Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodávají vás a vy to nevidíte, varuje šéf Applu

Osobní údaje o uživatelích mobilních zařízení mají cenu zlata. Pro mnohé společnosti působící v mobilním průmyslu totiž představují významný přísun financí. Tyto informace jim totiž umožňují lépe zacílit reklamu. Šéf Applu takové praktiky tvrdě odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C37y31r89i75l 52P36a43v63e77l14k60a 4866842538415

To, že jste paranoidní neznamená, že po vás nejdou!

0/0
6.6.2015 22:07

M18i22k17u47l25á23š 24L31é70v41y 5312255844981

Po přečtení diskusních příspěvků bych to viděl takhle:

Jsou tací, kterým nevadí shromažďování jejich osobních údajů, protože nemají pocit že je ohrožuje. Případně jim nevadí cílená reklyma. To je jejich věc. Je ale nemístné pokud opovrhují těmi, kterým to vadí. Každý jsme jiní.

Na druhou stranu právě kvůli těm, kterým na jejich soukromí záleží, je velmi dobré, že se takové zprávy objevují. Jistě je dobré vzít je na vědomí, i kdyby někomu nezáleželo tolik na soukromí.

Závěrem známý vtípek na odlehčení: Že jste paranoik, ještě neznamená že po vás skutečně nejdou. ;-)

+1/0
5.6.2015 7:37
Foto

V92r74a48t41i78s93l12a36v 85J29i64n28d41r92a 3879477773409

Co konkrétně vám vadí na cílené reklamě? Já, když si reklamu neblokuji, tak jsem naopak celkem rád, že mi nabídne něco, o co bych mohl mít zájem - místo toho, aby se zobrazovala zcela náhodně.

Příklad: už nějakou dobu pokukuji po nových sluchátkách. No a samozřejmě už si toho Google všiml, a zobrazuje mi na ně reklamy. A klidně se mi smějte, ale mně se líbí, že se mi teď v reklamách zobrazují samá sluchátka - nové modely, slevy,... Proč bych měl chtít koukat na reklamu třeba na novou střechu, auto, koupelnu, nebo třeba nové vložky, když takové věci jsou pro mě úplně irelevantní? Ta sluchátka jsem zatím pustil k vodě, a čekám, že to za mě ty reklamy vyřeší - někdy mi prostě nabídnou něco, co mě zaujme. Nepotřebuji je nějak akutně, stará zatím slouží - ale mají krátký kabel. Když mě nějaká v reklamě zaujmou, nemám problém si je koupit. Když ne, počkám, až ta stará doslouží, a pak si koupím nová, reklama nereklama.

Podle mě dělá spousta lidí z komára velblouda. Ano, různé firmy o vás sbírají nejrůznější informace. A ano, tyto informace pak používají pro lepší cílení reklamy. Co je na tom špatného? To jste všichni nějak duševně omezení - a vše, co vidíte v reklamě, si hned běžíte koupit? Pokud ano, tak buďte rádi, že je cílená. Aspoň si nekoupíte novou střechu, o kterou nestojíte, ale nová sluchátka, o která jste někdy projevili zájem. No a pokud ne, tak nechápu proč brečíte, že je cílená, když na ni stejně moc nedáte.

Ano, kdyby ty informace, které o mně má třeba Google, měl nějaký úchyl z mého města, byl bych asi pěkně nervózní. Bůhví co by mi od něj mohlo hrozit. Co mi hrozí od Google? Že na mě zacílí reklamu, a ukáže mi něco, co mě zajímá? To je ale ošklivá zlá společnost, no fuj. Navíc, tyhle informace Google může využít jen na internetu. Když vyjdu ven, nebudou mi billboardy ukazovat sluchátka jen proto, že to jsem já.

No a jestli Google ta data prodá jiné firmě? To mám brečet a nadávat, jak na mě jen chtějí rýžovat peníze? Co takhle zapojit mozek a uvědomit si, že

0/0
5.6.2015 0:23
Foto

V94r40a34t28i37s33l96a67v 24J23i51n59d38r21a 3229927463829

...a uvědomit si, že si nemusím koupit všechno, co mi reklama ukáže? Co takhle být rád, že už nežijeme v době, kdy se reklama zobrazovala zcela náhodně, a naučit se to chování reklam nějak využít ve svůj prospěch?

No a konečně - pro všechny ty paranoidní blázny, kteří se bojí sledování - vždy můžete používat prohlížeč v porno režimu. Ehm, pardon, v anonymním režimu, samozřejmě.

0/0
5.6.2015 0:27

M44i12k85u59l66á69š 80L38é53v23y 5852385124151

Já když jsem si kupoval sluchátka, tak na reklamu jsem zvysoka kadil. Protože reklama je ne od toho aby vám poradila dobrou koupi ale aby její objednatel - tedy prodejce nebo výrobce na tom vydělal. Proto jsem sluchátka hledal v Datart-u podle poměru kvalita/ cena. Dnes už pravda kvalitu neurčíte jinak než poslechem, protože už se neuvádějí technické parametry jako kdysi. Tak jsem si koupil sluchátka, které mi plně vyhovují a za cenu za jakou bych ji nedostal kdybych kupoval podle reklamy.

Je třeba si uvědomit, že reklama není levná záležitost a ta se samozřejmě do ceny promítne bez ohledu na kvalitu výrobku.

Proto by jste měl při nákupech používat mozek kterým se tu tak chlubíte místo slepého čumění na cílené reklamy

0/0
5.6.2015 7:24
Foto

V23r88a32t95i61s24l44a53v 10J53i74n74d12r87a 3619507153899

Sluch je subjektivní záležitost, ne každý ho má absolutní. Já už sluchátek pár vystřídal, a rozdíly v nich jsem zaznamenal minimální. Možná špatně slyším, možná jen nejsem takový hudební fajnšmekr, nebo možná prostě jen nelžu jako spousta dalších lidí tady, těžko říct. Každopádně když si zrovna nekoupím sluchátka od Vietnamců na tržnici za pár korun, tak mezi těmi "značkovými" nepoznám prakticky žádný rozdíl. A ačkoliv se zde (nebo na technetu) pod každým článkem se sluchátky všichni komentující dušují, jak poznají rozdíl mezi dvěma naprosto totožnými sluchátky (jen od jiných výrobců), a jak je to pro ně zásadní rozdíl při poslechu té jejich kvalitní hudby v bezztrátovém formátu, já stále zůstávám ten hudební barbar, který si vystačí se sluchátky za pět stovek, starou hudbou v mp3 formátu (ano, podlehl jsem tlaku okolí, a novější hudbu si už taky kupuji/stahuji ve flacu - ale té mám jen minimum), a na přehrávání používám mobil. Tak, a je to venku. Poslouchám hudbu v nekvalitním formátu na nekvalitním přístroji s nekvalitním čipem, a navíc k tomu mám nekvalitní sluchátka. A nepoznám rozdíl, když do toho svého mobilu píchnu svoje sluchátka za šest stovek, nebo když jsem zkusil kamarádova za dva tisíce. Asi bych si vážně měl nechat vyšetřit sluch.

Ale žerty stranou. Ano, vím, že reklama je tu od toho, aby na ní její zadavatel vydělal, a ne od toho, aby mně doporučila výhodnou koupi. Vždyť jsem taky řekl, že si nekoupím první výrobek, který tam vidím. A ne, opravdu slepě nečumím na cílené reklamy. Prostě když zahlédnu něco, co mě zaujme, podívám se na bližší detaily o tom, na recenze uživatelů, na cenu. Když mě to nezaujme, tak tomu nevěnuji další pozornost. Je mi vás líto, jestli jste to tak pochopil. V každém případě nakonec skončím s těmi nejobyčejnějšími sluchátky za pár stovek. Obvykle to budou ta, která budou třeba na heuréce v mé cenové relaci na prvních místech - díky recenzím uživatelů. A ta stejná se zobrazují v reklamách. Nevím, v čem máte problém.

0/0
5.6.2015 9:43

M43i59k35u65l47á58š 57L88é25v51y 5732405974431

No, z vašeho příspěvku mi vyšlo že spíš vy máte problém - opovrhujete těmi kteří "nepoužívají mozek" a proto jim vadí cílená reklama (páč raději čumí na všecky necílené).

Jinak, tato vaše reakce je korektní, ne snobská a toho si vážím. Já jsem za dob svého mládí patřil k fanouškům hi-fi (i proto jsem se dal na studium na elektro-fakultě, obor elektronika), ale v nedávných časech po měření frekvenčního rozsahu i relativní citlivosti mého sluchu jsem musel přiznat, že nemá smysl se hnát za špičkovými sluchátky či aparaturou celkově. Takže taky si vystačím se sluchátky za pár stovek, i když mám jinak celkem slušnou "hi-fi" aparaturu. Cena není pro mne prvořadá, prvořadá je spokojenost s výrobkem. A ta je dosažitelná i u rozumné cenové hladiny.

Kdysi jsem byl na roční stáži ve Philips v Eindhoven a tam mne na nástěnce zaujal velmi výstižný slogan: "Hořké pocity z mizerné kvality produktu přetrvávají dlouze poté co vymizí sladký pocit z nízké ceny". Je to velmi trefné, pravdivé rčení.

+1/0
5.6.2015 11:30

L83u96d46v52í82k 19G86a32j92d22o16š33í45k 2325263794832

Pane Jindro, zřejmě jste nepochopil co je na reklamě špatného.

Problém reklamy spočívá v tom, že si nekupujete to co sám chcete, ale to co chtějí jiní abyste si koupil. Jedním z vrcholů reklamního klamu je stav, kdy si začnete myslet, že vnucený produkt sám chcete a že jste si ho zcela dobrovolně vybral.

Pak už je jen krůček k nejvyššímu reklamnímu levelu, kdy si začnete myslet, že ten produkt nutně potřebujete a musíte ho mít za každou cenu.

Reklama je manipulace s lidskou psychikou který nepřináší prospěch vám, ale vždy pouze prodejci. Vy jste jen její oběť.

+2/0
5.6.2015 10:59

M77i47k83u49l49á64š 18L98é88v46y 5362575954931

trefné a výstižné R^R^

0/0
5.6.2015 11:33
Foto

V52r63a59t33i38s56l63a16v 30J91i95n16d51r56a 3599357633769

Pane Gajdošíku, to vy jste zřejmě nepochopil, jak jsem můj komentář myslel.

Já ta sluchátka chci. Chtěl jsem je dřív, než se mi na ně začala zobrazovat ta reklama. U starých mám příliš krátký kabel, a jejich životnost už se taky blíží ke konci - v místě, kde se kabel "dělí na dva" (kde se rozděluje jeden společný kabel do dvou sluchátek), se mi zdá, že se začíná odlupovat plastová izolace. To je ale vedlejší. Vtip je v tom, že nechci čekat, kdy mi ta sluchátka doslouží. Chci si koupit nová, proto jsem po nich pokukoval. Z několika důvodů jsem ale koupi nových sluchátek odložil (žádná mě nezaujala natolik, abych do nich šel, navíc přišlo zkouškové, tak to teď ani není moje priorita). I to moje krátké pokukování však stačilo k tomu, aby se na mě zacílila reklama - a všude na mě teď vyskakují sluchátka.

Uvědomte si ale, že ta reklama na sluchátka se začala zobrazovat až potom, co jsem si je začal hledat. A hledal jsem je proto, že je chci. Asi jste nepochopil princip cílené reklamy - (zatím) nedokáže dopředu předvídat, co chcete. Dokáže to odhadnout z mých akcí (vyhledal jsem si sluchátka -> zobrazuje se mi na ně reklama), ale to je až následek mých akcí. Není to naopak. Ano, kdyby se mi zobrazila reklama na sluchátka, a já si potom začal myslet, že chci nová, měl byste pravdu. Naposledy: já ta nová chtěl, a v důsledku toho se mi pak v reklamách zobrazují nabídky na nejrůznější modely.

No a já toho rád využiji. Když se mi zobrazí sluchátka se zajímavou cenou, podívám se na hodnocení a recenze uživatelů, a podle toho se můžu rozhodnout, jestli do nich půjdu, nebo jestli budu hledat dál. Když mě nezaujmou, a pak se mi ta reklama zobrazí znovu, ignoruji ji. Když mě nezaujmou, a pak se mi zobrazí reklama na jiný model (s pro mě zajímavou cenou), opět se podívám na recenze, a znovu zvážím, jestli to stojí za to nebo ne.

Rozumím vašemu názoru a respektuji ho. Nemyslím si však, že je to můj případ. Ano, chci nová sluchátka - ale ne za každou cenu. A už vůbec ne kvůli reklamě.

0/0
5.6.2015 12:28
Foto

V18r27a37t18i81s62l10a29v 97J67i43n68d31r24a 3939337693969

A abych dokončil myšlenku: to, že chci nová sluchátka, samozřejmě ví i ty společnosti, které mi reklamy zobrazují. Já ale slepě nejdu, a nekoupím si první model, který se mi zobrazí. Stejně tak po koupi tohoto modelu nejdu, a nekoupím si další, který se zobrazí den potom.

I když je reklama cílená, dokáží někteří lidé uvažovat. Moje přítelkyně například na podzim poletí do Indonésie na Bali. Chtěli jsme se podívat kde přesně ten ostrov je, tak jsme si ho našli na mapách. Pak jsme se rozhodovali, jaký film si večer pustíme - a bum, hned na nás vyskočily reklamy se zájezdy na Bali. Opravdu si myslíte, že jsme pak jako ovce objednali letenky pro nás i pro všechny naše známé jen proto, že se nám zobrazila ta reklama? Ne. Jen jsme se pokochali, jak jsou tam pěkné palmy, pláže a modré nebe, a o to víc se teď přítelkyně těší.

Chápu, že vy asi máte s cílenou reklamou problém. Nevím proč, ale asi máte nutkání koupit vše, co se vám v reklamě ukáže. Ne všichni však takový problém mají. Pokud ale takovým problémem trpíte (reklamy vás snadno zmanipulují), pak byste měl být rád, že je na vás cílená. Když se naposledy vrátím ke svému příkladu se sluchátky - kdybych byl snadno zmanipulovatelný reklamou, tak bych si holt koupil první sluchátka, která by se mi v reklamě zobrazila. No a co, stejně jsem nějaká chtěl. Lepší, než kdybych si objednal střešní krytinu s pětačtyřicetiprocentní slevou, a pak ji do důchodu skladoval nevyužitou v garáži jen proto, že se ta reklama neumí zacílit, a já jsem snadno zmanipulovatelný. :-)

0/0
5.6.2015 12:45

O86n35d31r36a 29S28o23u54k91e85n57í86k 8179910392839

Já vím o jedné moc zlé americké firmě, kterou tam autor nezmínil-Microsoft, pokud se podíváte na windows 10 je tam všude Bing(nedá se předělat, podstatě nám MS vnucuje Bing, zatímco ChromeOS od Googlu tam pustí i jiné vyhledávače,...), Microsoft učet a stím i jejich cloud, služby balíčky, office, cílená inzerce, no je toho mraky-to je horší, Apple nemá tolik uživatelů a cílená inzerce reklam se dá vypnout...Apple mám raději než M$, už jenom pro to že jejich produkty jsou vyladěné(to je to hlavní berte třeba konzoli PS3-vše je vyladěné a i dnes se na ní dají hrát hry s dobrou grafikou a při tom je méně výkonější než dnešní stolní počítač-podobně je to i u Applu) a na vysoké úrovni, za to odpovídá i cena

-vy hejtři Applu a Linuxu, ne nemám doma jediný produkt od Mrkvosoftu(kromě Skypu) a Applu- mám doma Linux(můj "Aršík" a "Ubu", jak to nazvala...) na počítači Linux na NASu, "Linux"(spíš *nixový systém blízký Linuxu, ale ne oficiálně vedený jako Linuxový systém) na routeru, WebOS na chytré televizi, Android na mobilu

+7/−2
4.6.2015 16:03

J11i45r68i 87D86o50m15i10n48i81k 1531298721970

Prostě jste na to vyzrál, hlavně s tím androidem ;-D

0/−5
4.6.2015 16:16

D48a18v86i38d 20D69l52o48u30h50ý 5824597357801

Poslední část mi přijde jako pozérství... :-/

+4/0
4.6.2015 17:25

K10r84y22š50t82o72f 36T85u41r40n22o84v88s61k47ý 1417769179544

Ja jsem na windows phone a windows 8.1 prihlasen prez svuj google mail, stejne tak sem veden u MS. Nikdo me k zakladani specialniho uctu nenutil a kdyby Vam to az tak vadilo, muzete si zalozit mistni ucet, ktery neni svazan vubec s mailem. A k tomu Bingu, ja bych z preview verze nedelal konecne zavery. Na WP je taky defaultne Bing, ale da se prenastavit :).

+4/−2
4.6.2015 18:05

M53i14r14o67s44l92a90v 75K24r17a57h28u43l12í84k 6597644314

tak nevím zda je jedná o troll příspěvek nebo něco hulíte ;-D

+2/−2
4.6.2015 22:59

V27o48j71t23a 35P66a14t64k83o82s 8210178178643

Tak brat si PS3 jako argument vyspelosti Applu nad MS mi prijde vylozene usmevne, zvlast kdyz xbox360 od MS je uplne stejne kvalitni, jako ten PS3. A pouzivani pubertalniho Mrkvosoftu...to je furt jeste in? Ja myslel, ze "vtipnost" tohohle vyrazu vycpela uz nekdy pred 15 lety.

0/0
5.6.2015 10:11

J92i97r86i 48D33o76m67i96n77i68k 1681518471490

Paranoia je duševní nemoc srovnatelná s blbostí. A na blbosti a snech  se vždy vydělávalo nejlépe. Příkladem jsou všelijaké pojišťovny, které na blbosti a snech jiných postavili celý svůj business. :-)

Ale jinak, i když jsem velký fanoušek Applu, tak konkrétně Google Photos

se mi líbí určitě víc, než iCloud Photo Library . A že se někdo dívá na můj ksicht ? Ať si to užije. Paranoiou netrpím, jestli někdo kšeftuje s mými e-mailovými adresami a nebo čučí na mé fotky je mi u sedacího svalu. :-)

+3/0
4.6.2015 15:50
Foto

P46ř70e80m14y29s96l 74K32y94s87e82l85á29k 3711793644185

Zloděj křičí chyťte zloděje. To je snad vtip ne? Ten je lepší než Jobs. Prodá vám nejen věc co umí míň než jiné, ale ještě vám nabulíkuje, že bojuje za vaši svobodu. Jo oni to nikomu neprodávají, ale využívají to sami úplně stejně jen pro své účely. A očividně jim vadí konkurence. A o tom, že všechna osobní data jsou již dávno prodána ať vědomě nebo ne se snad bavit nemusíme. Bůhví kdy stát přijde na to, že může prodat data, třeba ze sčítání lidu 😃.

+8/−3
4.6.2015 15:06

M19a52r73t44i32n 93P77a94v71e33l40e98k 5470457665695

No,a víte něco konkrétního o zneužívání informací Applem nebo je to jen obvyklé žvatlání :" Zlá,zlá,zlá americká firma"?

+4/0
4.6.2015 15:30

T35o94m25a40s 72D67r69a92j21s92a67j50t58l 9549727188940

Ja si treba dobre pamatuji, ze bez vedomi uzivatelu skryte logovali automaticky ve vsech telefonech lokacni data.

+8/0
4.6.2015 16:09

M81a48r78t66i83n 38P60a38v40e83l74e79k 5530107265585

Locationgate? Vytváření databáze wifi sítí,aby následně tu databázi Apple využíval ke zlepšení služeb - tuším polohu wifi sítí využívá třeba Find my phone.On lze těžko vylepšovat systém bez použití konkrétních údajů - i díky tomu má Apple nejnižší spotřebu dat.Naši polohu znají už operátoři,takže to nebylo nijak dramatické.

+1/−4
4.6.2015 16:40

T55o29m34a44s 97D47r83a56j58s13a58j36t17l 9119597398710

Jenze kdyz sbira takova privatni data bez vedomi a souhlasu uzivatelu, v cem je lepsi? Porad je to zlodej, ktery krici, chytte zlodeje. Navic s tim pristupem, co predvedli, tezko mohou vyvratit pochybnosti, ze to byl prvotni a jediny ucel.

+6/−2
4.6.2015 16:49

M57a88r90t93i61n 40P23a75v60e16l82e41k 5410827625825

Jak tedy měl Apple vytvořit databázi wifi sítí?

Ale ano,uznávám - bylo to nešťastné zjištění v nešťastnou dobu,ještě nedozněla aféra okolo sběru informací Googlem a na Apple se provalila Locationgate - majitelé iPhonů měli pocit,že jsou šmírovaní stejně jako lidé s Androidem,i když je Apple opakovaně upozorňoval,že nesbírá polohu telefonů,ale polohu wifi sítí kvůli zlepšení služeb právě pro ně.

0/−4
4.6.2015 17:01

A75d77a10m 72K90ř45i35v29s54k32ý 1853904760803

Takže sbíral polohu wifi sítě a ne polohu telefonu, který tu wifi zachytil? Není to tak trochu "prašť jako uhoď"?

0/0
5.6.2015 14:13
Foto

O81s80k25a53r 46Š97t65e29j82f71a 2443527137849

Spíš si to poslaly ty dvě společnosti mezi sebou. Buď rád za ty reklamy. Vždyť nabízejí přímo to co hledáš :)

+2/0
4.6.2015 14:52

A52l43o82i51s 52J52i75n68d76r76a 9880814217905

Malokdy neco koupim podle reklamy. Vetsinou je to tak, ze neco hledam a pak vidim na to reklamu. Ale jsou jedinci a neni jich malo, kteri tomu celkovemu tlaku neodolaji a porad is neco musi kupovat.... Tam to asi funguje.

+2/−1
4.6.2015 14:33

T31o69m93á86š 55Š15t83r96i49g64n11e80r 9121607340621

alebo v pripade apple: "ošklbávajú vás a vy to nevidíte"

+2/0
4.6.2015 14:25
Foto

M73a34r25t52i57n 20Š78u82b15r33t 1465981384725

Normálka. Přišli rodiče, ať jim najdu na webu konkrétního kuchyňského robota. Tak jsem zadal do vyhledávače a našel asi tři odkazy. Rodiče si přečetli recenze a odjeli. Druhý den jsem otevřel facebook a všechna reklama tam byla "úplně náhodou" na kuchyňské roboty a hlavně na toho, co jsme hledali. Chápal bych, kdybych to hledal na facebooku, nebo tam napsal ten název toho robota, ale já hledal úplně na jiných stránkách. Takže evidentně facebook leze do historie hledání v mém počítači a dle něj nabízí reklamu...zajímavé zjištění.

+3/−3
4.6.2015 14:21

A10d70a39m 88K52ř93i88v33s61k81ý 1253574560363

Spíš bych jako viníka viděl facebookové "lajkovací tlačítko", které je skoro všude, než to, že vám lezou do historie (protože to by snad ani nemělo jít).

+4/0
4.6.2015 14:31

D45a68n55i35e13l 74S94c86a31r85d37o56n44i 6778448975944

Udaje jsou drzeny v tvz cookies... zakazte je nebudete mit tolik cilenych reklam

+3/0
4.6.2015 14:41

J14i23ř43í 41J63u81ř72i86c34a 2918443451

Dobří, já robota vybíral tak měsíc a ty reklamy jsem tam měl do té doby, než jsem potřeboval televizi. :-) BTW: co si rodiče koupili smím li vědět?

+2/−1
4.6.2015 15:11

R72a57d67i86m 26Z10a89t74o89p71e91k 9142535452357

Do zadne historie facebook neleze. Proste skrz tlačítka like na strankach vi, kam chodite. Rika se tomu tracking a jde tomu zamezit ruznymi zpusoby.

+2/0
4.6.2015 15:38

E24n56r16i67c46o 34V34a79n 79S22a37m50o63n41e 2907717208235

Zloděj křičí: "chyťte zloděje! "

+10/−3
4.6.2015 13:45

J23a43n 61N44á21d98v15o85r40n17í86k 7233538655737

Mozna byste si mel clanek precist, pak nad nim minutu premyslet, a az pak psat do diskusi.

0/−1
5.6.2015 5:31

J19a80r82o79s56l19a30v 26K50o98v50á91ř74í20k 4948763440500

Ano, to byste vážně měl.

+1/0
5.6.2015 5:45

M49i21r53o62s13l43a92v 34K83r88a22h79u73l36í95k 6427764284

Tak jedina ochrana je nezit digitalne. Jsem zvedavej kdo to da, kdyz chce v dnesni dobe zit plnohodnotne... Uz bez mailu to nejde a za chvilku to nepujde ani bez FB...

Ovsem zisk informaci na strelbu reklamy mi osobne nevadi. Podle reklamy jsem koupil v zivote jen jednu vec a to podle tv reklamy :-D

+2/0
4.6.2015 13:33

P47a16v46e14l 42M59o80r87a12v77e88c 3442409662938

Zloděj křičí chyťte zloděje.

Apple se chová prakticky stejně. Jen to jeho iZákazníci odmítají přijmout.

+9/−2
4.6.2015 13:17

P47e42t70r 95R73o39m43á68n12e55k 8264817574744

A které společnosti prodal osobní údaje svých uživatelů?

+1/−1
4.6.2015 13:30

J65i13r61k39a 30N50o47v18á72k 6912165565669

"Narušení soukromí považuje za hrozbu pro americký způsob života."

To se mu povedlo, to už je teda americký způsob života dávno pohřben, neboť soukromí (a zejména to telekomunikační a internetové) už dávno neexistuje a amerika na tom má lví podíl.

+9/0
4.6.2015 11:33

P39a60v73e13l 10M20o12r84a90v64e75c 3812809142448

Navíc, Apple se na vloupání do soukromí dosti podílí.

+2/−1
4.6.2015 13:17

K49a39t12e26ř21i85n56a 60D16r86a65h10o90k84o13u49p55i35l31o70v75á 9956981592523

Ale v P.R.I.S.M. od NSA byl Apple jako jeden z prvních. Prodávat ne, ale dávat protiústavně vládě - no problem.

+9/0
4.6.2015 11:24

J95i10r61k12a 51N37o45v58á81k 6412895215119

kdoví, vůbec bych se nedivil, kdyby za ta data nedostávali nějaký peníze - i když asi formálně na úhradu s tím spojených nákladů, či tak něco.

+1/0
4.6.2015 11:34

K21a27t98e57ř57i90n24a 63D50r78a14h98o74k89o94u11p94i93l13o80v55á 9456891562113

I to je možné (přesněji dost pravděpodobné).

+1/0
4.6.2015 12:08

O62n89d65r48a 88S42o75u14k95e53n88í79k 8639930862429

A co Micro$oft kolik ten za to asi dostal...

0/−1
4.6.2015 16:05

R52o47b52i70n 87Ž87i85ž65k54a 2828654986266

To možná ano, ale nic co by jim za to stálo, kdyby nemuseli. Stejně jako v případě ostatních.

0/−1
4.6.2015 16:03

R10o26b33e95r76t 11M55r34o16c48z25k23o42w36s11k61i 7358890969594

Takže tu máme na jedné straně např. Google, který dá zákazníkovi vše zdarma. Google získá osobní informace zákazníka, za které zákazních dostane zas cílenou reklamu.

Na druhé straně tu máme Apple, kterému zákazník zaplatí i za pšouk, a pokud zákazník bude chtít cílenou reklamu, tak Applu musí dát osobní informace.

Nějak v tom nevidím ten zásadní rozdíl. Mě shromažďování informací problém nedělá. Problém je pouze, pokud jsou zneužity způsobem který mě poškodí.

+7/0
4.6.2015 11:06

J90i74ř80í 94J69u68ř19i51c23a 2768103541

Tak já naprosto nejsem přesvědčen o bezúhonnost Applu co se týká mých osobních dat, ale zajímá mne ten každý psouk který se jim musí platit. Na základě takovýchto komentářů jsem byl totiž pln obav při přechodu na iOS a ono nic.

0/−3
4.6.2015 11:15

A88l47e50š 69M33a79c47e92k 6695195561705

Zkus napsat něco špatného o Applu a uvidíš ten tanec. Vypínání founu během hovoru atd. :-)

0/−4
4.6.2015 11:40

J50i25ř63í 81J47u50ř41i50c39a 2978633741

Nepochopil jsem, omlouvám se.

0/−1
4.6.2015 12:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.