Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O2 odkrylo středeční výpadek. Co všechno způsobí jeden překopnutý kabel

O2 poskytlo redakci Mobil.iDNES.cz podrobnosti ke středečnímu výpadku, který nastal při výměně kabelu a trval dvě hodiny. A protože se nepočítalo s mimořádnou událostí, nebyla připravena záloha. Výpadek byl mohutný a postihl mnoho služeb poskytovaných operátorem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o93m70á45š 83M95á22l65e60k 9311833370802

Podle jednoho znameho pracovnika z O2 to bylo trosku jinak. Pry nasazovali novou verzi nejakeho software na servery a nepovedlo se to. A vzhledem k tomu, ze snad nejsou tak duverivi, ze by nemeli zadne zalozni vedeni, tak mi to prijde rozhodne pravdepodobnejsi

+2/−1
22.8.2015 9:25

R76e81n22á83t57a 61D52r50a79s86t36i63c28h92o86v15á 4546937411777

Hezký den,

s tímto nemohu souhlasit, jelikož šlo skutečně o překopnutou kabeláž. Procesní chybou bohužel nebyl zajištěn náhradní propoj. Tím došlo kpřerušení komunikace s lokalitou, kde jsou umístěny kritické core systémy.Záložní trasy fyzicky existovaly, ale nebyly správně nakonfigurovány. Abychompodobné situaci v budoucnu předešli, zavedli jsme ihned několik nápravnýchopatření.  V budoucnu se jakékoliv další práce na síti budou provádětaž po ověření, že fungují a jsou překonfigurovány zálohy.

Za vzniklé komplikace se našim zákazníkům velice omlouváme.

Renáta Drastichová

Guru pro Social Media, O2 CZ

+1/−1
22.8.2015 9:49

O42n48d25r23e65j 32K76a81l39m74a12n 1340586664662

Heh, oni nemaji zajistenu zakladni sitovou redundanci? Tomu se rika amaterismus nejvyssi urovne.

+1/−2
22.8.2015 8:18


P25e54t11r 61Č90e43c16h 3439814654129

Z vlastní zkušenosti. Prijela firma s bagrem, reklo se, hele chlapi budeme delat prelozku tady toho kabelu. Ok a kde ten kabel vede? Nevime je to hlavní kabel tak nám ho nechteji vyznačit proste tady vykopejte trasu a oni si ho přeloží.

Bohuzel se asi zrovna trefili do puvodni trasy. Mohlo to byt klidne takto jednoduchy :)

+3/−1
22.8.2015 8:16

M59a15r37c51e58l47a 37H66n98i27l34i84č69k21o15v84á 2124142616353

Ano ,stane se, ALE neměli by tvrdit že to bylo jen 2 hodiny. V naší firmě "na beton" nešli mobilní telefony až do poledne - Plzeňsko.

A délka opravy taky mluví sama za sebe.....

+3/0
22.8.2015 7:50
Foto

M55a84t38ě49j 40Č26e50r15n19ý 9785822660737

A zkusili jste po těch dvou hodinách vypnout a zapnout telefony?

0/0
22.8.2015 9:46
Foto

O562 78G68u74r81u 8104283384739

Hezký den,

velice se omlouváme za vzniklé komplikace, k obnovení provozu u prvních uživatelů skutečně došlo ještě před 11 hodinou, následně se postupně obnovovaly služby dalších a dalších uživatelů.

Renáta Drastichová

Guru pro Social Media, O2 CZ

+1/0
22.8.2015 9:56
Foto

M31a97r30t25i91n 78S37m31a41h76a 4146757783741

No, stane se.

+1/0
22.8.2015 7:22

P75e87t21r 42J96. 32D56r29a44h66o21v23z42a45l 4190294145421

Takový výpadek NEMŮŽE způsobit jeden překopnutý kabel, poprosil bych O2 a média, aby z občanů přestali dělat idioty...

0/−8
22.8.2015 6:35

J95a81k63u40b 28Š24a34f70a76n86d46a 7165627961771

Tak já to pochopil tak, že u jednoho kabelu byla plánovaná přeložka a náhodou někdo překopl jiný kabel, na kterém byl aktuálně veškerý provoz. Tedy výpadek byl na dvou kabelech.

+1/0
22.8.2015 9:22

O14l92g86a 70S66v30o16b26o11d62o63v14á 1774467917

Zaráží mě, kolik odborníků na výstavbu sítě se najde jen takhle v obyčejný diskusi. Vážně... Proč prostě personalisté nenavštěvují diskuse místo psaní inzerátů? Vždyť tady se najdou právníci, technici, lékaři, profesionální řidičí od tříkolky po letadlo...

+7/−3
22.8.2015 0:59

O21n22d71ř70e78j 95M21a44r68e95k 9182350547699

Vás asi v životě zaráží hodně věcí. A docela se v tom topíte. Takže na vysvětlenou - O2 najímá laciné a málo schopné lidi. A myslí, že tím ušetří. Je to politika, převzaná z venčí. V Indii funguje, u nás ne. Není to moc složité k pochopení? Myslím že asi je.

+1/−5
22.8.2015 5:59

O82l37g13a 23S45v37o52b32o58d47o22v89á 1654617777

Vida, tak i personalista a ekonom z O2 se tu najde? Samý překvapení...

+1/−1
22.8.2015 10:01

R64a20d55o33s84l74a34v 43K91l28a80u92d57a 5274748574932

O výstavbě sítě nerozhodují technici, ale ekonomové. Jako ostatně o všem.

+3/0
22.8.2015 6:11

P60e56t28r 35S60k89u41h18r48a88v63y 3333572887401

Co je to za šašky? Jen jedna linka? Dobře udelané službě nemůže výpadek jediné linky, jednoho data centra vadit..

+2/−4
22.8.2015 0:03
Foto

O582 66G14u85r62u 8114693934579

Hezký den Petře,

šlo skutečně o přerušení optického kabelu, u kterého Procesní chybou bohužel nebyl zajištěn náhradnípropoj. Tím došlo k přerušení komunikace s lokalitou, kde jsou umístěnykritické core systémy. 

Renáta Drastichová

Guru pro Social Media, O2 CZ

+1/−1
22.8.2015 10:02

M92a20r94t63i44n 94V14a82n89ě27k 9384187432513

Čili se v tomto případě nejednalo o "dobře udělanou službu", jak psal p. Skuhravý výše, ale o amatérismus nejvyššího kalibru. A neobhajujte to "procesní chybou", u skutečných kritických telekomunikačních core systémů je taková procesní chyba takřka vyloučena vícestupňovým zálohováním přenosových tras. I tam může k selhání dojít, ale ne proto, že někdo nezajistí náhradní spoj. Nedělějte z lidí hlupáky.

0/0
23.8.2015 8:59

D14a29v24i25d 46H85i70l20l43e 9382504444898

Nema cenu zde vice reagovat, jelikoz tady je opravdu kazdy odbornik. Kdyz zde date vypis vsech praci ktere se v ramci site delaji a probehly bez komplikaci, a jsou mnohdy zasadnejsi nez prekladka kabelu, budou zase remcat ze jste nechopni udelat banalni vec spravne. Oni jsou zde vsichni totiz bezchybni. No co, tak byl 2hodiny klid, no. Taky se mi to uplne nehodilo, ale kdo je na telefonech tak zavisly ma mit preci zalohu, ne?

0/0
24.8.2015 10:03

J23a88n 94K91u90p61e69c41k49ý 2941764739520

No O2 byli, jsou a budou amateri a to kdo je v ktere fazi vlastni na to nema prazadny vliv.

+1/−2
21.8.2015 23:00

J83a79n 43K40o59s31t24k24a 9104657479856

Tak profík Kupecký může být jenom jeden, to je jasný.

+2/0
21.8.2015 23:07

J32i18ř85í 82K75r65á23t10k14ý 3900932934

Tak já jsem u Eurotelu/O2 od roku 96 a ještě se mi nestalo, že bych si nezavolal na rozdíl od známých u jiných operátorů. Toto je prostě nehoda, může se stát komukoliv.

0/−2
21.8.2015 23:12

R34o47s56t73i20s63l33a46v 51C92a11h90a 8755131780282

tak zalezi, jak casto volate, ze? :)

Ja jsem o TM od 1999 a taky zadny problem. Ale to je tim, ze na tom nevisim porad.

0/0
21.8.2015 23:14

J29a75n 22K32o56s16t67k52a 9824577729396

Vidíte a já, i když mám teď O2, tak jsem žádný problém v tomto týdnu neměl, takže vidíte, že vaše argumentace je úplně zcestná.

0/−1
21.8.2015 23:17

M62a72r48e92k 84H48r15u22b73y 6507132451418

Buď máte sklerózu a nebo štěstí, že jste službu v době výpadku nepotřeboval. Tenhle není ani první, ani poslední ;-)

0/0
21.8.2015 23:19

J11a44n 39K17o94s17t72k85a 9934807389776

Všichni operátoři mají někdy výpadky. Jedná se o lokální problémy, takže osočovat někoho ze sklerózy, když nevíte kde bydlí a pracuje, je hloupost.

+1/−1
21.8.2015 23:21

M71a47r28e78k 14H89r62u89b93y 6827772541178

Proto uvádím (bez nároku na úplný výčet) dvě možnosti vysvětlení toho pozoruhodného jevů. Těch výpadků byla za ty roky celá řada.

0/0
21.8.2015 23:44
Foto

O162 36G96u66r54u 8784713754899

Hezký den,

v budoucnu se jakékolivdalší práce na síti budou provádět až po ověření, že fungují a jsou překonfiguroványzálohy. V současné době také probíhá důkladná kontrola tras signalizačníchlinek a kritických prvků sítě. Věříme, že díky těmto krokům se námv budoucnu podaří takové situaci předejít.

Za vzniklé komplikace se velice omlouváme.

Renáta Drastichová

Guru pro Social Media, O2 CZ

+1/−1
22.8.2015 10:05

P55e70t38r 44Z87a50c10h52r68d91l19a 2246221118868

Marně přemýšlím k čemu jsem projektoval v letech 97-02 zaokruhování optikou v každé malé vesnici na Vysočině, když ten nejhlavnější kabel zaokruhování nemá ;-D

+9/0
21.8.2015 22:56

M42a69r59e50k 54H46r27u66b83y 6987882791748

Topologie páteře bude trochu složitější než vesnice na Vysočině ;-)

0/0
21.8.2015 23:09

P29e49t11r 66Z12a80c91h57r49d68l12a 2216891518248

...no právě. tam bude určitě "stačit" 12 vláken a ani bych se "nenamáhal" to dávat do hdpe trubek. Jen tak mezi šutry :-)

+3/0
21.8.2015 23:12

M85a44r92e92k 35H20r33u83b28y 6307302531378

Jeden bagr si hravě poradí i s větším množstvím vláken, když jsou v jednom kabelu;-) Holt občas se něco nepovede, a preroutovat provoz během dvou hodin (včetně diagnostiky) jinudy není špatný vykon.

+1/−1
21.8.2015 23:22

P14e54t45r 98Z70a34c33h28r89d52l22a 2416181398928

Pokud nevybagrovali kabely přímo před ústřednou, tak by z toho měly vést kabely minimálně dvěma směry. Přesměrování tras se dělá softwarově. Z dohledového centra vidíte celou konfiguraci SDH sítě a přesměrování není složité, pokud na ústřednách (v trase přesměrování) nevytahaly (např. kvůli úspoře) všechny desky a nezůstal tam jen kontrolér s jednou příspěvkovou deskou. Pak samozřejmě i když by to byla operace na deset kliknutí, není kam přepojovat :-)

+3/0
21.8.2015 23:35

M11a57r39e64k 94H13r79u49b16y 6947532641948

Těžko říct, přesně místo tají ;-)

+1/0
21.8.2015 23:45

D64a81v45i80d 37T63o52m94a33n 9135507642287

Spatny vykon to rozhodne je, z takto kritickych mist nema jit optika jednim smerem (resp trasou), ani jednou/spolecnou chranickou z budovy.

+1/0
22.8.2015 0:13

M94a94r91e79k 61H26r79u40b82y 6707902651578

Jinak domněnka, že když koupím trasy od dvou dodavatelů,nemůžou se potkat v jedné chráničce, byla důvodem toho v článku zmíněného výpadku u VF ;-) všechno holt asi pod kontrolou mít nelze :-)

0/0
22.8.2015 9:06

D34a33v15i38d 13T26o69m38a62n 9185167412137

To asi nelze, na druhou stranu, takhle se to proste delat nema.. Ale je mi jasne, ze to tam ma asi na starosti nekdo, komu je to nejspis jedno.

0/0
22.8.2015 13:45

J54i85r97i 77D54o87m98i75n17i84k 1561358431360

Jeden kabel vládne všem ...;-D

+9/0
21.8.2015 22:51

P83e63t81r 20M54o24t78y39č29k88a 5933984347949

... "Jenže se zjevně nepočítalo s tím, že by se mohlo něco stát, nebyl tedy připraven záložní plán a nebyly nakonfigurované záložní trasy. O2 uvádí, že při jakékoliv další úpravě sítě se vždy nejprve překontroluje a ověří záložní řešení: ...

Kecy. Nebo nám tu opravdu budou tvrdit, že mají v síti takový SPOF a přijde jim to v pohodě? Protože tají, kudy to vede? Dodavatel? Nejsou to - shodou okolností oni, ten dodavatel poté, co se před časem rozdělili na dvě firmy?

+4/−1
21.8.2015 22:30

F89r41a86n84t48i57s71e93k 42M15r26z12e65n81a 3275485578139

Ja uplne vidim ten dil Pecenyho snehulaka, v kterem vtrhne do kancelare stavbyvedouciho snedy kopac a omlouva se, ze prekopl kabel.... :-)))

+4/0
21.8.2015 22:09

J69a88n 84N73o80v96á60k 4269339256650

Pro tyto situace je dobré mít hejno holubů.

+1/0
21.8.2015 22:04

R18o82s54t63i14s85l74a96v 71C85a84h64a 8885311760932

v nose? Abysme meli co delat, kdyz nic nefunguje?;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+4/0
21.8.2015 22:06

J52a58n 96N21o80v41á90k 4399449196250

Netroufal jsem si to říct nahlas, dík!

+1/0
21.8.2015 22:42

I60v88o 33Z32d33e56b37o33r31s70k48ý 3603941510501

https://en.wikipedia.org/wiki/IP_over_Avian_Carriers

0/0
22.8.2015 10:24

M84i26c83h34a94l 52K13r12c18h 5664364130848

Ještě pro doplnění proč jsem se zde ozval. My jsme si vyčíslili interní škodu nefungováním sítě asi na 10 000,- Kč, protože další hodinu a půl jsem místo práce museli řešit problémy vzniklé nefunkčností sítě. I kdyby nám provider nabídl odškodnění třeba jen 100,- Kč, přišlo by mi to slušnější a profesionánější než na velkém problému dělat reklamu vlastní !! nadaci, která má jak každý ví ne nemalé provozní náklady!

+13/0
21.8.2015 22:00

R94a70d23e18k 47H62o60l17e60c96e54k 3326140128691

No vidíte, já mít škodu 10 tisíc a dostat nabídku na odškodnění 100 korun, tak se naštvu výrazně víc, než kdybych odškodnění nedostal žádné. Myslel bych si totiž, že si ze mě dělají srandu.

+3/0
21.8.2015 22:07

P40a55v73e54l 19V23e72t56e86š25n65í96k 7535528575397

Tím chcete říct, že je Vaše firma na telekomunikacích takto závislá, ale nemá žádný plán pro takové mimořádné situace?

+3/0
21.8.2015 22:09

M55a29r65t34i38n 42V47a62c33h26u44l55k58a 3793148688345

zřejmě mají ve firmě nějaké strategické plánovače, kteří s takovou věcí nepočítají

+1/0
21.8.2015 22:12

R42o53s30t27i70s19l80a97v 65C30a31h96a 8635631180492

Tak evidentne ta skoda pri tak velkem vypadku neni tak velka, aby se vyplatilo garantovane pripojeni, ktere je mnohem drazsi.

Nicmene, kdyby za takovy vypadek nabidl operator odskodne ve vysi 1/30 prumernych mesicnich plateb KAZDEMU, tak je to serioznejsi.

0/−1
21.8.2015 22:12

M25i76c84h41a76l 41K97r18c21h 5314914780268

Teď už máme, převedeli jsem několik telefonních čísel zpět k T-Mobile, od kterého jsme před 2 roky přešli celá firma k O2 a pro jistotu také jedno číslo k Vodafonu. To že souběžně nepůjdou hlasové ani datové služby se nám stalo poprvé. Pro vás to je asi běžná věc? :-(

0/−2
21.8.2015 22:17

M97a16r21t95i72n 20V97a37c21h84u19l83k36a 3713218258645

kecy, za jeden a půl dne vám nikdo žádné číslo nepřeportuje. Takže jste o to tak mohli požádat, ale stále máte čísla u stejného poskytovatele. Každý operátor v ČR na to má nejméně pět dní a to nemluvím o výpovědních dobách jednotlivých čísel.

+3/0
21.8.2015 22:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.