Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodáno. Německé automobilky koupily mapy Nokie za 68 miliard

Německá skupina automobilek Daimler, Audi a BMW potvrdila odkup mapové služby HERE. Tuto informaci dnes zveřejnilo konsorcium automobilek, které tak potvrdilo dřívější zprávy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F34i73l69i61p 45V76a76š76í34č80e32k 4465882677208

Abychom si to ujasnili, tak Nokia prodala mobilní divizi asi za 7 miliard, 2,5 miliardy za mapovou divizi mi potom připadá trochu moc, ale asi ví, co dělají.., vždyť Microsoft taky věděl, co dělá a potom zjistil, že tak trochu prodělal ;-)

0/0
3.8.2015 18:04

P54a40v87e69l 57S48o89b62o69t63k18a 5600124

Neuvěřitelné. Takže MS prodá svou mapovou divizi a nyní následuje i Nokia HERE.

VÝPRODEJ ZAČAL - pozor na křižovatkách (Smrtonosná past 4.0)

0/0
3.8.2015 16:23

T55o32m46á11š 36M94a27t46ě49j 9345128473332

Mě by spíše zajímalo, co to bude znamenat pro mě jako pro uživatele: 

Mapy HERE +navazující hlasová navigace Drive (a Lens) - mám v telefonu zdarma - a ty aplikace fungují opravdu výborně. 

Zůstane to tak i nadále ? Nebo si budu muset hledat nějakou náhradu ?

+3/0
3.8.2015 13:56

R50o54b89e66r50t 12Š50ť54a10s19t94n64ý 2334481434

Tak HERE+ jsem používal na navigaci také - ovšem jen do té doby, kdy mne párkrát protáhla po okreskách, které byly vhodné tak akorát na traktor .... Nelze si určit vlastní průjezdní body, tak aby trasa vedla po lepších silnicích. Momentálně používám MapFactor (také zdarma) a naprostá spokojenost. Takže bych pro HERE+ zase tolik nebrečel :-)

0/0
3.8.2015 19:44

O20n10d97ř37e26j 73L31o11š44o31t19h 9920502724152

Já taky nejsem z HERE nějak nadšený, používám mapy od Googlu, i když tam to taky s nastavením není moc dobré, ale naviguje slušně.

0/0
12.8.2015 20:36

J16o85s31e33f 96R45i71c12h22t15e20r 9576545227503

68 miliard korun za mapy?? asi tomu nerozumím.

+1/−7
3.8.2015 13:25

P45a13v55e83l 35V49e35t73e31š59n29í52k 7555448415187

Tam budou mapy, infrastruktura, know-how, patenty - tyhle automobilky vědí co chtějí. To není magistrát hl. města Prahy.

+15/0
3.8.2015 13:32

J10o80s94e13f 19R42i98c51h97t48e96r 9856315167253

já vím že to není jako práce s buzolou, děti. ale přecejen 68 miliard? :-)

0/0
3.8.2015 13:42

J75o87s92e85f 16K46r66a47l 3647793214107

Kupují hotovou firmu s kvalitním produktem rozšířeným po celém světě, všude kde jezdí hodně aut. Je to zcela logický krok, když prodávají nejlepší auta tak hold si musí připlatit za kvalitu, samozřejmě, že se jim ta investice nejspíš brzy vrátí. Další příklady Ebay koupil Skype v roce 2005 za 2,6 mld. USD, pak ho v roce 2011 prodal Microsoftu za 8,5 mld. USD to je přes 140 mld. korun. Mnohem větší nákupy se dělali v energetice a tam lítaly cifry s násobky ročního rozpočtu naší republiky. :-)

+1/0
3.8.2015 14:02

J72a76c91h25y66m 80K96a19v76a59n 1190419128135

Ja myslim ze Skype prodal za mensi cenu puvodnim vlastnikum. A ti az Microsoftu, ktery ho (jako Nokii a WP) casem pohrbi.

0/0
3.8.2015 14:07

O14n84d86ř51e49j 52L25o44š53o64t62h 9580342714432

Musím říct, že v poslední době šel Skype, především ten mobilní, dost nahoru.

0/0
12.8.2015 20:37

D43a39n33i97e42l 36S74v16o32b39o15d34a 6955472251789

Tahle divize je težce ztrátová. Podle mě není šance, že automobilky zvýší obrat ani, že výrazně sníží náklady. Koupě dává smysl snad jen jako obrana proti závislosti na Google a Apple v budoucnosti, kdy jsou mapové podklady nutností pro prodej auta.

0/0
3.8.2015 19:22

M60a82r13t42i80n 60P23o40s67p84í38š33i37l 8625171556357

uvaž, že třeba jen škodovka měla za 2014 zisk cca 22 mld, tak co tito giganti. Audi provozní zisk za I.Q. 2045 39 mld Kč. Jistě vědí co dělají

0/0
3.8.2015 15:09

P75a43v29e85l 43S69o76b39o78t63k21a 5430284

Jestli má něco budoucnost a jisté zhodnocení, jsou to práva na mapové podklady a jejich vektory.

Takže to vypadá už na naprosté zoufalství a rozprodej všeho co má nějakou cenu.

0/0
3.8.2015 16:25

D28a95n37i84e11l 75S31v38o61b81o26d92a 6395562961509

Spousta peněz. Navíc provoz téhle divize stojí $2 miliardy ročně. Takže máme 3 hlavní vlastníky mapových podkladů se třemi různými způsoby generování zisku z nich: Google - výměnou za osobní data uživatelů, Apple za peníze uživatelům, D3 - budoucí životaschopnost a nezávislost v době automnoních dopravních prostředků.

0/0
3.8.2015 19:19

P78a69v32e58l 98S29o14b94o92t27k22a 5360134

Nevím jestli se něco nezměnilo, ale pro Apple dodává podklady TomTom (?).

0/0
3.8.2015 21:23

M11a95r11t95i49n65a 42L94e51v60á 6416338959

Nějak jsem si vzpomněla na ty hackery, jak dokázali na dálku ovládat Jeep.

+4/0
3.8.2015 13:20

D23a60n13i92e14l 22H78l87o10u93š88e84k 7293972906419

Upřímně se děsím, až se jednou auta budou řídit úplně sama a poslanci se shodnou na zákoně s omezením, že je daleko bezpečnější, když se auto řídí samo. Ne pro to, že bych tomu nedůvěřoval, ale protože je řízení auta super věc.

+8/−3
3.8.2015 13:10

J90a83n 62B94u35r60i85a25n 2953889904630

Já se na to naopak docela těším. Mě sice taky baví řídit, ale bude to prostě jen koníček. Pokud jste chtěl cestovat před 150 lety sám, tak jste musel umět ovládat koně.

Dnes už je to jen koníček.

+3/0
3.8.2015 13:47

P55e36t18r 89N34e12c16h52a91n10i22c10k56ý 7253116118210

Já se toho děsím, protože poslanci taky můžou rozhodnout, že někde nesmíte, že vaše auto může zastavit polciajt dálkovým ovladačem, že nesmíte přejet hranice, že musíte z ekologických důvodů mít každé 2 roky nové auto a staré se softwarově "zamkne", o různých diktátorech nemluvě... A teď krizové případy, stojíte na červené, provoz slabý, ale najednou se vám začne pobuda vlámávat do auta, vypukne za vámi požár apod. Co uděláte vy? A co udělá chytré auto? Nemluvě o nějaké existenční nutnosti se někam rychle přemístit ať už do jiné země nebo do nemocnice.

+4/0
3.8.2015 14:59

A21n30t67o50n62í59n 75L77e38j70s62e73k 1873959247315

Spousta lidí auto nemá a překvapivě jsou naživu.

+1/−1
4.8.2015 2:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.