Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte tolik paměti v počítači? Vivo je první smartphone se 6 GB RAM

Není to zase tak dlouho, kdy byl gigabyte operační paměti nadstandardní výbavou stolního PC. Dnes takovou výbavu mají i ty nejlevnější smartphony a špička je už na čtyřnásobku. Čínská společnost vivo představila telefon Xplay 5, jehož nejvyšší verze dostala do vínku dokonce 6 GB operační paměti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L68u17k44á76š 75B24l75a75ž83e47k 1580662429907

Čtu tady tuto zajímavou diskusi a během čtení mě napadlo, že se musím podívat na nápis článku, protože jsem zapomněl o čem vlastně tato diskuse měla být :-)

Ten telefon evidentně nikoho nezajímá :-)

+2/0
4.3.2016 9:24

R30o91m58a21n 88L45a44n68g98e89r 9154224772602

No, je tu přece diskuse o tom, že mít v telefonu 6GB paměti je obrovská nevýhoda, nikdo to na nic nepotřebuje, protože má super optimalizované aplikace a navíc to zrychluje vybíjení akumulátoru neuvěřitelným tempem. A tvrdí to tady skoro samí programátoři aplikací na Android, prý jim moc paměti škodí, a ti se přece vyznají! A hlavně sem pod článek o telefonu s Androidem vůbec nikdo nechodí na Android nadávat, to by přece zdejší slušní diskutéři konkurenčních OS nikdy neudělali, jako to naopak dělají ti hnusní uživatelé zelené popelnice. Prostě - normálka, jako vždycky... ;-D

+3/−1
4.3.2016 12:15

M38i19r25o45s13l12a13v 24Š28e42v91č66í57k 8468221302

celkem vtipně i trefně popsáno :-)

Za mě si nemají žádné "tábory" co vyčítat. jednou prudí jedni podruhé druzí... a tak pořád dokola :-)

+2/0
4.3.2016 17:20

J85a49n 25D88u24b68e72n 5160610

neni tomu tak davno, co se i tady na idnesu vedla vasniva debata, nac vubec 64bitovy chip

nu, treba na tohle...

+2/0
3.3.2016 19:32
Foto

J90a63n 19N49o12v85á55k 4318279634935

No většina nových PC má 8GB a více, takže zase super nadpis a naprd článek?

+3/−2
3.3.2016 16:15

G11a23b97r42i11e24l 78H79o60r59t36e29n 9331959863124

Tzv. úřednické počítače mají stále běžně 2 - 4 GB.;-)

+13/−1
3.3.2016 16:18

R97o59m28a46n 51L66a97n89g80e27r 9744124522772

Nejenom úřednické...

+2/0
3.3.2016 22:13

M96i83r39o60s38l32a39v 74Š86e38v23č50í88k 8968961612

V tom máte bohužel pravdu :)

0/0
3.3.2016 23:44
Foto

J94a51n 69N84o41v52á46k 4138439734935

Doporučuji vyměnit ajťáka ;-D

0/0
4.3.2016 13:06

G74a45b23r22i80e30l 41H23o84r61t34e16n 9161839323564

Důvod? Klasické miniPC (nízká cena a spotřeba), které si přišroubujete zezadu na LCD, na klasickou úředničinu obvykle bohatě stačí a má samozřejmě 2 GB RAM.:-)

0/0
4.3.2016 14:36

M74i67r53o81s67l39a52v 94Š44e37v65č49í83k 8438501622

záleží na programech. měl jsem co dočinění s krámy s 2-3 GB a to byla síla... a to člověk používal jen MS office, SAP a chrome.

Nejsem přehnaně náročný na pracovní stroj, ale chtěl bych min. 4GB, i3 a SSD disk. Bude to o něco málo dražší, ale effektivita práce ten malý příplatek rychle vyváží.

+1/0
4.3.2016 17:29
Foto

T41o69m44á33š 27S52m80o97l51í93k 3621862116763

v PC 24 GB :-)

+1/−3
3.3.2016 15:31

P33e71t29r 70Z26a71s30k88o41č49i38l 2165372578739

64 GB :-P

+3/−1
3.3.2016 19:28
Foto

T66o55m40á78š 66S76m63o88l87í28k 3181272686483

;-DR^

0/0
3.3.2016 19:55

M26a75r20t34i98n 14S48v95o13b44o98d68a 4785825426552

njn, ja jenom 16GB ;-( ale staci :-)

0/0
4.3.2016 12:28
Foto

T92o80m61á37š 34S32m42o96l68í37k 3941642906223

Jo to jde :-)

0/0
4.3.2016 19:07

E52n14r73i58c61o 82V61a52n 48S68a54m57o37n71e 2407497108525

Verze jednotlivých operačních systémů se neustále datově zvětšují, verze jednotlivých aplikací se neustále datově zvětšují. Proč chcete, aby RAM zůstala stejná? Je to logický vývoj stejně jako u počítačů. Pokud chcete pracovat se 4K videi a zároveň spoléhat na plnohodnotný multitasking napříč několika desítek spuštěných aplikací, tak 2GB RAM vám stačit nebudou...

+3/−1
3.3.2016 15:25

R63o88m24a69n 31L65a13n26g17e40r 9514664572542

512MB musí stačit každému! Bill Gates o Windows Phone 10, 2016. ;-D

Jo, jsem zvědavý, jak budou uživatelé konkurenčních platforem nadávat, až jim také přidají na velikosti RAM. To bude samé: "To je hrozné, tolik RAM, ani ji nemám čím naplnit, a ještě to žere proud, proč mi dělají takové věci! Vždyť mít malou RAM je přece výhoda, moje aplikace jsou přece tak optimalizované!".

;-D ;-D ;-D

Je úsměvné jak se to pořád dokola opakuje, jeden by řekl, že to ty šašky už přestane bavit, ale asi jsou za to placení, nebo prostě nevím... :-/

+2/−3
3.3.2016 15:43

M24i50r17o73s45l46a84v 73Š28e97v26č69í24k 8818271672

to řekl kde? Přijde mi to jako blbost, když i 550 má 1GB a 950 mají 3... :-)

Jinak máte jistě pravdu. Taky nechápu proč lidem vadí, že dostanou silnější HW za stejné prachy. To je jako se zlobit, že mi do auta dali 1,9 TDI místo 1.2 TSI... taky bych byl strašně naštvaný :-D

0/0
3.3.2016 15:56

P48e16t54r 42J21a52n52d96a 9563467864311

Bylo to 640kB. A údajně to řekl Bill Gates, že 640kB paměti musí stačit každému PC. Bylo to někdy kolem roku 1980. Sám Gates toto popírá. Prý to nikdy neřekl.

Takže p.Langer volně parafrázoval a vtipkoval.

+2/−1
3.3.2016 17:04

J42a60n 10B84á79r39t86a 3150156378

Nikoliv. To prohlásil v dobách DOSu a jednalo se o 640 kB.

0/0
4.3.2016 20:29

I32v91a21n 21M31o65r24a16v24c95i51k 3714930665912

Čím viac RAM, tým viac ANDROID :-)

+7/−3
3.3.2016 15:17

R39o56m96a79n 91L91a28n78g45e66r 9734644152272

Čím víc RAM, tím víc jakýkoliv OS!

+4/−1
3.3.2016 22:06

L71u84k69á30š 61B84l21a81ž21e67k 1710662699407

Děláte špatnou reklamu slovenskému národu.

0/0
4.3.2016 9:15

R80o93b19e67r87t 72H57o73m71o98l90k40a 2790302272531

U telefonu jsou dnes 2GB slušné minimum, 4GB optimální hodnota. U notebooku jsou pak 4GB existenční minimum, 8GB rozumná volba a 12-16GB pro někoho, kdo chce fungovat bez omezení. Na provoz služebního NTB se mi ukázalo že cokoliv pod 16GB je nesmysl... Je to jen o požadavcích uživatele.

+2/−9
3.3.2016 13:47

M39i36l67a18n 43P13o59k52o25r30n34y 3650905918626

U notebooku nevím, ale u telefonu mi přijde 4 gb až zbytečných. Ty 2gb považuju za nutnost, ale zároveň i za dostačující (pro většinu uživatelů).

+1/0
3.3.2016 14:25

G30a17b58r57i83e81l 61H82o93r59t98e27n 9981899793894

Kdyby uživatelům stačilo uniformní UI (bez textur a podpory témat), nebylo by potřeba tolik RAM.;-)

+1/0
3.3.2016 14:53

M11i24r33o93s23l92a96v 41Š89e62v39č46í69k 8288281462

Jo pod 16 je to nesmysl... je vidět, že se v tom vyznáte ;-D

http://lifehacker.com/performance-tests-show-that-16gb-of-ram-is-overkill-1724827429

Ten rozdíl mezi 8 a 16 je fakt tak brutální, že hned poběžím dokoupit dalších 8 GB ;-D

0/0
3.3.2016 16:01

R13o89b56e37r30t 77H11o33m14o69l75k26a 2800822522931

Chce to pořádně číst. Porovnávat výkon u 8GB a 16GB kdy se využívají jen necelé 4GB je nesmysl. A zároveň i číst na co reagujete...

0/0
3.3.2016 16:16

R67a46d52o13m18í97r 13K31r88u58p67i13č90k60a 9674702640845

Realne vyuzije 16GB pameti tak mozna 1% uzivatelu PC a to jsem nejspise jeste hodne prehnal. Vzdyt je porad opravdove mraky lidi s 32bitovym systemem, ktery nevyuzije ani ty 4. 8GB je dnes naprosto dostacujici i s rezervou uplne pro cokoliv, mimo ruznych fakt specializovanych cinnosti. Normalni uzivatel si fakt neotevre na kompu 3 virtualky soucasne. A kdyby Google a Adobe naucili sve produkty pracovat normalne s pameti, tak by porad stacily ty 4 skoro vsem. Neni normalni aby 4GB pameti zabiralo par oken Chromu a Flash.

+3/0
3.3.2016 18:38

G33a11b57r89i37e71l 76H62o74r94t55e92n 9511429343184

Reálně využijí 16 GB paměti v PC lidé, kteří:

1) rádi hrají špičkové hry

2) pracují s grafikou

3) aktivně programují v moderních systémech

4) používají aktivně virtuální počítače

5) se nechtějí omezovat rychlostí disku (nebo si ho v případě SSD ničit) a vypínají swapfile.

Bude to o něco víc, než 1 %, můj odhad je tak 20 %.

+2/−2
3.3.2016 20:23

R68a67d94o24m75í36r 73K75r54u76p82i43č85k61a 9664672270765

20%? Tolik neni ani tech PC, ktere tech 16GB a vice vubec maji. :) A opravdu bych rad znal alespon jednu spickovou hru, ktera tech 16GB vyuzije. S tim zbytkem se da souhlasit, jenze takovych lidi je proste naprosto zanedbatelne mnozstvi.

+2/−2
3.3.2016 20:47

G60a62b45r98i43e60l 52H49o37r47t45e65n 9561199223634

Divil byste se. Co se týče her, čím realističtější je, tím víc paměti potřebuje a s příchodem VR (v2) to bude ještě výraznější. Stále častěji se objevuje požadavek na 64bitový OS a minimálně 8 GB - což je ale opravdu minimální požadavek, protože třeba AC:S má po spuštění necelých 6 GB - zkuste to provozovat na 8 GB RAM s vypnutým swapem.

Jinak kvalitní notebooky už na 8GB paměti začínají a ani 16 GB není žádnou výjimkou - u výkonných desktopů je pak vzhledem k ceně moc nemá smysl osazovat méně, než 2x8.

20 % je odhad, protože asi tak vidím podíl lidí, kteří požadují slušný výkon. Je fakt, že moje nejčastější rada některým z nich je "dokupte si víc paměti".:-)

+2/0
3.3.2016 22:07

M87i90r17o88s89l76a17v 16Š57e12v62č18í93k 8798791782

ACS jedu na single channel 8GB, ultra detaily a pod 30 fps nejdu a ramkou to fakt není. Co tam máte dál? :)

0/0
3.3.2016 23:11

G65a76b65r79i41e84l 34H18o62r19t68e55n 9971929233474

Ono vám to půjde spustit i na sestavě s 6 GB RAM, pane Ševčíku. Jen když to pak uvidíte na sestavě s výrazně lepšími parametry, budete poněkud překvapen.:-)

+2/0
3.3.2016 23:27

M43i52r11o24s27l89a39v 24Š96e87v89č30í96k 8638581292

Jo Fakt? i7 s R290 Vapor-X OC edition je fakt máslo... :-D A jestli si myslíte pane Hortene, že dalších 8GB mi zvedne FPS tak to pak jóóó ;-D

0/0
4.3.2016 0:10

G57a55b87r48i13e64l 60H35o82r23t19e19n 9961509383904

Já o FPS nic nepsal, jde o to, kolik objektů s animacemi a texturami se vám do RAM vejde. Konkrétně AC:S má poměrně sofistikovaný benchmark sestavy, který má dost výrazný efekt na to, kolik různých lidí či zvířat pak potkáváte v ulicích. Je to vylepšení proti AC:U, kde jedním ze zásadních problémů bylo, že hra řešila jen papírové parametry a pak se to spoustě lidí sekalo, protože fakticky měli výkonu a/nebo kapacity paměti málo - jistě chápete, že může být velký rozdíl i na dvou stejných sestavách, pokud na jedné vypnete swapfile. Čili chcete-li realističnost, musíte počítat s velkými nároky.

Jinak samozřejmě nevylučuji, že můžete mít perfektně odladěnou sestavu, takže se vás to netýká. Spíš ale ano a jen o tom nevíte.:-)

0/0
4.3.2016 7:59

R32a31d32o68m70í27r 69K96r31u66p85i27č46k89a 9654612930505

99% her jsou porty z konzoli, ktere maji 8GB RAM a to vcetne pameti graficke, ktera je na PC oddelena. A temer zadny vyvojar to nebude pro PC natolik vylepsovat, aby to potrebovalo vyrazne vice RAM. Jsem si naprosto jist, ze kazdy i narocnejsi PC hrac bude naprosto v pohode s 8GB RAM az do predstaveni PS5 nebo XBOX TWO.

0/0
4.3.2016 8:19

G64a68b77r25i59e53l 32H13o60r68t69e80n 9681189493864

Na konzoli budete mít před spuštěním hry v paměti jen to, co vám konzole dovolí, pane Krupičko. Zkuste se nad tím zamyslet.

0/0
4.3.2016 8:23

R65a46d38o74m15í48r 46K89r96u73p73i37č13k59a 9534482910375

A on je nejaky rozumny duvod proc pri hrani Assassins creed mit v pameti neco jineho nez OS?

0/0
4.3.2016 8:34

G53a17b33r46i13e85l 78H15o65r74t55e65n 9971179113864

Ano, třeba prohlížeč s návodem a s videi. Nebo jak už jsem 3x uvedl, můžete mít zakázaný swapfile.:-)

Na PC se prostě na konstantně dostupnou paměť nemůžete nikdy spolehnout, proto se na to vývojáři současných her nespoléhají.

+1/0
4.3.2016 8:47

M46i43r57o43s81l93a87v 19Š17e20v66č66í66k 8328921642

Aha.. Ale vy si asi plete VRAM grafiky operační pamětí, ale to je v poho...

0/0
4.3.2016 9:09

M31i27r51o22s91l18a34v 25Š61e10v54č62í53k 8668491902

Krom toho samotné doporučené nároky na ACU jsou top grafiky a 8 GB RAM proč asi? Protože s 16 GB by to asi jelo podle výrobce lépe ne? ;)

0/0
4.3.2016 9:11

G10a73b74r43i35e61l 97H50o35r38t11e98n 9421709173404

Nepletu si to s VRAM. Rozlišujte prosím mezi statickým objektem, který se nahraje do VRAM, a animovaným objektem, který se připravuje v RAM a teprve výsledek se pošle do VRAM k vyrenderování. A přemrštěné doporučené parametry sestavy prokazatelně snižují prodejnost titulu.

0/0
4.3.2016 9:20

M73i70r19o96s93l75a78v 76Š89e21v87č39í55k 8878881672

Ok... Tak si to myslete dál :) přeji hezký den.

0/−1
4.3.2016 9:45

G53a73b58r96i77e13l 41H76o64r97t55e51n 9271339503854

Dobrá. Vy si myslete, že 3D animace připravuje grafická karta, já si ponechám svoji zkušenost ze spolupráce na vývoji AAA hry a popřeji vám rovněž hezký den.

Mimochodem, kdybyste si chtěl doplnit vzdělání, tak se poptejte strýčka google, proč třeba v Mass Effectu chyběly tak často ženské protějšky zástupců mimozemských ras, k tomu se vývojáři Bioware vyjadřovali několikrát. A tady to máte hezky stručně vysvětleno (třetí post).

http://forum.bioware.com/topic/494739-some-thoughts-on-why-most-species-dont-have-female-characters/

+1/0
4.3.2016 10:03

R65a28d11o54m25í24r 62K98r74u41p71i28č30k34a 9794252400165

Ano, ale tam se mluvi o omezene pameti na konzolich. Mimo jine Mass Effect jel na PS3 s 256MB RAM. Ano 256MB RAM stacilo na vetsinu AAA titulu jeste pred 2ma lety. A nekdo tu bude vykladat ze pitomy mobil se neobejde bez 6GB.

0/0
4.3.2016 11:41

G32a62b93r27i29e84l 40H62o19r15t18e34n 9121419233194

To byl příklad, který demonstroval to, že se 3D objekty připravují v RAM a teprve poté se sypou do VRAM.

0/0
4.3.2016 12:33

M36i23r20o33s69l97a32v 41Š73e36v26č75í58k 8638521392

ne já myslel to, že si myslete dál, že 16GB RAM má na hry vliv.

Protože prostě do dnešního dne stále nemá. Není ani jedna jediná hra, který by se v benchmarcích objevila a byl tam prokazatelný rozdíl oproti použití 8GB.

Nejsem expert, VRAM jsem vytáhl protože ACS je hra která dokáže spapat víc než 4VRAM. Tak jsem se domníval zdali jste si to nespletl. Takže pokud máte pravdu ve vašem tvrzení mezi RAM a VRAM tak klidně uznám, že máte pravdu. Já tomu funkčně nerozumím.

Tady máte jeden z mála testů 8GB vs 16GB u her:

http://www.techspot.com/article/1043-8gb-vs-16gb-ram/page4.html

je toho plný internet a kupodivu naprosto všechny došly ke stejnému závěru, tak nějak nechápu kde vy berete rozdílný výsledek oproti PC webům. Ale chce to používat toho strýčka google.

BTW k tomu MassEffectu... proč jedou MMOs plynule a vykreslují stejně rychle na 8GB i na 16GB, když jsou na obrazovce desítky / stovky charakterů, různých variant, ras, brnění, barev atd...

např ESO, které je silně bohaté na variace charakterů?

0/0
4.3.2016 20:45

G36a64b34r75i53e93l 10H79o30r45t97e31n 9921529783764

Ono je to asi takhle - u současných realistických AAA her už většinou existují optimalizační schémata, která poměrně chytře redukují méně viditelné (doslova) věci, pokud se blíží nedostatek paměti. V AC:S to mám ověřeno empiricky, hra prostě v tomto případě omezuje detaily animací postav v dálce a/nebo generuje více z hlediska 3D animací stejných postav v blízkosti hráče. Nepoznáte to na FPS, obvykle to nepoznáte ani během hry, pokud to nehledáte, protože vývojáři se samozřejmě velmi snaží, aby jste to nepoznal - poznáte to jen pokud si stejnou hru nezahrajete důkladně na obou sestavách jako já, když jsem kolegovi půjčil jeden 8GB modul a hrál pár hodin s prohlížečem s dvaceti záložkami na pozadí.

Samozřejmě nic nepoznáte ve hře, která je dělaná na 2 GB (32bitový proces standardně víc nedokáže adresovat), což jsou až na výjimky všechny současné RPG a MMO, čili jsou tam jsou pohybové modely většinou silně unifikované, aby se do toho limitu vešly.

Co se týče benchmarků, měření jakéhokoliv výkonu je v tomto případě logicky k ničemu.

Mimochodem, proces Cities: Skylines mi aktuálně ukazuje 11 GB, doporučená kapacita je 6 GB... Prostě mám moc velké město. A tady máte celkem typickou otázku člověka, který u špičkového titulu během hraní doplnil paměť:

https://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/594820656479049359/

0/0
4.3.2016 21:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.