Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ne, Huawei P9 nemá foťák od legendární Leicy. Koupíte si jen nálepku

Hlavním tahákem nového smartphonu Huawei P9 je dvojitý fotoaparát, který nese logo slavné značky Leica. Ta ho však nevyrábí, vše jsou jen marketingové hrátky. Legendární výrobce fototechniky se jen podílel na vývoji. Firma nyní ohledně spolupráce podala oficiální stanovisko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i86r41o54s27l48a19v 38R36i77š98k39a 4369489219352

Firma prodávající mobily v Evropě a tím pádem i v Německu by si nedovolila jenom tak dát na svůj výrobek označení předního výrobce fotoaparátů Leica, kdyby to neměla schváleno. Navíc, Sunny Optical Technology of China, která optiku pro Huawei P9 vyrábí, je OEM výrobce Leicy.

+1/0
22.4.2016 20:36

J57i20r32i 72D17o32m13i22n37i87k 1321458651540

Stejně je ten důraz na focení v dnešní době podle mého názoru až přehnaný. Drtivá většina lidí stejně své fotky už dávno netiskne a presentuje je jen někde na webu, kde si je většina lidí zobrazuje na telefonech a nebo někteří na počítačích a nebo v TV.

A při takové presentaci je "super kvalita" o ničem, jen honí jakýsi pocit o "kvalitě"

+2/−3
22.4.2016 10:58
Foto

V27l39a81d72a 36V11a49n22e81k 9473776324608

Až zkusíte rozdíl mezi dobrým mobilem, a průměrným poznáte je kvalita někde jinde ! Šum, hloubka ostrosti, barvy, stabilizace, clona ....! Uznávám že amatérům je to jedno. Ale kdo se trochu věnuje focení a rozumí mu , vyžaduje kvalitu. Kdyby šly vkládat snímky byl i příklad...;-)

+1/0
22.4.2016 11:54


K10a50r24e56l 87N21a52s62t77o57u68p82i95l 3820281270381

mohl byste mi uvést příklad, mezi kterým dobrým a průměrným mobilem můžu pozorovat rozdíl v hloubce ostrosti? Jinak kdo se, jak píšete, trochu věnuje focení a rozumí mu, tak rozhodně neřeší kvalitu fotek na mobilu....

+1/−2
22.4.2016 12:47

M25a72r71t81i59n 69P57a62v21e20l84e44k 5380847935835

Právě,že ten kdo se focení věnuje kvalitu fotek na mobilu řeší.To je stejné,jako kdyby jste napsal že ten kdo se věnuje hudbě neřeší kvalitu domácího audia.:-P

+2/0
22.4.2016 13:12

L23u41d44v34í23k 90G49a80j23d89o40š27í31k 2945523314152

Nezlobte se na mě, ale nemohu s vámi souhlasit. Fotím hodně a i se s tím živím. Používám zrcadlovku. Foťák v mobilu je pro mě pouze nástroj pro dokumentační záznam. Ofocení jízdního řádu, nějaké cedulky, nabouraného auta pro pojišťovnu, zaznamenání kudy vede kabel ve zdi... NIC VÍC.

Pokud jsem někde bez foťáku, mám jen mobil a zahlédnu něco co by stálo za vyfocení, mobil se ani neobtěžuji vytáhnout. Vím totiž dobře, že i když se budu snažit sebevíc, z fotky nic nebude a je to jen zbytečné mrhání časem a následné rozčilování nad mizerným výsledkem. Je mi daleko milejší to raději nevyfotit, protože fota z mobilu je prakticky to samé, jak kdybych žádnou fotku neudělal.

Takže jak kvalitně fotí mobil mě nezajímá ani za mák. Naopak mě rozčilují mobily s foťákem se spoustou megapixlů, jejichž fotky zabírají v paměti telefonu nesmyslné obří misto naprosto neodpovídající jejich významu.

0/−6
22.4.2016 15:29

M60a78r50t80i66n 92P75a10v66e27l48e72k 5730977345795

Mám stejně uvažujícího švagra.Na dovolené nebo o víkendech s sebou tahá několik kilo fotovýbavy a výsledek je prostě hnusný.

Kamarád odfotil měsíční cestu po Jižní Americe Samsungem S5 a výsledek byl dokonalý.

Ona je fotografie víc o oku než o výbavě - stejně jako z vás BMW M5 neudělá dobrého řidiče tak z vás sebevětší zrcadlovka neudělá fotografa.

Děláte lepší fotky než jsou tady? https://fstoppers.com/contests/17-outstanding-photos-apples-shot-iphone-6-world-gallery-61493 A to foťák iPhonu není žádná hitparáda.

Rád se podívám na vaši práci,jako profík jistě máte své portfolio na netu.

+3/−1
22.4.2016 16:34

L56u14d96v80í47k 58G89a20j87d43o72š80í91k 2635493854622

Nemyslím, že jsem váš švagr.

Nemyslím, že fotky vašeho kamaráda jsou dokonalé, protože jsou focené Samsungem S5, ale protože jsou z jižní Ameriky.

Nemyslím, že brutálně postprocesované fotografie předních světových fotografů z galerie Applu, o kterých nikdo není schopen prokázat jak byly vyfoceny, je obecné měřítko toho, co se dá normálně mobilem vyfotit. Ještě mám v živé paměti skandál Nokie, která vydávala reklamní fotky nafocené zrcadlovkou za fotky ze svého telefonu.

Nemyslím, že bych chtěl kvůli této diskusi někomu cizímu otevírat své soukromí.

Jinak máte samozřejmě pravdu, že samotný přístroj z vás fotografa neudělá.

+1/0
22.4.2016 21:26

M88a33r90t62i89n 55P48a67v33e55l72e10k 5170497905165

Tyhle diskuze s "odborníky" jsou boží.V každé diskuzi se někdo pokouší vysvětlit tak zjevnou věc jako že zrcadlovka dělá lepší fotky a strašně rád by se o tom dohadoval.Zhusta jsou to "profesionálové",kteří jsou ovšem plaší a stejně jako vy se stydí za svou práci.

Jinak doporučuji workshopy s Janem Šibíkem o fotografování s mobilem - můžete tam excelovat a tomu diletantovi vysvětlit,že focení mobilem je k ničemu a on tomu vůbec nerozumí.;-)

+3/−1
22.4.2016 21:48

L46u73d90v55í50k 66G11a88j40d91o32š29í94k 2185133764622

To mi nemusíte vysvětlovat. Pana Šibíka znám osobně a velmi si ho vážím. Kvůli těmhle workshopů jsem s ním vedl už pár diskusí. Stačí se pak podívat, čím on sám normálně fotí, když tedy zrovna nevnucuje někomu na focení mobil. ;-)

A promiňte, toto rozhodně není platforma, kde bych chtěl komukoliv cokoliv ze své práce prezentovat. Není to z plachosti nebo studu, ale z principu. Je hloupé někoho urážet aniž tušíte, s kým mluvíte.

+1/−2
23.4.2016 19:24
Foto

V19l83a74d42a 27V66a57n57e22k 9233136264198

Vaše argumenty jsou několik let staré! Mobily udělaly velký pokrok! Samsung Galaxy s6 je lepší než compakty! A to mám mimo zrcadlovek i Panasonic LX7, který nechávám doma a fotím radši s s6 . Rychlé zpracování v editoru, odeslání! U s6 mne překvapuje i zoom který začíná být použitelný. R^;-)Fota se dají shlédnout třeba na mobilmanii v galerii.

+1/−2
22.4.2016 16:56

L80u93d81v73í55k 88G58a40j22d31o32š12í32k 2965323284722

Mluvil snad někdo o kompaktech?

+1/0
22.4.2016 21:13

D25a52v94i46d 97H64i25l72l29e 9162424964378

a o jakych kompaktech mluvite? tech za 2-3t? co maji casto horsi cip a nezridka kdy i sklo nez ten mobil? Ja nechtel tahat zrcadlo, tak jsem si koupil XQ1 a verte ze i pres moji neprofesionalitu udela lepsi fotku nez jakykoli mobil. takze tak:)

Pane Gajdosik - cim fotite?

0/0
25.4.2016 15:21
Foto

V53l96a71d30a 21V38a47n30e61k 9233286324968

Vlastním i Panasonic LX7 a snímky z s6 jsou srovnatelné ;-)

0/0
25.4.2016 15:36
Foto

V61l52a39d93a 69V34a38n49e96k 9593306724818

Fotím na ŽL s canon 7D, 30 D.Na focení svatby, Koncertů, hokeje, fotbalu pro noviny si mobil brát nebudu, ale na dovolenou klidně! . Hloubka ostrosti se odvíjí i od clony.A na webu je dost ukázek pro ty co tomu rozumí. Pro ostatní je to zbytečné vysvětlovat. ;-)

+1/−1
22.4.2016 13:42

J38i65r11i 35D82o25m42i83n77i34k 1401128841920

Pane Vaňku. Rozhodně nejsem s Vámi v rozporu, že kvalitní zrcadlovka udělá lepší fotku, ale těch, kteří se věnují profesionální kvalitě je mezi fotografy s mobily nepodstatné promile. Drtivá většina uživatelů fotí mobilem momentky a pro ty jsou současné mobily více než dobré, možná až příliš. Fotky pak zabírají velký prostor nejenom v mobilech, ale i na webech a cloudech a přitom těm, kteří je sdílejí je úplně jedno, čím a s jak velkým rozlišením byly vyfocené. A toto je o focení mobily a ne zrcadlovkami

0/0
22.4.2016 15:24
Foto

V79l51a63d39a 76V24a10n12e72k 9433346464178

Nejlepší snímky ukládám v plném rozlišení třeba na Flash USB disk a jednou za čas je nechám udělat na papír ,další povedené si zmenším na 200kb a ostatní bez milosti mažu ! Za 16 let s digitální fotografií už vím CO od focení chci ! Focení mobilem je pro mne další výzva a příjemné zpestření kolikrát nudné rutiny kvůli výdělku! ;-)

+1/−1
22.4.2016 15:34

J67i86r55i 47D50o57m39i98n81i29k 1351408121880

Jistě, ale to, co děláte Vy dělá zlomek uživatelů. Že se cítíte být "profíkem" je úplně mimo. :-)

+1/0
22.4.2016 18:51
Foto

V22l83a27d98a 91V84a40n57e97k 9433306534578

Nevím jaká je vaše představa o " profíkovi" ale asi hodně čtete pokleslou literaturu nebo Blesk! ;-D Focení je můj koníček na který mám ŽL, fotím i na faktury ( když se mi chce);-);-D

0/−1
22.4.2016 19:04

J80i36r91i 67D11o45m18i74n95i32k 1861888541550

NO A CO ? Tento článek není o VÁS ale o milionech jiných užicatelů, kteří na nějaké "profi" prostě kašlou. Vaše peří si natřásejte jinde :-)

+2/−1
22.4.2016 20:26
Foto

V93l97a32d37a 98V74a35n87e28k 9543436414608

Za to že nechápete problematiku focení si můžete sám! Jsou i chytřejší čtenáři kterým ty informace něco řeknou! ;-D

0/−2
23.4.2016 5:04

J75i19r88i 21D26o96m98i57n72i89k 1611348931930

Jasně, vy jste prostě borec a všichni ostatní jsou úplní pitomci.....

Ne, s lidmi, jako jste vy je diskuse zbytečná. Ne, že nechápete, vy nechcete chápat, o čem mluvím a o čem je článek. Prostě máte jen potřebu si pofoukat vaše vlastní ego, nic víc. Tak si foukejte.

+1/−1
23.4.2016 7:14

J23a25n 60F40o20r47e39j46t 4595752164311

Jaký to je, koukat do zrcadla?

+2/0
23.4.2016 9:21

E77m32i92l 18P46r33c68h84a41l 5640170208694

Kdo se venuje foceni ma zrcadlovku

+2/−1
22.4.2016 12:56

M90a54r97t30i17n 69P12a14v80e21l71e66k 5240337935315

A kolik lidí se opravdu focení kde opravdu zrcadlovku potřebuje věnuje? 1 nebo 2 % ? Zbytek jsou mačkači,kteří si myslí že za ně velký foťák na krku udělá dobré fotky.

+2/0
22.4.2016 13:15
Foto

V39l58a23d15a 94V29a75n63e64k 9533386644198

Fotil jsem mobilem Hlubokou a pozoroval pár jak se snaží sebe vyfotit z " batohu "zrcadlovkou Nikon a vše na automat! Slečna ani netušila jak a proč nastavit něco jiného! ;-D A s takovými odborníky má člověk diskutovat o focení? 8-o

0/−1
22.4.2016 15:07

M62a57r18t49i69n 28P91a41v25e51l15e13k 5260967205305

Mne nejvíc dostávají fotografové,kteří večer vytasí obří zrcadlovku se setovým zoomem,kouknou do hledáčku kde vidí ikonu blesku,tak ho vycvaknou a bleskem s GN 12 a časem 1/125 fotí osvětlený Pražský hrad.;-)

+1/−1
22.4.2016 16:41
Foto

V50l32a98d74a 62V11a16n92e15k 9743716774438

Také jsem vysvětloval známé ať si trvale vypne blesk na mobilu že je k ničemu, nebo udělá pěkný hororový ksicht . Marně...;-D při sportovních přenosech je vidět v hledištích mnoho blesků z compaktů a mobilů! Když fotím odrazem blesku o strop sleduji nechapavé pohledy " fotografů " se zrcadlem nastaveným na automat! Už to neřeším, shovívavě se usmívam když mi lezou do záběru před nevěstu a čekám! ;-D

+1/−1
22.4.2016 16:50

J65a63n 41W46o94l27f 8624630261533

Pane jo, ty jsi tedy kanón.

+1/−1
22.4.2016 23:03

J15a11n 89W23o17l18f 8114770311653

To musí být nevěsta nadšená, když jí místo záběru svatebního polibku dáš fotografii svého shovívavého úsměvu. Zkus to jako já - před obřadem pohovořím s přítomnými a vysvětlím jim, co budu fotit a požádám je, aby sledovali, kde stojím, kam přecházím a dávali pozor, aby se mi nemotali do díla. Většinou to funguje.:-)

+1/0
22.4.2016 23:48
Foto

V42l23a30d38a 89V55a60n51e24k 9443946554238

Focení svatby není jen obřad ;-) tam je to jasné, ale u ostatních momentů se motají cvakálci s compakty a zrcadlovkami na automat a to už vadí Rv;-(

0/0
25.4.2016 17:16

L96u58d86v72í66k 30G78a56j65d33o77š93í73k 2715873974842

Ano. To máte pravdu. Taky to na fotkách, které nás všude obklopují, je sakra vidět.

Fotografie, podobně jako mnohé jiné obory, které se staly lidem díky novým technologiím široce dostupné, trpí brutálním úpadkem kvality. Najednou se totiž vyrojily mraky "taky fotografů", kteří tím co předvádějí, řemeslo naprosto degradují.

+1/−2
22.4.2016 15:43
Foto

V13l95a50d22a 10V52a42n13e56k 9493666214498

Focení " brutálně zlidovělo " , reportážní fota dělá kde kdo a pro bulvár stačí i bídná foto. Špičkový fotografové např pan Šibík těžko nabízí kvalitní snímky když na otištění stačí redakci kdejaký výcvak! Nejvíc je to vidět v oblastních periodikách kde je málo peněz tak tam fotí kde kdo! (Třeba i já, ale ta almužna 200 Kč za otištěný snímek by nikoho neuživila) ;-D

0/0
22.4.2016 17:10

L81u57d58v86í92k 63G29a44j44d56o51š18í76k 2895523444262

Leica je do vývoje "hluboce zainteresována" tak, že jí Číňani slušně zaplatili za to, aby mohli na telefon nalepit její logo. To je podle mě vše.

Nevěřím, že by se někdo od Leicy zabýval vývojem optické soustavy, jehož hlavním zadáním je požadavek, aby to bylo tlusté maximálně 4 mm a výrobní náklady nepřesáhly 20 Kč.

+2/−3
22.4.2016 10:51

M82a71r52t38i41n 97P15a11v95e16l53e69k 5190807215455

Jasně,Leica si přes 100 let buduje image značky,která představuje špičkovou kvalitu a pak to zazdí tím,že své logo prodá na průměrný nebo podprůměrný výrobek.

+5/0
22.4.2016 13:18

L26u51d29v44í85k 78G33a78j50d68o49š97í14k 2335613894682

Oni ale dobře vědí, že cílová skupina zákazníků, co kupují fotoaparáty Leica je několik světelných let vzdálená cílové skupině uživatelů telefonu Huawei, takže jejich image to nijak zvlášť nepoškozuje, protože jedni i druzí se tím druhým produktem prakticky nemají šanci potkat.

A prachy se hodí vždycky.

0/0
22.4.2016 15:49

M39a65r93t67i21n 49P59a53v85e95l56e74k 5740347745405

To jako že uživatelé telefonů Huawei nikdy nebudou mít 30 tisíc na Leicu? Tak to už je silný trolling.Rv

+1/0
22.4.2016 17:08

L71u59d47v32í98k 39G13a48j73d87o72š58í16k 2955723534622

To jsem neřekl.

Říkám jen, že uživatel Huawei si Leicu nikdy nepořídí a uživatel Leicy si nikdy nepořídí Huawei. Respektive pravděpodobnost je tak malá, že se rovná téměř nule, což je z hlediska marketingu značky bezpředmětné.

+1/−1
22.4.2016 21:34

M11a79r25t27i77n 15P11a69v89e10l82e75k 5130747435735

Myslíte,že člověk vlastnící telefon Huawei za 16 tisíc nepořídí Leicu za 30 tisíc?

Leica je má srdeční záležitost(dvě jsem vlastnil) a na pondělí jsem měl zarezervovaný Huawei P8,který se mi zdál optimální cena/výkon(naštěstí se L830 vzpamatovala).

+1/−1
22.4.2016 21:55

L67u42d73v24í67k 68G10a61j55d92o32š76í11k 2465883334132

A myslíte, že je korektní neustále argumentovat Leicou za 30 000, když víme, že za tyhle peníze pořídíte nanejvýš, nejlevnější model kompaktu, který tenhle výrobce momentálně vyrábí?

Jinak být fandou značky který kdysi vlastnil nějakou (nejspíš starou) Lecu je trochu něco jiného, než být zákazníkem firmy, který od ní nakupuje a dělá jí kšefty.

+1/−1
23.4.2016 19:44

J21a73n 54W59o22l92f 8544450611193

Čím telefonují majitelé Leicy? Napověz, komiku.;-D

+1/0
22.4.2016 23:34

L39u30d71v69í22k 38G83a48j63d97o39š94í41k 2795623704832

Dobře to víte, nebo spíš tušíte. Nevím proč to chcete slyšet zrovna ode mě. :-)

0/−1
23.4.2016 19:46

L81i33b68o52r 21T59r72u91x11a 6876231549483

Toto je ale jen vaše domněnka, ničím nepodložená. A pochybuji, že takto jejich marketingové oddělení uvažuje ;-)

0/0
23.4.2016 21:14

E28n77r16i59c69o 41V83a33n 20S48a26m97o34n34e 2727267418745

No není to zrovna férový marketing, ale nic to nemění na tom, že ten foťák se jim podle všeho opravdu povedl...

0/0
22.4.2016 10:50

L96i51b18o71r 21T92r65u28x70a 6986771209493

Leica dodala know-how a kontroluje kvalitu výsledného produktu - a nedává svůj certifikát jen tak na něco. Pochybuji že by si zbytečně kazila své jméno.

Nevidím v tom žádný podvod, technologie dodala Leica, tak tam je napsaná. Spíše by bylo divné, kdyby ne.

+3/0
22.4.2016 10:49

L69u93d24v79í60k 88G81a19j30d86o60š71í84k 2515543854342

Jde jen o prachy. Image značky je možné za dostatečně tučnou sumu klidně prodat.

+1/−1
22.4.2016 11:02

K98a75r69e23l 26N13a39s55t65o22u92p51i70l 3840551980971

Leica je sice pojem, ale žít z něčeho musí a vzhledem k tomu, že jejich segment cílových zákazníků je dosti omezený, tak berou i takovéto fušky...

+2/−3
22.4.2016 12:49

P55e14t20r 54K21o37l58á65ř 2758637574101

Mně to přijde jako podvod ....Rv

+2/−3
22.4.2016 10:33

J36a50r21o41s45l98a11v 50R36e53z89n83i33k 4942753889660

Ze začátku vládla japonská elektronika, pak Tchajwan, nyní jižní korea a Čína bude vládnout za chvíli..Huawei je budoucí Samsung..prémiová čínská značka, třetí největší výrobce smartphonů na světě, a třeba Huawei P8 lite patří k nejprodávanějším i v česku

0/−2
22.4.2016 9:32

V59l12a15s71t86i94m50i74l 79M86a48r20e57š 2506486811552

prémiová značka? Víte co to znamená?

+2/−2
22.4.2016 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.