Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Máte tolik paměti v počítači? Vivo je první smartphone se 6 GB RAM

Není to zase tak dlouho, kdy byl gigabyte operační paměti nadstandardní výbavou stolního PC. Dnes takovou výbavu mají i ty nejlevnější smartphony a špička je už na čtyřnásobku. Čínská společnost vivo představila telefon Xplay 5, jehož nejvyšší verze dostala do vínku dokonce 6 GB operační paměti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72u57k23á24š 16B98l60a86ž88e89k 1180132989297

Čtu tady tuto zajímavou diskusi a během čtení mě napadlo, že se musím podívat na nápis článku, protože jsem zapomněl o čem vlastně tato diskuse měla být :-)

Ten telefon evidentně nikoho nezajímá :-)

+2/0
4.3.2016 9:24

R68o53m96a83n 96L16a30n49g70e50r 9594174472832

No, je tu přece diskuse o tom, že mít v telefonu 6GB paměti je obrovská nevýhoda, nikdo to na nic nepotřebuje, protože má super optimalizované aplikace a navíc to zrychluje vybíjení akumulátoru neuvěřitelným tempem. A tvrdí to tady skoro samí programátoři aplikací na Android, prý jim moc paměti škodí, a ti se přece vyznají! A hlavně sem pod článek o telefonu s Androidem vůbec nikdo nechodí na Android nadávat, to by přece zdejší slušní diskutéři konkurenčních OS nikdy neudělali, jako to naopak dělají ti hnusní uživatelé zelené popelnice. Prostě - normálka, jako vždycky... ;-D

+3/−1
4.3.2016 12:15

M81i77r38o23s79l81a86v 37Š96e21v57č79í46k 8808871982

celkem vtipně i trefně popsáno :-)

Za mě si nemají žádné "tábory" co vyčítat. jednou prudí jedni podruhé druzí... a tak pořád dokola :-)

+2/0
4.3.2016 17:20


J96a45n 45D10u49b68e26n 5340460

neni tomu tak davno, co se i tady na idnesu vedla vasniva debata, nac vubec 64bitovy chip

nu, treba na tohle...

+2/0
3.3.2016 19:32
Foto

J40a85n 32N85o71v64á98k 4608759144205

No většina nových PC má 8GB a více, takže zase super nadpis a naprd článek?

+3/−2
3.3.2016 16:15

G60a93b32r27i41e40l 56H84o35r27t68e48n 9611709533244

Tzv. úřednické počítače mají stále běžně 2 - 4 GB.;-)

+13/−1
3.3.2016 16:18

R70o47m43a23n 60L14a76n49g94e64r 9514344562582

Nejenom úřednické...

+2/0
3.3.2016 22:13

M28i70r75o76s48l12a22v 28Š68e18v21č40í97k 8288711472

V tom máte bohužel pravdu :)

0/0
3.3.2016 23:44
Foto

J70a24n 27N49o38v23á41k 4908589564275

Doporučuji vyměnit ajťáka ;-D

0/0
4.3.2016 13:06

G82a31b76r88i31e37l 76H98o96r71t83e32n 9511129523774

Důvod? Klasické miniPC (nízká cena a spotřeba), které si přišroubujete zezadu na LCD, na klasickou úředničinu obvykle bohatě stačí a má samozřejmě 2 GB RAM.:-)

0/0
4.3.2016 14:36

M35i11r30o15s58l76a57v 92Š36e17v17č29í15k 8398841282

záleží na programech. měl jsem co dočinění s krámy s 2-3 GB a to byla síla... a to člověk používal jen MS office, SAP a chrome.

Nejsem přehnaně náročný na pracovní stroj, ale chtěl bych min. 4GB, i3 a SSD disk. Bude to o něco málo dražší, ale effektivita práce ten malý příplatek rychle vyváží.

+1/0
4.3.2016 17:29
Foto

T90o84m38á95š 91S29m89o12l30í29k 3731742856903

v PC 24 GB :-)

+1/−3
3.3.2016 15:31

P75e47t84r 44Z16a88s38k50o67č15i72l 2825612248309

64 GB :-P

+3/−1
3.3.2016 19:28
Foto

T56o93m67á85š 65S41m65o72l55í85k 3151212276833

;-DR^

0/0
3.3.2016 19:55

M39a13r81t17i44n 40S68v44o69b32o95d88a 4495265326322

njn, ja jenom 16GB ;-( ale staci :-)

0/0
4.3.2016 12:28
Foto

T18o66m75á81š 72S34m15o88l30í59k 3191742386573

Jo to jde :-)

0/0
4.3.2016 19:07

E10n76r20i66c38o 12V90a75n 27S82a60m22o33n44e 2887757908495

Verze jednotlivých operačních systémů se neustále datově zvětšují, verze jednotlivých aplikací se neustále datově zvětšují. Proč chcete, aby RAM zůstala stejná? Je to logický vývoj stejně jako u počítačů. Pokud chcete pracovat se 4K videi a zároveň spoléhat na plnohodnotný multitasking napříč několika desítek spuštěných aplikací, tak 2GB RAM vám stačit nebudou...

+3/−1
3.3.2016 15:25

R49o33m77a47n 45L45a20n14g96e92r 9854844302932

512MB musí stačit každému! Bill Gates o Windows Phone 10, 2016. ;-D

Jo, jsem zvědavý, jak budou uživatelé konkurenčních platforem nadávat, až jim také přidají na velikosti RAM. To bude samé: "To je hrozné, tolik RAM, ani ji nemám čím naplnit, a ještě to žere proud, proč mi dělají takové věci! Vždyť mít malou RAM je přece výhoda, moje aplikace jsou přece tak optimalizované!".

;-D ;-D ;-D

Je úsměvné jak se to pořád dokola opakuje, jeden by řekl, že to ty šašky už přestane bavit, ale asi jsou za to placení, nebo prostě nevím... :-/

+2/−3
3.3.2016 15:43

M15i21r31o29s78l82a87v 29Š41e42v49č91í30k 8608111692

to řekl kde? Přijde mi to jako blbost, když i 550 má 1GB a 950 mají 3... :-)

Jinak máte jistě pravdu. Taky nechápu proč lidem vadí, že dostanou silnější HW za stejné prachy. To je jako se zlobit, že mi do auta dali 1,9 TDI místo 1.2 TSI... taky bych byl strašně naštvaný :-D

0/0
3.3.2016 15:56

P98e54t67r 69J34a15n79d61a 9413737554341

Bylo to 640kB. A údajně to řekl Bill Gates, že 640kB paměti musí stačit každému PC. Bylo to někdy kolem roku 1980. Sám Gates toto popírá. Prý to nikdy neřekl.

Takže p.Langer volně parafrázoval a vtipkoval.

+2/−1
3.3.2016 17:04

J15a96n 88B41á62r66t17a 3210236698

Nikoliv. To prohlásil v dobách DOSu a jednalo se o 640 kB.

0/0
4.3.2016 20:29

I96v18a60n 29M91o44r97a53v25c59i12k 3364920415262

Čím viac RAM, tým viac ANDROID :-)

+7/−3
3.3.2016 15:17

R59o69m98a41n 69L86a14n37g62e24r 9434524172382

Čím víc RAM, tím víc jakýkoliv OS!

+4/−1
3.3.2016 22:06

L62u52k89á56š 38B57l58a18ž14e23k 1450632869587

Děláte špatnou reklamu slovenskému národu.

0/0
4.3.2016 9:15

R94o31b78e13r57t 25H12o96m18o79l53k81a 2910802972151

U telefonu jsou dnes 2GB slušné minimum, 4GB optimální hodnota. U notebooku jsou pak 4GB existenční minimum, 8GB rozumná volba a 12-16GB pro někoho, kdo chce fungovat bez omezení. Na provoz služebního NTB se mi ukázalo že cokoliv pod 16GB je nesmysl... Je to jen o požadavcích uživatele.

+2/−9
3.3.2016 13:47

M57i91l89a24n 61P17o22k78o64r83n66y 3500645858946

U notebooku nevím, ale u telefonu mi přijde 4 gb až zbytečných. Ty 2gb považuju za nutnost, ale zároveň i za dostačující (pro většinu uživatelů).

+1/0
3.3.2016 14:25

G15a10b55r42i40e45l 40H94o91r36t65e44n 9191139553644

Kdyby uživatelům stačilo uniformní UI (bez textur a podpory témat), nebylo by potřeba tolik RAM.;-)

+1/0
3.3.2016 14:53

M77i20r98o65s53l73a72v 95Š86e19v98č48í73k 8578601422

Jo pod 16 je to nesmysl... je vidět, že se v tom vyznáte ;-D

http://lifehacker.com/performance-tests-show-that-16gb-of-ram-is-overkill-1724827429

Ten rozdíl mezi 8 a 16 je fakt tak brutální, že hned poběžím dokoupit dalších 8 GB ;-D

0/0
3.3.2016 16:01

R32o83b47e81r46t 48H66o68m27o95l96k87a 2950722122741

Chce to pořádně číst. Porovnávat výkon u 8GB a 16GB kdy se využívají jen necelé 4GB je nesmysl. A zároveň i číst na co reagujete...

0/0
3.3.2016 16:16

R18a28d88o40m64í30r 51K40r36u58p54i31č45k90a 9304442740335

Realne vyuzije 16GB pameti tak mozna 1% uzivatelu PC a to jsem nejspise jeste hodne prehnal. Vzdyt je porad opravdove mraky lidi s 32bitovym systemem, ktery nevyuzije ani ty 4. 8GB je dnes naprosto dostacujici i s rezervou uplne pro cokoliv, mimo ruznych fakt specializovanych cinnosti. Normalni uzivatel si fakt neotevre na kompu 3 virtualky soucasne. A kdyby Google a Adobe naucili sve produkty pracovat normalne s pameti, tak by porad stacily ty 4 skoro vsem. Neni normalni aby 4GB pameti zabiralo par oken Chromu a Flash.

+3/0
3.3.2016 18:38

G22a35b64r73i27e39l 53H39o47r56t75e83n 9101249163334

Reálně využijí 16 GB paměti v PC lidé, kteří:

1) rádi hrají špičkové hry

2) pracují s grafikou

3) aktivně programují v moderních systémech

4) používají aktivně virtuální počítače

5) se nechtějí omezovat rychlostí disku (nebo si ho v případě SSD ničit) a vypínají swapfile.

Bude to o něco víc, než 1 %, můj odhad je tak 20 %.

+2/−2
3.3.2016 20:23

R40a54d68o30m76í11r 41K16r54u86p92i44č32k35a 9754612220725

20%? Tolik neni ani tech PC, ktere tech 16GB a vice vubec maji. :) A opravdu bych rad znal alespon jednu spickovou hru, ktera tech 16GB vyuzije. S tim zbytkem se da souhlasit, jenze takovych lidi je proste naprosto zanedbatelne mnozstvi.

+2/−2
3.3.2016 20:47

G60a76b19r43i11e58l 85H34o81r94t63e52n 9581409253224

Divil byste se. Co se týče her, čím realističtější je, tím víc paměti potřebuje a s příchodem VR (v2) to bude ještě výraznější. Stále častěji se objevuje požadavek na 64bitový OS a minimálně 8 GB - což je ale opravdu minimální požadavek, protože třeba AC:S má po spuštění necelých 6 GB - zkuste to provozovat na 8 GB RAM s vypnutým swapem.

Jinak kvalitní notebooky už na 8GB paměti začínají a ani 16 GB není žádnou výjimkou - u výkonných desktopů je pak vzhledem k ceně moc nemá smysl osazovat méně, než 2x8.

20 % je odhad, protože asi tak vidím podíl lidí, kteří požadují slušný výkon. Je fakt, že moje nejčastější rada některým z nich je "dokupte si víc paměti".:-)

+2/0
3.3.2016 22:07

M59i75r75o53s55l20a92v 58Š28e40v46č18í16k 8218801242

ACS jedu na single channel 8GB, ultra detaily a pod 30 fps nejdu a ramkou to fakt není. Co tam máte dál? :)

0/0
3.3.2016 23:11

G70a36b63r38i23e95l 53H19o43r51t29e45n 9521129383624

Ono vám to půjde spustit i na sestavě s 6 GB RAM, pane Ševčíku. Jen když to pak uvidíte na sestavě s výrazně lepšími parametry, budete poněkud překvapen.:-)

+2/0
3.3.2016 23:27

M29i20r75o98s85l68a26v 49Š82e60v25č69í22k 8778281692

Jo Fakt? i7 s R290 Vapor-X OC edition je fakt máslo... :-D A jestli si myslíte pane Hortene, že dalších 8GB mi zvedne FPS tak to pak jóóó ;-D

0/0
4.3.2016 0:10

G24a49b80r31i75e85l 97H62o32r66t19e14n 9891569163254

Já o FPS nic nepsal, jde o to, kolik objektů s animacemi a texturami se vám do RAM vejde. Konkrétně AC:S má poměrně sofistikovaný benchmark sestavy, který má dost výrazný efekt na to, kolik různých lidí či zvířat pak potkáváte v ulicích. Je to vylepšení proti AC:U, kde jedním ze zásadních problémů bylo, že hra řešila jen papírové parametry a pak se to spoustě lidí sekalo, protože fakticky měli výkonu a/nebo kapacity paměti málo - jistě chápete, že může být velký rozdíl i na dvou stejných sestavách, pokud na jedné vypnete swapfile. Čili chcete-li realističnost, musíte počítat s velkými nároky.

Jinak samozřejmě nevylučuji, že můžete mít perfektně odladěnou sestavu, takže se vás to netýká. Spíš ale ano a jen o tom nevíte.:-)

0/0
4.3.2016 7:59

R12a82d88o95m45í80r 38K12r20u23p55i61č80k82a 9964652330595

99% her jsou porty z konzoli, ktere maji 8GB RAM a to vcetne pameti graficke, ktera je na PC oddelena. A temer zadny vyvojar to nebude pro PC natolik vylepsovat, aby to potrebovalo vyrazne vice RAM. Jsem si naprosto jist, ze kazdy i narocnejsi PC hrac bude naprosto v pohode s 8GB RAM az do predstaveni PS5 nebo XBOX TWO.

0/0
4.3.2016 8:19

G31a12b31r16i85e42l 21H22o75r29t58e21n 9591359543984

Na konzoli budete mít před spuštěním hry v paměti jen to, co vám konzole dovolí, pane Krupičko. Zkuste se nad tím zamyslet.

0/0
4.3.2016 8:23

R67a38d87o31m33í42r 21K77r21u62p40i45č81k49a 9684532800405

A on je nejaky rozumny duvod proc pri hrani Assassins creed mit v pameti neco jineho nez OS?

0/0
4.3.2016 8:34

G35a13b93r94i96e56l 83H32o15r19t53e97n 9621299173814

Ano, třeba prohlížeč s návodem a s videi. Nebo jak už jsem 3x uvedl, můžete mít zakázaný swapfile.:-)

Na PC se prostě na konstantně dostupnou paměť nemůžete nikdy spolehnout, proto se na to vývojáři současných her nespoléhají.

+1/0
4.3.2016 8:47

M24i67r77o11s35l87a89v 52Š94e32v12č75í40k 8368591152

Aha.. Ale vy si asi plete VRAM grafiky operační pamětí, ale to je v poho...

0/0
4.3.2016 9:09

M40i28r10o51s14l71a41v 41Š47e10v37č12í34k 8228981212

Krom toho samotné doporučené nároky na ACU jsou top grafiky a 8 GB RAM proč asi? Protože s 16 GB by to asi jelo podle výrobce lépe ne? ;)

0/0
4.3.2016 9:11

G38a98b34r11i74e78l 14H46o22r51t10e73n 9531189913774

Nepletu si to s VRAM. Rozlišujte prosím mezi statickým objektem, který se nahraje do VRAM, a animovaným objektem, který se připravuje v RAM a teprve výsledek se pošle do VRAM k vyrenderování. A přemrštěné doporučené parametry sestavy prokazatelně snižují prodejnost titulu.

0/0
4.3.2016 9:20

M58i47r67o44s28l64a76v 51Š36e46v63č34í60k 8878271822

Ok... Tak si to myslete dál :) přeji hezký den.

0/−1
4.3.2016 9:45

G32a90b46r40i11e58l 39H61o23r63t38e61n 9711669863394

Dobrá. Vy si myslete, že 3D animace připravuje grafická karta, já si ponechám svoji zkušenost ze spolupráce na vývoji AAA hry a popřeji vám rovněž hezký den.

Mimochodem, kdybyste si chtěl doplnit vzdělání, tak se poptejte strýčka google, proč třeba v Mass Effectu chyběly tak často ženské protějšky zástupců mimozemských ras, k tomu se vývojáři Bioware vyjadřovali několikrát. A tady to máte hezky stručně vysvětleno (třetí post).

http://forum.bioware.com/topic/494739-some-thoughts-on-why-most-species-dont-have-female-characters/

+1/0
4.3.2016 10:03

R18a58d52o86m53í64r 91K72r32u82p73i38č24k79a 9844342340275

Ano, ale tam se mluvi o omezene pameti na konzolich. Mimo jine Mass Effect jel na PS3 s 256MB RAM. Ano 256MB RAM stacilo na vetsinu AAA titulu jeste pred 2ma lety. A nekdo tu bude vykladat ze pitomy mobil se neobejde bez 6GB.

0/0
4.3.2016 11:41

G50a62b70r61i76e10l 18H15o30r64t36e24n 9791699583344

To byl příklad, který demonstroval to, že se 3D objekty připravují v RAM a teprve poté se sypou do VRAM.

0/0
4.3.2016 12:33

M26i11r44o40s38l67a97v 72Š18e28v83č11í46k 8438771132

ne já myslel to, že si myslete dál, že 16GB RAM má na hry vliv.

Protože prostě do dnešního dne stále nemá. Není ani jedna jediná hra, který by se v benchmarcích objevila a byl tam prokazatelný rozdíl oproti použití 8GB.

Nejsem expert, VRAM jsem vytáhl protože ACS je hra která dokáže spapat víc než 4VRAM. Tak jsem se domníval zdali jste si to nespletl. Takže pokud máte pravdu ve vašem tvrzení mezi RAM a VRAM tak klidně uznám, že máte pravdu. Já tomu funkčně nerozumím.

Tady máte jeden z mála testů 8GB vs 16GB u her:

http://www.techspot.com/article/1043-8gb-vs-16gb-ram/page4.html

je toho plný internet a kupodivu naprosto všechny došly ke stejnému závěru, tak nějak nechápu kde vy berete rozdílný výsledek oproti PC webům. Ale chce to používat toho strýčka google.

BTW k tomu MassEffectu... proč jedou MMOs plynule a vykreslují stejně rychle na 8GB i na 16GB, když jsou na obrazovce desítky / stovky charakterů, různých variant, ras, brnění, barev atd...

např ESO, které je silně bohaté na variace charakterů?

0/0
4.3.2016 20:45

G37a53b25r34i67e56l 81H52o77r48t44e37n 9461179133144

Ono je to asi takhle - u současných realistických AAA her už většinou existují optimalizační schémata, která poměrně chytře redukují méně viditelné (doslova) věci, pokud se blíží nedostatek paměti. V AC:S to mám ověřeno empiricky, hra prostě v tomto případě omezuje detaily animací postav v dálce a/nebo generuje více z hlediska 3D animací stejných postav v blízkosti hráče. Nepoznáte to na FPS, obvykle to nepoznáte ani během hry, pokud to nehledáte, protože vývojáři se samozřejmě velmi snaží, aby jste to nepoznal - poznáte to jen pokud si stejnou hru nezahrajete důkladně na obou sestavách jako já, když jsem kolegovi půjčil jeden 8GB modul a hrál pár hodin s prohlížečem s dvaceti záložkami na pozadí.

Samozřejmě nic nepoznáte ve hře, která je dělaná na 2 GB (32bitový proces standardně víc nedokáže adresovat), což jsou až na výjimky všechny současné RPG a MMO, čili jsou tam jsou pohybové modely většinou silně unifikované, aby se do toho limitu vešly.

Co se týče benchmarků, měření jakéhokoliv výkonu je v tomto případě logicky k ničemu.

Mimochodem, proces Cities: Skylines mi aktuálně ukazuje 11 GB, doporučená kapacita je 6 GB... Prostě mám moc velké město. A tady máte celkem typickou otázku člověka, který u špičkového titulu během hraní doplnil paměť:

https://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/594820656479049359/

0/0
4.3.2016 21:40



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.