Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte tolik paměti v počítači? Vivo je první smartphone se 6 GB RAM

Není to zase tak dlouho, kdy byl gigabyte operační paměti nadstandardní výbavou stolního PC. Dnes takovou výbavu mají i ty nejlevnější smartphony a špička je už na čtyřnásobku. Čínská společnost vivo představila telefon Xplay 5, jehož nejvyšší verze dostala do vínku dokonce 6 GB operační paměti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L22u16k49á63š 76B51l17a35ž52e16k 1450502339307

Čtu tady tuto zajímavou diskusi a během čtení mě napadlo, že se musím podívat na nápis článku, protože jsem zapomněl o čem vlastně tato diskuse měla být :-)

Ten telefon evidentně nikoho nezajímá :-)

+2/0
4.3.2016 9:24

R29o73m66a34n 33L27a20n48g11e12r 9274894752882

No, je tu přece diskuse o tom, že mít v telefonu 6GB paměti je obrovská nevýhoda, nikdo to na nic nepotřebuje, protože má super optimalizované aplikace a navíc to zrychluje vybíjení akumulátoru neuvěřitelným tempem. A tvrdí to tady skoro samí programátoři aplikací na Android, prý jim moc paměti škodí, a ti se přece vyznají! A hlavně sem pod článek o telefonu s Androidem vůbec nikdo nechodí na Android nadávat, to by přece zdejší slušní diskutéři konkurenčních OS nikdy neudělali, jako to naopak dělají ti hnusní uživatelé zelené popelnice. Prostě - normálka, jako vždycky... ;-D

+3/−1
4.3.2016 12:15

M67i88r60o16s45l25a70v 27Š54e96v38č35í97k 8798111252

celkem vtipně i trefně popsáno :-)

Za mě si nemají žádné "tábory" co vyčítat. jednou prudí jedni podruhé druzí... a tak pořád dokola :-)

+2/0
4.3.2016 17:20

J94a28n 46D22u10b19e33n 5370870

neni tomu tak davno, co se i tady na idnesu vedla vasniva debata, nac vubec 64bitovy chip

nu, treba na tohle...

+2/0
3.3.2016 19:32
Foto

J66a20n 73N14o47v45á85k 4748289664635

No většina nových PC má 8GB a více, takže zase super nadpis a naprd článek?

+3/−2
3.3.2016 16:15

G55a39b15r18i59e12l 28H68o95r97t29e40n 9461859163984

Tzv. úřednické počítače mají stále běžně 2 - 4 GB.;-)

+13/−1
3.3.2016 16:18

R52o62m87a58n 64L32a27n78g14e96r 9224174612512

Nejenom úřednické...

+2/0
3.3.2016 22:13

M60i78r22o47s69l65a22v 38Š62e96v89č63í41k 8898461792

V tom máte bohužel pravdu :)

0/0
3.3.2016 23:44
Foto

J36a28n 40N45o43v21á39k 4188979324215

Doporučuji vyměnit ajťáka ;-D

0/0
4.3.2016 13:06

G36a13b61r88i21e17l 54H46o49r27t97e25n 9491859243104

Důvod? Klasické miniPC (nízká cena a spotřeba), které si přišroubujete zezadu na LCD, na klasickou úředničinu obvykle bohatě stačí a má samozřejmě 2 GB RAM.:-)

0/0
4.3.2016 14:36

M90i67r10o90s37l41a34v 69Š93e75v25č18í48k 8498141492

záleží na programech. měl jsem co dočinění s krámy s 2-3 GB a to byla síla... a to člověk používal jen MS office, SAP a chrome.

Nejsem přehnaně náročný na pracovní stroj, ale chtěl bych min. 4GB, i3 a SSD disk. Bude to o něco málo dražší, ale effektivita práce ten malý příplatek rychle vyváží.

+1/0
4.3.2016 17:29
Foto

T47o54m85á35š 11S18m78o56l85í52k 3951612386123

v PC 24 GB :-)

+1/−3
3.3.2016 15:31

P90e59t29r 21Z48a50s96k41o82č94i77l 2905932448909

64 GB :-P

+3/−1
3.3.2016 19:28
Foto

T46o96m10á22š 57S77m94o10l87í97k 3811872536143

;-DR^

0/0
3.3.2016 19:55

M83a45r72t41i91n 84S65v88o37b11o63d52a 4155705906572

njn, ja jenom 16GB ;-( ale staci :-)

0/0
4.3.2016 12:28
Foto

T19o23m44á64š 49S54m94o48l79í34k 3951592406223

Jo to jde :-)

0/0
4.3.2016 19:07

E65n61r53i36c98o 58V14a59n 12S58a35m57o69n98e 2587157718335

Verze jednotlivých operačních systémů se neustále datově zvětšují, verze jednotlivých aplikací se neustále datově zvětšují. Proč chcete, aby RAM zůstala stejná? Je to logický vývoj stejně jako u počítačů. Pokud chcete pracovat se 4K videi a zároveň spoléhat na plnohodnotný multitasking napříč několika desítek spuštěných aplikací, tak 2GB RAM vám stačit nebudou...

+3/−1
3.3.2016 15:25

R18o39m88a68n 52L87a64n38g49e33r 9604674882152

512MB musí stačit každému! Bill Gates o Windows Phone 10, 2016. ;-D

Jo, jsem zvědavý, jak budou uživatelé konkurenčních platforem nadávat, až jim také přidají na velikosti RAM. To bude samé: "To je hrozné, tolik RAM, ani ji nemám čím naplnit, a ještě to žere proud, proč mi dělají takové věci! Vždyť mít malou RAM je přece výhoda, moje aplikace jsou přece tak optimalizované!".

;-D ;-D ;-D

Je úsměvné jak se to pořád dokola opakuje, jeden by řekl, že to ty šašky už přestane bavit, ale asi jsou za to placení, nebo prostě nevím... :-/

+2/−3
3.3.2016 15:43

M57i24r44o11s97l77a71v 41Š52e58v20č85í39k 8918841952

to řekl kde? Přijde mi to jako blbost, když i 550 má 1GB a 950 mají 3... :-)

Jinak máte jistě pravdu. Taky nechápu proč lidem vadí, že dostanou silnější HW za stejné prachy. To je jako se zlobit, že mi do auta dali 1,9 TDI místo 1.2 TSI... taky bych byl strašně naštvaný :-D

0/0
3.3.2016 15:56

P89e73t61r 71J50a10n33d95a 9193657714691

Bylo to 640kB. A údajně to řekl Bill Gates, že 640kB paměti musí stačit každému PC. Bylo to někdy kolem roku 1980. Sám Gates toto popírá. Prý to nikdy neřekl.

Takže p.Langer volně parafrázoval a vtipkoval.

+2/−1
3.3.2016 17:04

J19a79n 98B44á68r29t98a 3550636568

Nikoliv. To prohlásil v dobách DOSu a jednalo se o 640 kB.

0/0
4.3.2016 20:29

I17v92a60n 76M86o39r57a66v57c71i53k 3524430855152

Čím viac RAM, tým viac ANDROID :-)

+7/−3
3.3.2016 15:17

R26o64m56a90n 48L91a42n16g11e31r 9714594752262

Čím víc RAM, tím víc jakýkoliv OS!

+4/−1
3.3.2016 22:06

L20u91k38á42š 42B66l67a20ž73e23k 1920472519177

Děláte špatnou reklamu slovenskému národu.

0/0
4.3.2016 9:15

R98o25b65e46r22t 38H51o64m51o64l25k63a 2730862592541

U telefonu jsou dnes 2GB slušné minimum, 4GB optimální hodnota. U notebooku jsou pak 4GB existenční minimum, 8GB rozumná volba a 12-16GB pro někoho, kdo chce fungovat bez omezení. Na provoz služebního NTB se mi ukázalo že cokoliv pod 16GB je nesmysl... Je to jen o požadavcích uživatele.

+2/−9
3.3.2016 13:47

M24i78l81a50n 47P79o24k20o10r29n47y 3160895438966

U notebooku nevím, ale u telefonu mi přijde 4 gb až zbytečných. Ty 2gb považuju za nutnost, ale zároveň i za dostačující (pro většinu uživatelů).

+1/0
3.3.2016 14:25

G10a50b34r17i85e65l 35H47o46r73t54e49n 9731269783914

Kdyby uživatelům stačilo uniformní UI (bez textur a podpory témat), nebylo by potřeba tolik RAM.;-)

+1/0
3.3.2016 14:53

M80i60r29o97s24l65a10v 69Š29e10v55č45í91k 8908451732

Jo pod 16 je to nesmysl... je vidět, že se v tom vyznáte ;-D

http://lifehacker.com/performance-tests-show-that-16gb-of-ram-is-overkill-1724827429

Ten rozdíl mezi 8 a 16 je fakt tak brutální, že hned poběžím dokoupit dalších 8 GB ;-D

0/0
3.3.2016 16:01

R18o66b24e22r48t 79H72o88m88o41l44k76a 2910392502921

Chce to pořádně číst. Porovnávat výkon u 8GB a 16GB kdy se využívají jen necelé 4GB je nesmysl. A zároveň i číst na co reagujete...

0/0
3.3.2016 16:16

R30a36d65o54m70í45r 82K43r49u64p86i84č20k88a 9544552370805

Realne vyuzije 16GB pameti tak mozna 1% uzivatelu PC a to jsem nejspise jeste hodne prehnal. Vzdyt je porad opravdove mraky lidi s 32bitovym systemem, ktery nevyuzije ani ty 4. 8GB je dnes naprosto dostacujici i s rezervou uplne pro cokoliv, mimo ruznych fakt specializovanych cinnosti. Normalni uzivatel si fakt neotevre na kompu 3 virtualky soucasne. A kdyby Google a Adobe naucili sve produkty pracovat normalne s pameti, tak by porad stacily ty 4 skoro vsem. Neni normalni aby 4GB pameti zabiralo par oken Chromu a Flash.

+3/0
3.3.2016 18:38

G41a16b12r66i53e11l 86H39o18r81t31e33n 9761899593614

Reálně využijí 16 GB paměti v PC lidé, kteří:

1) rádi hrají špičkové hry

2) pracují s grafikou

3) aktivně programují v moderních systémech

4) používají aktivně virtuální počítače

5) se nechtějí omezovat rychlostí disku (nebo si ho v případě SSD ničit) a vypínají swapfile.

Bude to o něco víc, než 1 %, můj odhad je tak 20 %.

+2/−2
3.3.2016 20:23

R24a65d34o90m12í71r 83K80r71u82p91i87č78k10a 9854872480205

20%? Tolik neni ani tech PC, ktere tech 16GB a vice vubec maji. :) A opravdu bych rad znal alespon jednu spickovou hru, ktera tech 16GB vyuzije. S tim zbytkem se da souhlasit, jenze takovych lidi je proste naprosto zanedbatelne mnozstvi.

+2/−2
3.3.2016 20:47

G96a43b90r63i82e64l 66H40o36r10t21e26n 9871969343574

Divil byste se. Co se týče her, čím realističtější je, tím víc paměti potřebuje a s příchodem VR (v2) to bude ještě výraznější. Stále častěji se objevuje požadavek na 64bitový OS a minimálně 8 GB - což je ale opravdu minimální požadavek, protože třeba AC:S má po spuštění necelých 6 GB - zkuste to provozovat na 8 GB RAM s vypnutým swapem.

Jinak kvalitní notebooky už na 8GB paměti začínají a ani 16 GB není žádnou výjimkou - u výkonných desktopů je pak vzhledem k ceně moc nemá smysl osazovat méně, než 2x8.

20 % je odhad, protože asi tak vidím podíl lidí, kteří požadují slušný výkon. Je fakt, že moje nejčastější rada některým z nich je "dokupte si víc paměti".:-)

+2/0
3.3.2016 22:07

M74i88r30o46s77l68a31v 30Š93e69v18č98í60k 8188941432

ACS jedu na single channel 8GB, ultra detaily a pod 30 fps nejdu a ramkou to fakt není. Co tam máte dál? :)

0/0
3.3.2016 23:11

G83a65b91r26i69e59l 81H69o33r70t45e83n 9681559943934

Ono vám to půjde spustit i na sestavě s 6 GB RAM, pane Ševčíku. Jen když to pak uvidíte na sestavě s výrazně lepšími parametry, budete poněkud překvapen.:-)

+2/0
3.3.2016 23:27

M62i30r35o96s67l12a41v 37Š21e69v69č23í55k 8668791282

Jo Fakt? i7 s R290 Vapor-X OC edition je fakt máslo... :-D A jestli si myslíte pane Hortene, že dalších 8GB mi zvedne FPS tak to pak jóóó ;-D

0/0
4.3.2016 0:10

G14a77b41r31i15e18l 87H24o16r60t23e17n 9331479613474

Já o FPS nic nepsal, jde o to, kolik objektů s animacemi a texturami se vám do RAM vejde. Konkrétně AC:S má poměrně sofistikovaný benchmark sestavy, který má dost výrazný efekt na to, kolik různých lidí či zvířat pak potkáváte v ulicích. Je to vylepšení proti AC:U, kde jedním ze zásadních problémů bylo, že hra řešila jen papírové parametry a pak se to spoustě lidí sekalo, protože fakticky měli výkonu a/nebo kapacity paměti málo - jistě chápete, že může být velký rozdíl i na dvou stejných sestavách, pokud na jedné vypnete swapfile. Čili chcete-li realističnost, musíte počítat s velkými nároky.

Jinak samozřejmě nevylučuji, že můžete mít perfektně odladěnou sestavu, takže se vás to netýká. Spíš ale ano a jen o tom nevíte.:-)

0/0
4.3.2016 7:59

R73a24d46o39m82í97r 75K81r33u63p15i10č89k68a 9234652900265

99% her jsou porty z konzoli, ktere maji 8GB RAM a to vcetne pameti graficke, ktera je na PC oddelena. A temer zadny vyvojar to nebude pro PC natolik vylepsovat, aby to potrebovalo vyrazne vice RAM. Jsem si naprosto jist, ze kazdy i narocnejsi PC hrac bude naprosto v pohode s 8GB RAM az do predstaveni PS5 nebo XBOX TWO.

0/0
4.3.2016 8:19

G79a90b24r73i88e53l 42H20o89r16t88e34n 9141729183314

Na konzoli budete mít před spuštěním hry v paměti jen to, co vám konzole dovolí, pane Krupičko. Zkuste se nad tím zamyslet.

0/0
4.3.2016 8:23

R48a41d30o49m45í15r 11K58r96u50p13i87č34k47a 9464562250165

A on je nejaky rozumny duvod proc pri hrani Assassins creed mit v pameti neco jineho nez OS?

0/0
4.3.2016 8:34

G67a69b33r10i34e91l 96H71o18r68t92e98n 9591419903674

Ano, třeba prohlížeč s návodem a s videi. Nebo jak už jsem 3x uvedl, můžete mít zakázaný swapfile.:-)

Na PC se prostě na konstantně dostupnou paměť nemůžete nikdy spolehnout, proto se na to vývojáři současných her nespoléhají.

+1/0
4.3.2016 8:47

M29i81r45o50s80l73a88v 64Š75e47v50č54í85k 8518691412

Aha.. Ale vy si asi plete VRAM grafiky operační pamětí, ale to je v poho...

0/0
4.3.2016 9:09

M18i96r15o47s97l48a16v 37Š51e72v96č42í65k 8978901712

Krom toho samotné doporučené nároky na ACU jsou top grafiky a 8 GB RAM proč asi? Protože s 16 GB by to asi jelo podle výrobce lépe ne? ;)

0/0
4.3.2016 9:11

G95a65b27r64i21e73l 35H92o80r68t33e86n 9511529843654

Nepletu si to s VRAM. Rozlišujte prosím mezi statickým objektem, který se nahraje do VRAM, a animovaným objektem, který se připravuje v RAM a teprve výsledek se pošle do VRAM k vyrenderování. A přemrštěné doporučené parametry sestavy prokazatelně snižují prodejnost titulu.

0/0
4.3.2016 9:20

M98i61r89o61s35l52a69v 80Š74e17v98č17í76k 8568981772

Ok... Tak si to myslete dál :) přeji hezký den.

0/−1
4.3.2016 9:45

G56a78b57r30i34e15l 29H44o70r21t66e39n 9241299853984

Dobrá. Vy si myslete, že 3D animace připravuje grafická karta, já si ponechám svoji zkušenost ze spolupráce na vývoji AAA hry a popřeji vám rovněž hezký den.

Mimochodem, kdybyste si chtěl doplnit vzdělání, tak se poptejte strýčka google, proč třeba v Mass Effectu chyběly tak často ženské protějšky zástupců mimozemských ras, k tomu se vývojáři Bioware vyjadřovali několikrát. A tady to máte hezky stručně vysvětleno (třetí post).

http://forum.bioware.com/topic/494739-some-thoughts-on-why-most-species-dont-have-female-characters/

+1/0
4.3.2016 10:03

R87a40d43o14m17í38r 45K52r95u46p88i14č74k27a 9264342680555

Ano, ale tam se mluvi o omezene pameti na konzolich. Mimo jine Mass Effect jel na PS3 s 256MB RAM. Ano 256MB RAM stacilo na vetsinu AAA titulu jeste pred 2ma lety. A nekdo tu bude vykladat ze pitomy mobil se neobejde bez 6GB.

0/0
4.3.2016 11:41

G39a71b93r64i41e92l 41H55o90r24t85e40n 9661559303104

To byl příklad, který demonstroval to, že se 3D objekty připravují v RAM a teprve poté se sypou do VRAM.

0/0
4.3.2016 12:33

M29i46r22o94s69l27a43v 15Š33e87v26č25í68k 8528931422

ne já myslel to, že si myslete dál, že 16GB RAM má na hry vliv.

Protože prostě do dnešního dne stále nemá. Není ani jedna jediná hra, který by se v benchmarcích objevila a byl tam prokazatelný rozdíl oproti použití 8GB.

Nejsem expert, VRAM jsem vytáhl protože ACS je hra která dokáže spapat víc než 4VRAM. Tak jsem se domníval zdali jste si to nespletl. Takže pokud máte pravdu ve vašem tvrzení mezi RAM a VRAM tak klidně uznám, že máte pravdu. Já tomu funkčně nerozumím.

Tady máte jeden z mála testů 8GB vs 16GB u her:

http://www.techspot.com/article/1043-8gb-vs-16gb-ram/page4.html

je toho plný internet a kupodivu naprosto všechny došly ke stejnému závěru, tak nějak nechápu kde vy berete rozdílný výsledek oproti PC webům. Ale chce to používat toho strýčka google.

BTW k tomu MassEffectu... proč jedou MMOs plynule a vykreslují stejně rychle na 8GB i na 16GB, když jsou na obrazovce desítky / stovky charakterů, různých variant, ras, brnění, barev atd...

např ESO, které je silně bohaté na variace charakterů?

0/0
4.3.2016 20:45

G69a68b88r23i14e32l 97H49o72r61t47e30n 9661649793424

Ono je to asi takhle - u současných realistických AAA her už většinou existují optimalizační schémata, která poměrně chytře redukují méně viditelné (doslova) věci, pokud se blíží nedostatek paměti. V AC:S to mám ověřeno empiricky, hra prostě v tomto případě omezuje detaily animací postav v dálce a/nebo generuje více z hlediska 3D animací stejných postav v blízkosti hráče. Nepoznáte to na FPS, obvykle to nepoznáte ani během hry, pokud to nehledáte, protože vývojáři se samozřejmě velmi snaží, aby jste to nepoznal - poznáte to jen pokud si stejnou hru nezahrajete důkladně na obou sestavách jako já, když jsem kolegovi půjčil jeden 8GB modul a hrál pár hodin s prohlížečem s dvaceti záložkami na pozadí.

Samozřejmě nic nepoznáte ve hře, která je dělaná na 2 GB (32bitový proces standardně víc nedokáže adresovat), což jsou až na výjimky všechny současné RPG a MMO, čili jsou tam jsou pohybové modely většinou silně unifikované, aby se do toho limitu vešly.

Co se týče benchmarků, měření jakéhokoliv výkonu je v tomto případě logicky k ničemu.

Mimochodem, proces Cities: Skylines mi aktuálně ukazuje 11 GB, doporučená kapacita je 6 GB... Prostě mám moc velké město. A tady máte celkem typickou otázku člověka, který u špičkového titulu během hraní doplnil paměť:

https://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/594820656479049359/

0/0
4.3.2016 21:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.