Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krušné časy pro Sony, HTC a další výrobce: musí prodávat pod cenou

Trh se smartphony sice roste, avšak prémioví výrobci jako Samsung, LG, Sony, Lenovo-Motorola nebo HTC zažívají těžké časy. Ani Microsoft na svých smartphonech nevydělává. Jediný, komu je do smíchu, je Apple. Ten vykazuje obrovské zisky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i27l89a36n 56P97o77k29o11r32n48y 3920685648456

Ty čísla jsou směšný. Už věřím tomu jak nám Sony a HTC prodává telefony, abychom měli čím volat a ještě dokonce prodělávají. ;-D

0/0
30.9.2015 13:38

J37a22n 92K53r86a78l 2340751584766

jako že nemůžou produkovat červená čísla? Mají holt veliké fixy a dle toho ty ceny vypadají. A výsledek je ten, že nejsou konkurence schopní. Častý to problém větších společností.

0/0
14.10.2015 15:39

R82o64m12a71n 11K49o17n79e80č27n15ý 4174108583

Maji zlevnit a je to. Proc Apple kterej ma vyrobni naklady na verzi 6 kolem 7000, nepocitam vyvoj, reklamu atd a prodava jej pres 20000. Snizte si provize a budete vydelavat.

0/0
29.9.2015 20:07

L85u60d22v68í35k 32G22a59j32d77o24š29í66k 2985343414592

Možná jste přehlédl, že Apple na iPhonu vydělává kolem 185 $, takže jeho náklady na výrobu nejsou 7 000, ale asi tak 14 000.

+1/0
29.9.2015 22:19

R50o40m58a72n 43K74o56n10e82č41n22ý 4864468393

Zkuste toto

http://jablickar.cz/pro-zakazniky-je-iphone-6-plus-drazsi-o-100-dolaru-pro-apple-jen-o-16-dolaru/

0/0
30.9.2015 20:10

J30o22s43e67f 35N66o65v50o36t63n33ý 6416330572

Byl bych rád, kdyby se vrátili časy, kdy se prodávaly telefony s hardwarovou QVERTY klávesnicí, na které byla radost psát a kde baterka vydržela celý týden. Např. Nokia e72 . Krásně fotila, fungovala navigace, maily, internet....To už dnes nikdo nevyrábí,kromě předraženého Blackberry. Pro výrobce je nejlevnější prdnout tam prostě jen dotykový displej a nahrát software a hlavně přesvědčit zákazníka, že dotykáč je prostě dnes to nejlepší. Já osobně se ráno třeba budím starou Nokií, protože nemusím čumět rozespalý na displej a můžu zvonění odložit úplně v pohodě jen po hmatu.

Doufám, že až uplyne doba po kterou ještě Nokia nesmí vyrábět smartphony ( protože tuto divizi prodala Microsoftu ) , tak že se z toho poučí a začne vyrábět zase ty krásné funkční telefony, myslím že už by to mohlo být příští rok:-):-P.

+1/0
29.9.2015 18:16

J80i81ř18í 55J49u67ř63i75c50a 2848513851

Chapu jak to myslíte, ale ten příklad nebyl zvolen zrovna šťastně. Vypínat budík hmatem je bežné u u SMartů s HW tlačítkem a tuším, ze u SG to jde i gestem.

0/0
29.9.2015 18:20

J64o68s52e89f 10N71o84v48o93t17n32ý 6416980742

Měl jsem na mysli hlavně to psaní na hardwarové QWERTY. Člověk pořád něco píše - maily, SMS-ky , poznámky do kalendáře atd. Prostě na té  Nokii e72 je to psaní labutí píseň, když vezmu do ruky dotykáč, tak mě to zpomalí asi o 80%  a to nemluvím o překlepech...:-( Prostě pořádný fyzický dotek je k nezaplacení.

+1/0
29.9.2015 18:41

J92e10n14d93a 49K11r51á98s29a 1109326658

Zkus t9 ,to je fofr ;-)

+1/−1
29.9.2015 19:35

M47a78r75e54k 70V58y25l49e11ž96í97k 8452631605563

A ještě bych na obranu "i" chtěl dodat, že pro mnoho z nás je mobil napůl šperk. A tak jako se někdo spokojí se značkou prim, někdo hold chce mít breitling. Vivat "i" ovce!!!

0/0
29.9.2015 17:51

L84u62d73v58í75k 56G73a74j62d70o55š44í50k 2435643494512

A ještě by to chtělo si nastudovat, jaký je rozdíl mezi slovy "hold" a "holt". ;-)

+3/0
29.9.2015 22:21

M67a43r33t16i71n 48V45á73v26r58a 2720953129

Valit šunty za draho, to by jim šlo. Když ale chce člověk kvalitní mobil, zbývá snad opravdu jen ten iphone.

Dejte mi - kvalitní a odolnou konstrukci, rozumný výkon, dlouhou podporu (aspoň dva roky od koupě, ne od vydání) a utrhnu vám ruce. Bohužel takový mobil na trhu není.

0/−2
29.9.2015 15:42

F68i40l88i54p 66V45a54š50í56č19e72k 4145232827258

Máte pravdu, zbývá tedy iPhone, jeho cena je k tomu srovnatelná s konkurencí šuntů. Mj. mám htc, ale 2,5 roku staré, kdy na htc ve výbavě a ceně iPhone ještě neměl. Dneska je iPhone v některých případech ještě levnější a dostáváme se do bodu zbytečnosti vlajkových lodí android telefonů.

0/−3
29.9.2015 17:27

P24a73v15e46l 57R55e77z29n37i49c22e24k 3375844594962

Sony Xperia tridy Z.

Podivejte se jak stara je puvodni xperia Z a to na ni Sony porad vydava oficialni aktualizaci OS. a linii pak drzi Z1, Z3 a nyni i Z5

0/−1
30.9.2015 8:31

I11v77o 60P12á24t55e95k 2752293934100

To bude asi tim ze ohryzek prodava suntovy hw za extreme premrstene ceny oveckam. Ale nic proti, holt kdo umi, umi, je to ukazka toho, jak dokaze spravne vytvorena marketingova bublina donutit lidi s chabejsimi mozkovymi funkcemi vyhodit 20 klacku za neco co vlastne ani nepotrebujou a ve vysledku z tohp volaji, posilaji smsky a sdili fotky zradla na facebooku :D. A vyrobci urcite na prodejich "neprodelavaji", vyrobni cena snartphone je smesna oproti cenam za ktere se ve vysledku prodavaji, ano, neco stoji logistika a reklama, ale myslim, ze i kdyby se vetsina "premiovych" smartphonu prodavala o pulku levneji, zisk tam porad bude.

+3/−3
29.9.2015 13:53

J20a34n 59D12u58b65e29n 5590510

jo, jo, suntovy hardver...

Apple ma kuprikladu v soucasnosti v sest esce nejlepsi mobilni procesor na trhu s bezkonkurencnim vykonem v geekbench na jedno jadro a jakozto dvoujadrovy stroj porazi ostatni "jestevicejadrove" i v multicore testech, jedine jeden ze samsungovych procesoru s nim stiha pri vicejadernem testu

jo, jak jste rikal, sunt...

+1/−2
29.9.2015 16:06

F53i36l48i56p 90V21a61š14í53č31e26k 4655962217718

Souhlasím s vámi i ne pane Pátek. Máte pravdu v tom, že ho nevyužijí, jako např. pc za 20k a ano budou fotit zrcadlo, ale iPhone je o stylu a o příjemném pocitu z telefonu(alespoň já to tak mám, ale z top Samsungů).

0/0
29.9.2015 17:33

P35a62v80e10l 67J77a38n27o62u54t 6660932763473

Jen bych si dovolil zdůraznit - pan autor to tam sice píše, ale ne moc jasně - celkem se za druhé letošní čtvrtletí prodalo 337,2 miliónu mobilů, z toho 47,5 miliónu Applů a 115,2 miliónu "prémiových" Androidů, ovšem těch "neprémiových" bylo 166,1 miliónu - víc než Apple s těmi androidími premianty;-D. Rozhodně si nemyslím, že na Androidech většina výrobců prodělává, to by to asi zabalili, ne?

+1/0
29.9.2015 13:04

O63n58d18ř35e17j 53S74t39a13r21o13c93h 5900323962764

Těžko říct, to jejich finanční zprávy na výši zisku a prodělku ukazují.

0/0
29.9.2015 13:09

P44a23v22e87l 75J95a83n29o90u73t 6240192843113

No ale finanční zprávy výrobců "neprémiových" androidů (většiny ...) k dispozici nejsou ...

0/0
29.9.2015 16:35

O33l27g83a 66S89v72o18b40o89d67o95v95á 1584687967

Po pravdě by mě zajímalo, v čem jsou značky jako Lenovo, HTC, SONY, Samsung... prémiový.

Vždyť Lenovo se soustředí na low-endy a střední třídu, HTC se nesoustředí na nic a prostě chrlí modely bez budoucnosti, SONY pokrývá low-end až prémiový modely, Samsung pokrývá taky celý spektrum.

Tam přece nemůže být o prémiovosti řeč. Ano, většina tradičních výrobců má prémiový modely. Ale to z nich přece nedělá prémiový výrobce.

Jinak teda největší problém vidím v tom, že krom SONY, který zkouší aspoň tu vodotěsnost, nabízí všichni to samý (což je další důvod, proč maj do prémiovosti daleko). Apple jako jedinej vyčuhuje z davu a kdo chce iPhone, prostě nemá na výběr. Nikdo jinej iPhone nevyrábí... Připadá mi, že výrobci tak nějak postrádají kreativitu.

Když si půjdu koupit něco s androidem, tak nepůjdu do obchodu s tím, že chci zaručeně Lenovo. Budu mít na jedný straně požadavky, na druhý straně peníze. A telefon, co splní požadavky a bude stát tolik, kolik akceptuju (plus v mým případě bude hezkej) si odnesu. Jestli to bude LG nebo Samsung nemá cenu řešit...

+5/0
29.9.2015 12:37

J73a85n 16D29u85b20e53n 5800870

Filipe, insiproval jste me, ale ja to vidim jinak jako vy

dejme stranou skutecne geeky, tedy lidi, kteri dokazi nektery z tech telefonu "programovat" (vyrabet nebo menit softver), co - s prominutim - je jen mizive procento nebo procenticko uzivatelu - tem je obvykle putna, v jakem systemu pracuji, kdyz je potreba, udelaji si vse

pak jsou uzivatele technicky zdatni, rozumejte, dokazou pouzivat system a aplikace jako zkuseni uzivatele a dokazou vyuzit i mene tradicne vlastnosti systemu nebo applikaci, dokazou je spajat a najit reseni v ramci moznosti, ktere jim system nebo aplikace nabizi - v tomhle smyslu je pro ne Android "otevrenejsi", pro tyhle hracicky je pak nabizen v pripade iOS jailbreak

pak jsou uzivatele, ktere se povazuji za technicky zdatne, ale jejich technicka zdatnost se projevuje menenim tapet, zaneradenim telefonu widgety vseho druhu a nastavovanim parametru, ktere spise nez k uzitku jsou k ... (cenzurovano)

pak jsou uzivatele, ktery bud neumi, nebo nepotrebuji radit v nastavenich a jim to muze byt taky uplne putna - treba BFU, treba hraci her, treba lidi, co poslochaj muziku nebo behaji po facebooku

a tady bych upozornil na zvlastni, ale velikou skupinu uzivatelu, tak, jak je definoval sam Steve Jobs (je to mozne vysledovat v jeho verejnych vystoupenich) - to jsou lidi, kteri maji talent ruzneho druhu a telefon pouzivaji jako nastroj - pro ne jsou telefony a system jenom prostrednikem. Pro ne jsou dulezite aplikace, ktere umozni skladatelum skladat hudbu, spisovatelum psat knihy, manazerum tvorit grafy, hornikum rubat uhli - co jen tvurci appek vymysli - a tim taky muze byt putna, co dokaze system, pro ne je dulezite, co dokazou aplikace

delat z uzivatelu Androidu geeky a z iOS hlupaky (nebo naopak) je proste smesne

+8/0
29.9.2015 12:35

M70a67r73e87k 43V42y38l65e53ž12í86k 8852191345423

Jsem přesvědčen, že většina appek má svůj ekvivalent, takže "i" ovce.

0/0
29.9.2015 18:21

F33i67l13i33p 54T90ř79e47b25a 6313260878176

Výhoda iOS oproti Androidu je blbuvzdornost. prostě se nestane, že si babička z Appstoru stáhne podvrženou aplikaci na pletení, která jí telefon zaněřádí tak, že je nutný tovární reset.

Jsou lidé, kterým se nelíbí, že je s nimi zacházeno jako s opicemi, a za cenu toho, že svůj telefon ochrání, případně opraví sami, mají volnost a možnost si telefon upravit limitovanou jen vlastními programátorskými dovednostmi. Tato skupina má také tendenci vyžadovat různé technické vymoženosti.

Druhé skupině vyhovuje, když za ně na sebe břímě odpovědnosti vezmou auditoři v Appstoru, a má radši jistotu, že dokud telefon nehodí pod tramvaj, bude fungovat, ať s ním provedou, co provedou. Tato skupina naopak leckterou funkci oželí, pokud ty ostatní budou opravdu využitelné, a klade mnohem větší důraz na kvalitu provedení.

Výrobci "prémiových" telefonů s Androidem by si měli uvědomit, že požadavky těchto dvou množin jsou prakticky neslučitelné, a jejich průnik nevelký.

Samostatnou kapitolou je pak množina uživatelů, kteří by byli ochotni a schopni za takový přístroj adekvátně zaplatit - bavíme se tu totiž o telefonech, jejichž výrobní náklady, včetně vývoje, jdou v přepočtu na prodaný kus do statisíců.

+3/−1
29.9.2015 11:08

R88o98m90a79n 45L95a94n31g98e29r 9954564382402

Myslíte třeba takovou aplikaci? ;-)http://www.letemsvetemapplem.eu/2015/09/21/temer-40-aplikaci-v-app-store-je-infikovanych-virusem-xcodeghost/

+1/0
29.9.2015 11:21

F52i55l80i21p 64T60ř73e94b28a 6163300368966

Třeba :-)

Neprůstřelné to samozřejmě není, ale je mnohem snazší něco propašovat do Google Play, a následně ještě snazší do Androidích telefonů, než do Appstoru a iOS.

A ani nemusí jít přímo o malware - stačí lehce nekompatibilní aplikace, drobný update, který trochu změní vnitřní strukturu programu, a na některých telefonech přestane fungovat. Nebo aplikace, která používá trochu nestandartní API, takže i po odinstalování zobrazuje notifikace o e-mailech stažených prostřednictvím jiné předinstalované služby, kterou nepoužíváte...

To u Applu nehrozí. Množství zařízení a různých variant HW zpočítáte na prstech, všechna zařízení, bez vyjímky, používají jednotnou platformu, jednotné technologie. Samozřejmě i tak je možné, že vývojář použije nestandartní postup, ale proč by to dělal...

Naproti tomu na Adroidu mám předinstalovaných přes 450 aplikací a služeb, z nichž u 300 vůbec netuším co dělají, nebo od koho vlastně pochází, a polovina těch identifikovatelných má duplicitní funkci, A teď, babo, raď, kdo kterou používá a na co...

0/0
29.9.2015 11:41

R89o30m58a66n 27L54a31n75g54e21r 9174494222382

No vidíte, a já si myslím, že je to snadné úplně stejně, jenom uživatelé Apple zařízení trpí přehnanou důvěrou. ;-)

0/0
29.9.2015 11:43

F20i34l47i17p 75T25ř59e37b90a 6433200608366

Tak o tom snad nikdo nepochybuje ne?;-D

0/0
29.9.2015 11:46

K43r92y79š83t58o18f 97J15u11r50e62č78k12a 6170640967449

Jen ať si apple nacpe kapsy... Pro mě je zbytečný. Na to, k čemu používám telefon, by mi stačil i androidí lowend - volání, sms, 1x do měsíce fotka, pár krát do týdne něco vyhledat na netu. Ti, co si pořídí iphone, tak ho zřejmě využijí lépe...

+1/0
29.9.2015 10:56

F73i70l51i32p 62V70a79š98í53č21e46k 4625392247568

Máte pravdu, využijí. ;-)

0/0
29.9.2015 17:35

F65i28l86i81p 73T36ř58e41b23a 6333190828846

Otrocký překlad "charitativní organizace" z původního článku mi ve spojení multimiliardovými obraty zmíněných dobrodějů nepřijde úplně vhodný...

0/0
29.9.2015 10:40

R37o73b17e94r39t 55H68o48m18o13l79k32a 2100832142951

Jde o to, že a) ceny zařízení jsou úplně mimo realitu (viz. právě Čína); b) HW vlastnosti a funkce zařízení jdou úplně proti přáním zákazníků. Konkrétní příklady: 1. vyměnitelná baterie; 2. čistý Android; 3. HW (nebo alespoň senzorická) tlačítka POD displejem; 4. velikost úložiště a podpora paměťových karet; 5. výbava - podpora LTE, dual SIM; 6. technické vychytávky - např. bezdrátové nabíjení; 7. root (defaultně). Tohle všechno vhodně zkombinované vám nabídnou jen čínské značky - a pokud něco z toho chybí, je to znát na ceně modelu, která jde rapidně dolů. Tohle HTC, Samsung a další "prémioví" výrobci naprosto ignorují. Pokud se chtějí vydávat za "prémiové" výrobce, museli by dodávat prémiové modely namísto domršených chcípáčků... Politika Applu je jiná a jeho úspěch se nedá prostě okopírovat. U Applu vznikl kult, Apple dokázal vhodně zmanipulovat masu lidí, kteří jsou nenároční na výkon a chtějí od telefonu jen základní funkce a donutil je zaplatit nesmyslné částky za nepříliš výkonný HW.

+3/−2
29.9.2015 10:24

F61i51l71i35p 16T23ř83e29b81a 6333170258396

Až na ten výkon souhlas (iPhony na tom zase TAK špatně nejsou).

Chybí mi tu ale jeden faktor, a totiž ten, že jen zanedbatelná část uživatelů, kteří chtějí technické vychytávky a praktické detaily (bezdrát, dual sim) má zájem o "prémiové" telefony, a naopak, ti co mají zájem o prémiové věci ne vždycky vědí, co můžou chtít, očekávat, nebo postrádat.

Jsou to odlišné cílové skupiny. Výrobci MT by si to měli uvědomit, a zaměřit se na jednu, nebo druhou, nebo i na obě, ale zvlášť, u různých modelů, protože střední cesta v podstatě neexistuje.

Jistě, já bych také chtěl prémiově technicky zpracovaný telefon, který bude umět všechno, co jste jmenoval. Ale třicet tisíc za něj prostě nedám...

0/0
29.9.2015 10:49

R97o53b86e94r71t 79H13o50m32o82l55k17a 2560242172591

To je přesně ono. Jako geek chci vybavený telefon, ale nepotřebuju aby měl hliníkové tělo z jednoho kusu, ale aby se nepřehříval. Nepotřebuju safírové sklo, koupím si krycí fólii. Nepotřebuju hypersurround zvuk (když to stejně zní jako chrastítko), stejně nosím sluchátka. Nepotřebuju superhyper UI, stejně si tám dám vlastní ROMku která mi vyhovuje...

+1/0
29.9.2015 11:06

D73a51n53i44e61l 80J46a57n78k24o 9899879230162

Když to tak čtu mám pocit že jste více domácí kutil než uživatel. 

Smiřte se s tím že většina chce koupit - zapnout - užívat. 

A ne si stále něco nastavovat. 

Osobně si spíše myslím že zásadní problém "prémiových" značek je že ani jeden nenabídne nic navíc. 

Osobně nejvíce postrádám - čístý Android, záruku okamžitých aktualizací po dobu 4 let, 100% vyladěnost s HW. 

Jinak body 1,3,4,7 opravdu nepotřebuji. 

A to co komentujete k Applu je už klišé kterému až ani vy nevěříte...

+1/0
29.9.2015 11:07

F47i53l19i80p 14T35ř44e15b22a 6333910218286

Vyměnitelnou baterii nepotřebuji, pokud ta vestavěná vydrží alespoň celý den provozu (ani náhodou).

Hardwarová tlačítka nepotřebuje nikdo, ale na škodu rozhodně nejsou. Až ale někdo vyrobí smartphone s QWERTY klávesnicí a hardwarem z tohoto desetiletí, bude to po dlouhé době první, který si koupím nový.

SD karta dostupná bez rozebírání telefonu = poklad. Kapacita je druhořadá, na druhou stranu některé starší telefony byly poddimenzované opravdu nepříjemně.

Root access pro většinu uživatelů asi není potřeba, na druhou stranu by bezpečnosti Androidu možná i prospělo, kdyby se dal někde povolit legálně, místo hackování pochybnými prográmky z XDA

0/0
29.9.2015 11:20

R79o97b65e68r22t 32H59o65m70o93l75k27a 2170392262571

Kdo chce koupit-zapnout-užívat si taky obvykle nekoupí telefon za cenu lepšího notebooku. Ten, koho popisujete chce Apple. Nebo mu stačí lowend za cenu do 5 tisíc (možná jen do 3).

Problém "prémiových značek" je ten, že nemají co nabídnout - nic navíc zatím neexistuje. A těžko si představit, co by to mělo být. Oni si musí uvědomit, kdo je jejich koncový zákazník.

To, co "postrádáte" je Nexus, čili běžně dostupné zařízení - dneska vyjde nová řada. Vždy aktuální systém po celou dobu co to zařízení dokáže fungovat.

A můj komentář k Applu? To není klišé - to je celkem obecně uznávaná definice. Kdyby kterýkoliv jiný výrobce představil stejné zařízení za stejnou cenu, tak to bude prakticky neprodejný kus. Já nejsem žádný Apple-hejtr, naopak jsem jejich fanouškem (ne zákazníkem - nejsem cílová skupina Applu).

+1/0
29.9.2015 11:23

D89a25n36i26e45l 11J97a75n19k80o 9249679390292

Nexus to stále nesplňuje - nebo sna zaručuje 4 roky aktualizace ? 

Nikde jsem nečetl že by se chlubil 100% odladěností SW s HW. 

Jde asi také v které skupině lidí se pohybujete. V mém okolí si mnoho lidí koupilo iPhone a to jen z důvodů že opravdu nic nechtějí nastavovat a chtějí jen užívat.

0/0
29.9.2015 11:37

R51o50b61e58r76t 80H57o30m75o90l55k81a 2820252142861

Nexus má vždy aktuální SW dokud vám fyzicky funguje. Že by mobil vydržel 4 roky je u smartphonů spíš výjimka. A kombinace HW-SW je odladěná myslím bez chyb.

Já si třeba užívám to nastavování, aby telefon byl přesně podle mě. Nechci limity, ale zároveň potřebuju funkční zařízení. Ale to je nekonečná debata - proto píšu, že prostě nejsem cílový zákazník Applu, i když ho jako firmu obdivuju (teda spíš obdivuju Steva Jobse).

0/0
29.9.2015 11:40

J28a15n 88W64i43e76n83d12l 9523785982894

Co je to obecně uznáváná definice ? To je chabý argument . Opravdu myslíte , že majitelé iPhonů se daji definovat sociologicky jako nějaká skupina ? Jaké má parametry ? A co Ti ostatní . Obecně platí to , že lidé mají .. Někteří vice .. se vymezovat vůči ostatním . Je nám vrozené rozlišování na my a oni . Zřejmě když si koupim nějaký typ mobilu , tak se zařadím do nějakého stáda

0/0
29.9.2015 19:42

J90a35k51u51b 35K64l57í61r 6445988699499

To je ale čistě subjektivní pohled na věc. Já například ovládací tlačítka považuji ža dávno přežité a telefon ovládám pouze gesty, což je pro změnu můj subjektivní pohled na věc. Vyměnitelnou baterii nepotřebuji, pokud je ta původní kapacitně dostatečná - nebudeme si tu lhát, dnešní mobily nejsou zařízení, která se používají aktivně více jak dva, možná tři roky. Cokoli navíc je většinou výjimka. A co se týče Číny - no, Čína je docela specifická obecně. Srovnávat čínské firmy a zbytek světa je ve své podstatě docela nefér. Čínské firmy fungují na úplně jiném principu, který je částečně daný politickým systémem země. Když byste se rozhodl vyvýjet a vyrábět mobily například v ČR, tak Vás vývoj, výroba, propagace a distribuce dostane na takové částky, že to bude jak říkáte - "přemrštěný chcípáček", který se prostě ceně přístroje z Číny není schopen rovnat. No a spotřebně nastavená společnost hraje pouze a především na cenu. Neříkám, že zrovna zmiňovaný Samsung je příkladná firma, tam je toho špatně v podstatě hodně, ale vzívat čínské telefony kvůli ceně je dost krátkozraké. Ostatně podívejte se na Huawei - taky už by rád začal vydělávat, takže se mění v čínskou firmu popírající "čínské ceny". A nemyslím si, že je v něčem lepší než konkurence, jen začal být stejně drahý, aby vydělával. A ty poznámky k Applu a nevýkoném HW... Ach jo. No Apple si může dovolit nasadit jakou chce cenu - protože nemá konkurenci. Android, WP, ani Blackberry nejsou konkurence, protože ani jeden zmíněný nepoužívá iOS. Apple je solitér. Navíc ten HW je papírově slabší, ale SW a HW jsou vyvíjeny souběžně a laděny tak, aby vše šlapalo jak má. Je to pořád dokola. HW je dostatečný, protože systém šlape, aplikace šlapou a cenu si můžou dát jakou chtějí, protože vědí, že dneska se platí především za "pohodlí a služby". Filozofie Apple je prostě používat a nestarat se. A spousta lidí prostě chce "věci jenom používat".

0/0
29.9.2015 11:16

R45o69b62e27r82t 70H31o61m18o78l73k85a 2740652592151

Do puntíku s vámi souhlasím. Až na tu pasáž o cenách, vývoji a výrobě. "Když byste se rozhodl vyvýjet a vyrábět mobily například v ČR" - tak to bude drahé a nebude to fungovat. Jenže když se rozhodnete vzít hotový systém (Android), koupit komponenty vyráběné v číně nebo na taiwanu, nechat to poskládat čínskou fabriku a pak si na tom akorát namastit kapsu (čili "západní" model), tak to taky fungovat nebude. Protože spotřebitelé přestávají být blbí...

0/0
29.9.2015 11:33

J97a80k66u69b 44K82l64í55r 6405738789329

No to je právě spíše ten čínský model. Jelikož v podstatě dneska skoro všechno vyrábějí, tak vývojovou část procesu mohou přeskočit, protože jim dávno "prošla rukama ze zadání" někoho jiného. A potom si mohou dále hrát s cenou, za méně vynaložené energie. On i ten Samsung ví, že pokud nebude nějak inovovat, tak nebude prodávat. Galaxy S6 edge je opticky moc pěkná věcička, jenomže jeho největší bolestí je systém. Proč? Protože díky tomu, že používá Android, tak si vlastně škodí, protože má neuvěřitelnou konkurenci. Jak jste sám poznamenal - proč by si uživatel (Androidu), měl kupovat Samsung, byť krásný a vybavený, za takovou astronomickou částku, když to samé "splní levnější čína". Jenomže Samsung vynaložil obrovské částky za marketing, za distribuci, za servisní místa po celém světě, atd.. A co ty čínské firmy? Těm stačí hrát na cenu - prozatím. To je všechno jen ukázka praxe, proč je Apple v současnosti nedostižným "obchodníkem". Stejně tak, jako kdysi IBM, HP, nebo DELL doplatili na Windows, prostě proto, že je používají i levnější výrobci a tudíž koupě dražších značek vlastně nedává smysl, tak jednou Samsung doplatí na Android, Stejně jako Sony a HTC. A to není hejt na Android, ale takto se prostě chová trh. Kupujeme operační systémy a dokud budete chtít Android, máte obrovskou škálu možností a tudíž si vybíráte dle ceny. Když kupujete iOS, máte jen a pouze výrobky Apple. Proto Samsung stále koketuje s Tizenem, protože jestli chce za telefon 30K, tak musí přinést něco, co nemá kdejaký "noname z číny". Je to prosté. Proto by se Vám ani nevyplatilo cokoli v ČR vyvíjet za předpokladu, že tam dáte právě například Android. Protože když se budete chtít alespoň HW odlišit, tak to bude stát vývoj a ten bude stát peníze a pak to budete chtít všem říct, v čem jste jiní/lepší a to bude taky stát peníze a ty se všechny promítnou do konečné ceny a jsme zase na začátku.

0/0
29.9.2015 14:04

R69o53b53e65r72t 37H47o41m88o60l26k28a 2370772982211

Já si právě nemyslím, že by cesta vlastního operačního systému byla průchozí. To je ten důvod, proč se nemůže rozjet Microsoft ani BlackBerry a Samsung jen koketuje. Je to takový začarovaný kruh - nejsou aplikace -> nejsou uživatelé -> nikomu se nevyplatí psát aplikace. Přesně jak to píšete u notebooků - musíte umět prodat - proč bych si třeba nikdy nekoupil Acer, byť mi za stejné peníze nabídne mnohem víc výkonu než DELL? A na obou budu mít identický SW. Protože chci značku, na kterou se mohu spolehnout, která má nějakou prestiž a mám jistotu kvality. Zpět k telefonům - nepotřebuju nablýskanou prodejnu HTC Na Poříčí, stejně si ten telefon koupím v Alze nebo někde, kde mi nabídnou lepší cenu v rámci rozumných servisních podmínek. Ano, můžu mít mega náklady na marketing - ale stejně vybírám telefon na základě recenzí a hodnocení uživatelů na sociálních sítích. Vezměte si One+ výroba nestíhá a koupě jen na "pozvánky". To je v podstatě ještě geniálnější než Apple. Lidi už dneska nejsou tak blbí jako dřív, aby dali jen na reklamu. Naopak. Prostě na obou stranách jsou plusy i mínusy...

0/0
29.9.2015 14:26

L61u64d75v68í15k 51G62a63j41d98o14š62í15k 2175863194912

Asi záleží co od telefonu očekáváte.

Osobně mi výměnná baterie, druhá SIM, paměťová karta nebo bezdrátové nabíjení vůbec nijak nechybí a za ty dvě desítky let co používám mobil mě nikdy nenapadlo po těchto "vychytávkách" toužit.

Přitom každá z nich kromě výhod přináší i nevýhody, takže dává celkem smysl, že výrobce dobře zvažuje jejich použití.

Smozřejmě u Číňanů je vždycky "víc pruhů víc Adidas" za každou cenu, takže to tam máte všechno...

0/0
29.9.2015 11:44

R98o91b64e35r18t 22H47o28m27o26l47k64a 2480422652831

Jasně, Nokia 3310 byla skvělý telefon. Ale dneska je doba jinde. Moje požadavky se za tu dobu trochu změnily. Zrovna to co jmenujete jsou poměrně zajímavé a hlavně praktické záležitosti. Výměnná baterie když se pohybujete mimo civilizaci a možnost nabíjení, nebo prostě jen zapomenete nabít a vytáhnete z peněženky náhradní. Ano, můžu to řešit externí baterkou (a taky řeším), ale to není za provozu moc praktické. Druhá SIM když nechcete mít zvlášť pracovní telefon a zároveň nechcete své číslo převádět pod firmu. Paměťová karta řeší větší množství dat - nejen hudba a filmy. V telefonu mám cca 10GB mapových podkladů a to už je slušná porce. A interní úložiště mají cenu za GB jak na konci 90. let. A bezdrátové nabíjení je skvělý způsob jak zvýšit životnost konektoru USB, který se opotřebovává až zbytečně rychle... Prostě to není až tak přímočará honba za technickými vychytávkami.

+1/0
29.9.2015 11:58

P53a93v75e96l 19R26e27z89n88i33c72e32k 3845364814732

Souhlasim s vami. Navic argument vymenitelne baterie se mi libi o to vic ze baterka muze a vetsinou i odejde driv nez telefon samotny. Nebo neodejde uplne ale jeji kapacita se snizi o 50%. Rad bych tedy v telefonu za 20k vymenil starou baterku za novou (cena kolem 2k). Nez abych musel telefon prodat za 10k a koupil si novej opet za 20k.... jenze to je pro vyrobce ekonomicky nevyhodny model...

0/0
29.9.2015 17:25

L17u35d38v85í43k 84G52a51j38d50o86š35í25k 2985923664482

Za víc jak 20 let jsem NIKDY nepotřeboval do telefonu druhou baterii. Vyndaval jsem jí jen v případě resetu (když to telefony ještě neuměly jinak). Restart mobilu související s výměnou baterie považuji za nesmysl a externí baterie s kapacitou pěti nabitých baterií je dostatečně elegantní, když už to musí být.

Druhou SIM jsem nikdy nepotřeboval a dělám vše pro to, aby tomu tak bylo i do budoucna. Je to opruzné řešení stavu, který není normální.

Paměťová karta je jistě fajn, když se pokoušíte šetřit na mobilu a neodhadnete, kolik paměti potřebujete. Respektive je to nutné zlo, do kterého vás tlačí výrobci mobilů, aby srazili na oko cenu přístroje. Je to stejná blbost jako kdybyste si liboval, že místo jednoho DVD disku můžete použít pět CD disků.

Bezdrátová nabíječka: Až bude stát pětikilo, bude mít stejnou efektivitu nabíjení jako drát a bude mít velikost a váhu krabičky od sirek, tak budiž. Do té doby to nechci. Životnost konektoru je jen argumentační konstrukce. Záleží jak kvalitní konektor je použit. Pokud máte konektor, který je postaven na statisíce spojení a rozpojení, dříve vám mobil morálně zastará, než by vám odešel konektor. Takže bezpředmětné.

0/0
29.9.2015 22:49

R77o60b23e20r21t 82H81o73m73o46l84k49a 2240422902431

Považovat za elegantní řešení kabel vedoucí z kapsy kalhot do jiné kapsy nebo do mobilu drženého v ruce, to je vtipné. Pracovní telefon není stav nenormální, spíš obvyklý. Pokud neumíte odhadnout, jakou kapacitu paměti potřebujete, není to argument proti kartám. Já mluvim o tom, že si nebudu kupovat DVD za cenu pěti DVD. Konkrétně - chci úložiště řekněme 16GB na systém s aplikacemi a 100GB na uživatelská data. Jediným řešením by podle vás byl mobil se 128GB úložištěm. Takže vezměme Samsung Galaxy S6 Edge - 25000,- Varianta se 32GB za 19500,- a k tomu karta 128GB za 1800,-. Budu za 1GB (technologicky identického úložiště) platit 58,- nebo nebo 14,-? A připravit se o všechna pozitiva karet... A na posledním bodu je vidět, že jste ty tenoučké packy co drží konektor nejspíš v životě neviděl. Konektor samotný možná vydrží statisíce spojení, ale když se utrhne od základní desky, je to stejně konec a musíte koupit nový...

0/0
29.9.2015 23:19

L73u56k22á14š 79K50o67b50l33o67v67s39k91ý 5742893402167

Jak řekl Jobs v jednom rozhovoru: "Je to software. Sice je to v krásném zařízení, ale podstatou je software."

Na hardwaru se moc nevydělává, nejbohatší firmy a lidé v IT jsou softwarové (Microsoft, Google, Facebook, Oracle, apod.)

+6/0
29.9.2015 10:08



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.