Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O2 odkrylo středeční výpadek. Co všechno způsobí jeden překopnutý kabel

O2 poskytlo redakci Mobil.iDNES.cz podrobnosti ke středečnímu výpadku, který nastal při výměně kabelu a trval dvě hodiny. A protože se nepočítalo s mimořádnou událostí, nebyla připravena záloha. Výpadek byl mohutný a postihl mnoho služeb poskytovaných operátorem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T55o50m52á78š 42M38á92l38e37k 9241953680892

Podle jednoho znameho pracovnika z O2 to bylo trosku jinak. Pry nasazovali novou verzi nejakeho software na servery a nepovedlo se to. A vzhledem k tomu, ze snad nejsou tak duverivi, ze by nemeli zadne zalozni vedeni, tak mi to prijde rozhodne pravdepodobnejsi

+2/−1
22.8.2015 9:25

R87e57n32á78t63a 48D87r27a84s33t20i69c57h75o35v38á 4606637901797

Hezký den,

s tímto nemohu souhlasit, jelikož šlo skutečně o překopnutou kabeláž. Procesní chybou bohužel nebyl zajištěn náhradní propoj. Tím došlo kpřerušení komunikace s lokalitou, kde jsou umístěny kritické core systémy.Záložní trasy fyzicky existovaly, ale nebyly správně nakonfigurovány. Abychompodobné situaci v budoucnu předešli, zavedli jsme ihned několik nápravnýchopatření.  V budoucnu se jakékoliv další práce na síti budou provádětaž po ověření, že fungují a jsou překonfigurovány zálohy.

Za vzniklé komplikace se našim zákazníkům velice omlouváme.

Renáta Drastichová

Guru pro Social Media, O2 CZ

+1/−1
22.8.2015 9:49

O20n22d47r17e88j 36K97a31l70m97a44n 1900296984702

Heh, oni nemaji zajistenu zakladni sitovou redundanci? Tomu se rika amaterismus nejvyssi urovne.

+1/−2
22.8.2015 8:18


P33e12t32r 29Č57e92c85h 3669334664549

Z vlastní zkušenosti. Prijela firma s bagrem, reklo se, hele chlapi budeme delat prelozku tady toho kabelu. Ok a kde ten kabel vede? Nevime je to hlavní kabel tak nám ho nechteji vyznačit proste tady vykopejte trasu a oni si ho přeloží.

Bohuzel se asi zrovna trefili do puvodni trasy. Mohlo to byt klidne takto jednoduchy :)

+3/−1
22.8.2015 8:16

M31a68r45c62e12l85a 45H14n98i18l46i19č40k56o59v61á 2294622626223

Ano ,stane se, ALE neměli by tvrdit že to bylo jen 2 hodiny. V naší firmě "na beton" nešli mobilní telefony až do poledne - Plzeňsko.

A délka opravy taky mluví sama za sebe.....

+3/0
22.8.2015 7:50
Foto

M35a66t55ě36j 67Č37e60r67n59ý 9625282600497

A zkusili jste po těch dvou hodinách vypnout a zapnout telefony?

0/0
22.8.2015 9:46
Foto

O642 68G52u10r12u 8624813884439

Hezký den,

velice se omlouváme za vzniklé komplikace, k obnovení provozu u prvních uživatelů skutečně došlo ještě před 11 hodinou, následně se postupně obnovovaly služby dalších a dalších uživatelů.

Renáta Drastichová

Guru pro Social Media, O2 CZ

+1/0
22.8.2015 9:56
Foto

M63a65r33t93i85n 19S27m46a36h15a 4146137913191

No, stane se.

+1/0
22.8.2015 7:22
Foto

P42e77t16r 75J27. 17D53r40a58h83o90v78z16a93l 4920754625591

Takový výpadek NEMŮŽE způsobit jeden překopnutý kabel, poprosil bych O2 a média, aby z občanů přestali dělat idioty...

0/−8
22.8.2015 6:35

J58a53k76u22b 71Š12a13f66a81n49d44a 7815347441601

Tak já to pochopil tak, že u jednoho kabelu byla plánovaná přeložka a náhodou někdo překopl jiný kabel, na kterém byl aktuálně veškerý provoz. Tedy výpadek byl na dvou kabelech.

+1/0
22.8.2015 9:22

O64l60g89a 68S83v74o23b25o55d22o92v44á 1124287477

Zaráží mě, kolik odborníků na výstavbu sítě se najde jen takhle v obyčejný diskusi. Vážně... Proč prostě personalisté nenavštěvují diskuse místo psaní inzerátů? Vždyť tady se najdou právníci, technici, lékaři, profesionální řidičí od tříkolky po letadlo...

+7/−3
22.8.2015 0:59

O39n41d21ř37e50j 41M60a88r10e92k 9132250147859

Vás asi v životě zaráží hodně věcí. A docela se v tom topíte. Takže na vysvětlenou - O2 najímá laciné a málo schopné lidi. A myslí, že tím ušetří. Je to politika, převzaná z venčí. V Indii funguje, u nás ne. Není to moc složité k pochopení? Myslím že asi je.

+1/−5
22.8.2015 5:59

O58l18g48a 19S54v71o43b37o25d71o89v73á 1774637967

Vida, tak i personalista a ekonom z O2 se tu najde? Samý překvapení...

+1/−1
22.8.2015 10:01

R26a89d19o31s79l31a96v 51K91l32a32u24d28a 5394798834812

O výstavbě sítě nerozhodují technici, ale ekonomové. Jako ostatně o všem.

+3/0
22.8.2015 6:11

P20e98t50r 35S44k36u62h19r92a67v97y 3833222777501

Co je to za šašky? Jen jedna linka? Dobře udelané službě nemůže výpadek jediné linky, jednoho data centra vadit..

+2/−4
22.8.2015 0:03
Foto

O852 21G46u94r85u 8354933634789

Hezký den Petře,

šlo skutečně o přerušení optického kabelu, u kterého Procesní chybou bohužel nebyl zajištěn náhradnípropoj. Tím došlo k přerušení komunikace s lokalitou, kde jsou umístěnykritické core systémy. 

Renáta Drastichová

Guru pro Social Media, O2 CZ

+1/−1
22.8.2015 10:02

M85a51r66t61i48n 20V23a95n42ě20k 9894957532973

Čili se v tomto případě nejednalo o "dobře udělanou službu", jak psal p. Skuhravý výše, ale o amatérismus nejvyššího kalibru. A neobhajujte to "procesní chybou", u skutečných kritických telekomunikačních core systémů je taková procesní chyba takřka vyloučena vícestupňovým zálohováním přenosových tras. I tam může k selhání dojít, ale ne proto, že někdo nezajistí náhradní spoj. Nedělějte z lidí hlupáky.

0/0
23.8.2015 8:59

D74a63v74i94d 26H21i14l82l93e 9482204464778

Nema cenu zde vice reagovat, jelikoz tady je opravdu kazdy odbornik. Kdyz zde date vypis vsech praci ktere se v ramci site delaji a probehly bez komplikaci, a jsou mnohdy zasadnejsi nez prekladka kabelu, budou zase remcat ze jste nechopni udelat banalni vec spravne. Oni jsou zde vsichni totiz bezchybni. No co, tak byl 2hodiny klid, no. Taky se mi to uplne nehodilo, ale kdo je na telefonech tak zavisly ma mit preci zalohu, ne?

0/0
24.8.2015 10:03

J52a67n 46K85u33p72e55c71k64ý 2491214519400

No O2 byli, jsou a budou amateri a to kdo je v ktere fazi vlastni na to nema prazadny vliv.

+1/−2
21.8.2015 23:00

J29a87n 70K26o45s40t95k25a 9914967209716

Tak profík Kupecký může být jenom jeden, to je jasný.

+2/0
21.8.2015 23:07

J29i68ř61í 74K46r83á67t10k10ý 3760282884

Tak já jsem u Eurotelu/O2 od roku 96 a ještě se mi nestalo, že bych si nezavolal na rozdíl od známých u jiných operátorů. Toto je prostě nehoda, může se stát komukoliv.

0/−2
21.8.2015 23:12

R52o52s20t30i34s29l90a19v 54C14a69h72a 8635151770922

tak zalezi, jak casto volate, ze? :)

Ja jsem o TM od 1999 a taky zadny problem. Ale to je tim, ze na tom nevisim porad.

0/0
21.8.2015 23:14

J10a47n 55K52o54s87t22k11a 9364137139746

Vidíte a já, i když mám teď O2, tak jsem žádný problém v tomto týdnu neměl, takže vidíte, že vaše argumentace je úplně zcestná.

0/−1
21.8.2015 23:17

M73a66r72e28k 87H92r97u55b86y 6537142711718

Buď máte sklerózu a nebo štěstí, že jste službu v době výpadku nepotřeboval. Tenhle není ani první, ani poslední ;-)

0/0
21.8.2015 23:19

J90a79n 19K23o56s15t73k30a 9614327169756

Všichni operátoři mají někdy výpadky. Jedná se o lokální problémy, takže osočovat někoho ze sklerózy, když nevíte kde bydlí a pracuje, je hloupost.

+1/−1
21.8.2015 23:21

M80a42r98e96k 31H17r33u91b87y 6167782401128

Proto uvádím (bez nároku na úplný výčet) dvě možnosti vysvětlení toho pozoruhodného jevů. Těch výpadků byla za ty roky celá řada.

0/0
21.8.2015 23:44
Foto

O982 44G27u83r94u 8544593124479

Hezký den,

v budoucnu se jakékolivdalší práce na síti budou provádět až po ověření, že fungují a jsou překonfiguroványzálohy. V současné době také probíhá důkladná kontrola tras signalizačníchlinek a kritických prvků sítě. Věříme, že díky těmto krokům se námv budoucnu podaří takové situaci předejít.

Za vzniklé komplikace se velice omlouváme.

Renáta Drastichová

Guru pro Social Media, O2 CZ

+1/−1
22.8.2015 10:05

P82e25t30r 30Z27a88c55h69r10d46l21a 2956801278278

Marně přemýšlím k čemu jsem projektoval v letech 97-02 zaokruhování optikou v každé malé vesnici na Vysočině, když ten nejhlavnější kabel zaokruhování nemá ;-D

+9/0
21.8.2015 22:56

M22a87r55e82k 63H48r98u91b12y 6437262131738

Topologie páteře bude trochu složitější než vesnice na Vysočině ;-)

0/0
21.8.2015 23:09

P84e43t47r 21Z30a31c40h60r24d16l85a 2126741978598

...no právě. tam bude určitě "stačit" 12 vláken a ani bych se "nenamáhal" to dávat do hdpe trubek. Jen tak mezi šutry :-)

+3/0
21.8.2015 23:12

M19a40r64e87k 48H45r65u77b42y 6707552641288

Jeden bagr si hravě poradí i s větším množstvím vláken, když jsou v jednom kabelu;-) Holt občas se něco nepovede, a preroutovat provoz během dvou hodin (včetně diagnostiky) jinudy není špatný vykon.

+1/−1
21.8.2015 23:22

P76e31t37r 24Z54a39c66h35r61d76l57a 2696961958808

Pokud nevybagrovali kabely přímo před ústřednou, tak by z toho měly vést kabely minimálně dvěma směry. Přesměrování tras se dělá softwarově. Z dohledového centra vidíte celou konfiguraci SDH sítě a přesměrování není složité, pokud na ústřednách (v trase přesměrování) nevytahaly (např. kvůli úspoře) všechny desky a nezůstal tam jen kontrolér s jednou příspěvkovou deskou. Pak samozřejmě i když by to byla operace na deset kliknutí, není kam přepojovat :-)

+3/0
21.8.2015 23:35

M36a41r76e76k 45H34r93u51b34y 6857472851458

Těžko říct, přesně místo tají ;-)

+1/0
21.8.2015 23:45

D97a81v42i87d 59T84o95m94a38n 9635747592527

Spatny vykon to rozhodne je, z takto kritickych mist nema jit optika jednim smerem (resp trasou), ani jednou/spolecnou chranickou z budovy.

+1/0
22.8.2015 0:13

M30a52r14e12k 20H89r74u68b81y 6607432231878

Jinak domněnka, že když koupím trasy od dvou dodavatelů,nemůžou se potkat v jedné chráničce, byla důvodem toho v článku zmíněného výpadku u VF ;-) všechno holt asi pod kontrolou mít nelze :-)

0/0
22.8.2015 9:06

D50a40v96i43d 71T30o52m28a49n 9255787752367

To asi nelze, na druhou stranu, takhle se to proste delat nema.. Ale je mi jasne, ze to tam ma asi na starosti nekdo, komu je to nejspis jedno.

0/0
22.8.2015 13:45

J18i45r95i 40D45o47m23i70n73i50k 1311808801440

Jeden kabel vládne všem ...;-D

+9/0
21.8.2015 22:51

P74e54t32r 22M60o36t25y70č18k53a 5973664407879

... "Jenže se zjevně nepočítalo s tím, že by se mohlo něco stát, nebyl tedy připraven záložní plán a nebyly nakonfigurované záložní trasy. O2 uvádí, že při jakékoliv další úpravě sítě se vždy nejprve překontroluje a ověří záložní řešení: ...

Kecy. Nebo nám tu opravdu budou tvrdit, že mají v síti takový SPOF a přijde jim to v pohodě? Protože tají, kudy to vede? Dodavatel? Nejsou to - shodou okolností oni, ten dodavatel poté, co se před časem rozdělili na dvě firmy?

+4/−1
21.8.2015 22:30

F32r77a34n64t86i41s24e48k 60M45r63z13e77n49a 3375695338919

Ja uplne vidim ten dil Pecenyho snehulaka, v kterem vtrhne do kancelare stavbyvedouciho snedy kopac a omlouva se, ze prekopl kabel.... :-)))

+4/0
21.8.2015 22:09

J50a48n 70N82o73v69á56k 4629749806300

Pro tyto situace je dobré mít hejno holubů.

+1/0
21.8.2015 22:04

R35o32s91t49i55s39l85a28v 52C56a26h57a 8435401830612

v nose? Abysme meli co delat, kdyz nic nefunguje?;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+4/0
21.8.2015 22:06

J25a72n 21N92o67v25á37k 4429479466820

Netroufal jsem si to říct nahlas, dík!

+1/0
21.8.2015 22:42

I16v50o 90Z26d84e60b72o78r24s38k80ý 3843101800391

https://en.wikipedia.org/wiki/IP_over_Avian_Carriers

0/0
22.8.2015 10:24

M47i73c96h90a54l 34K40r39c71h 5114594180188

Ještě pro doplnění proč jsem se zde ozval. My jsme si vyčíslili interní škodu nefungováním sítě asi na 10 000,- Kč, protože další hodinu a půl jsem místo práce museli řešit problémy vzniklé nefunkčností sítě. I kdyby nám provider nabídl odškodnění třeba jen 100,- Kč, přišlo by mi to slušnější a profesionánější než na velkém problému dělat reklamu vlastní !! nadaci, která má jak každý ví ne nemalé provozní náklady!

+13/0
21.8.2015 22:00

R42a63d75e21k 23H91o48l44e46c16e35k 3406580788211

No vidíte, já mít škodu 10 tisíc a dostat nabídku na odškodnění 100 korun, tak se naštvu výrazně víc, než kdybych odškodnění nedostal žádné. Myslel bych si totiž, že si ze mě dělají srandu.

+3/0
21.8.2015 22:07

P82a10v43e39l 17V66e44t97e94š73n49í91k 7605258605867

Tím chcete říct, že je Vaše firma na telekomunikacích takto závislá, ale nemá žádný plán pro takové mimořádné situace?

+3/0
21.8.2015 22:09

M22a59r22t69i16n 95V26a19c88h67u47l97k39a 3603848298935

zřejmě mají ve firmě nějaké strategické plánovače, kteří s takovou věcí nepočítají

+1/0
21.8.2015 22:12

R80o59s60t28i58s74l77a34v 96C40a23h27a 8285981510842

Tak evidentne ta skoda pri tak velkem vypadku neni tak velka, aby se vyplatilo garantovane pripojeni, ktere je mnohem drazsi.

Nicmene, kdyby za takovy vypadek nabidl operator odskodne ve vysi 1/30 prumernych mesicnich plateb KAZDEMU, tak je to serioznejsi.

0/−1
21.8.2015 22:12

M89i73c52h45a29l 97K22r93c47h 5234964770758

Teď už máme, převedeli jsem několik telefonních čísel zpět k T-Mobile, od kterého jsme před 2 roky přešli celá firma k O2 a pro jistotu také jedno číslo k Vodafonu. To že souběžně nepůjdou hlasové ani datové služby se nám stalo poprvé. Pro vás to je asi běžná věc? :-(

0/−2
21.8.2015 22:17

M59a96r43t88i17n 41V31a78c37h60u40l62k94a 3373708298775

kecy, za jeden a půl dne vám nikdo žádné číslo nepřeportuje. Takže jste o to tak mohli požádat, ale stále máte čísla u stejného poskytovatele. Každý operátor v ČR na to má nejméně pět dní a to nemluvím o výpovědních dobách jednotlivých čísel.

+3/0
21.8.2015 22:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.