Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Navigace poradí, jak se ve městě na kole nenadřít. Vymýšlejí ji na ČVUT

Na poli Centra agentních technologií Fakulty elektrotechnické ČVUT vzniká zajímavá navigační aplikace pro cyklisty. Díky ní si mohou naplánovat cestu na kole po jednom z 25 českých měst nebo po Bratislavě. Aplikace jim poradí vhodnou trasu a zároveň odesílá nasbíraná data k analýze. Města tak mohou lépe pracovat na optimalizaci dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M91a54r47t84i61n 48H26a37v39l98í58k 9129325129735

v čem to jiné než http://mapa.prahounakole.cz/ ?

0/0
24.8.2015 14:38

E87d55a 33D57r63á40b64e73k 7769362893387

Tak zrovna v Jablonci bude nalezení ploché trasy docela oříšek :))

0/0
24.8.2015 14:24

M33a63r45t18i57n 57P12o22s66p47í36š47i80l 8455181266357

po městě k ničemu, své město každý zná, když přijede zdaleka tak už ho nějaký kopeček nemůže zničit a plánovat delší výlety, kde bych tak viděl snad použití, to aplikace neumí. Tak k čemu je?

0/−1
24.8.2015 14:13

J63a17n 63R86a92k 9177773314595

Jezdím asi okolo 20 km do práce, tak jsem na to juknul. Myslím si, že ta aplikace má smysl, našla pro mě zajímavý alternativy, i když já cestu do práce měním, abych se nenudil. Mě se líbilo, kdyby ta aplikace našla trasu s minimem křižovatek, nebo s nepomalejší povolenou rychlostí, což by mohlo být nejbezpečnější.

+4/0
24.8.2015 9:37

J83a41n 37D23l82o21u83h21ý 7364989160459

Kolo v praze = pozerstvi o ekologii. Z praktickeho hlediska je to blbost. Teren je prilis kopcovity na klidnou neupocenou jizdu...

+4/−5
24.8.2015 9:17

M22a93r74t54i70n 75P88a85v30e26l58e28k 5650607115355

To je o tom odkud kam jedete a jak město znáte.A pozérství - to je zase o individuálním pohledu.Kolega jeden čas do kanceláře jezdil,protože to byl jediný pohyb který v celodenním shonu zvládal - dal si sprchu,byl jako nový a připravený k vysokým výkonům.

+6/0
24.8.2015 9:29

P31a68v75e52l 10O78b36d52r37ž34á19l23e63k 6696614958882

Nevím, ale dobu kdy jsem se ráno v práci ještě nasnídal, oholil a pak začal pracovat ... si pamatuju jen před rokem 1989.

Dneska se snažím do práce dorazit ve stavu, že jsem schopný pracovní výkon podávat od první munity. Za to mne ostatně i zaměstnavatel platí.

A vstávat o půl hodinu dřív, abych tohle všechno stihl místo pohodlí domova v nepohodlí práce, ještě před začátkem pracovní doby - na to jsem asi už moc starý.

+3/−1
24.8.2015 10:26

E35d56a 70D50r91á27b62e16k 7549702973217

využitím pracovní koupelny ale ušetříte čas na úklid vlastní ;)

+2/0
24.8.2015 14:23

P21e63t63r 54N32e20c10h77a47n69i69c93k94ý 7273286478630

Ne všude, Praha je obrovská, je to vlastně kraj. Povltavská cyklostezka pro dopravu vhodná je. Z Nuslí do Bohnic na kole asi málokdo pojede. Na druhou stranu i v kopcovité Barceloně cyklodoprava funguje.

0/0
24.8.2015 9:30

J75a16n 61R88a66k 9697703744785

Praha je malinkatá

0/−1
24.8.2015 9:46

M59a27r82t35i46n 72P80a80v39e23l97e59k 5980257385855

Opět úhel pohledu - proti Moskvě,Londýnu,Pekingu opravdu je.Ovšem když ji chcete přejít nebo přejet na kole získáte jiný pohled na slovo "malinkatá".;-)

+4/0
24.8.2015 10:05
Foto

P87ř57e19m10y80s97l 31Č45e87j17p 8178317148586

A já bych si troufl říci, že bude přes den ten cyklista z městské povrchové dopravy nejrychlejší ... A že je v Praze kopcovitý terén? Ale no tak ... zajeďte si k nám na sever, abyste zažil co je to kopcovitý terén :o)

+1/−1
24.8.2015 11:11

J74a96n 84D61l44o31u27h29ý 7864449570329

Prave ze to nechapete, stejne jako vetsina cyklo-fasistu. Pokud chcete aby obycejni lide ( co to kolo proste nezerou ) jezdili do prace, na nakup atd na kole, pak to budou delat jenom tehdy, pokud se z A do B dostanu bez kapky potu a naprosto bez namahy klidne v sacku, v kterem chodim cely den. Zajedte si nekdy do Uherskeho Hradiste nebo Stareho Mesta, popripade pokud chcete videt extrem v podani pretizene cyklo-dopravy navstivte dansku Copenhagen. Z meho pohledu pretizena cyklo-doprava je pro chodce horsi nez auta ( ta dodrzuji aspon nejake predpisy). Vsechny mesta ale maji spolecne to, ze to jsou totalni placky!

0/0
25.8.2015 9:01
Foto

P46ř46e17m49y77s56l 62Č72e38j83p 8828277688586

Tak podle Vás jsou všichni cyklo-fašisty. "Auta" dodržují předpisy? A dle všeho neuděláte pěšky krok, protože byste v tom sáčku mohl dojít k újmě zpoceného podpaží. Ano, tací jsou pak na cyklisty nejnaštvanější, protože cyklista jede, a "auto" stojí v zácpě se sáčkem v koloně na Elišce Krásnohorské ...

0/0
25.8.2015 11:08

P46e83t13r 11N84e73c73h17a19n48i84c12k40ý 7763506668390

To je zase vášní v diskuzi. Ale co jezdím na kole po městě (Olomouc), tak to docela chápu. Výstavba cyklotras a celková koncepce dopravy na kole po městě je v ČR naprosto neexistující. Staví se jak přijde dotace nebo jak si to nějaká neziskovka vymůže, pak je výsledek, že se pletou všichni všem. V Olomouci je to často nemožný dlážděný povrch cyklostezky, který se časem vlní, nelogické vedení tras, které mnohdy vyžene cyklistu na chodník, aby tam stezka náhle zmizela. Dokonce tu je stezka co nažene cyklistu na chodník, tam zmizí, cyklista jede po chodníku a pak se objeví 10 metrů cyklostezky, ta pak zase zmizí, zas se jede po chodníku ve strašném stavu a pak se objeví dalších 10 metrů nové dlážděné cyklostezky. Občas stezka dokonce zažene cyklistu do protisměru silnice, vytváří nebezpečná a podivná křížení všeho se vším a vedení cyklostras je jen pro směry Město->ven a ven->Město. Prakticky se nepočítá s dopravou po městě, takže cyklistovi nezbude nic jiného než vjet do šíleného provozu nebo jet po leč širokém, ale mizerně dlážděném chodníku. To samé se značením, kromě "Centrum" a "Nádraží" není jediný ukazatel v rámci města. Cyklostezky jsou mnohdy tak úzké, že se tam dva cyklisté ani nevyhnou a občas kličkují z jedné strany silnice na druhou. Přechody pro chodce a cyklisty mají dlouhatánské intervaly a spíše preferují silniční dopravu (zkuste se podívat jak takové semafory fungují v Dánsku a Švédsku). No a pak samotní cyklisté. Někteří nepochopili smysl jezdění na kole po městě, ženou se na svých top kolech jak kdyby byli na Tour de France,  nesmí je nikdo předjet a oni musí předjet každého koho vidí. To vše na té úzké stezce se špatným povrchem, kde vedle chodí lidé a stezka křižuje několik silnic se semafory s dlouhým intervalem, takže se závodník stejně s ostatními u přechodu zase potká. Prostě ČR městskou cyklistiku neumí a vlastně ji podporuje jen kvůli penězovodům z EU, ke zkvalitnění života ve městech (aspoň kde to terénem jde) to má většinou dost daleko.

+4/0
24.8.2015 8:34
Foto

M88i23r45o50s97l97a50v 98S66t53e57i95n11e67r 6118774273625

Operační výzkum byl aktuální už v šedesátých letech. Třeba McNamarra, US stratég, vypočítával efektivitu opatření proti Vietcongu. V podstatě se jím zabývá současná logistika- jak co nejlevněji a nejrychleji dopravit zboží z A do B. U běžné navigace s typicky maďarským softwarem iGo  by přibyla jenom nová metoda výpočtu trasy- ta energeticky nejvýhodnější, pro cyklisty. Výška je v datech navigace stejně už udána, takže jde pouze o rozšíření aplikace.

Pro průjezd trasou A do B je sice výškový rozdíl daný terénem, ale sjet to na kole znamená vyhledávat pokud možno mírné stoupání, třeba i trochu dále. Jaký je stav kolejiště a vozovky ovšem navigace neví.

0/0
24.8.2015 8:22

M68a82r12t40i56n 47Š72t71ě10p40á38n71e59k 3427613423251

Takze to zase fizluje. A aplikaci, ktera vam najde cestu z kopce a pod kopcem doporuci nastoupi do MHD a vyjet nahoru zvladne kde kdo.

0/0
24.8.2015 8:17

P86a78v44e10l 43O15b12d43r73ž17á63l61e52k 6836444398972

A vymyslí a způsob, jak obejít fyzikální zákony? Pokud je mezi A a B nějaký výškový rozdíl, tak ať pojede kdekoliv, někde ten kopec vyjet musí. A Praha je postavená na kopcích kolem Vltavy ... tras "po rovině" tu moc nenajde sebelepší navigace.

No a sdílet kancelář s takovým cyklistou, který si ráno dal kopeček na Žižkov, to je chuťovka.

+1/−1
24.8.2015 8:06

P32e13t70r 16N21e15c92h60a35n77i98c36k24ý 7843456678150

Tak záleží taky na délce stoupání, na prudkosti kopce, na kvalitě povrchu při tom stoupání. Aneb od Národního divadla na Petřín sice můžete jet nejkratší a nejprudší trasou okolo lanovky nebo si to můžete dávkově vyjet někde kolem Hradu

+1/0
24.8.2015 8:18

P67a62v40e82l 33O82b67d35r53ž13á97l64e45k 6786854878252

Výměna intenzity za čas je sice možná, ovšem za předpokladu, že ten čas máte. Normální člověk se potřebuje ve městě (zvlášť cestou do práce) dostat z A do B v co nejkratším čase.

Na rekreační vyhlídkové jízdy je víkend a mimo Prahu.

0/0
24.8.2015 8:41

P13e63t19r 21N25e72c33h94a49n53i75c64k74ý 7793486758160

Samozřejmě záleží na vhodném kompromisu náročnosti a času

0/0
24.8.2015 8:53

P25a38v70e44l 91O30b47d33r52ž78á49l56e37k 6236624578372

Kompromis vyžaduje nějaké stupně volnosti ... v roce 2015 má normální pracující člověk stran času jedinou rozumnou volbu - co nejdřív/hned. Opravdu nerad trávím nadbytečný čas na cestách do/ze zaměstnání, raději ten ušetřený věnuji rodině a koníčkům (třeba to ježdění na kole v přírodě).

0/0
24.8.2015 10:29

P96e30t63r 51N57e50c24h20a98n87i27c80k77ý 7473326838960

V tom případě v 85% případů by měl každý vytáhnout / pořídit auto

0/0
24.8.2015 10:31

P12a79v71e85l 41O28b27d90r77ž48á79l25e10k 6966484518222

A je to snad jinak? Vždyť na to cykloaktivisté neustále upozorňují a snaží se proti tomu bojovat ... bohužel se neuvedomují, že je to zcela logické a racionální chování.

Až mi u baráku bude v 7 ráno stát cykloaktivista, který se nabídne, že mně za 40 minut doveze na dvojkole do práce a odpoledne zase domů - tak auto milerád nechám v garáži.

0/−1
24.8.2015 11:12

J32a20n 78K84u61p86e23c93k76ý 2191474449340

Umi ta aplikace pro cykloteroristy planovat jak zdrzovat dopravu na magistrale a ohrozovat chodce na chodniku?

+3/−7
24.8.2015 7:45

M96a70r18t14i38n 65P54a57v35e43l31e32k 5400587465705

Tím zdržováním na magistrále myslíte zasílání upozornění na cyklojízdy,aby bylo cyklistů co nejvíc?

 Přiznávám,že loňská cyklojízda mi přišla docela drastická,když ochromila provoz na magistrále a v celém centru Prahy.Ale co,je to jednou za rok a Češi jsou tolerantní a pohodový národ.;-D

0/−1
24.8.2015 8:27

P29e71t27r 83V38e95s20e61l85ý 7334935204988

Tak nějak nechápu co chtějí plánovat u nás v Otrokovicích, když dva nejvyšší body jsou nadjezdy nad železnicí.

+1/0
24.8.2015 7:35

J33i49ř81í 40J14u54ř28i38c87a 2448233561

Cítím Tučný grant.

+3/−4
24.8.2015 7:13

O76n62d52ř51e39j 63M81a45r40e47k 9282720177229

Optimalizace trasy podle profilu? To tak nějak umí cyklo navigace běžně. A hledat cestu do práce? Proč? Dám si to jednou, dvakrát do nějakého plánovače a nemusím s sebou tahat navigaci. Na navigaci jsou důležitá data - aktualizace - to pochybuji že budou mít vlastní. Pokud jsou něčím zvláštní taj se to nějak ve článku neobjevilo.

0/−2
24.8.2015 6:46

J42i22ř92í 76V78o31s63e24č43e12k 8970899760151

Objevilo, optimální trasa z bodu A do bodu B se průběžně mění podle dat, která automaticky odesílají uživatelé (a odesílali v rámci akce Do práce na kole). Nejkratší != nejrychlejší (vždy), navigace zohledňuje skutečnou dobu jízdy reálných lidí a ne pouze algoritmus se vstupními daty jako povrch, cyklostezka, intenzita provozu ...

+3/0
24.8.2015 7:14

O66n73d53ř87e95j 93M82a63r83e33k 9792520797459

Ale tohle tu přeci už je. Ale u kola, kde jede každý jinak rychle, je to navíc nesmysl.

0/0
24.8.2015 7:22
Foto

O45t87a19k43a21r 41K47i15n95d74l 2501463763553

Doufám že také radí kudy nejlépe v protisměru, po chodníku a po přechodu.!!!!!!

+4/−3
24.8.2015 6:33

O97n37d17ř36e64j 91M68a34r80e54k 9282290257479

V civilizovaných městech se v protisměru - jednosměrce jezdí běžně. A přechod - komu to vadí?

+3/−4
24.8.2015 6:47
Foto

O39t38a91k55a50r 21K44i97n65d20l 2801423933353

Tak zcela civilizovaně vezmu cyklistu klackem po držce.

+4/−7
24.8.2015 6:51

O36n48d90ř31e52j 46Š86v37e34j51d44a 4531799537280

Hlavně by měli na cyklostezkách přestat chodit čoklaří s čoklem bez vodítka, který se pak motá všude...

+1/0
24.8.2015 8:38

V83á62c66l22a27v 88P58o45u22s53t30k15a 3860921192

Hrdinů je plný internet.

+1/0
24.8.2015 9:13

M69i53c21h35a40l 54P27r79o37k93š 6931924512642

Tak ten prechod vetsinou vadi lidem, co se snazi prechazet a cyklista mezi nimi klickuje. Stejne tak z pohledu ridice nebyva uplne nejlepsi, kdyz se mu najednou pres prechod proriti cyklista, ktereho si predtim nemel poradne moznost vsimnout.

+7/0
24.8.2015 6:52

E31l97i75š90k27a 22K90u95č79e36r22o18v58á 7429852403913

je to přechod, ne přejezd, takže předpokládám, že před přechodem cyklista sesedne a změní se v chodce vedoucího kolo.

0/0
24.8.2015 7:19

O66n32d47ř58e35j 82M36a42r91e53k 9172480427889

A auto udělá co? Zopákněte si pravidla.

0/−3
24.8.2015 7:23

M94a63r51t69i88n 97K16o21l12á90ř 3579612242553

Začněte s těmi pravidly u sebe.

+1/0
24.8.2015 7:26

O14n42d19ř30e94j 18M63a10r83e41k 9832490497179

A konkrétně s jakým? :-)

0/0
24.8.2015 7:28

E90v78a 98D52r72o86z79d28o63v78á 7439697135675

Základním? Cyklista po přechodu kolo vede.

+1/0
24.8.2015 7:41

M25i36c55h43a34l 73P27r46o48k74š 6391224932852

Ten predpoklad je bohuzel ve vetsine pripadu naprosto mylny. Ostatne on ten cyklista ani nema pred prechodem co sesedavat. On by na chodinku na tom kole nemel sedet vubec a chodcem vedoucim kolo by mel byt po celou dobu, kdy zrovna neni na silnici nebo cyklostezce.

+2/0
24.8.2015 7:32

M98a51r85t56i24n 66K70o93l10á77ř 3629712812263

V civilizovaných zemích se po přechodu nejezdí. Krom jiného je to i proti předpisům a především zdravému rozumu.

+4/0
24.8.2015 7:26

F62i90l66i25p 73T92ř96e26b26a 6573920168826

Proti zdravemu rozume je vydat se na kole na silnici. Cyklista, který trochu používá mozek (a oči) mi na chodníku nevadí. Když ho ale vidím kličkovat mezi kamiony, ježí se mi vlasy na zátylku...

0/0
24.8.2015 8:06

V27l61a61d13i97m56í66r 33H76o78l91ý 8834561526587

Třeba v Praze by mohla navigace nabízet dvě možnosti. MHD a taxi.

+1/−1
24.8.2015 1:06

O64n61d43ř56e20j 55M63a31r21e48k 9542780217169

Cyklista nemá na přechodu přednost - takže zastaví a počká, až auto projede, v čem je problém, v řidiči co takhle jednoduchou situaci nezvládne?

0/−2
24.8.2015 7:04

J53i68ř39í 66J72u63ř21i82c26a 2118673831

Hlavně ma slezt z kola.

+3/0
24.8.2015 7:14

O69n94d66ř88e45j 81M18a49r72e67k 9912410727359

Proč? Když nikomu nepřekáží, ať si jede kde chce.

0/−4
24.8.2015 7:20

J17a15n 96K80u85p18e21c54k64ý 2721474259260

Po chodniku?

+2/0
24.8.2015 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.