Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mobil iDNES.cz

  • Úterý 6. prosince 2016. Mikuláš

Diskuse k článku

Byl to jen hloupý žert, ale cestující chtěli okamžitě vystoupit z letadla

Při pojmenovávání wi-fi sítí či hotspotů srší některé osoby opravdu nezvyklými nápady. Jejich představivost se však nemusí vždy setkat s pochopením, v krajních případech může vyvolat i chaos. Může například i za nepříjemný zážitek cestujících na vnitrostátním letu australské společnosti Qantas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a35n 19W67a12c39l11a57v 7684895267618

New hardware found: Boeing 747. Installing driver.

... "The Boeing 747 device is still in use. Disconnecting from the device can cause data loss and damage to the device. Do you wish to continue?"

0/0
13.5.2016 21:46

L87u29k46á28š 11M84a21r87e94d98a 6631554697758

Jeste by tenhle vtipek sel dovyst k vetsi dokonalosti, kdy nastavit wifi hotspot s webovym prihlasenim. Tedy pokud se nekdo k teto siti pripoji, tak misto hesla mu vyskoci webova stranka a tam by se dal umistit treba odpocet nebo tlacitko odpalit...

Jinak jako teroristicka prace to muze byt zajimava psychologicka zvracena hra, udelat bombu s wifi.

0/0
13.5.2016 11:20

D71a79v41i46d 18P61ě38c20h 1442787924

A jak na tohle dotyčná paní přišla? To se chtěla v průběhu letu připojit k internetu?

0/0
12.5.2016 21:51


T43o48m20a36s 10H55a56c79e30k 6634167715567

Krome toho ze dnes uz bezne v letadlech wifi prippojeni k Internetu je tak krome jineho se zvlaste na vnitrostatnich linkach pouziva wifi pro pripojeni k entertainment systemu (protoze na vnistrostatnich linkach nejsou u sedadel obrazovky a lide si pousteji filmy ci mapu na tabletech nebo telefonech).

A do tretice - jeste ke vsemu byli stale jeste na zemi :-)

0/0
13.5.2016 10:44

P94a78v47e72l 85K81r24a31l 4728129759552

Občas je dobré si zablbnout např. ve vlaku a založit "Free Wifi Ceske drahy" :-P

+7/−1
11.5.2016 13:32

A91n28d45r30e50j 20K84r89á90l 7495416945605

Tak to je bomba.. .R^

+3/0
11.5.2016 7:27

J60a52n 28D68l30o24u10h21ý 7824129890809

Taky to mohl pojmenovat - pilot neumi letat nebo Airplane system offline :-D

+1/0
11.5.2016 7:21

M25a65r41e30k 56V65e95s15e37l52ý 1807348420704

;-D;-DR^R^

+3/0
10.5.2016 22:15

K86a35r36e53l 67J62a81n94k41ů 1814356217514

Mobile Detonation Device vs. Stationary Detonation Device, jaký je mezi nima rozdíl? ;-D

+2/0
10.5.2016 16:40

P32e36t28r 71V14e45s19e66l18ý 6931186759820

Tomu Stationary by mysleli že uletí.

+2/0
10.5.2016 19:20

D10a74v13i93d 56Š23t41a76m42b74e77r22a 4242634544706

Až si někdo pojmenuje síť "Smilnící sousedka", tak mě to jako opravňuje vniknout k sousedům a pomoci kterékoliv přítomné dámě s její údajnou žádostivostí nebo co?;-D

+4/−1
10.5.2016 16:27

Ř97e77h47o61ř 33K23r78á25l11í57č96e24k 5987821899278

A tu babu, co objevila tu podezřelou WiFi měli zavřít za ohrožování letu aktivním mobilem. Každý přece ví, že se v letadlech elektronická zařízení buď musejí vypnout, nebo aspoň přepnout do letového (off-line) módu :-P.

+9/−2
10.5.2016 16:24

J85a58r68o73s28l58a81v 60P18r56o75c23h85á93z71k69a 2403544928395

Coz znamena ze muze nadale pouzivat wifi.

+3/0
10.5.2016 16:28

R62a15d84e32k 36J51a69n43a43t26a 9755836774632

No. U některých společností se může používat WiFi (palubní ortál případně přístup na internet). Ale při startu a přistání to je Wifi vypnuté, a mobily mají být taky vypnuté, a to je tento případ.

0/−1
10.5.2016 16:33

L22u41d73v37í83k 48G18a72j42d74o40š27í17k 2545813834372

Off-line (letový) režim neznamená vypnutou Wi-Fi.

Krom toho pokud byste to bral tak jak píšete, měl by být vypnutý především ten vysílač s podivným SSID.

+2/0
11.5.2016 11:26

T14o21m30a85s 41H64a38c20e23k 6724597335657

Nemate pravdu. U vetsiny spolecnosti (v poslednich letech si nevzpominam na spolecnost ktera by to nedovolovala) muzete mit zapnute WiFi neustale, vcetne startu a pristani.

A toto nebyl pripad startu ani pristani, letadlo normalne stalo u gate.

0/0
13.5.2016 10:52

T85o42m79a68s 28H86a90c76e41k 6614657345307

Zrejme ani Vy ani Ti co Vas oplusovali moc neletate letadlem.

1) WiFi muze byt v letadle zapnute - neustale. Na vnitrostatnich linkach je entertainment system prave pres WiFi a uzivatele ho mohou pouzivat "od sednuti do sedaldla az do pristani v destinaci" - jak pri startu tak pri pristavani

2) Lecktere aerolinky dovoluji pouzivat i mobilni telefony za letu (nikoli start a pristani). Ovsem naprosta vetsina dovoluje pouzivani mobilu do uzavreni dveri letadla. V tomto pripade si tipnu ze letadlo jeste stale stalo u "chobotu"

0/0
13.5.2016 10:50

D45a23n63i18e94l 12T25s19c30h12e93r35n18a30y 2525512529822

Tak za sireni poplasne zpravy to mate jedno ;-D;-D;-D

0/0
13.5.2016 11:57

M79i61l28o12š 80B92é50m 6674499132683

Co to bylo za zájezd hysterek? ;-D

+11/0
10.5.2016 16:07

L85u33d38v19í98k 13G71a84j91d37o46š69í56k 2905393634592

Chtěl bych vidět vaší reakci v podobné situaci.

0/−6
11.5.2016 11:28

M96i83l96o50š 33B40é22m 6824779612423

Myslíte v situaci, kdy bych si v seznamu wifi sítí všiml nějaké žertovně pojmenované, a nebo situaci, kdyby kvůli tomu nějaká hysterka začala dělat dusno? :-)

+7/0
11.5.2016 11:32

L11u88d92v31í31k 68G62a62j89d66o31š95í24k 2415533794172

Kdybyste seděl v letadle a posádka vám oznámila, že letadlo neodstartuje, protože je nutné prověřit podezření, že se v něm nachází výbušné zařízení.

0/−2
11.5.2016 11:57

M75i36l73o44š 33B92é76m 6194489192873

To bych asi seděl na zadku, dál poslouchal hudbu a čekal, jestli teda do toho vzduchu nakonec vyletím. Ať už tím, či oním způsobem. :-)

+8/−1
11.5.2016 12:01

D74a72n58i12e24l 74T13s68c66h97e18r42n89a44y 2305172839112

tak takove podezreni je v kazdem letadle

0/0
13.5.2016 12:14

B43o97h50u34s81l35a34v 62K28r86á97l74í85k 2531500579436

Riziko je v každém letadle, podezření jen v některých.

0/0
14.5.2016 9:34

P56e82t72r 77B17u57r73d21a 3980405649357

Myslím, že nechtěl. Reakci byste pravděpodbně cítil, klidněi z businessu do turistické. Oni ti, co mají plnou klávesnici odvahy mají jako první plné trenky.

+1/0
12.5.2016 15:06

I78r10e16n28a 53P28l33a83c72h38e60t60k89o92v77á 3434144780317

:)

0/0
10.5.2016 15:46

B44o25h58u76m65i35l 67P86a24l77e55č73e76k 6592511298553

jo, až budu chtít něco odpálit, tak to na to napíšu :-)

+25/0
10.5.2016 15:40

O42n49d17r52e43j 39F88l37i59d87r 3145780968237

Spis za celou situaci muze nesmyslnej strach z terorismu a hledani bomby za kazdym krokem.

+13/−3
10.5.2016 15:16
Foto

V31o15j62t30ě31c98h 78P71a12v94l50í66k 5584151504458

Žádáme cestující, aby dle předpisů FAA vypnuli všechna elektronická zařízení před taxi a take-off, nebo je alespoň přepnuli do flight módu a ponechali je tak i po celou dobu letu.

Hotovo.

Samozřejmě, pokud by hotspot nezmizel, tak najít a zabavit. Už jen kvůli pravidlům FAA.

+6/−1
10.5.2016 15:14

P82e43t28r 11Ž82á61k 1597753118753

Až na to, že ho nenajdete a tudíž ani nezabavíte. Můžete maximálně udělat to, co udělali oni - odložit start a počkat, až to dotyčného dobráka přestane bavit a vypne to.

+2/−2
10.5.2016 15:15

D51r34a31h95o77m58í64r 88S51t94r78o46u29h23a91l 4225278172724

Najdete. Stačí vám k tomu druhý mobil.

+3/0
10.5.2016 15:16

P71e36t93r 86T91y39č98k37a 6605402879862

Tak to by mě zajímalo jak.

+3/−1
10.5.2016 15:21

A61l46e68š 48Z13e69l36i53n25k44a 1614362906

síla signálu+poprosit část cestujících o spolupráci

+2/0
10.5.2016 15:43

J80a92n 90U33l31r46i42c46h 8828873576431

Jednoducha detekce sily signalu. Je na to dost utilit.

+6/0
10.5.2016 15:44

P60e59t69r 83Ž71á72k 1587513668283

Tím maximálně zhruba trefíte část letadla, kde dotyčný sedí. Jasně, pak můžete nechat vyvést a zkontrolovat všechny v blízkém okolí, ale tím stejně dosáhnete dost slušného zpoždění a pozdvižení...

+2/−2
10.5.2016 15:49
Foto

V16o41j36t40ě74c57h 68P69a11v98l50í70k 5564771714468

A k čemu je zabavit obyčejný mobil? Hlavní je, že bude vypnutý a nebude strašit další pasažéry.

Pokud by mne opravdu trápilo, že nebyl potrestán, mohu si jej najít po přistání - všechny prohnat znova security checkem a zkontrolovat MAC adresy mobilů.

0/0
10.5.2016 15:21

P79e46t95r 63Ž40á10k 1367123308803

Mno o zabavování jste tu psal vy, ne já...

+1/0
10.5.2016 15:26

G78a20b63r84i90e52l 28H18o44r49t65e13n 9401109203514

Chápu to tak, že najít zabavit mobil chtěl pan Pavlík v případě, že by se výstraha minula účinkem.

+1/0
10.5.2016 15:36

P23e98t74r 90Ž57á69k 1427113258803

To jsem pochopil, moje reakce zněla, že ho ale prostě nenajdete. Jasně, posádka může zkusit triangulaci pomocí dalších zařízení a dost možná tím majitele vyděsí natolik, že to konečně vypne, ale o reálné šanci na jeho dohledání ve stísněném prostoru letadla si dovolím dost pochybovat...

+2/−1
10.5.2016 15:44
Foto

V79o30j47t68ě44c71h 10P74a31v66l49í30k 5304401164708

Se směrovou anténou a analyzátorem jako třeba Fluke AirCheck to máte během pár minut. A pokud ho nemají na letišti securiťáci, určite ho má aspoň tamní IT, které se stará o letištní wifi.

Posádka letadla ho mít nebude, ale kdyby cestující opravdu zařízení nevypnul, tak stejně teoreticky nesmí odletět a security volat musí.

+4/−1
10.5.2016 15:50

P85e29t27r 71Ž12á56k 1967363698353

Jak už jsem psal výše, stejně budete dost těžko trefovat konkrétního člověka. Můžete nechat vyvést a prohledat dvě tři řady sedaček, ale výsledkem bude stejně zpoždění a pozdvižení.

0/−1
10.5.2016 15:53
Foto

V90o77j67t78ě45c72h 37P31a19v27l91í62k 5694441644708

Ano, v případě, že vtipálek zařízení nevypne, tak se to bez zpoždění neobejde.

Dohledat jde snadno, ale když bude někdo chodit po letadle s anténkou a přístrojem v ruce, tak si toho prostě cestující všimnou a nějaké pozdvižení z toho bude.

Hlavní je ovšem pak nemuset přebookovávat polovinu letadla na jiné lety - tam je největší ztráta aerolinek. Pokud bude vtipálek vyveden, cestující se uklidní a let může pokračovat.

+1/0
10.5.2016 15:57

T65o47m51a47s 77H17a51c37e49k 6124947535947

Mluvite tu o necem o cem nemate moc tuseni. Porposte nejakeho kamarada at Vam to predvede. Toho cloveka najdete velmi snadno a pomerne velmi rychle. A ne, nepotrebujete na to "triangulaci", staci Vam mereni sily signalu, projit ulickou a pak se v dane rade naklonit napravo a nalevo a nad ty 3 lidi co na te strane sedi.

0/0
13.5.2016 10:57

M59a13r75t66i87n 74K72a15r94á74s70e61k 1508944429434

Obávám se že letištní IT si nechalo nainstalovat WiFi dodavatelskou firmou a o její provoz se stará centrální kontroler, takže žádné měření není za běžného provozu třeba.

0/0
12.5.2016 12:40

T64o19m10a78s 48H86a62c71e97k 6694537365297

Nemate pravdu, WiFi je (alespon v Australii a u leteckych spolecnosti se kterymi letam) povolene celou dobu, vcetne startu a pristani.

0/0
13.5.2016 10:59
Foto

V10o37j30t10ě80c16h 31P48a67v19l41í87k 5144771724778

Pouze palubní wifi, ne vlastní přístupové body.

0/0
13.5.2016 13:29

G42a82b42r79i74e97l 17H61o20r39t50e12n 9961289113224

Hypoteticky by to šlo - nacpete všechny cestující i s příručními zavazadly dozadu a postupně je posíláte dopředu, kde měříte signál. V praxi je to samozřejmě nesmysl.

+1/0
10.5.2016 15:52

M10o16j34m31í44r 41M49o66t22y42č82k12a 3772395794760

No, pokud to ten "dotyčný dobrák" nestrčil před odletem do odbavovaného zavazadla (takže se k němu nedostane aby to mohl vypnout) a nebo pokud o tom ten "dobrák" vůbec ví. To klidně mohl být žert (blbý - uznávám) od kolegy, dětiček nebo kohokoliv kdo se mu/jí dostal k nezajištěnému mobilu.

nastartovat na něm hotspot s uvedeným SSID je tak na minutu.

0/0
10.5.2016 15:58

M30a82r93t91i79n 57K86r27a93l 7493340823987

Mně to přijde srandovní,ale to je proto, že jsem v tom letadle nebyl. Jinak, zmeškat spoj, tak bych toho vtipálka asi roztrh.

Jenom je mi divné,že ten hotspot nenašli. Cestující prohnat přes security check, prohledat letadlo... pokud to tedy nebyl vtipek zaměstnance ve výpovědi.

+2/−7
10.5.2016 14:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.