Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodáno. Německé automobilky koupily mapy Nokie za 68 miliard

Německá skupina automobilek Daimler, Audi a BMW potvrdila odkup mapové služby HERE. Tuto informaci dnes zveřejnilo konsorcium automobilek, které tak potvrdilo dřívější zprávy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F76i65l65i14p 52V36a78š10í36č26e45k 4965942517758

Abychom si to ujasnili, tak Nokia prodala mobilní divizi asi za 7 miliard, 2,5 miliardy za mapovou divizi mi potom připadá trochu moc, ale asi ví, co dělají.., vždyť Microsoft taky věděl, co dělá a potom zjistil, že tak trochu prodělal ;-)

0/0
3.8.2015 18:04

P92a96v95e90l 59S34o54b62o56t79k51a 5530414

Neuvěřitelné. Takže MS prodá svou mapovou divizi a nyní následuje i Nokia HERE.

VÝPRODEJ ZAČAL - pozor na křižovatkách (Smrtonosná past 4.0)

0/0
3.8.2015 16:23

T68o74m23á10š 43M20a20t36ě83j 9985878383852

Mě by spíše zajímalo, co to bude znamenat pro mě jako pro uživatele: 

Mapy HERE +navazující hlasová navigace Drive (a Lens) - mám v telefonu zdarma - a ty aplikace fungují opravdu výborně. 

Zůstane to tak i nadále ? Nebo si budu muset hledat nějakou náhradu ?

+3/0
3.8.2015 13:56


R43o26b64e41r30t 44Š26ť96a52s92t95n50ý 2584601314

Tak HERE+ jsem používal na navigaci také - ovšem jen do té doby, kdy mne párkrát protáhla po okreskách, které byly vhodné tak akorát na traktor .... Nelze si určit vlastní průjezdní body, tak aby trasa vedla po lepších silnicích. Momentálně používám MapFactor (také zdarma) a naprostá spokojenost. Takže bych pro HERE+ zase tolik nebrečel :-)

0/0
3.8.2015 19:44

O12n19d34ř11e82j 47L40o60š13o45t63h 9830412484192

Já taky nejsem z HERE nějak nadšený, používám mapy od Googlu, i když tam to taky s nastavením není moc dobré, ale naviguje slušně.

0/0
12.8.2015 20:36

J97o17s61e73f 90R37i97c25h58t17e36r 9436265817263

68 miliard korun za mapy?? asi tomu nerozumím.

+1/−7
3.8.2015 13:25

P58a83v59e87l 34V73e74t86e54š47n12í64k 7615948665597

Tam budou mapy, infrastruktura, know-how, patenty - tyhle automobilky vědí co chtějí. To není magistrát hl. města Prahy.

+15/0
3.8.2015 13:32

J83o58s42e94f 88R88i83c69h92t14e93r 9746935557143

já vím že to není jako práce s buzolou, děti. ale přecejen 68 miliard? :-)

0/0
3.8.2015 13:42

J24o78s85e85f 78K34r52a24l 3447323304167

Kupují hotovou firmu s kvalitním produktem rozšířeným po celém světě, všude kde jezdí hodně aut. Je to zcela logický krok, když prodávají nejlepší auta tak hold si musí připlatit za kvalitu, samozřejmě, že se jim ta investice nejspíš brzy vrátí. Další příklady Ebay koupil Skype v roce 2005 za 2,6 mld. USD, pak ho v roce 2011 prodal Microsoftu za 8,5 mld. USD to je přes 140 mld. korun. Mnohem větší nákupy se dělali v energetice a tam lítaly cifry s násobky ročního rozpočtu naší republiky. :-)

+1/0
3.8.2015 14:02

J35a88c71h45y29m 91K56a52v84a82n 5859375692

Ja myslim ze Skype prodal za mensi cenu puvodnim vlastnikum. A ti az Microsoftu, ktery ho (jako Nokii a WP) casem pohrbi.

0/0
3.8.2015 14:07

O10n88d93ř30e79j 98L92o98š43o87t85h 9750192864352

Musím říct, že v poslední době šel Skype, především ten mobilní, dost nahoru.

0/0
12.8.2015 20:37

D40a43n97i71e68l 81S57v80o31b67o74d82a 6465132281409

Tahle divize je težce ztrátová. Podle mě není šance, že automobilky zvýší obrat ani, že výrazně sníží náklady. Koupě dává smysl snad jen jako obrana proti závislosti na Google a Apple v budoucnosti, kdy jsou mapové podklady nutností pro prodej auta.

0/0
3.8.2015 19:22

M91a57r26t78i44n 58P93o64s33p36í17š91i11l 8855691196147

uvaž, že třeba jen škodovka měla za 2014 zisk cca 22 mld, tak co tito giganti. Audi provozní zisk za I.Q. 2045 39 mld Kč. Jistě vědí co dělají

0/0
3.8.2015 15:09

P30a21v50e84l 24S68o86b51o18t72k61a 5140254

Jestli má něco budoucnost a jisté zhodnocení, jsou to práva na mapové podklady a jejich vektory.

Takže to vypadá už na naprosté zoufalství a rozprodej všeho co má nějakou cenu.

0/0
3.8.2015 16:25

D55a94n24i56e92l 27S92v18o90b81o49d42a 6475412741659

Spousta peněz. Navíc provoz téhle divize stojí $2 miliardy ročně. Takže máme 3 hlavní vlastníky mapových podkladů se třemi různými způsoby generování zisku z nich: Google - výměnou za osobní data uživatelů, Apple za peníze uživatelům, D3 - budoucí životaschopnost a nezávislost v době automnoních dopravních prostředků.

0/0
3.8.2015 19:19

P79a44v97e64l 78S25o91b76o55t77k88a 5380374

Nevím jestli se něco nezměnilo, ale pro Apple dodává podklady TomTom (?).

0/0
3.8.2015 21:23

M36a84r41t60i18n80a 22L76e53v91á 6516268949

Nějak jsem si vzpomněla na ty hackery, jak dokázali na dálku ovládat Jeep.

+4/0
3.8.2015 13:20

D39a38n11i51e75l 36H22l84o38u37š63e48k 7463392126469

Upřímně se děsím, až se jednou auta budou řídit úplně sama a poslanci se shodnou na zákoně s omezením, že je daleko bezpečnější, když se auto řídí samo. Ne pro to, že bych tomu nedůvěřoval, ale protože je řízení auta super věc.

+8/−3
3.8.2015 13:10

J10a25n 38B63u80r64i95a17n 2813399604620

Já se na to naopak docela těším. Mě sice taky baví řídit, ale bude to prostě jen koníček. Pokud jste chtěl cestovat před 150 lety sám, tak jste musel umět ovládat koně.

Dnes už je to jen koníček.

+3/0
3.8.2015 13:47

P88e35t52r 55N47e82c85h62a75n13i12c62k26ý 7513966568770

Já se toho děsím, protože poslanci taky můžou rozhodnout, že někde nesmíte, že vaše auto může zastavit polciajt dálkovým ovladačem, že nesmíte přejet hranice, že musíte z ekologických důvodů mít každé 2 roky nové auto a staré se softwarově "zamkne", o různých diktátorech nemluvě... A teď krizové případy, stojíte na červené, provoz slabý, ale najednou se vám začne pobuda vlámávat do auta, vypukne za vámi požár apod. Co uděláte vy? A co udělá chytré auto? Nemluvě o nějaké existenční nutnosti se někam rychle přemístit ať už do jiné země nebo do nemocnice.

+4/0
3.8.2015 14:59

A21n71t50o19n39í53n 76L23e62j24s74e42k 1933699457745

Spousta lidí auto nemá a překvapivě jsou naživu.

+1/−1
4.8.2015 2:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.