Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Apple má platit miliardy za porušení patentu, proti univerzitě se odvolá

Víc než 234 milionů dolarů, tedy přes pět a půl miliardy korun, musí zaplatit americký výrobce elektroniky Apple jako odškodné za to, že v řadě svých zařízení používal bez povolení technologii vlastněnou Wisconsinskou univerzitou. Podle agentury Reuters o tom v pátek rozhodl americký soud. Firma Apple uvedla, že se proti rozsudku odvolá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I59v75o 89P90á85t78e51k 2442523374770

Vsak oni to iOvecky rady zaplati :), staci vydat nejakou "novinku", ovecky sizacampuji pred obchodem, a behem hodiny, dvou je patentova pokuta zaplacena :D

0/0
18.10.2015 19:40

J48a77n 64L81i85b42i57c90h 9542858265823

Nevím, kdo měl první patent na těžítko, ale pochybuji, že to byla tahle univerzita. Těžítka používali lidé nejspíše už v pravěku.

+1/0
17.10.2015 18:44

J18i71ř40í 46J93u54ř40i16c79a 2388653701

Holt, apple sám patentové "ochrany" používá, tak prostě okusí vlastní medicíny. Nic se nedá dělat, jede se dál. V době kdy se dá patentovat jen myšlenka a ne celé řešení problému se nedá nic jiného očekávat. On Apple má určitě patentováno dost "náčrtků" aby se zahojil na někom jiném. Viz. Samsung. Odnesou to pouze malí hráči a skuteční výzkumníci.

+2/−1
17.10.2015 17:18

J28a30n 40D62u31b47e26n 5360430

pokud Apple nejakou pokutu zaplati, tak tohle je ten lepsi pripad, protoze penize pujdou univerzite, coz je bohuliba zalezitost

radeji nez patentovym trollum

+3/0
17.10.2015 15:59

A25l86e56š 69M92a94c83e26k 6375805101425

iOvce to zaplati

+13/−1
17.10.2015 11:34

G92a80b28r54i42e56l 89H21o31r97t19e22n 9931629653114

Hň hň hň...:-)

+1/−1
17.10.2015 11:25
Foto

V94á68c17l68a88v 48Ř92e84h83á75k 8117580562898

Takže kradli... 8-o

+3/−2
17.10.2015 9:43

P51a57v64e37l 35M48o22r17a87v89e36c 3242229262778

Nekradli. Kopírování není krádež.

(nicméně s Apple nijak nesoucítím, sami se jindy chovají jako patent troll)

+8/0
17.10.2015 10:09

J44i75r39k39a 81N30o67v72á40k 6522535875439

Okradli držitele patentu o peníze, které by mu za použití patentu jinak zaplatili.

+1/−2
17.10.2015 12:11

P70a66v54e40l 64M40o55r61a56v65e37c 3262889862808

To je jako argumentace protipirátské unie "on stáhl deste filmů, tím nás 'okradl'  o deset vstupenek do kina".

Stejně nesmyslná argumentace jako ta vaše.

+8/−1
17.10.2015 12:57

G26a42b74r36i75e16l 48H98o71r29t73e68n 9831839343834

Deset stahovačů neznamená automaticky deset vstupenek, jak nedávno (konečně) konstatoval ÚS, protože kdyby to nešlo stáhnout, většina lidí by se na to vykašlala. Naproti tomu využití patentu bez licence v naprosté většině případů znamená, že někdo daný nápad potřeboval a nechtěl platit.

+4/0
17.10.2015 13:11

P80a60v78e46l 31M44o94r58a80v70e26c 3872209122228

Já mezi tím rozdíl nevidím..

Jak mi chcete dokázat, že daný člověk by za ten patent zaplatil, kdyby musel? Že by se na celý svůj projekt nevykašlal, kdyby musel platit ty ohromné pálky za použití patentu?

Btw. ono často nejde ani o úmysl. Patentů je tolik, že pochopit zda jsem žádný neporušil je fakt práce jak na kostele.

+2/0
17.10.2015 13:14

G92a42b86r56i97e77l 26H22o36r31t66e82n 9211909703714

Tohle je velmi komplikované téma. Zjednodušeně řečeno platí, že pokud vám určitý patent přináší či přinesl zisk, bere se to jako potřeba ho použít, přičemž musí jít o neoddělitelnou součást produktu v případě hardware (apod.) a automaticky poskytovanou část ve většině ostatních případů, třeba v podobě předinstalované komponenty.

PS: Případné znalce autorského práva prosím o toleranci k vágní formulaci.;-)

+1/0
17.10.2015 13:20

P76a31v80e55l 65M20o50r58a80v46e25c 3552149892608

No ale filmovým distributorům také film přináší či přinese zisk.. Pořád tam ten rozdíl nevidím..

(btw. současná právní úprava "duševního vlastnictví" je naprosto překonaná. naprosto)

0/0
17.10.2015 13:27

G88a69b16r79i36e95l 37H36o15r64t48e51n 9241649613834

To jste otočil role, já popisuji zisk toho, kdo používá něco bez licence.

0/0
17.10.2015 13:30

P67a19v97e48l 65M38o55r56a82v91e37c 3742609622708

Aha rozumím. Tedy nekomerční užití patentu by bylo ok, komerční už ne. To by ještě mělo smysl v případě, že by bylo možné jednoduše ověřit, zda můj výrobek žádný patent neporušuje. Jenže v dnešní době, kdy 1) jsou miliony patentů v každé oblasti průmyslu, a 2) výrobky jsou tak komplexní a sofistikované, tedy dnes takovéto ověření není možné.

A přijít na trh s výrobkem po složité kalkulaci ceny s tím, že se kdykoliv může objevit patent troll žalující mne o miliardy, a s možností uspět? Proč mají firmy takto riskovat?

Právní prostředí má být předvídatelné. V oblasti patentů tomu tak zoufale není. A z principu nemůže být.

(plus patenty v USA mají další nesmysl, že lze patentovat i obecné pravidlo - tím zazdíte teprve cokoliv..)

0/0
17.10.2015 13:37

G17a45b70r76i23e15l 20H44o75r48t94e74n 9901279673364

Shodneme se na tom, že je v oblasti ochrany autorských práv neskutečný chaos a nerovnováha a že by si zasloužil reformu. Nebo možná revoluci. Bohužel proti změně stojí biliony peněz, což z toho dělá (nad)národní zájmy a tudíž je změna přibližně stejně pravděpodobná, jako že do vysoké politiky přestanou lézt šmejdi.

Co se týče nesmyslné implementace v USA - souhlas bez připomínek, doplním jen Rusko jako typický příklad velmoci, kde autorské právo přímo regulují politici, nebo Čínu, kde pro změnu žádné není.

0/0
17.10.2015 13:46

P93a29v62e56l 45M16o50r93a60v23e59c 3962439672628

Njn a i když už někdo přijde s kompromisním návrhem tak jako německá MEP za Piráty Julia Reda, blbečci typu Svoboda (bývalý právník OSA, dnes MEP za KDU-ČSL) anebo řada Francouzů, tak tito blbečci se snaží potopit i toto..

+1/0
17.10.2015 13:50

J74a52n 92M 6413160527860

Jak vite, co by jinak zaplatili? Proste univerzita mela nakou nyslenku, Apple podobna myslenka napadla taky , pravdepodobne nezavisle na nich, ale i kdyby to okopirovali - no a co? Kde je jaka kradez? Ceho presne? Univerzita ma na ucte na korunu stejne jako predtim. Naopak vynucovani patentu je kradez penez Applu, ten si od univerzity nic neobjednal.

Veskery patenty a copyrighty jsou absolutne nelegitimni. Ale jak rikal pan prede mnou - apple mi lito neni, delaj to samy jinym. To je prave pointa: velky hraci si posilaj prachy mezi sebou a maly mezi sebe nepustej. Ti na to nemaj.

+1/0
17.10.2015 13:49

J48a78n 57M 6733320107690

Souhlas, jenom technicka poznamka: apple patent troll neni, patent troll ma patent, kterej ale nepouziva pri svy vyrobe. Ma ho jenom aby jeho pomoci dojil ty, kteri ho pouzivaj.

+2/0
17.10.2015 13:51

P62a64v39e25l 64M43o54r97a16v34e11c 3932759262988

Fair point.

I když věřím, že Apple má z důvodů patentových válek zaregistrováno spoustu patentů "preventivně", což jej i technicky staví na roveň patentových trollů.

(o žádném takovém příkladu ale nevím a radši ani vědět nechci)

+1/0
17.10.2015 13:53

J54a22n 10M 6173850307320

No tak jasne, ale to je pripad vsech patentu. To je prave pointa: oni se navzajem dycky domluvi, jednou plati ten a podruhy onen, navzajem se to vicemene vykrati. Ale maly hraci si to nemuzou dovolit. Je to normalni statem vytvorenej kartel.

+2/0
17.10.2015 15:29

P96a84v60e82l 16M80o82r98a71v82e50c 3342969582298

Přesně tak. Nejde o "ochranu duševního vlastnictví" či teprve o "podporu inovací" (oblíbený toť argument zastánců patentů). Jde čistě o kopírovací monopol. A skoro jakýkoliv umělý monopol jen křiví trh..

+1/0
17.10.2015 15:36

M81i78c33h17a76l 45K68o40č21í 1761705483333

Kdo jinému jámu kopá .......

+13/−2
17.10.2015 9:32

L44a72d25i23s49l40a67v 53J63a81r37o73š 6244169620277

... je u něj na brigádě. :-)

+4/0
17.10.2015 13:00

P52a51v28e50l 35M40o31r82a78v52e85c 3372549492168

.. anebo jej zabil a teď chce zahrabat mrtvolu:-P.

0/0
17.10.2015 15:37

A44l41e59x 63Š97t67a37j83n65e89r 7751284965953

Napadlo mi něco o božích mlejnech...

+19/−2
17.10.2015 8:53

J42a62n 38D16u22b68e34n 5520970

napadlo vas to taky, kdyz Samsung prohral spor s Apple?:-)

+2/−2
17.10.2015 9:28

A97l14e50x 41Š44t96a53j39n97e24r 7741924415633

Ale jistě, já nejsem fanda značek.

+5/0
17.10.2015 10:14

J52a63n 59D25u67b61e59n 5580210

to byl malej test afinity k znackam :-)

0/0
17.10.2015 15:57

M34a86r45t89i56n 31M42o79t80y91č43k61a 6591567367924

Co si budem povidat... Porota asi moc nezavisla nebude, kdyz se jedna o soudni proces, kterej probiha v meste, kde sidli ta furma co zaluje Apple... A za druhy fakt by mi zajimalo, kolik clenu poroty vi, co to je vubec polovodic a nebo jak funguje napajeni takovych mikroprocesoru...

0/−7
17.10.2015 9:54

P85a21v60e77l 14M31o13r11a97v85e51c 3612529662898

Co si budeme povídat: většina soudních sporů o patenty je na tom podobně.

A Patentové války samy o sobě jsou na hlavu.

A patenty samy o sobě jsou na hlavu - namísto aby pomáhaly rozvoji, tak jej brzdí..

+5/0
17.10.2015 10:08

K47a48r91e26l 53N97o17v96o17t64n43y 2931105969120

Patenty jsou zlo a je nacase je zrusit, protoze uz davno nepodporuju pokrok a naopak ho brzdi. Nebo aspon vyrazne omezit - softwarove tak maximalne na rok, technologicke treba na tri, a jen zdravotnickym (leky, lecebna zarizeni apod.) nechat treba 10-20 let, s ohledem na nutnost dlouhodobeho testovani.

+5/−2
17.10.2015 8:50

A91l16e33x 31Š80t49a98j80n17e13r 7831434905693

Jo jenže dokud budou us mani zachraňovat mickeyho... :-(

+1/0
17.10.2015 8:55

V78l79a37d24i11m95í22r 67F40i81b93i78g24e52r 5224701371124

A co filmy a hudba, myslím že 70 let po smrti posledního autora nebo spoluautora je trapně moc. Není to patent ale autorské právo je na můj vkus hodně ujeté aby platilo tak dlouho.

+4/−1
17.10.2015 9:10

A13n94t93o45n38í31n 84S49t48e67d83i22n69a 4637252364380

Kolik máte mezinárodních patentů ?

+1/0
17.10.2015 14:52

M84a16r78t97i11n 89K33r74á51t36k11ý 3356554685464

Technologie 3 roky? Jsi asi nikdy nic nevyvíjel, že?

0/0
17.10.2015 20:09
Foto

J75i80ř40í 94R74o43h50a15n 5384618567535

Právě jsem se podíval na ten váš ilustrační obrázek a nestačím se divit. Co to je? To je nějaká levná čínská parodie, žádný iPhone nikdy neměl home button ve tvaru oválu přes polovinu spodní strany, vždycky jen a pouze kruh! Alespoň změňte ten popisek, to opravdu NENÍ první generace iPhonu, a šestá už vůbec ne!

+3/−5
17.10.2015 8:44

Z82d28e21n40ě63k 86K24u37č63k57a 9137128151690

Taky si rikam, ze sem se probudil do jine reality... Ale co nadelame, kdyz clanek o applu napise nekdo, kdo nikdy iphone nevidel...

+1/−1
17.10.2015 8:50

M69i86c93h83a24l 91H98r47o46n 5887330297603

Nebo to mozna bylo takhle: najdete v systemu "iphone - ilustracni foto" a v tom malem nahledu ten detail zkratka nevidite. Ale konspirujte dal, ja tu fotku zatim vymenim. :) (diky za upozorneni)

+3/−2
17.10.2015 8:53

J94i43ř10í 50S46t53e45j50s56k39a95l 8472479418403

Takže máte blbé "ilustrační foto". Dělejte to tak dál.

+1/−3
17.10.2015 9:25

Z81d28e77n37ě89k 15K72u63č21k54a 9477638541450

Konspirovat nebudu, ale proste autor clanku kdyz k nemu pridava fotku by se na ni mohl podivat... Zvlast kdyz k tomu da popisek srovnani prvni a seste generace? Nebo se pletu?

+1/0
17.10.2015 13:05

J81a32n 16F43r35ý29d92l 1634168662585

Díky, že to přiznáváte a opravíte. To je fér.

V některých jiných rubrikách by to změnili bez jediného slova a diskutér by byl za hlupáka.

0/0
18.10.2015 0:00

J69i29ř23í 56V96o45j75t60a 8675643280213

kde vidíš ovál chytráku?

8-o

0/0
17.10.2015 9:48

M95a39r55t31i78n 87H95o97z88a 7902156745178

Pár desítek minut před vámi píše Michal Hron z iDnes, že fotku vymění. Takže díky jeho rychlé reakci už nevidíte co komentoval Jirka Rohan.

+3/0
17.10.2015 9:58

P88a13v21e22l 47M27o21r20a77v30e84c 3592169232188

Ilustrační foto, a nově i ilustrační popisek :)

Holt co chtít od idnes, že..

0/0
17.10.2015 10:09
Foto

J70i13ř86í 79R63o21h20a14n 5794968247755

Dvacet let starý patent? Problém je že těch patentů je spousta, a platí tolik let, že se v podstatě dnes už nedá nic vyrobit bez toho, abych nějaký neporušil. V podstatě každý šroubek a matičku je potřeba porovnat se všemi patenty za posledních tisíc let, jestli si to náhodou někdo nedal patentovat. Ani bych se moc nedivil, kdyby ještě dnes platil Archimédův patent na pravoúhlý trojúhelník a Imhotepův na tvar pyramidy.

+8/−7
17.10.2015 8:38

T20o67m69á77š 23K48u49č17e42r63a 6489307464168

Patentu hodne je, ale kdyz nekdo neco vyvine tak se ma firma domluvit s majitelem patentu a ne ze napad ukradne. Firma pak generuje milardove zisky a univerzita zije z dani danovych poplatníků. Me to spravedlive neprijde...

+6/−2
17.10.2015 8:49
Foto

J27i19ř69í 70R71o73h86a37n 5844138357205

V zásadě s vámi souhlasím, ale těch patentů je tolik, a jejich majitelé za ně chtějí stamiliony. Takhle by nikdo a nic nikdy nemohl vyrobit, protože by už předem musel vyplatit miliardy za jejich používání. S trochou snahy a pátrání v archívech patentových úřadů vám můžu dokázat, že i moje krmítko na ptáky, které mám na zahradě, porušuje minimálně dva nebo tři platné patenty, za jejichž využívání jsem samozřejmě nic nezaplatil. Apple má několik desítek právníků, a i tak se neubrání občasnému porušení nějakého patentu, protože dnes existuje patent úplně na všechno.

Patentové zákony by se měly zrevidovat, prvních pár let ať z vynálezu těží jen a pouze vynálezce, aby se mu vrátily náklady na vynalezení, a po pár letech bez diskuse umožnit každému, ať jeho nápad svobodně rozvíjí a zlepšuje.

+2/0
17.10.2015 9:00

J95i78ř97í 41S24t33e51j10s52k18a51l 8712219668163

Ale vždyť si mohou ten patent koupit, nebo získat užívací právo, ne? Patentová a autorská práva chtějí rušit vždy ti, co nic nevymysleli.

+3/−3
17.10.2015 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.