Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toto jsou mobilní superinovace roku. Které přežijí a které zapadnou?

Výkon a výbava dnešních špičkových smartphonů jsou tak ohromující, že si lze jen těžko představit, co dalšího mohou ještě výrobci mobilů přidat. Veletrh IFA ovšem ukázal, že přidat mohou, jen někdy dané inovace už možná nemusí každému přijít praktické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i73r46i 76M29y68š89i97č20k11a 5245642221271

V článku je velmi zásadní chyba. První byla čtečkou otisků prstů vybavena Motorola Atrix 4G a to mnohem dříve než iphone. Konkrétně byla představena na CES 2011. Ale chápu, neni to iphone. Prostě biometrický senzor podle redakce vymyslel apple, stejně jako telefony vůbec, chleba, knedlíky a tak vůbec všechno :D

0/−2
8.9.2015 17:33

O53l67g95a 22S22v90o80b16o43d48o74v20á 1784737617

Tam je jsaně psáno, že první telefon s použitelnou čtečkou otisků prstů byl iPhone 5s. Což je pravda. Až Apple pro ni našel smysluplný využití. Dřív to bylo čistě jen pro zabezpečení, ale u iPhonu už se s tím dá potvrzovat téměř vše.

+1/−1
8.9.2015 18:23

J36i67r63i 97M78y39š89i23č92k18a 5515482651661

Ano a přesně to není pravda. Já jsem tu motorolu měl btw. Pokud byste viděla do hloubky věci, tak víte, že když už máte hw, vše ostatní je otázka sw. A jen tak pro info, to superinovativní řešení od apple řeší tedy kromě zabezpečení co dalšího? Peče to housky? Pochopitelně je to tam právě pro zabezpečení ať už čehokoliv. V podstatě jste neuvedla žádný argument.

0/0
8.9.2015 18:28


O61l53g42a 32S56v58o95b54o70d88o10v74á 1254617557

Ano, je to pro zabezpečení. Ale neslouží to jen pro odemčení telefonu, ale i např. pro potvrzení nákupu ve store. V podstatě se s tím člověk setká všude, což je pohodlnější, než zapisování hesel.

Pokud už to měla takhle promakaný Motorola, proč ne... Pak to neuměla prosadit. Což nás zase vrací k tomu, že Apple prostě umí najít smysl daný technologie a dostat jí mezi lidi.

+1/0
8.9.2015 18:49

J94i22r35i 51M32y10š31i50č13k84a 5595892691261

Ano, nyní máte pravdu. Ale pokud se budeme bavit kdo s tím přišel první, není pravda že apple. Nemůžu říct, že apple má lepší reklamu a tak jeho telefon měl něco první, když to tak nebylo. Nehaním apple, čtečka je super věc a rád bych jí zase měl, ale rád čtu fakta.

0/0
8.9.2015 18:55

T82o31m76á87š 97V90e98s19e52l27ý 8304299138203

Jo a co všechno se s tím u Apple dá dělat? Tedy kromě odemykání aplikací, telefonu a potvrzování, což umí i čtečka na mém telefonu.

0/0
8.9.2015 18:33

P14e11t34r 68S10u23c28h91ý 1888929694536

Chránit celý telefon aby se tam nikdo nedostal je sporné. Já používám aplikaci, které povolí dostat se bez hesla (otisku prstu) do aplikací které povolím a do ostatních pak vyžaduje heslo (otisk prstu). Už jsem jednou mobil ztratil a jednou zapomněl v obchodě a pokaždé pak nálezce zavolal na nějaké číslo z kontaktů s tím, že jsem mobil asi ztratil - nálezci jsem dal odměnu, ale mobil se mi bez problému vrátil. Kdybych jej měl uzamčený celý, tak bych měl za tu dobu už

3. mobil.

0/0
8.9.2015 12:19

J36i12ř19í 32J34u18ř92i69c20a 2988393571

Taky to mám. + krevní skupinu

0/0
8.9.2015 13:18

J42a39n 77N17o24v43á51k 4239569146290

Čím dál lepší telefony pro stále stejně špatného člověka.

0/0
8.9.2015 12:02

T82o81m48á84š 68V91e23s31e63l69ý 8154129168483

Stačí, aby s tím pak přišel Apple a redakce se bude nad tím rozplývat i kdyby to byla sebevětší kravina.

+4/−2
8.9.2015 10:52

J98i89ř28í 19J79u84ř95i18c63a 2578113821

A naopak: Stačí aby s tím přišel apple a na diskuzích na to budou nadávat byť by to byla zásadní a průlomová věc. Tady si nevyberete. ;-)

+2/−1
8.9.2015 11:30

T69o59m59á24š 62K39e91l59l95e75r 3300873195871

Mně by stačila jedna ta zásadní a průlomová věc. Prosím.

+1/0
8.9.2015 12:04

T70o24m70á65š 28V18e24s46e18l41ý 8454739578233

Můžete mi prosím napsat nějakou průlomovou věc z posledních tří generací iPhone? Protože žádnou nepřinesl. 64 bitové procesrory byly ve vývoji dřív než s tím přišel Apple, čtečku otisků prstů taktéž, kvalitnější foťák má v současné chvíli každý větší výrobce u své vlajkové lodi. iOS? Myslíte, ty funkce, co teď přebírá od konkurence? Ne, Apple nic zásadního a průlomového za poslední 3 roky nepřinesl. On to jenom vždycky zabalí do pěkné krabičky. A ano, měl jsem více jak rok 4S a to považuji za poslední dobrý telefon od Apple.

+2/0
8.9.2015 12:08

M11a73r11t62i87n 59P37a65v29e79l98e55k 5510907855685

Máte pravdu Tomáši.Kterého výrobce vy osobně považujete za největšího průkopníka posledních pěti let a čím vás nejvíc nadchnul?

+1/0
8.9.2015 12:51

T96o67m23á13š 64V18e97s75e86l86ý 8224139408513

Zase náš Nokiář a bojovník za Apple....

0/0
8.9.2015 12:53

M10a25r30t60i23n 31P28a17v85e45l85e17k 5350207385625

Hm,děkuji.Ale teď se vraťme k mé otázce - kterého výrobce MT považujete za největšího průkopníka posledních pěti let a čím vás nejvíc nadchnul?

+1/0
8.9.2015 12:59

T87o43m47á61š 88V54e87s87e25l42ý 8594969978793

Žádného? Protože každý přinesl něco? Jenom blázen bude tvrdit, že jedna značka je průkopník, ve tvém případě Apple...

0/0
8.9.2015 13:30

M60a61r77t42i67n 95P24a10v89e69l47e46k 5540907845575

No a co vás tedy nejvíc nadchlo a považujete za největší invenci posledních pěti let?

A přestaňte pořád do diskuze tahat ten Apple,působíte posedle.Pojďme se bavit o ostatních výrobcích MT a jejich přínosu.Tak co vás nejvíc nadchlo?

+1/0
8.9.2015 13:39

O31l62g88a 78S60v12o74b77o63d66o77v67á 1714687437

Apple je průkopník v tom, že sice nevynalézá nový věci (až na výjimky, force touch je technologie Apple), ale dává těm už známým smysluplný využití. Čtečky otisků prstů existovaly, ale nikdo je neuměl využít. A tak se do mobilu nedávaly. Apple využití našel, tak se začly používat. Stejně jako nikoho před ním nenapadlo použít NFC pro platby mobilem (a pokud napadlo, nedokázal to prosadit).

Není důležitý, jestli danou věc Apple vymyslel, nebo ne. O to víc proto, že většina těch vychytávek byla na světě dřív, než smartphony. Jde o to, že pro tyhle věci umí najít smysluplný využití.

0/0
8.9.2015 18:28

J40i90ř53í 84J88u19ř55i58c75a 2838543751

Podívejte se pane Veselý. Nechci tady začínat flamewar. Kdykoliv tady něco napíši, okamžitě se najde protiargument, že už to měl někdo jiný předtím. Možné to je. V patentech a historii se nepídím a nehledám střelivo na diskuze. Vy jste psal hypoteticky a já také. Jinak má odpověd na vaši otázku je, že co mi přijde hodně využitelné a co si myslím nebude časem na žádném SmPh chybět je ten forcetouch. Vím sice, že ho apple používá na NB, ale kdo je původní autor nevím.

0/0
8.9.2015 15:48

P50e47t88r 63S27u49c78h87ý 1688229504576

No já bych řekl že když Apple přišel o čtečkou otisků prstů, tak všichni říkali že je to kravina, ale jakmile se to objevilo na androidu, tak najednou je to perfektní věc.

+1/−1
8.9.2015 12:21

T97o71m98á80š 64V30e46s46e32l90ý 8784739848573

Osobně jsem měl čtečku na notebooku a použil jsem ji jednou. Na telefonu čtečku využívám akorát k odemčení telefonu a stále si myslím, že je to zbytečnost. Navíc čtečka u telefonu byla poněkud dřív než s ní příšel Apple, jenom nebyla tak přesná a nebyla dostupná u nás (v Evropě). Navíc umístění tak, jak má Apple považuji za maximální blbost.

0/0
8.9.2015 12:53

M53a65r77t77i98n 69P15a52v97e92l18e90k 5360307825145

Na jakém telefonu používáte čtečku a v čem je její umístění lepší než na spouštěcím tlačítku?

+1/0
8.9.2015 13:03

R26o90m22a64n 26L75a67n96g60e13r 9844724202302

Já si furt myslím, že je to kravina.

0/0
8.9.2015 13:41

R10o51m41a35n 69V14l13č20e67k 2836792305724

Superinovací by byla baterie s opravdu vysokou kapacitou i při zachování rozměrů. To by bylo rozhodně užitečnější než 4K displej na mobilu.

+7/0
8.9.2015 9:39

J38i75ř22í 31J52u37ř41i64c58a 2908793401

Věřte nebo ne. Ale všichni výrobci a to nejen telefonů to vědí. Celkem hodně vědeckých zařízení se věnuje skladování a uchovávání energie. Jen to není tak snadné. Ale samozřejmě s Vámi souhlasím.

+1/0
8.9.2015 9:49

P62e53t22r 60N33e11c17h91a93n18i44c79k16ý 7303406728890

A proto má Galaxy S6 o 300mAh horší baterku než Galaxy S5?

+3/0
8.9.2015 10:53

J30i17ř61í 15J17u83ř26i40c40a 2558963971

Nevyznám se v samsungu, ale není to spíše tím, že je o 1,3 mm tenčí?

+1/0
8.9.2015 11:28

R97o56m24a98n 70L21a22n32g79e15r 9394674682482

Bohužel fyzikální zákony tomu úžasnému zázraku neustále brání. ;-)

0/0
8.9.2015 13:43

R37o67m30a37n 44V91l61č57e38k 2606172505424

to, že to aktuálně lidstvo neumí vyrobit, neznamená, že je to nemožné

0/0
8.9.2015 13:46

R46o59m55a25n 27L90a60n62g61e47r 9814184722252

Ne, ale znamená to, že to zatím neexistuje, a ještě dlouho evidentně nebude. ;-)

0/0
8.9.2015 13:48

R73o29m19a93n 39V35l12č53e58k 2706912285384

to všichni víme :-)

0/0
8.9.2015 14:07

R76o70m21a31n 47L22a82n61g24e38r 9724924172232

A proto je zcela zbytečné se o tom neustále dokola bavit. :-)

0/0
8.9.2015 14:37

O33l20g76a 68S73v82o54b78o49d64o44v43á 1304327517

Tohle je problém i na straně nás jakožto zákazníků.

Trend je kupovat co nejlevnější mobil s co nejvíc funkcema, ideálně ze zlata a maximálně za tři tisíce. Tomu se výrobci přizpůsobují a nezbývá jim, než osekat "marketingově nepopulární" parametry.

Proto jsou na trhu osmijádrový procesory s absurdně nízkým taktem, n-megapixelový foťáky, který udělají ze všeho texturu štěrku a podobný zbytečnosti, který by mohla v pohodě nahradit kvalitní součástka s papírově slabšími, ale logičtějšími parametry.

+2/0
8.9.2015 18:39

P29e22t72r41a 89M70a42l18a14k47o60v93a 1368170350424

Superinovace? Jediné, co výrobci dokážou, je kvantitativní změna, tedy vyšší frekvence procesoru, velikost paměti, rozlišení displeje a tak pořád dokola, ale kvalitativní změny dělal naposledy Jobs...(nemám iphone).

+2/−1
8.9.2015 9:17

L50e57o67š 18N61a18v95r38á75t67i71l 9273260805185

.. jobs ZADNOU neudelal... vsechno jenom okopcil

+2/−1
8.9.2015 10:48

M51a86r92t20i46n 44P78a12v49e46l73e12k 5140497175235

Okopčil a sestavil do smysluplného celku.Tvůrce Androidu Andy Rubin to dokonce komentoval slovy,že "Jobs nenávratně změnil svět".

+1/−1
8.9.2015 11:05

P95e19t15r 32S82u22c89h41ý 1138349554956

No já bych řekl, že třeba dotykový display zakomponoval jako první.

0/0
8.9.2015 12:23

R50o31m27a67n 44L18a25n43g87e88r 9184634642562

Cože zakomponoval jako první? Ten dotykový displej, co jsem na svém PDA používal před 10 lety? ;-D

0/0
8.9.2015 13:47

M70a26r39t92i87n 39P92a68v23e76l73e93k 5520427815695

Kapacitní s multitouch? O které PDA se jednalo? Měl jsem Acer,pak Loox od Siemensu a nakonec nám firma dala HTC s WM,ale o kapacitním displeji s multitouchem na PDA jsem ani neslyšel - všechny měly stylus.

+1/0
8.9.2015 13:51

R37o34m53a46n 98L25a89n77g61e81r 9324484782872

Dotykový displej je dotykový displej, na principu nesejde, nemluvě o tom, že rukou šel (a jde i dnes) ovládat docela snadno. A jestli náhodou mluvíte o omezeném nepřesném levném kapacitním displeji, který Apple vtipně použil a prohlásil to za VÝHODU, tak to je zcela nepodstatné. To ten stylus byl VÝHODA (a proto se dnes taky začíná pomalu vracet). A až jednou udělá Apple dotykáč se stylusem, tak to bude nepochybně epochální vynález globálního významu. ;-D

0/−1
8.9.2015 14:44

M92a70r44t92i13n 36P76a55v62e39l66e56k 5430877735745

Samozřejmě,že na principu nesejde a Apple nepřišel s ničím novým.Naopak jsou kapacitní displeje děsně nepřesné a nikdo další kromě Apple se špatným směrem kapacitních displejů nevydal.;-)

A nyní vztyčme svá párátka a pusťme se do kňofání.;-D

BTW,Apple sice dělá dotykáče,ale stylusy pro ně dělá někdo jiný - jsou velmi přesné a docela mne zarazilo,že s nimi lze i slušně rýsovat.Bohužel je omezení úhlopříčkou iPadu.Udělej si domácí úkol a podívej se na to.

0/0
8.9.2015 15:04

R94o48m69a93n 46L75a81n93g29e46r 9714914932722

No tak vidíte, už to dokonce vynalezli. Ti jsou ale dokonalí... :-)

0/0
8.9.2015 15:10

M48a25r17t40i53n 35P25a64v48e20l35e43k 5300277695535

Promiň,já ti nemohu odpovídat - vždycky když přečtu tvé jméno musím se smát.Vzpomenu si na tu chuděru,která ti svěřila iPod a ty jsi jí ho po dvou dnech marného boje se "složitým" iTunes vrátil s tím,že do iPodu nelze nahrávat MP3 a ani nemá cenu ho prodávat,protože o iPody nikdo nestojí.

Jak asi čuměla,když jí tam empétrojky nahrál nějaký třeťák během deseti minut.;-D;-D

Jó,Apple není pro pitomce.;-)

+2/−1
8.9.2015 15:20

R61o60m21a14n 47L43a73n13g92e54r 9114504562372

Aha, argumenty došly, tak už nemůžeš odpovídat a budeš místo toho hodnotit diskutujícího, že? :-P

No, na rozdíl od tebe, Martine, se ze svých chyb dokážu poučit a uznám, že jsem asi něco dělal blbě, když to nešlo (i když prý několik verzí iTunes na PC bylo prakticky nepoužitelných), takže dnes už bych asi problém s nahráním MP3 do iPodu neměl, zatímco ty se ten Android nenaučíš ovládat nadosmrti, protože ti na to evidentně chybí mozková kapacita (jó, Android není pro pitomce), nemluvě o tom, že máš těžké problémy s chápáním psaného textu. Ale diskutovat s tebou je jako hádat se s malým děckem, takže se raději nebudu dál snažit.

+1/0
8.9.2015 15:53

M54a81r35t26i66n 73P62a70v48e58l66e63k 5930437785805

Víš,existuje jistý rozdíl mezi tím něco neumět jako ty a mezi tím být nespokojený jako jsem byl já.Ty jsi spokojený s jedním z největších šuntů,který kdy kdo vyrobil - já jsem s ním chtěl desetkrát denně bacit o zem.

Mimochodem,asi dvacetkrát jsem se tě ptal co je na Androidu vlastně tak složitého a vždycky bylo odpovědí neadresné blekotání.

0/0
8.9.2015 16:11

R36o70m68a84n 25L54a31n49g20e87r 9144124922192

Existuje rozdíl mezi tím něco neumět ovládat a místo toho tvrdit, že jsem nespokojený, protože to jsou šunty. Říká se tomu lhaní.

A už jsem říkal, že pro mě na Androidu není složitého nic, to jenom pro tebe je to tak hrozně složité, že ti to nefunguje, na rozdíl od ostatních. Takže ti skutečně nemohu odpovědět, co je pro tebe na tom androidu tak složitého, na to si musíš přijít sám. Ale ty stejně nechápeš, co ti říkám, že? :-P

0/0
9.9.2015 7:44

O60l21g71a 93S18v84o86b92o71d86o27v45á 1934467517

Dotykový displej jako první rozhodně nezakomponoval. Už Sony Ericsson P800 používal k ovládání dotykový ovládání.

Co udělal je, že ukázal světu, jak ovládat mobil jedním tlačítkem. A dokázal to prodat masám. To do tý doby nikdo nedokázal, byť se o to pokoušelo mnoho výrobců.

0/0
8.9.2015 18:52

J76i94ř25í 45J39u59ř66i71c74a 2108823231

Víte třeba, že má Jobs dost podstatný podíl na vývoji Gorilla glass?

0/0
8.9.2015 16:13

K49a10r22e51l 22N60o59v54o64t70n83y 6829661199425

Ja bych mel navrh na super mobilni inovaci: telefon s tlacitky, ktery bude umet primarne telefonovat. A kvuli me nemusi umet nic jineho. To, co tam ukazuji je jen tahani penez od zakazniku. Rv

+1/−12
8.9.2015 8:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.