- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro ty, kteří se ptají na to, proč mají tak malý zisk z jednoho telefonu, tak jde o jednoduchý výpočet..
Prostě jde o 167 000 (zisk)/14,5 milionů - počet prodaných telefonů. Vyjde něco málo přes 1 cent...
Neřeší se tudíž, kolik je zisk z jednotlivého telefonu (cena - výroba - vývoj(?)), ale jde prostě o finální čísla, které mohou ovlivnit investice (nákup nové fabriky, zvýšené náklady, platy a podobně).
Já to nějak stále nedokážu pochopit. Často idnes píše, že nikdo mimo apple na mobilech nevydělává. Výrobci, kteří prodávají v miliónech a někdy i desítkách miliónů kusů nevydělávají? A když nevydělávají ti velcí, proč stále přibývá nových značek, které se dostávají na trh? Neznám interní čísla výrobců, tak nemohl by mi to prosím někdo logicky vysvětlit? Děkuji...
Ai tak. Kdyby to nevydělávalo, tak to nedělají. Myslím, že výrobci jen ze sebe dělají chudáčky, aby to vypadalo, že levněji už to fakt nejde.
Ty výpočty mi moc nesedí. Do nákladů na jeden mobil je započítáno co? A na kolik mobilů jsou rozpocitany náklady na vývoj? A další náklady? Co když prodají míň nebo víc mobilů?
Čo sa vám na tom nezdá? Logicky by sa to malo počítať takto: tržby za predané mobily mínus náklady. Tam sa počítajú všetky náklady firmy vzťahujúce sa na výrobu daného modelu, t.j. materiál, platy zamestnancov, voda a toaletný papier v kanceláriách, atd.
Niektoré náklady sú fixné vzhľadom k počtu vyrobených a predaných mobilov (hlavne všetko čo spadá pod výskum) a niektoré sú variabilné (materiál, logistika).
Takže keď predajú viac mobilov, stúpnu okrem tržieb aj náklady, ale v menšej miere, pretože fixné náklady sa nemenia. Keďže fixné náklady sú obrovské, je dôležité z každého modelu predať veľa kusov, inak je to pre firmu strata.
Číslam nemusíme veriť, ale metodika výpočtu musí byť zjednodušene takáto.
Pane Mikudík, my celkem víme, co je bilion, to nám nemusíte vysvětlovat ...