Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme nejnovější způsob mobilního volání. Je jen pro vyvolené

Operátor T-Mobile nabízí již nějakou dobu zákazníkům možnost telefonování v nejmodernějších LTE sítích. Sice zatím jen pro extrémně omezenou skupinu zákazníků, nicméně moderní technologie je již připravena pro masové nasazení. My jsme telefonování krátce vyzkoušeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a71r18t36i38n 69R41u97z61i38c18k43a 1442618416637

Takze vlastne zatim zadne vyhody oproti minulemu stavu... i telefon pri pouziti jako modem lze pouzivat k hovoru...

0/0
23.8.2015 15:42

P22e50t76r 91S16e41d27i29v56y 6437648525107

K nicemu, zadne zlepseni. Trosku jsem doufal, ze uz konecne nabidnou videohovory pres 3G ktere uz davno umoz uje vetsina telefonu. Samsung to mel snad od staricke Galaxy S1

0/0
23.8.2015 8:47

P65e93t41r 46D87a17n80i22e27l 84V65a91r92a42u45s 9764473246

Asi jsem článek nepochopil. Z mého pohledu uživatele, kdy data využívám jen když je potřebuju a s telefonem na tom "nevisím" pořád, mi tahle služba vlastně nic nového pod sluncem nepřinese. Se svým telefonem a signálem problém nemám a pokud potřebuju volat napříč kontinenty, tak mi použití viberu vážně nevadí. Budu rád, když mi někdo doplní v čem by to pro mě mohlo být lepší :)

+1/0
20.8.2015 0:13


2765694158273

mam pro Vas radu.. downgradujte na kitkat a prehazovat Vam to nebude. Ja s tim mel po upgradu na lolipop neueritelny problemy. potom downgrade a vse slape jak ma...

0/0
17.8.2015 17:57

2705774718363

pardon - prehazovat pasma

0/0
17.8.2015 17:58

P87e53t87r 79H93a15n88á97k 8941434766967

pán je ajťák ? Neznám totiž nikoho normálního , kdo by mluvil takovouhle hatmatilkou ;-)

0/−2
22.8.2015 11:36

M56a53r60t51i93n 65K21o98z22á98k 4814510189297

Taková hatmatilka to zase není. Mimoochodem: co byste chtěl používat za slova? "povyšte" a "ponižte"?

0/0
22.8.2015 20:30

O87n81d94r48e33j 62H74o60l28o36u33s 6466894600135

Proc pisou, ze to podporuje jenom Samsung? 

Ja jsem o VoLTE slysel poprve na Apple WWDC. 

iPhone 6/6+ 

https://support.apple.com/cs-cz/HT203078

+1/−1
17.8.2015 9:01

J94a47n 11D10l50o67u32h19ý 7634329150669

Koukam do nastaveni iOS 8 v iPhone 5S: LTE Data + Hlas. ;-DR^

0/0
19.8.2015 19:15

J71a23r87o71s46l71a74v 27K16a12d56l20e23c 5311949342331

Tak za minulý měsíc jsem měl u ČEZ mobilu (Platím, jak volám) útratu 12Kč za volání bez jakéhokoli paušálu či podmínek...;-D;-D;-DRv Nemělo by se všade platit jen za prokázané služby?

+2/0
14.8.2015 12:18

J27a57n 74B59á95r27t61a 3790516668

Volání přes VoIP se ale nijak neliší od klasického volání přes gsm. Telefon se mi při vytáčení (a současném dostupném připojení k internetu) v nativní telefonní aplikaci zeptá, zda má volat přes mobilní síť nebo přes internet (lze i nastavit preferenci a pak se vůbec neptá) a dál je vše stejné. Příchozí hovor se mi taktéž zobrazí v nativní telefonní aplikaci, stejným způsobem ho i přijmu a ani si nemusím všimnout, zda přišel přes internet nebo gsm (to je vidět až v detailech informací o hovoru). Použití telefonního seznamu atd. je pro oba způsoby společné.

Jediný rozdíl tedy je, že není možný automatický přeskok z VoIP na gsm a zpět během hovoru, což je i logické neboť jde o dva různé operátory.

+1/0
12.8.2015 16:32
Foto

P60a64v71e41l 25J28a95n13c47i40k 9632863741259

Placena reklama ci opravdovy clanek?

+3/−1
12.8.2015 7:15

T43o96m91á90š 89N85a28t72a96n84a45i74l39i16d74i95s 5365903938145

Ty voLTE.. Uplne zbytecny,radeji vic dat a volat pres osvedceny aplikace,nez novinka,ktera se stejne neuchyti.

0/−7
12.8.2015 2:11

T23o61m43á70š 40V90a27n28č57u93r69a 4408815580268

Jasně. Až zruší 2G a bude jen 3G a LTE, pak budete rád za VoLTE, protože 3G se již nebude rozšiřovat.

0/0
12.8.2015 8:48

M98a34r70e88k 64H48r87u67b85y 6947492871888

Pokud budu volat rekneme pres Skype, ziskam v clanku popisovane vyhody prakticky na jakemkoli slusnejsim telefonu :-P

Vyhoda VoLTE je jenom v moznosti pouzit pro IP volani bezna telefonni cisla

0/−1
12.8.2015 11:24

T37o51m13á72š 91V69a11n80č62u31r59a 4988685100248

Omyl. Zatímco přes Skype budete platit za přenesená data, takže snadno vyčerpáte FUP, tak přes VoLTE platíte jen za obyčejný hovor. Pokud máte třeba flat - neomezené volání, tak je VoLTE mnohem výhodnější než Skype, který po vyčerpání FUP nemusí fungovat.

Pochopte, že VoLTE není žádné IP volání (i když jim vlastně je), ale normální volání jako u 2G nebo 3G. Jen místo hlasového pásma používá datové pásmo.

Jednoduše. Uživateli by mělo být úplně jedno zda existuje nějaké VoLTE. Tak jako je mu jedno, zda volá přes 3G nebo 2G. Pokud bude mít VoLTE, tak tím jen získá - může volat i přes LTE. Nic víc. Nepotřebuje k tomu nic navíc, ani Skype, ani Hangout apod.

Ještě jedna zásadní věc ve prospěch VoLTE. Množí se případy, kdy si uživatele stěžuji, že se jim nikdo nedovolá, protože je aktuálně v LTE. Což je logické, když LTE neumí hovory. Jen za pomoci CS fallback, který přepne mobil do nižší sítě, lze přijmout/uskutečnit hovory. Jenže ten má šílenou prodlevu, což způsobí zmeškané hovory. VoLTE toto celé řeší. Můžete být v LTE a přesto přijímat nebo uskutečňovat hovory bez přepínání sítě a bez prodlevy.

+4/0
12.8.2015 11:56

M13a25t15ú91š 79B88e75n70a65k 9118394652343

cez Skype sa dá volať iba tomu kto má Skype(ja to nie som a nemám ani žiadny iný VOIP) a navyše platia obaja za prenesené dáta, cez VoLTE sa dá volať na každý telefón vo verejnej sieti, trošku rozdiel.

+2/0
12.8.2015 20:21

R93o56m74a89n 12B37r89a15n89d96a 7471222567

není pravda! ze skypu se dá volat na jakékoliv číslo - pokud máš nabito :-)

+2/0
16.8.2015 22:50

J44a45n 12D20l89o95u47h72ý 7644709890579

Muze mi nekdo vysvetlit k cemu to je, kdyz kazdy android ma integrovany hangout a ios ma integrovany facetime?! U ios to je dokonce automaticky funkcni pokud cislo na druhe strane je take ios. Kdyby radsi t-mobile zrusil FUP nez ze vymysli znovu kolo :-D

+1/−7
11.8.2015 23:48

T17o98m60á79š 47V70a62n14č75u86r16a 4568685950408

K čemu je to dobré? Proboha nastudujte si co to vůbec je VoLTE. 

Ten jen přidává hovory v síti LTE. Nic víc. Nejde o dalšího kecálka, jak si tady většina myslí. LTE je čistě datová síť, neumí klasické hovory. VoLTE ty klasické hovory přidává. Tudíž nepotřebuje ani nějaký hangout nebo další aplikaci. Prostě využívá absolutního základu co v telefonu je - telefon. Z čehož vyplývá, že ho nezajímá ani FUP nebo množství přenesených dat. Platí se normálně za hovor.

+6/0
12.8.2015 8:53

J19a18n 22D28l66o79u32h53ý 7404679540209

Proboha! LTE nejak hovory umet musi (aspon tedy iphone to nejak dela automaticky) protoze jsem v miste kde je pokryti jenom a pouze LTE a mohu volat i prijimat hovory naprosto normalne. S vypnutym LTE nemam signal!!! Takze nejaky VoLTE pro android si strcte za klobouk;-D

0/−6
12.8.2015 14:23

T42o27m61á39š 85V84a42n93č37u38r35a 4518355840178

Fajn. Tak zkuste jednu věc. Vypněte datové přenosy a pak se uvidí, jak to iPhone dělá. Protože není teď možné, abyste normálně volal přes LTE. Pokud to bez datových přenosů nepůjde, tak iPhone používá jiný komunikační protokol, který je z velké pravděpodobnosti zpoplatněn daty. Tedy nepoužívá nic jiného než co konkurence - IP volání přes data.

Nevím co používáte, protože iPhone nemám, ale vím jak funguje LTE i VoLTE a věřte, že to co uvádíte, normálně nejde. 

Vám to možná funguje jen kvůli datům, za který však spotřebováváte bajty.

+5/0
12.8.2015 14:44

J79a57n 39D55l51o93u64h37ý 7634519510329

Jestlize LTE je datova sit, je logicke ze bez datovych prenosu si tezko na LTE z iphonu zalovam ;-) vzhledem k tomu ze mam uplne ten nejhorsi datovy tarif, jsem si jist ze t-mobile to do vyuctovani nezapocitava. Jelikoz bych mel hned 2 den vycerpano :-D

0/0
16.8.2015 12:50

J76a84n 55D30l21o92u59h29ý 7864249570299

Tak definitivne mohu rici ze iPhone iOS 8 umi LTE Data + Hlas. V nastaveni je to predvolene, pokud mate SIM T-Mobile R^ Nic dalsiho se s telfonem delat nemusi ;-DV

0/0
19.8.2015 19:17

O71n35d11ř12e80j 82L69o91š80o72t51h 9950102224122

Funguje to dobře, zprovoznilo se to s poslední aktualizací softwaru, v nastavení přibyla možnost zapnout/vypnout VoLTE. Problémy jsem s tím žádné nezaznamenal.

0/0
11.8.2015 19:57

L26u76k88á96š 86M43a61l65v19i81n17s23k58y 2758654303658

Nevíte někdo, zda kvalita hovoru je lepší nežli přes ISDN? Alespoň dle mé zkušenosti kvalitu přenosu hlasu mezi dvěma ISDN telefony zatím nic nepřekonalo.

0/0
11.8.2015 19:00
Foto

M98a19r82t26i92n 61O56c80h 7809584505146

Asi jste jeste neslysel hovor pres G.729. ISDN je proti tomu sumitko chrchlatko.

+3/0
11.8.2015 21:11
Foto

J42a58r30o98s89l42a51v 96V27o70j84t19ě69c90k30ý 4723688214266

Tak přesně ten druhý důvod je pro mě nebíce důležitý, ale určitě kvůli tomu nebudu přecházet k jinému operátoru u kterého jsem s klientským přístupem nebyl vůbec spokojený. Co se telefonu týče, myslím že to by mohl podporovat i Note 4 a určitě i S6 ale to jsou asi líní udělat ten SW... No snad brzy i můj operátor toto zavede a nebude to blokováno jen pro jeho distribuci telefonů, ale budu si moci koupit telefon ve značkovém obchodě a nebo v bazaru

0/0
11.8.2015 18:25

T25o51m85a96s 89P38i85l33n25y 9423269165842

Zaklad je to LTE ;-D

A to ma T-Mobile pekne mizerny, ackoliv reklama tvrdi opak:-P

+5/−1
11.8.2015 15:49

P20e61t76r 32T86y24č67k42a 6245332479382

Tak nejlepší pokrytí LTE má Vodafone. Ale je to na 900MHz.

+3/0
11.8.2015 18:24

M34a73r55e11k 41H83r21u68b41y 6357612551618

Coz ovsem s VoLTE nesouvisi, to pujde pouzit na vsech frekvencich (az ho jednou zprovozni)

0/0
12.8.2015 11:26

J39i69ř14í 19J36u63ř11i63c10a 2988173231

Nemůžete mluvit tak všeobecně. Frýdecko-Místecko až do Beskyd perfektně pokryté právě t-mobilem.

+1/0
11.8.2015 19:40

P96a84t54r53i83k 11K28o48v67a65ř64í39k 6317826580146

ty 2 nejvetsi vyhody se mi nezdaji nijak zasadni ..

+1/−1
11.8.2015 15:37

I46v52o 84J98a31n70á57č53e63k 8323863681452

Osobně teda moc článek nechápu. Mám víc jak čtyři roky starý telefon na A 5.1.1 a můžu telefonovat i datovat současně. Jistě, jde to jen tam, kde je 3G. Jinými slovy, moc humbuku pro malý pokrok. Jinak i na tom starém 3G to nemá problém tahat na starém HW přes 1MB/s, tak nějak mi to bohatě stačí, spíš mi nestačí celkový objem dat. :-/

+5/−2
11.8.2015 13:11

T73o33m73á48š 86V43a97n65č25u57r34a 4428165920728

To protože se to týká jen sítě LTE, který primárně neumí hovory. VoLTE ty hovory přidává.

Pokud jste připojen přes 3G, tak se samozřejmě nic nemění. Ten hovory i datování umí. Jenže ne všude je 3G.

+1/0
12.8.2015 8:46

J15i73ř86í 52K15ř95í27ž 2567234176906

Co je to za hloupost: "Jen pro vyvolené"

0/−1
11.8.2015 12:10

P36a37v10e89l 60K23u59r12f93ü41r89s90t 3448493595479

Využití LTE je omezeno pouze na konkrétní přístroj (S5) konkrétního poskytovatele (t-mobile) konkrétního uživatele (paušál).

+6/0
11.8.2015 12:48

J30i93ř59í 66K25ř76í83ž 2487884456446

A to že je někdo majitelem konkrétního přístroje a používá konkrétního poskytovatele z něho dělá "vyvoleného"? Co je to za ptákovinu? Je to jen někdo s mobilem.

Proč nenapíšou, že to jde zatím pouze na specifickém modelu a s tím specifickým poskytovatelem.

+1/−3
11.8.2015 23:59

P62a49v55e76l 60K40u94r17f70ü65r35s96t 3218823145989

ano, to že je někdo majitelem konkrétního přístroje konkrétního poskytovatele z něj dělá vyvoleného.. a to přesto, že podle oficiální zprávy T-mobile VoLTE podporuje (i bez aplikace) minimálně dalších pár přístrojů - a to již v základu!

+1/0
18.8.2015 21:21

B41a24r81t52o13l55o58m96ě62j 62O50m75á58č52k60a 1105251770

A co zpodždění? To mě na současné telefonii vadí nejvíce.

0/0
11.8.2015 11:51

P96a62v47e64l 39K60u48r41f88ü81r93s96t 3488833205779

ano, to mi nyní také vadí.. kolikrát volám i dva tři dny, než se mi po týdnu dodavatel ozve zpátky..

+15/0
11.8.2015 11:57

B51a34r17t91o40l17o89m58ě23j 96O88m28á58č27k14a 1355801420

To nesmíte volat z okna, ale mluvit do telefonního přístroje.

0/0
11.8.2015 12:04

P84a50v60e76l 83K31u13r70f65ü75r12s64t 3238663655809

to volám, ale zvedne mi to až po týdnu.. budu rád, když ke spojení dojde alespoň týž den;-)

+1/0
11.8.2015 12:50

J10i36ř91í 32J47u88ř71i88c50a 2428703291

Nezaplatte faktury a uvidíte, ze zavolá sám a jak brzy. ;)

+7/0
11.8.2015 19:42

P82a71v76e68l 26K16u97r69f26ü74r49s84t 3878683505239

vyzkoušeno, přijel dokonce osobně:-)

0/0
18.8.2015 21:22
Foto

M55a58r82t32i62n 76O26c76h 7429574935956

A jak to zpozdeni poznate? Leda byste volajiciho slysel z vedlejsi mistnosti v realu a zpozdene z telefonu. Pak nema smysl si volat.

0/0
11.8.2015 21:13

B78a71r35t51o59l83o87m93ě97j 43O48m16á67č94k63a 1355851170

Tak treba takhle: protistrana zacne mluvit, nez to ja uslysim zacnu mluvit taky, v pulce slova prestanu mluvit protoze konecne slysim ze protistrana zacala hovorit, jenomze to uz mezitim protistrana mlci, protoze teprve slysi me jak zacinam mluvit.

Neco co v ISDN a PSTN nikdy nebylo.

0/0
11.8.2015 23:36

J43a77n 47D57l42o91u59h48ý 7654159540989

Facetime timto netrpi.

0/−1
11.8.2015 23:51

T35o67m22á12š 90V53a49n97č35u14r80a 4568255220198

Se divím, jaké jsou tady reakce. Stačí se v článku zmínit o mobilním volání nebo IP telefonování a už se tu vyrojí takové chuťovky jako v čem je to jiné než s Whatsapp, Skype nebo s jiným voip operátorem. Nebo, že voip je o ničem. Nebo, že jde o reklamu.

Jde pouze o nepochopení fungování VoLTE!

VoLTE není nic jiného než, že přidává klasické hovory i do sítě LTE. Nic víc, nic miň.

Nepotřebujete nějakou přidávanou aplikaci. Když někdo zavolá, tak se to projeví jako příchozí hovor přes klasické volání. Stejně tak, pokud chcete někomu zavolat, tak vytočíte číslo nebo v telefonním seznamu vyberete kontakt a voláte.

Podmínkou je pouze podpora ze strany mobilu a operátora. Uživatel nemusí dělat nic. Nejde o nějakou reklamu. Ostatní výrobci mobilu s LTE mohou kdykoli povolit VoLTE. Je to jen softwarová úprava. Takže nejde jen o Samsung. Ostatně VoLTE podporuje více telefonu - https://cs.wikipedia.org/wiki/VoLTE . A nejde ani o T-Mobile, protože dřív nebo později se přidají i O2 a Vodafone.

Prostě VoLTE je totéž jako kdyby chtěli zavést MMS. Tedy nic jiného než rozšíření sítě o další technologii.

Z čehož také vyplývá, že se platí za hovor a ne za data. Takže žádný FUP nebo kolik to žere vás nemusí zajímat.

S porovnáním s IP telefonii je to dáno tím, že používá stejnou techniku. Takže technologicky jde o voip hovor. Ale na rozdíl od ostatních se jedná o přímou součást sítě. Tedy má lépe vyřešeny přenosy a kvalitu. Laicky byste neměli poznat, že voláte přes data.

+25/−2
11.8.2015 11:43

P75a63v67e22l 90K90u35r24f26ü57r30s39t 3428913215279

jde o to, že tento článek je reklama na T-Mobile a Samsung S5.. článek se tváří, jako že nic jiného neexistuje;-)

+6/−6
11.8.2015 11:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.