Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Navigace poradí, jak se ve městě na kole nenadřít. Vymýšlejí ji na ČVUT

Na poli Centra agentních technologií Fakulty elektrotechnické ČVUT vzniká zajímavá navigační aplikace pro cyklisty. Díky ní si mohou naplánovat cestu na kole po jednom z 25 českých měst nebo po Bratislavě. Aplikace jim poradí vhodnou trasu a zároveň odesílá nasbíraná data k analýze. Města tak mohou lépe pracovat na optimalizaci dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M60a22r91t15i43n 95H37a73v57l37í92k 9709315709855

v čem to jiné než http://mapa.prahounakole.cz/ ?

0/0
24.8.2015 14:38

E91d91a 90D26r92á28b25e83k 7819642933607

Tak zrovna v Jablonci bude nalezení ploché trasy docela oříšek :))

0/0
24.8.2015 14:24

M14a18r82t71i81n 40P28o92s30p67í90š43i81l 8295311656287

po městě k ničemu, své město každý zná, když přijede zdaleka tak už ho nějaký kopeček nemůže zničit a plánovat delší výlety, kde bych tak viděl snad použití, to aplikace neumí. Tak k čemu je?

0/−1
24.8.2015 14:13

J25a21n 50R89a87k 9627473504325

Jezdím asi okolo 20 km do práce, tak jsem na to juknul. Myslím si, že ta aplikace má smysl, našla pro mě zajímavý alternativy, i když já cestu do práce měním, abych se nenudil. Mě se líbilo, kdyby ta aplikace našla trasu s minimem křižovatek, nebo s nepomalejší povolenou rychlostí, což by mohlo být nejbezpečnější.

+4/0
24.8.2015 9:37

J11a44n 44D29l73o89u58h23ý 7724799950329

Kolo v praze = pozerstvi o ekologii. Z praktickeho hlediska je to blbost. Teren je prilis kopcovity na klidnou neupocenou jizdu...

+4/−5
24.8.2015 9:17

M84a86r59t88i54n 73P97a69v58e11l83e42k 5640597975745

To je o tom odkud kam jedete a jak město znáte.A pozérství - to je zase o individuálním pohledu.Kolega jeden čas do kanceláře jezdil,protože to byl jediný pohyb který v celodenním shonu zvládal - dal si sprchu,byl jako nový a připravený k vysokým výkonům.

+6/0
24.8.2015 9:29

P45a91v66e92l 83O29b92d77r70ž29á32l56e24k 6186384718512

Nevím, ale dobu kdy jsem se ráno v práci ještě nasnídal, oholil a pak začal pracovat ... si pamatuju jen před rokem 1989.

Dneska se snažím do práce dorazit ve stavu, že jsem schopný pracovní výkon podávat od první munity. Za to mne ostatně i zaměstnavatel platí.

A vstávat o půl hodinu dřív, abych tohle všechno stihl místo pohodlí domova v nepohodlí práce, ještě před začátkem pracovní doby - na to jsem asi už moc starý.

+3/−1
24.8.2015 10:26

E55d45a 24D28r15á11b12e58k 7949572123737

využitím pracovní koupelny ale ušetříte čas na úklid vlastní ;)

+2/0
24.8.2015 14:23

P85e28t88r 57N93e63c73h14a60n39i27c92k75ý 7683616958360

Ne všude, Praha je obrovská, je to vlastně kraj. Povltavská cyklostezka pro dopravu vhodná je. Z Nuslí do Bohnic na kole asi málokdo pojede. Na druhou stranu i v kopcovité Barceloně cyklodoprava funguje.

0/0
24.8.2015 9:30

J50a35n 54R68a34k 9357873564295

Praha je malinkatá

0/−1
24.8.2015 9:46

M10a76r48t87i82n 26P43a81v22e26l57e69k 5950287805765

Opět úhel pohledu - proti Moskvě,Londýnu,Pekingu opravdu je.Ovšem když ji chcete přejít nebo přejet na kole získáte jiný pohled na slovo "malinkatá".;-)

+4/0
24.8.2015 10:05
Foto

P87ř80e40m63y87s86l 17Č36e89j42p 8618747338606

A já bych si troufl říci, že bude přes den ten cyklista z městské povrchové dopravy nejrychlejší ... A že je v Praze kopcovitý terén? Ale no tak ... zajeďte si k nám na sever, abyste zažil co je to kopcovitý terén :o)

+1/−1
24.8.2015 11:11

J72a30n 32D68l75o27u84h59ý 7614789150929

Prave ze to nechapete, stejne jako vetsina cyklo-fasistu. Pokud chcete aby obycejni lide ( co to kolo proste nezerou ) jezdili do prace, na nakup atd na kole, pak to budou delat jenom tehdy, pokud se z A do B dostanu bez kapky potu a naprosto bez namahy klidne v sacku, v kterem chodim cely den. Zajedte si nekdy do Uherskeho Hradiste nebo Stareho Mesta, popripade pokud chcete videt extrem v podani pretizene cyklo-dopravy navstivte dansku Copenhagen. Z meho pohledu pretizena cyklo-doprava je pro chodce horsi nez auta ( ta dodrzuji aspon nejake predpisy). Vsechny mesta ale maji spolecne to, ze to jsou totalni placky!

0/0
25.8.2015 9:01
Foto

P52ř28e23m24y33s76l 83Č72e16j53p 8208677488696

Tak podle Vás jsou všichni cyklo-fašisty. "Auta" dodržují předpisy? A dle všeho neuděláte pěšky krok, protože byste v tom sáčku mohl dojít k újmě zpoceného podpaží. Ano, tací jsou pak na cyklisty nejnaštvanější, protože cyklista jede, a "auto" stojí v zácpě se sáčkem v koloně na Elišce Krásnohorské ...

0/0
25.8.2015 11:08

P23e59t11r 74N88e53c49h60a50n34i19c32k97ý 7583186228620

To je zase vášní v diskuzi. Ale co jezdím na kole po městě (Olomouc), tak to docela chápu. Výstavba cyklotras a celková koncepce dopravy na kole po městě je v ČR naprosto neexistující. Staví se jak přijde dotace nebo jak si to nějaká neziskovka vymůže, pak je výsledek, že se pletou všichni všem. V Olomouci je to často nemožný dlážděný povrch cyklostezky, který se časem vlní, nelogické vedení tras, které mnohdy vyžene cyklistu na chodník, aby tam stezka náhle zmizela. Dokonce tu je stezka co nažene cyklistu na chodník, tam zmizí, cyklista jede po chodníku a pak se objeví 10 metrů cyklostezky, ta pak zase zmizí, zas se jede po chodníku ve strašném stavu a pak se objeví dalších 10 metrů nové dlážděné cyklostezky. Občas stezka dokonce zažene cyklistu do protisměru silnice, vytváří nebezpečná a podivná křížení všeho se vším a vedení cyklostras je jen pro směry Město->ven a ven->Město. Prakticky se nepočítá s dopravou po městě, takže cyklistovi nezbude nic jiného než vjet do šíleného provozu nebo jet po leč širokém, ale mizerně dlážděném chodníku. To samé se značením, kromě "Centrum" a "Nádraží" není jediný ukazatel v rámci města. Cyklostezky jsou mnohdy tak úzké, že se tam dva cyklisté ani nevyhnou a občas kličkují z jedné strany silnice na druhou. Přechody pro chodce a cyklisty mají dlouhatánské intervaly a spíše preferují silniční dopravu (zkuste se podívat jak takové semafory fungují v Dánsku a Švédsku). No a pak samotní cyklisté. Někteří nepochopili smysl jezdění na kole po městě, ženou se na svých top kolech jak kdyby byli na Tour de France,  nesmí je nikdo předjet a oni musí předjet každého koho vidí. To vše na té úzké stezce se špatným povrchem, kde vedle chodí lidé a stezka křižuje několik silnic se semafory s dlouhým intervalem, takže se závodník stejně s ostatními u přechodu zase potká. Prostě ČR městskou cyklistiku neumí a vlastně ji podporuje jen kvůli penězovodům z EU, ke zkvalitnění života ve městech (aspoň kde to terénem jde) to má většinou dost daleko.

+4/0
24.8.2015 8:34
Foto

M55i13r36o17s12l43a46v 23S47t60e10i82n88e56r 6268244643595

Operační výzkum byl aktuální už v šedesátých letech. Třeba McNamarra, US stratég, vypočítával efektivitu opatření proti Vietcongu. V podstatě se jím zabývá současná logistika- jak co nejlevněji a nejrychleji dopravit zboží z A do B. U běžné navigace s typicky maďarským softwarem iGo  by přibyla jenom nová metoda výpočtu trasy- ta energeticky nejvýhodnější, pro cyklisty. Výška je v datech navigace stejně už udána, takže jde pouze o rozšíření aplikace.

Pro průjezd trasou A do B je sice výškový rozdíl daný terénem, ale sjet to na kole znamená vyhledávat pokud možno mírné stoupání, třeba i trochu dále. Jaký je stav kolejiště a vozovky ovšem navigace neví.

0/0
24.8.2015 8:22

M45a89r48t28i13n 27Š63t74ě73p62á81n51e73k 3497183943111

Takze to zase fizluje. A aplikaci, ktera vam najde cestu z kopce a pod kopcem doporuci nastoupi do MHD a vyjet nahoru zvladne kde kdo.

0/0
24.8.2015 8:17

P55a84v23e19l 33O92b72d54r16ž36á22l89e34k 6356424508412

A vymyslí a způsob, jak obejít fyzikální zákony? Pokud je mezi A a B nějaký výškový rozdíl, tak ať pojede kdekoliv, někde ten kopec vyjet musí. A Praha je postavená na kopcích kolem Vltavy ... tras "po rovině" tu moc nenajde sebelepší navigace.

No a sdílet kancelář s takovým cyklistou, který si ráno dal kopeček na Žižkov, to je chuťovka.

+1/−1
24.8.2015 8:06

P93e56t13r 19N22e86c87h97a26n82i47c73k97ý 7273406258160

Tak záleží taky na délce stoupání, na prudkosti kopce, na kvalitě povrchu při tom stoupání. Aneb od Národního divadla na Petřín sice můžete jet nejkratší a nejprudší trasou okolo lanovky nebo si to můžete dávkově vyjet někde kolem Hradu

+1/0
24.8.2015 8:18

P17a28v63e13l 60O76b38d94r20ž53á18l67e46k 6496914278472

Výměna intenzity za čas je sice možná, ovšem za předpokladu, že ten čas máte. Normální člověk se potřebuje ve městě (zvlášť cestou do práce) dostat z A do B v co nejkratším čase.

Na rekreační vyhlídkové jízdy je víkend a mimo Prahu.

0/0
24.8.2015 8:41

P17e66t62r 17N98e81c14h96a45n14i73c37k33ý 7873486908160

Samozřejmě záleží na vhodném kompromisu náročnosti a času

0/0
24.8.2015 8:53

P94a27v43e33l 74O92b98d58r45ž58á92l87e71k 6736784368572

Kompromis vyžaduje nějaké stupně volnosti ... v roce 2015 má normální pracující člověk stran času jedinou rozumnou volbu - co nejdřív/hned. Opravdu nerad trávím nadbytečný čas na cestách do/ze zaměstnání, raději ten ušetřený věnuji rodině a koníčkům (třeba to ježdění na kole v přírodě).

0/0
24.8.2015 10:29

P35e23t76r 98N50e64c55h14a77n71i41c58k15ý 7783796448580

V tom případě v 85% případů by měl každý vytáhnout / pořídit auto

0/0
24.8.2015 10:31

P11a10v21e52l 88O33b39d42r15ž81á55l60e86k 6216854658592

A je to snad jinak? Vždyť na to cykloaktivisté neustále upozorňují a snaží se proti tomu bojovat ... bohužel se neuvedomují, že je to zcela logické a racionální chování.

Až mi u baráku bude v 7 ráno stát cykloaktivista, který se nabídne, že mně za 40 minut doveze na dvojkole do práce a odpoledne zase domů - tak auto milerád nechám v garáži.

0/−1
24.8.2015 11:12

J18a22n 43K79u81p50e44c82k19ý 2461944799720

Umi ta aplikace pro cykloteroristy planovat jak zdrzovat dopravu na magistrale a ohrozovat chodce na chodniku?

+3/−7
24.8.2015 7:45

M26a43r81t91i92n 44P76a56v35e11l33e20k 5270357235975

Tím zdržováním na magistrále myslíte zasílání upozornění na cyklojízdy,aby bylo cyklistů co nejvíc?

 Přiznávám,že loňská cyklojízda mi přišla docela drastická,když ochromila provoz na magistrále a v celém centru Prahy.Ale co,je to jednou za rok a Češi jsou tolerantní a pohodový národ.;-D

0/−1
24.8.2015 8:27

P95e26t79r 71V93e92s24e84l50ý 7874665404708

Tak nějak nechápu co chtějí plánovat u nás v Otrokovicích, když dva nejvyšší body jsou nadjezdy nad železnicí.

+1/0
24.8.2015 7:35

J48i87ř55í 32J68u86ř74i87c69a 2768133721

Cítím Tučný grant.

+3/−4
24.8.2015 7:13

O65n73d44ř85e54j 79M26a34r65e83k 9332950827559

Optimalizace trasy podle profilu? To tak nějak umí cyklo navigace běžně. A hledat cestu do práce? Proč? Dám si to jednou, dvakrát do nějakého plánovače a nemusím s sebou tahat navigaci. Na navigaci jsou důležitá data - aktualizace - to pochybuji že budou mít vlastní. Pokud jsou něčím zvláštní taj se to nějak ve článku neobjevilo.

0/−2
24.8.2015 6:46

J45i70ř86í 98V78o59s36e67č67e69k 8620719380791

Objevilo, optimální trasa z bodu A do bodu B se průběžně mění podle dat, která automaticky odesílají uživatelé (a odesílali v rámci akce Do práce na kole). Nejkratší != nejrychlejší (vždy), navigace zohledňuje skutečnou dobu jízdy reálných lidí a ne pouze algoritmus se vstupními daty jako povrch, cyklostezka, intenzita provozu ...

+3/0
24.8.2015 7:14

O89n39d19ř51e91j 11M27a88r51e28k 9762530807859

Ale tohle tu přeci už je. Ale u kola, kde jede každý jinak rychle, je to navíc nesmysl.

0/0
24.8.2015 7:22
Foto

O89t31a63k88a48r 45K89i90n41d33l 2151263723863

Doufám že také radí kudy nejlépe v protisměru, po chodníku a po přechodu.!!!!!!

+4/−3
24.8.2015 6:33

O23n17d27ř86e19j 62M61a37r13e42k 9662730147539

V civilizovaných městech se v protisměru - jednosměrce jezdí běžně. A přechod - komu to vadí?

+3/−4
24.8.2015 6:47
Foto

O68t69a19k36a40r 59K24i86n83d71l 2491733893513

Tak zcela civilizovaně vezmu cyklistu klackem po držce.

+4/−7
24.8.2015 6:51

O92n28d59ř60e77j 21Š72v77e41j62d46a 4621989797670

Hlavně by měli na cyklostezkách přestat chodit čoklaří s čoklem bez vodítka, který se pak motá všude...

+1/0
24.8.2015 8:38

V11á61c44l13a33v 27P37o79u45s55t63k59a 3810561132

Hrdinů je plný internet.

+1/0
24.8.2015 9:13

M98i35c89h22a62l 23P89r72o55k53š 6911904572462

Tak ten prechod vetsinou vadi lidem, co se snazi prechazet a cyklista mezi nimi klickuje. Stejne tak z pohledu ridice nebyva uplne nejlepsi, kdyz se mu najednou pres prechod proriti cyklista, ktereho si predtim nemel poradne moznost vsimnout.

+7/0
24.8.2015 6:52

E58l98i96š76k33a 84K91u80č71e37r16o89v93á 7429332963743

je to přechod, ne přejezd, takže předpokládám, že před přechodem cyklista sesedne a změní se v chodce vedoucího kolo.

0/0
24.8.2015 7:19

O27n24d80ř79e88j 59M98a54r77e88k 9972300227609

A auto udělá co? Zopákněte si pravidla.

0/−3
24.8.2015 7:23

M70a82r87t53i96n 26K11o82l59á35ř 3759492972403

Začněte s těmi pravidly u sebe.

+1/0
24.8.2015 7:26

O90n85d82ř81e60j 21M68a93r82e29k 9432270267879

A konkrétně s jakým? :-)

0/0
24.8.2015 7:28

E73v84a 46D13r82o38z85d77o43v70á 7499197315295

Základním? Cyklista po přechodu kolo vede.

+1/0
24.8.2015 7:41

M96i79c95h38a33l 33P14r78o57k17š 6441384772202

Ten predpoklad je bohuzel ve vetsine pripadu naprosto mylny. Ostatne on ten cyklista ani nema pred prechodem co sesedavat. On by na chodinku na tom kole nemel sedet vubec a chodcem vedoucim kolo by mel byt po celou dobu, kdy zrovna neni na silnici nebo cyklostezce.

+2/0
24.8.2015 7:32

M70a28r59t24i96n 66K65o42l47á11ř 3639612372183

V civilizovaných zemích se po přechodu nejezdí. Krom jiného je to i proti předpisům a především zdravému rozumu.

+4/0
24.8.2015 7:26

F56i96l13i26p 49T28ř84e60b98a 6463460298586

Proti zdravemu rozume je vydat se na kole na silnici. Cyklista, který trochu používá mozek (a oči) mi na chodníku nevadí. Když ho ale vidím kličkovat mezi kamiony, ježí se mi vlasy na zátylku...

0/0
24.8.2015 8:06

V49l61a41d34i34m31í51r 49H64o60l78ý 8894701156987

Třeba v Praze by mohla navigace nabízet dvě možnosti. MHD a taxi.

+1/−1
24.8.2015 1:06

O23n40d95ř85e31j 49M26a30r97e86k 9402740927309

Cyklista nemá na přechodu přednost - takže zastaví a počká, až auto projede, v čem je problém, v řidiči co takhle jednoduchou situaci nezvládne?

0/−2
24.8.2015 7:04

J98i73ř62í 97J30u28ř22i88c61a 2128293131

Hlavně ma slezt z kola.

+3/0
24.8.2015 7:14

O82n35d55ř63e61j 88M49a93r88e93k 9462330887629

Proč? Když nikomu nepřekáží, ať si jede kde chce.

0/−4
24.8.2015 7:20

J63a39n 90K17u14p32e63c18k89ý 2671574909960

Po chodniku?

+2/0
24.8.2015 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.