Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Navigace poradí, jak se ve městě na kole nenadřít. Vymýšlejí ji na ČVUT

Na poli Centra agentních technologií Fakulty elektrotechnické ČVUT vzniká zajímavá navigační aplikace pro cyklisty. Díky ní si mohou naplánovat cestu na kole po jednom z 25 českých měst nebo po Bratislavě. Aplikace jim poradí vhodnou trasu a zároveň odesílá nasbíraná data k analýze. Města tak mohou lépe pracovat na optimalizaci dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a54r95t23i36n 40H11a42v55l21í82k 9259585939175

v čem to jiné než http://mapa.prahounakole.cz/ ?

0/0
24.8.2015 14:38

E85d77a 81D28r76á66b12e92k 7299142743787

Tak zrovna v Jablonci bude nalezení ploché trasy docela oříšek :))

0/0
24.8.2015 14:24

M32a53r89t19i19n 12P51o84s43p40í70š97i97l 8435121616117

po městě k ničemu, své město každý zná, když přijede zdaleka tak už ho nějaký kopeček nemůže zničit a plánovat delší výlety, kde bych tak viděl snad použití, to aplikace neumí. Tak k čemu je?

0/−1
24.8.2015 14:13


J97a94n 32R76a91k 9827273624895

Jezdím asi okolo 20 km do práce, tak jsem na to juknul. Myslím si, že ta aplikace má smysl, našla pro mě zajímavý alternativy, i když já cestu do práce měním, abych se nenudil. Mě se líbilo, kdyby ta aplikace našla trasu s minimem křižovatek, nebo s nepomalejší povolenou rychlostí, což by mohlo být nejbezpečnější.

+4/0
24.8.2015 9:37

J97a64n 64D57l31o47u69h62ý 7744839100479

Kolo v praze = pozerstvi o ekologii. Z praktickeho hlediska je to blbost. Teren je prilis kopcovity na klidnou neupocenou jizdu...

+4/−5
24.8.2015 9:17

M73a49r53t94i49n 25P82a27v60e88l11e58k 5830137315475

To je o tom odkud kam jedete a jak město znáte.A pozérství - to je zase o individuálním pohledu.Kolega jeden čas do kanceláře jezdil,protože to byl jediný pohyb který v celodenním shonu zvládal - dal si sprchu,byl jako nový a připravený k vysokým výkonům.

+6/0
24.8.2015 9:29

P16a82v74e33l 68O73b35d86r36ž72á62l25e19k 6946274728342

Nevím, ale dobu kdy jsem se ráno v práci ještě nasnídal, oholil a pak začal pracovat ... si pamatuju jen před rokem 1989.

Dneska se snažím do práce dorazit ve stavu, že jsem schopný pracovní výkon podávat od první munity. Za to mne ostatně i zaměstnavatel platí.

A vstávat o půl hodinu dřív, abych tohle všechno stihl místo pohodlí domova v nepohodlí práce, ještě před začátkem pracovní doby - na to jsem asi už moc starý.

+3/−1
24.8.2015 10:26

E93d62a 57D35r89á83b52e47k 7899452123157

využitím pracovní koupelny ale ušetříte čas na úklid vlastní ;)

+2/0
24.8.2015 14:23

P20e44t77r 60N33e22c21h56a27n49i32c18k16ý 7933736718560

Ne všude, Praha je obrovská, je to vlastně kraj. Povltavská cyklostezka pro dopravu vhodná je. Z Nuslí do Bohnic na kole asi málokdo pojede. Na druhou stranu i v kopcovité Barceloně cyklodoprava funguje.

0/0
24.8.2015 9:30

J72a92n 12R75a14k 9397593324715

Praha je malinkatá

0/−1
24.8.2015 9:46

M65a20r97t91i54n 94P87a48v30e68l37e58k 5350247345955

Opět úhel pohledu - proti Moskvě,Londýnu,Pekingu opravdu je.Ovšem když ji chcete přejít nebo přejet na kole získáte jiný pohled na slovo "malinkatá".;-)

+4/0
24.8.2015 10:05
Foto

P73ř36e10m46y77s77l 78Č44e22j74p 8468467218286

A já bych si troufl říci, že bude přes den ten cyklista z městské povrchové dopravy nejrychlejší ... A že je v Praze kopcovitý terén? Ale no tak ... zajeďte si k nám na sever, abyste zažil co je to kopcovitý terén :o)

+1/−1
24.8.2015 11:11

J32a70n 55D40l48o77u70h12ý 7884319500359

Prave ze to nechapete, stejne jako vetsina cyklo-fasistu. Pokud chcete aby obycejni lide ( co to kolo proste nezerou ) jezdili do prace, na nakup atd na kole, pak to budou delat jenom tehdy, pokud se z A do B dostanu bez kapky potu a naprosto bez namahy klidne v sacku, v kterem chodim cely den. Zajedte si nekdy do Uherskeho Hradiste nebo Stareho Mesta, popripade pokud chcete videt extrem v podani pretizene cyklo-dopravy navstivte dansku Copenhagen. Z meho pohledu pretizena cyklo-doprava je pro chodce horsi nez auta ( ta dodrzuji aspon nejake predpisy). Vsechny mesta ale maji spolecne to, ze to jsou totalni placky!

0/0
25.8.2015 9:01
Foto

P48ř63e19m97y48s88l 49Č31e58j71p 8678187448726

Tak podle Vás jsou všichni cyklo-fašisty. "Auta" dodržují předpisy? A dle všeho neuděláte pěšky krok, protože byste v tom sáčku mohl dojít k újmě zpoceného podpaží. Ano, tací jsou pak na cyklisty nejnaštvanější, protože cyklista jede, a "auto" stojí v zácpě se sáčkem v koloně na Elišce Krásnohorské ...

0/0
25.8.2015 11:08

P48e52t50r 90N65e81c16h17a45n74i37c23k54ý 7503266638600

To je zase vášní v diskuzi. Ale co jezdím na kole po městě (Olomouc), tak to docela chápu. Výstavba cyklotras a celková koncepce dopravy na kole po městě je v ČR naprosto neexistující. Staví se jak přijde dotace nebo jak si to nějaká neziskovka vymůže, pak je výsledek, že se pletou všichni všem. V Olomouci je to často nemožný dlážděný povrch cyklostezky, který se časem vlní, nelogické vedení tras, které mnohdy vyžene cyklistu na chodník, aby tam stezka náhle zmizela. Dokonce tu je stezka co nažene cyklistu na chodník, tam zmizí, cyklista jede po chodníku a pak se objeví 10 metrů cyklostezky, ta pak zase zmizí, zas se jede po chodníku ve strašném stavu a pak se objeví dalších 10 metrů nové dlážděné cyklostezky. Občas stezka dokonce zažene cyklistu do protisměru silnice, vytváří nebezpečná a podivná křížení všeho se vším a vedení cyklostras je jen pro směry Město->ven a ven->Město. Prakticky se nepočítá s dopravou po městě, takže cyklistovi nezbude nic jiného než vjet do šíleného provozu nebo jet po leč širokém, ale mizerně dlážděném chodníku. To samé se značením, kromě "Centrum" a "Nádraží" není jediný ukazatel v rámci města. Cyklostezky jsou mnohdy tak úzké, že se tam dva cyklisté ani nevyhnou a občas kličkují z jedné strany silnice na druhou. Přechody pro chodce a cyklisty mají dlouhatánské intervaly a spíše preferují silniční dopravu (zkuste se podívat jak takové semafory fungují v Dánsku a Švédsku). No a pak samotní cyklisté. Někteří nepochopili smysl jezdění na kole po městě, ženou se na svých top kolech jak kdyby byli na Tour de France,  nesmí je nikdo předjet a oni musí předjet každého koho vidí. To vše na té úzké stezce se špatným povrchem, kde vedle chodí lidé a stezka křižuje několik silnic se semafory s dlouhým intervalem, takže se závodník stejně s ostatními u přechodu zase potká. Prostě ČR městskou cyklistiku neumí a vlastně ji podporuje jen kvůli penězovodům z EU, ke zkvalitnění života ve městech (aspoň kde to terénem jde) to má většinou dost daleko.

+4/0
24.8.2015 8:34
Foto

M12i46r94o75s10l72a79v 81S58t23e20i39n48e79r 1585165558113

Operační výzkum byl aktuální už v šedesátých letech. Třeba McNamarra, US stratég, vypočítával efektivitu opatření proti Vietcongu. V podstatě se jím zabývá současná logistika- jak co nejlevněji a nejrychleji dopravit zboží z A do B. U běžné navigace s typicky maďarským softwarem iGo  by přibyla jenom nová metoda výpočtu trasy- ta energeticky nejvýhodnější, pro cyklisty. Výška je v datech navigace stejně už udána, takže jde pouze o rozšíření aplikace.

Pro průjezd trasou A do B je sice výškový rozdíl daný terénem, ale sjet to na kole znamená vyhledávat pokud možno mírné stoupání, třeba i trochu dále. Jaký je stav kolejiště a vozovky ovšem navigace neví.

0/0
24.8.2015 8:22

M82a84r52t56i69n 87Š62t98ě45p71á94n66e41k 3867443363261

Takze to zase fizluje. A aplikaci, ktera vam najde cestu z kopce a pod kopcem doporuci nastoupi do MHD a vyjet nahoru zvladne kde kdo.

0/0
24.8.2015 8:17

P12a71v51e38l 77O71b35d13r66ž26á91l87e90k 6706104838702

A vymyslí a způsob, jak obejít fyzikální zákony? Pokud je mezi A a B nějaký výškový rozdíl, tak ať pojede kdekoliv, někde ten kopec vyjet musí. A Praha je postavená na kopcích kolem Vltavy ... tras "po rovině" tu moc nenajde sebelepší navigace.

No a sdílet kancelář s takovým cyklistou, který si ráno dal kopeček na Žižkov, to je chuťovka.

+1/−1
24.8.2015 8:06

P40e73t33r 45N87e28c13h47a24n32i94c58k28ý 7683146408490

Tak záleží taky na délce stoupání, na prudkosti kopce, na kvalitě povrchu při tom stoupání. Aneb od Národního divadla na Petřín sice můžete jet nejkratší a nejprudší trasou okolo lanovky nebo si to můžete dávkově vyjet někde kolem Hradu

+1/0
24.8.2015 8:18

P57a97v26e66l 91O31b98d24r53ž48á90l62e48k 6406534488562

Výměna intenzity za čas je sice možná, ovšem za předpokladu, že ten čas máte. Normální člověk se potřebuje ve městě (zvlášť cestou do práce) dostat z A do B v co nejkratším čase.

Na rekreační vyhlídkové jízdy je víkend a mimo Prahu.

0/0
24.8.2015 8:41

P86e57t50r 12N12e96c36h20a30n44i94c55k69ý 7303196198550

Samozřejmě záleží na vhodném kompromisu náročnosti a času

0/0
24.8.2015 8:53

P47a59v11e12l 21O19b50d53r53ž47á52l65e13k 6586954928112

Kompromis vyžaduje nějaké stupně volnosti ... v roce 2015 má normální pracující člověk stran času jedinou rozumnou volbu - co nejdřív/hned. Opravdu nerad trávím nadbytečný čas na cestách do/ze zaměstnání, raději ten ušetřený věnuji rodině a koníčkům (třeba to ježdění na kole v přírodě).

0/0
24.8.2015 10:29

P94e79t63r 72N54e11c88h55a70n85i13c67k82ý 7273816538920

V tom případě v 85% případů by měl každý vytáhnout / pořídit auto

0/0
24.8.2015 10:31

P92a93v46e54l 74O48b10d58r57ž59á82l54e26k 6846984618682

A je to snad jinak? Vždyť na to cykloaktivisté neustále upozorňují a snaží se proti tomu bojovat ... bohužel se neuvedomují, že je to zcela logické a racionální chování.

Až mi u baráku bude v 7 ráno stát cykloaktivista, který se nabídne, že mně za 40 minut doveze na dvojkole do práce a odpoledne zase domů - tak auto milerád nechám v garáži.

0/−1
24.8.2015 11:12

J38a55n 82K91u58p21e56c49k32ý 2461844699290

Umi ta aplikace pro cykloteroristy planovat jak zdrzovat dopravu na magistrale a ohrozovat chodce na chodniku?

+3/−7
24.8.2015 7:45

M70a21r20t65i11n 56P55a30v41e62l23e95k 5500157115545

Tím zdržováním na magistrále myslíte zasílání upozornění na cyklojízdy,aby bylo cyklistů co nejvíc?

 Přiznávám,že loňská cyklojízda mi přišla docela drastická,když ochromila provoz na magistrále a v celém centru Prahy.Ale co,je to jednou za rok a Češi jsou tolerantní a pohodový národ.;-D

0/−1
24.8.2015 8:27

P11e14t15r 24V92e53s97e20l10ý 7444345974348

Tak nějak nechápu co chtějí plánovat u nás v Otrokovicích, když dva nejvyšší body jsou nadjezdy nad železnicí.

+1/0
24.8.2015 7:35

J25i62ř73í 87J39u22ř42i16c28a 2968153221

Cítím Tučný grant.

+3/−4
24.8.2015 7:13

O13n95d91ř68e94j 18M16a55r94e30k 9422780547369

Optimalizace trasy podle profilu? To tak nějak umí cyklo navigace běžně. A hledat cestu do práce? Proč? Dám si to jednou, dvakrát do nějakého plánovače a nemusím s sebou tahat navigaci. Na navigaci jsou důležitá data - aktualizace - to pochybuji že budou mít vlastní. Pokud jsou něčím zvláštní taj se to nějak ve článku neobjevilo.

0/−2
24.8.2015 6:46

J26i23ř10í 64V66o31s57e94č25e10k 8480189210921

Objevilo, optimální trasa z bodu A do bodu B se průběžně mění podle dat, která automaticky odesílají uživatelé (a odesílali v rámci akce Do práce na kole). Nejkratší != nejrychlejší (vždy), navigace zohledňuje skutečnou dobu jízdy reálných lidí a ne pouze algoritmus se vstupními daty jako povrch, cyklostezka, intenzita provozu ...

+3/0
24.8.2015 7:14

O67n47d81ř16e10j 12M88a56r15e50k 9152360287529

Ale tohle tu přeci už je. Ale u kola, kde jede každý jinak rychle, je to navíc nesmysl.

0/0
24.8.2015 7:22
Foto

O38t94a29k94a42r 13K94i28n16d62l 2391823633183

Doufám že také radí kudy nejlépe v protisměru, po chodníku a po přechodu.!!!!!!

+4/−3
24.8.2015 6:33

O79n91d29ř85e95j 22M86a57r47e35k 9782520467699

V civilizovaných městech se v protisměru - jednosměrce jezdí běžně. A přechod - komu to vadí?

+3/−4
24.8.2015 6:47
Foto

O17t58a59k40a13r 15K66i30n79d53l 2751173963493

Tak zcela civilizovaně vezmu cyklistu klackem po držce.

+4/−7
24.8.2015 6:51

O41n29d75ř26e47j 80Š75v23e30j28d39a 4151649807560

Hlavně by měli na cyklostezkách přestat chodit čoklaří s čoklem bez vodítka, který se pak motá všude...

+1/0
24.8.2015 8:38

V92á26c88l66a35v 21P56o13u98s79t58k50a 3590211752

Hrdinů je plný internet.

+1/0
24.8.2015 9:13

M94i52c11h95a75l 77P77r94o94k30š 6891274832902

Tak ten prechod vetsinou vadi lidem, co se snazi prechazet a cyklista mezi nimi klickuje. Stejne tak z pohledu ridice nebyva uplne nejlepsi, kdyz se mu najednou pres prechod proriti cyklista, ktereho si predtim nemel poradne moznost vsimnout.

+7/0
24.8.2015 6:52

E66l92i39š30k40a 53K66u89č12e62r94o76v71á 1946518137569

je to přechod, ne přejezd, takže předpokládám, že před přechodem cyklista sesedne a změní se v chodce vedoucího kolo.

0/0
24.8.2015 7:19

O23n73d25ř36e17j 27M44a16r77e75k 9182580207489

A auto udělá co? Zopákněte si pravidla.

0/−3
24.8.2015 7:23

M33a35r70t87i77n 26K77o24l49á65ř 3149492482113

Začněte s těmi pravidly u sebe.

+1/0
24.8.2015 7:26

O81n53d90ř72e75j 52M68a63r59e74k 9932230627779

A konkrétně s jakým? :-)

0/0
24.8.2015 7:28

E58v40a 91D23r71o51z10d16o72v86á 7779987345595

Základním? Cyklista po přechodu kolo vede.

+1/0
24.8.2015 7:41

M31i66c77h43a17l 70P92r64o67k47š 6711794662162

Ten predpoklad je bohuzel ve vetsine pripadu naprosto mylny. Ostatne on ten cyklista ani nema pred prechodem co sesedavat. On by na chodinku na tom kole nemel sedet vubec a chodcem vedoucim kolo by mel byt po celou dobu, kdy zrovna neni na silnici nebo cyklostezce.

+2/0
24.8.2015 7:32

M38a12r31t64i61n 71K16o73l57á35ř 3389562152753

V civilizovaných zemích se po přechodu nejezdí. Krom jiného je to i proti předpisům a především zdravému rozumu.

+4/0
24.8.2015 7:26

F79i14l93i76p 28T19ř41e91b95a 6603150908836

Proti zdravemu rozume je vydat se na kole na silnici. Cyklista, který trochu používá mozek (a oči) mi na chodníku nevadí. Když ho ale vidím kličkovat mezi kamiony, ježí se mi vlasy na zátylku...

0/0
24.8.2015 8:06

V93l72a53d50i90m84í93r 77H69o64l23ý 8464611526577

Třeba v Praze by mohla navigace nabízet dvě možnosti. MHD a taxi.

+1/−1
24.8.2015 1:06

O18n52d15ř60e64j 27M83a63r52e94k 9612560737459

Cyklista nemá na přechodu přednost - takže zastaví a počká, až auto projede, v čem je problém, v řidiči co takhle jednoduchou situaci nezvládne?

0/−2
24.8.2015 7:04

J15i70ř58í 69J86u21ř10i13c83a 2468713211

Hlavně ma slezt z kola.

+3/0
24.8.2015 7:14

O97n19d48ř80e40j 65M65a83r82e53k 9552540357669

Proč? Když nikomu nepřekáží, ať si jede kde chce.

0/−4
24.8.2015 7:20

J19a18n 11K55u39p37e29c41k63ý 2931634759730

Po chodniku?

+2/0
24.8.2015 7:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.