T71o26m37á27š 24V28a34n98č93u81r57a 4358505880448

Sice mají stejné dráty, ale síť mají každý jiný. Kdyby to bylo jen naoko, tak by uživatelé T-Mobilu měli i IP adresu O2. Jenže mají IP adresu T-Mobilu, takže nevyužívají služeb O2.

Problém s výpadkem je na straně T-Mobile na úrovni sítě. Na straně O2, přesněji Cetin, by to byl problém jen tehdy, kdyby někdo přestřihl kabel, pak by to nefungovalo všem.

0/0
18.8.2016 11:29
Foto

V80o85j17t37ě26c61h 96R41y56b47á63k 6290245272843

Věřím, že po zjištění důvodu budou přijata opatření, aby se to již neopakovalo a zodpovědní pracovníci budou na hodinu propuštěni. Co obecně tahle firma předvádí je děs, jako bývalý zákazník GTS jsem například řešil 1/4 roku proces migrace, protože nebyli ťulpasové schopni nastavit správný tarif, pak nebyli schopni vše zavést do systému, spárovat nové datové služby již s existujícími hlasovými, takže jsem se nepřihlásil do Můj T-Mobile, který do té doby fungoval roky. Zmizely mi veškeré faktury, prostě vše co dosud bylo v zákaznickém účtu. Firma sice německá, ale kvalita na úrovni banánové republiky. Kdyby T-Mobile fungoval za války, tak ji Německo věřím prohrálo o pár roků dřív, což by byl asi jediný kladný vklad T-Mobilu do dějin lidstva. Dnešní výpadek byl poslední kapkou a od T-Mobile odcházím. Jsem u nich od dob Paegasu, takže nazrál čas jim zamávat. Stejně je to v naší oligopol, kdy se v rámci xDSL prodává internet v podobných parametrech za podobnou cenu. Takže sbohem T-Mobile a věřím, že nebudu sám, že pár zákazníků odejde. Protože nelze krom účelové omluvy čekat smysluplnou kompenzaci, odchod se jeví být jediným rozumným řešením, aby se ta banda neschopů probrala a začala svou práci dělat pořádně.

+1/0
17.8.2016 23:44

B64o46h27u20m12i38l 76M19i27c92h32a12l 3935614165731

V xDSL má zatím ohledně výpadků T-mobile lepší skóre, než Google Apps i Microsoft Office 365 (loni výpadek celý den). Vychází mi 5 hodin výpadku za 5 let na dostupnost 99,99%, to nedostanete garantované od nikoho s uzavřeným SLA. Počítáno na rok (jak to u SLA bývá) je to letos dostupnost 99,97%. Hodně štěstí při hledání něčeho s lepší zárukou dostupnosti.

Binec ve fakturaci je zcela jiná kapitola, a tam spíš záleží na tom, jestli někdo něco chybně udělá - internet je plný strašných příběhů na toto téma od všech operátorů. Tak si to užijte jinde.

Jděte příkladem a navrhněte svému zaměstnavateli doplněk smlouvy, že za chybu je hodinová výpověď. Ovšem je otázka, kdo do takové firmy potom půjde dělat.

0/0
18.8.2016 9:06

J45a42k38u46b 48B60o14h35o22n74ě84k 5790795590982

Děsím se chvíle, kdy se internetový diskutéři dají na podnikání, protože to tu už pak nezůstane nikdo, kdo by pracoval a všichni budeme na hodinu vyhození radši už preventivně

+1/0
18.8.2016 10:33

O20n80d18ř26e21j 17L39o86š15o13t76h 9890442934592

Výpadek občas postihne každého, i mně na optice už to potkalo. Uvědomte si, že to jsou stovky/tisíce zařízení, elektroniky a prostě se může něco podělat.

To vyhazování na hodinu je směšné, osobně neznám člověka, který by v práci občas něco nepokazil a že si desítky tisíc lidí nemohli pustit porno, to je toho.

0/0
19.8.2016 0:18

S12t78a50n 72N28o85v84á80k 5457135425914

Výpadek nebyl 100% celostátní, celý den až do teď vesele internetuju...

0/0
17.8.2016 22:16

M97i37l53a95n 38Š66e92l21i30g85a 7441944663163

Je to neprijemny, ale kazdy, kdo dela v podobnem oboru vi, ze i pres vsechny pojistky se neco takoveho muze stat, proste "shit happens".

+11/0
17.8.2016 20:58

P54e32t42r71a 70M69a40l61a71k15o39v17a 1418230340104

no hlavně by se to nemělo stávat moc často, operátor by měl mít záložní systém, být na výpadky připravený a klienty odškodnit aspoň symbolicky....

+1/0
17.8.2016 21:15

P72a22v78e24l 41J59i61ř17í47k 9328507819

Obrovsky vypadek letos jiz podruhe u T-Mobilu. Jako firma jsme na pripojeni zavisli, je to neomluvitelne a kompenzace zadna. Jsem zvedav co se stane az pres to pojede EET.

+1/0
17.8.2016 21:39

P39e26t44r 54T16l21o40u61k47a72l 7424715612455

Pokud je pro vás nepostradatelné připojení k internetu je nepochopitelné proč nemáte záložní linku v ceně pár stokorun. Zřejmě na tom vaše firma nijak nestojí jinak už byste měli dávno vyřešeno.

+9/−1
17.8.2016 22:05

M64i48l66a31n 35Š79e86l29i22g31a 7261514733943

Minusko jsem se uklikl, melo byt +

0/0
18.8.2016 9:41

O70n35d34ř47e28j 58L31o54š69o83t10h 9290812714622

Firma je závislá na internetu a pořídí si tam negarantovaný, nejištěný připojení za 500 Kč nebo kolik za to chtěj.

My jsme taky na připojení závislí a nepamatuji si, že by nám připojení někdy vypadlo, vyjma plánované údržby sítě a nebo systémů u nás nebo u matky v Německu.

0/0
19.8.2016 0:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.