Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodáno. Německé automobilky koupily mapy Nokie za 68 miliard

Německá skupina automobilek Daimler, Audi a BMW potvrdila odkup mapové služby HERE. Tuto informaci dnes zveřejnilo konsorcium automobilek, které tak potvrdilo dřívější zprávy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F90i73l42i14p 89V20a68š12í42č57e34k 4155612537218

Abychom si to ujasnili, tak Nokia prodala mobilní divizi asi za 7 miliard, 2,5 miliardy za mapovou divizi mi potom připadá trochu moc, ale asi ví, co dělají.., vždyť Microsoft taky věděl, co dělá a potom zjistil, že tak trochu prodělal ;-)

0/0
3.8.2015 18:04

P16a48v48e10l 88S67o93b45o40t70k29a 5430214

Neuvěřitelné. Takže MS prodá svou mapovou divizi a nyní následuje i Nokia HERE.

VÝPRODEJ ZAČAL - pozor na křižovatkách (Smrtonosná past 4.0)

0/0
3.8.2015 16:23

T11o80m94á84š 21M92a48t13ě19j 9685538683432

Mě by spíše zajímalo, co to bude znamenat pro mě jako pro uživatele: 

Mapy HERE +navazující hlasová navigace Drive (a Lens) - mám v telefonu zdarma - a ty aplikace fungují opravdu výborně. 

Zůstane to tak i nadále ? Nebo si budu muset hledat nějakou náhradu ?

+3/0
3.8.2015 13:56

R61o82b46e93r21t 62Š45ť93a34s60t60n21ý 2134591114

Tak HERE+ jsem používal na navigaci také - ovšem jen do té doby, kdy mne párkrát protáhla po okreskách, které byly vhodné tak akorát na traktor .... Nelze si určit vlastní průjezdní body, tak aby trasa vedla po lepších silnicích. Momentálně používám MapFactor (také zdarma) a naprostá spokojenost. Takže bych pro HERE+ zase tolik nebrečel :-)

0/0
3.8.2015 19:44

O15n48d68ř59e48j 49L68o31š55o52t19h 9750422274672

Já taky nejsem z HERE nějak nadšený, používám mapy od Googlu, i když tam to taky s nastavením není moc dobré, ale naviguje slušně.

0/0
12.8.2015 20:36

J44o38s41e45f 98R60i83c56h33t34e32r 9576645867693

68 miliard korun za mapy?? asi tomu nerozumím.

+1/−7
3.8.2015 13:25

P33a59v80e44l 53V17e62t15e98š83n22í43k 7775728645207

Tam budou mapy, infrastruktura, know-how, patenty - tyhle automobilky vědí co chtějí. To není magistrát hl. města Prahy.

+15/0
3.8.2015 13:32

J36o28s91e42f 91R76i74c28h65t16e86r 9846125247243

já vím že to není jako práce s buzolou, děti. ale přecejen 68 miliard? :-)

0/0
3.8.2015 13:42

J45o73s89e65f 49K52r82a46l 3337893314777

Kupují hotovou firmu s kvalitním produktem rozšířeným po celém světě, všude kde jezdí hodně aut. Je to zcela logický krok, když prodávají nejlepší auta tak hold si musí připlatit za kvalitu, samozřejmě, že se jim ta investice nejspíš brzy vrátí. Další příklady Ebay koupil Skype v roce 2005 za 2,6 mld. USD, pak ho v roce 2011 prodal Microsoftu za 8,5 mld. USD to je přes 140 mld. korun. Mnohem větší nákupy se dělali v energetice a tam lítaly cifry s násobky ročního rozpočtu naší republiky. :-)

+1/0
3.8.2015 14:02

J40a98c76h70y23m 55K61a66v47a38n 1670779898665

Ja myslim ze Skype prodal za mensi cenu puvodnim vlastnikum. A ti az Microsoftu, ktery ho (jako Nokii a WP) casem pohrbi.

0/0
3.8.2015 14:07

O13n69d35ř51e56j 27L24o80š96o28t42h 9970742534852

Musím říct, že v poslední době šel Skype, především ten mobilní, dost nahoru.

0/0
12.8.2015 20:37

D75a19n95i68e86l 52S49v34o16b20o24d88a 6685612771369

Tahle divize je težce ztrátová. Podle mě není šance, že automobilky zvýší obrat ani, že výrazně sníží náklady. Koupě dává smysl snad jen jako obrana proti závislosti na Google a Apple v budoucnosti, kdy jsou mapové podklady nutností pro prodej auta.

0/0
3.8.2015 19:22

M60a96r70t61i25n 43P63o64s79p30í23š84i94l 8725931226637

uvaž, že třeba jen škodovka měla za 2014 zisk cca 22 mld, tak co tito giganti. Audi provozní zisk za I.Q. 2045 39 mld Kč. Jistě vědí co dělají

0/0
3.8.2015 15:09

P91a92v51e91l 68S93o97b26o26t84k27a 5490164

Jestli má něco budoucnost a jisté zhodnocení, jsou to práva na mapové podklady a jejich vektory.

Takže to vypadá už na naprosté zoufalství a rozprodej všeho co má nějakou cenu.

0/0
3.8.2015 16:25

D10a91n38i65e64l 71S23v56o24b23o92d62a 6155322721299

Spousta peněz. Navíc provoz téhle divize stojí $2 miliardy ročně. Takže máme 3 hlavní vlastníky mapových podkladů se třemi různými způsoby generování zisku z nich: Google - výměnou za osobní data uživatelů, Apple za peníze uživatelům, D3 - budoucí životaschopnost a nezávislost v době automnoních dopravních prostředků.

0/0
3.8.2015 19:19

P20a31v25e50l 93S56o97b84o43t19k14a 5120664

Nevím jestli se něco nezměnilo, ale pro Apple dodává podklady TomTom (?).

0/0
3.8.2015 21:23

M26a26r46t78i62n80a 16L84e12v44á 6376578909

Nějak jsem si vzpomněla na ty hackery, jak dokázali na dálku ovládat Jeep.

+4/0
3.8.2015 13:20

D78a45n36i78e74l 41H92l93o53u65š16e27k 7903582966819

Upřímně se děsím, až se jednou auta budou řídit úplně sama a poslanci se shodnou na zákoně s omezením, že je daleko bezpečnější, když se auto řídí samo. Ne pro to, že bych tomu nedůvěřoval, ale protože je řízení auta super věc.

+8/−3
3.8.2015 13:10

J67a78n 37B14u51r22i55a76n 2453679524200

Já se na to naopak docela těším. Mě sice taky baví řídit, ale bude to prostě jen koníček. Pokud jste chtěl cestovat před 150 lety sám, tak jste musel umět ovládat koně.

Dnes už je to jen koníček.

+3/0
3.8.2015 13:47

P48e14t46r 22N16e66c98h17a16n96i81c35k37ý 7353336328920

Já se toho děsím, protože poslanci taky můžou rozhodnout, že někde nesmíte, že vaše auto může zastavit polciajt dálkovým ovladačem, že nesmíte přejet hranice, že musíte z ekologických důvodů mít každé 2 roky nové auto a staré se softwarově "zamkne", o různých diktátorech nemluvě... A teď krizové případy, stojíte na červené, provoz slabý, ale najednou se vám začne pobuda vlámávat do auta, vypukne za vámi požár apod. Co uděláte vy? A co udělá chytré auto? Nemluvě o nějaké existenční nutnosti se někam rychle přemístit ať už do jiné země nebo do nemocnice.

+4/0
3.8.2015 14:59

A23n56t62o24n35í14n 62L69e77j62s73e93k 1243329967945

Spousta lidí auto nemá a překvapivě jsou naživu.

+1/−1
4.8.2015 2:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.