Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I Nokia má řešení pro virtuální realitu, tohle si však nikdy nekoupíte

Virtuální realita je letos na veletrhu MWC v Barceloně velkým tématem. Tak velkým, že svůj příspěvek k němu představila například i finská Nokia. Ta ovšem na rozdíl od většiny firem představila řešení, které není určeno běžnému spotřebiteli. Kamera OZO je totiž hodně drahá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P76a14v50e98l 59Č97e13r14n53í70k 1438725170410

Jestliže mají kamery rozlišení 2k na 195° (skutečně je tam víc než 180° ??) tak to je dokonce menší rozlišení na stupeň než gopro se svým základním fullHD na 170°. (novější modely samozřejmě zvládnou až 4k na 170°) takže sestava šesti gopro poskládaných na kostce ve výsledku vytvoří lepší obraz než tenhle Nokiácký kousek.

Můžeme se pak samozřejmě bavit o dynamickém rozsahu, kvalitě optiky a podobně ale v podstatě nelze věřit, že by jakákoliv optika dokázala na senzor promítnout kvalitně obraz z 195°. Při takhle velkých úhlech se silně projeví jakákoliv nectnost optiky.

Pro profesilnály to tedy bude jen na hraní protože kvalitní výstup z toho nebude. Výhodou bude jen to že bude "nějaký" standartizovaný výstup na který můžou vývojáři připravovat své aplikace a ostatní technologie a čekat, až přijde na trh skutečně profesionální kvalita. Tedy profesionální nejen cenou ale i kvalitou obrazu.

+1/0
23.2.2016 20:45

V29í76t 22F80r78a12t55r28i95č 7492227418359

Nejsem expert, to vůbec ne - ale neskládá se ten obraz z více "kamer"? Tj jeden bod pak je zobrazen třeba třemi či čtyřmi "projektory" najednou a díky tomu to dá lepší obraz, než jedna 4k?

Asi se v tom vyznáte více než já, jen logická myšlenka.

0/0
23.2.2016 23:33
Foto

P19a52v92e30l 20Č21e65r21n54í24k 1428655710740

Určitě v tom jistá logika je v praxi (zvláště v profi sféře) je to neproveditelné.

Jde o především o to, že každý pixel v podstatě odpovídá barvě prvního objektu, který se nachází na přímce směřující od objektivu pod určitým úhlem. Pokud byste vyfotil ten stejný záběr z toho stejného místa (a to se bavíme milimetrech, ne o držení v rukou), bude možné zlepšit kvalitu obrazu (například šum). Na zvýšení rozlišení byste to musel pootočit přesně o zlomek stupně, který odpovídá rozteči mezi dvěma pixely. To odpovídá řádově 0,05 stupně. Jakmile se to pohne více či méně, nebo se dokonce pohne cokoliv na scéně (mraky, listí, tráva, vlasy) tak spojení fotek obraz nevylepší nýbrž rozmaže.

V tomto případě se ale bavíme ještě o horší variantě - kamery/objektivy jsou posunuté. To znamená že ty virtuální přímky, které symbolizují každý pixel nikdy nemohou být stejné. Buďto se protínají ale v tom případě to platí pro konkrétní vzdálenost od kamery, nebo jsou rovnoběžné a v tom případě je zachycená realita pro každou přímku o kousek posunutá. Proto i na těchto překrývajících se pixelech nebude stejný obraz a nelze to použít pro zvýšení rozlišení.

Ve skutečnosti se tento jev používá pro vytvoření 3d dojmu. Levý okraj obrazu kamery na pravé straně se použije pro vykreslení obrazu do pravého oka zatímco pravý okraj obrazu kamery na levé straně se použije pro vykreslení obrazu do levého oka. Tím pádem každé oko vidí o kousek posunutý obraz a mozek si to spojí do skutečného trojrozměrného vjemu.

0/0
24.2.2016 7:55

M22i43l66a39n 37P79o88k33o73r20n51y 3200655378576

Já myslel, že to je fén.

+3/0
23.2.2016 20:43

D18a11v85i27d 72B92u61r60d49a 9339602511

A za rok přijdou Číňani, kteří to budou prodávat za desetinu ceny...

+2/0
23.2.2016 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.