Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodávají vás a vy to nevidíte, varuje šéf Applu

Osobní údaje o uživatelích mobilních zařízení mají cenu zlata. Pro mnohé společnosti působící v mobilním průmyslu totiž představují významný přísun financí. Tyto informace jim totiž umožňují lépe zacílit reklamu. Šéf Applu takové praktiky tvrdě odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C60y38r78i64l 80P61a22v11e67l18k71a 4336682728265

To, že jste paranoidní neznamená, že po vás nejdou!

0/0
6.6.2015 22:07

M25i35k54u26l97á71š 94L60é39v95y 5272465324581

Po přečtení diskusních příspěvků bych to viděl takhle:

Jsou tací, kterým nevadí shromažďování jejich osobních údajů, protože nemají pocit že je ohrožuje. Případně jim nevadí cílená reklyma. To je jejich věc. Je ale nemístné pokud opovrhují těmi, kterým to vadí. Každý jsme jiní.

Na druhou stranu právě kvůli těm, kterým na jejich soukromí záleží, je velmi dobré, že se takové zprávy objevují. Jistě je dobré vzít je na vědomí, i kdyby někomu nezáleželo tolik na soukromí.

Závěrem známý vtípek na odlehčení: Že jste paranoik, ještě neznamená že po vás skutečně nejdou. ;-)

+1/0
5.6.2015 7:37
Foto

V76r64a81t11i53s91l18a66v 14J61i84n27d30r62a 3799357153649

Co konkrétně vám vadí na cílené reklamě? Já, když si reklamu neblokuji, tak jsem naopak celkem rád, že mi nabídne něco, o co bych mohl mít zájem - místo toho, aby se zobrazovala zcela náhodně.

Příklad: už nějakou dobu pokukuji po nových sluchátkách. No a samozřejmě už si toho Google všiml, a zobrazuje mi na ně reklamy. A klidně se mi smějte, ale mně se líbí, že se mi teď v reklamách zobrazují samá sluchátka - nové modely, slevy,... Proč bych měl chtít koukat na reklamu třeba na novou střechu, auto, koupelnu, nebo třeba nové vložky, když takové věci jsou pro mě úplně irelevantní? Ta sluchátka jsem zatím pustil k vodě, a čekám, že to za mě ty reklamy vyřeší - někdy mi prostě nabídnou něco, co mě zaujme. Nepotřebuji je nějak akutně, stará zatím slouží - ale mají krátký kabel. Když mě nějaká v reklamě zaujmou, nemám problém si je koupit. Když ne, počkám, až ta stará doslouží, a pak si koupím nová, reklama nereklama.

Podle mě dělá spousta lidí z komára velblouda. Ano, různé firmy o vás sbírají nejrůznější informace. A ano, tyto informace pak používají pro lepší cílení reklamy. Co je na tom špatného? To jste všichni nějak duševně omezení - a vše, co vidíte v reklamě, si hned běžíte koupit? Pokud ano, tak buďte rádi, že je cílená. Aspoň si nekoupíte novou střechu, o kterou nestojíte, ale nová sluchátka, o která jste někdy projevili zájem. No a pokud ne, tak nechápu proč brečíte, že je cílená, když na ni stejně moc nedáte.

Ano, kdyby ty informace, které o mně má třeba Google, měl nějaký úchyl z mého města, byl bych asi pěkně nervózní. Bůhví co by mi od něj mohlo hrozit. Co mi hrozí od Google? Že na mě zacílí reklamu, a ukáže mi něco, co mě zajímá? To je ale ošklivá zlá společnost, no fuj. Navíc, tyhle informace Google může využít jen na internetu. Když vyjdu ven, nebudou mi billboardy ukazovat sluchátka jen proto, že to jsem já.

No a jestli Google ta data prodá jiné firmě? To mám brečet a nadávat, jak na mě jen chtějí rýžovat peníze? Co takhle zapojit mozek a uvědomit si, že

0/0
5.6.2015 0:23


Foto

V63r92a26t59i75s50l46a91v 87J43i27n34d84r43a 3759777183419

...a uvědomit si, že si nemusím koupit všechno, co mi reklama ukáže? Co takhle být rád, že už nežijeme v době, kdy se reklama zobrazovala zcela náhodně, a naučit se to chování reklam nějak využít ve svůj prospěch?

No a konečně - pro všechny ty paranoidní blázny, kteří se bojí sledování - vždy můžete používat prohlížeč v porno režimu. Ehm, pardon, v anonymním režimu, samozřejmě.

0/0
5.6.2015 0:27

M16i51k67u29l34á16š 67L49é63v22y 5542745974591

Já když jsem si kupoval sluchátka, tak na reklamu jsem zvysoka kadil. Protože reklama je ne od toho aby vám poradila dobrou koupi ale aby její objednatel - tedy prodejce nebo výrobce na tom vydělal. Proto jsem sluchátka hledal v Datart-u podle poměru kvalita/ cena. Dnes už pravda kvalitu neurčíte jinak než poslechem, protože už se neuvádějí technické parametry jako kdysi. Tak jsem si koupil sluchátka, které mi plně vyhovují a za cenu za jakou bych ji nedostal kdybych kupoval podle reklamy.

Je třeba si uvědomit, že reklama není levná záležitost a ta se samozřejmě do ceny promítne bez ohledu na kvalitu výrobku.

Proto by jste měl při nákupech používat mozek kterým se tu tak chlubíte místo slepého čumění na cílené reklamy

0/0
5.6.2015 7:24
Foto

V69r22a81t68i65s59l14a16v 59J16i98n29d33r85a 3369107833539

Sluch je subjektivní záležitost, ne každý ho má absolutní. Já už sluchátek pár vystřídal, a rozdíly v nich jsem zaznamenal minimální. Možná špatně slyším, možná jen nejsem takový hudební fajnšmekr, nebo možná prostě jen nelžu jako spousta dalších lidí tady, těžko říct. Každopádně když si zrovna nekoupím sluchátka od Vietnamců na tržnici za pár korun, tak mezi těmi "značkovými" nepoznám prakticky žádný rozdíl. A ačkoliv se zde (nebo na technetu) pod každým článkem se sluchátky všichni komentující dušují, jak poznají rozdíl mezi dvěma naprosto totožnými sluchátky (jen od jiných výrobců), a jak je to pro ně zásadní rozdíl při poslechu té jejich kvalitní hudby v bezztrátovém formátu, já stále zůstávám ten hudební barbar, který si vystačí se sluchátky za pět stovek, starou hudbou v mp3 formátu (ano, podlehl jsem tlaku okolí, a novější hudbu si už taky kupuji/stahuji ve flacu - ale té mám jen minimum), a na přehrávání používám mobil. Tak, a je to venku. Poslouchám hudbu v nekvalitním formátu na nekvalitním přístroji s nekvalitním čipem, a navíc k tomu mám nekvalitní sluchátka. A nepoznám rozdíl, když do toho svého mobilu píchnu svoje sluchátka za šest stovek, nebo když jsem zkusil kamarádova za dva tisíce. Asi bych si vážně měl nechat vyšetřit sluch.

Ale žerty stranou. Ano, vím, že reklama je tu od toho, aby na ní její zadavatel vydělal, a ne od toho, aby mně doporučila výhodnou koupi. Vždyť jsem taky řekl, že si nekoupím první výrobek, který tam vidím. A ne, opravdu slepě nečumím na cílené reklamy. Prostě když zahlédnu něco, co mě zaujme, podívám se na bližší detaily o tom, na recenze uživatelů, na cenu. Když mě to nezaujme, tak tomu nevěnuji další pozornost. Je mi vás líto, jestli jste to tak pochopil. V každém případě nakonec skončím s těmi nejobyčejnějšími sluchátky za pár stovek. Obvykle to budou ta, která budou třeba na heuréce v mé cenové relaci na prvních místech - díky recenzím uživatelů. A ta stejná se zobrazují v reklamách. Nevím, v čem máte problém.

0/0
5.6.2015 9:43

M83i70k93u97l23á95š 73L91é52v18y 5112825784431

No, z vašeho příspěvku mi vyšlo že spíš vy máte problém - opovrhujete těmi kteří "nepoužívají mozek" a proto jim vadí cílená reklama (páč raději čumí na všecky necílené).

Jinak, tato vaše reakce je korektní, ne snobská a toho si vážím. Já jsem za dob svého mládí patřil k fanouškům hi-fi (i proto jsem se dal na studium na elektro-fakultě, obor elektronika), ale v nedávných časech po měření frekvenčního rozsahu i relativní citlivosti mého sluchu jsem musel přiznat, že nemá smysl se hnát za špičkovými sluchátky či aparaturou celkově. Takže taky si vystačím se sluchátky za pár stovek, i když mám jinak celkem slušnou "hi-fi" aparaturu. Cena není pro mne prvořadá, prvořadá je spokojenost s výrobkem. A ta je dosažitelná i u rozumné cenové hladiny.

Kdysi jsem byl na roční stáži ve Philips v Eindhoven a tam mne na nástěnce zaujal velmi výstižný slogan: "Hořké pocity z mizerné kvality produktu přetrvávají dlouze poté co vymizí sladký pocit z nízké ceny". Je to velmi trefné, pravdivé rčení.

+1/0
5.6.2015 11:30

L68u29d73v24í31k 93G19a51j80d12o45š18í22k 2345853444632

Pane Jindro, zřejmě jste nepochopil co je na reklamě špatného.

Problém reklamy spočívá v tom, že si nekupujete to co sám chcete, ale to co chtějí jiní abyste si koupil. Jedním z vrcholů reklamního klamu je stav, kdy si začnete myslet, že vnucený produkt sám chcete a že jste si ho zcela dobrovolně vybral.

Pak už je jen krůček k nejvyššímu reklamnímu levelu, kdy si začnete myslet, že ten produkt nutně potřebujete a musíte ho mít za každou cenu.

Reklama je manipulace s lidskou psychikou který nepřináší prospěch vám, ale vždy pouze prodejci. Vy jste jen její oběť.

+2/0
5.6.2015 10:59

M36i22k70u30l24á88š 74L23é67v72y 5912675614961

trefné a výstižné R^R^

0/0
5.6.2015 11:33
Foto

V58r33a29t85i63s66l61a84v 61J59i73n28d23r95a 3779877603669

Pane Gajdošíku, to vy jste zřejmě nepochopil, jak jsem můj komentář myslel.

Já ta sluchátka chci. Chtěl jsem je dřív, než se mi na ně začala zobrazovat ta reklama. U starých mám příliš krátký kabel, a jejich životnost už se taky blíží ke konci - v místě, kde se kabel "dělí na dva" (kde se rozděluje jeden společný kabel do dvou sluchátek), se mi zdá, že se začíná odlupovat plastová izolace. To je ale vedlejší. Vtip je v tom, že nechci čekat, kdy mi ta sluchátka doslouží. Chci si koupit nová, proto jsem po nich pokukoval. Z několika důvodů jsem ale koupi nových sluchátek odložil (žádná mě nezaujala natolik, abych do nich šel, navíc přišlo zkouškové, tak to teď ani není moje priorita). I to moje krátké pokukování však stačilo k tomu, aby se na mě zacílila reklama - a všude na mě teď vyskakují sluchátka.

Uvědomte si ale, že ta reklama na sluchátka se začala zobrazovat až potom, co jsem si je začal hledat. A hledal jsem je proto, že je chci. Asi jste nepochopil princip cílené reklamy - (zatím) nedokáže dopředu předvídat, co chcete. Dokáže to odhadnout z mých akcí (vyhledal jsem si sluchátka -> zobrazuje se mi na ně reklama), ale to je až následek mých akcí. Není to naopak. Ano, kdyby se mi zobrazila reklama na sluchátka, a já si potom začal myslet, že chci nová, měl byste pravdu. Naposledy: já ta nová chtěl, a v důsledku toho se mi pak v reklamách zobrazují nabídky na nejrůznější modely.

No a já toho rád využiji. Když se mi zobrazí sluchátka se zajímavou cenou, podívám se na hodnocení a recenze uživatelů, a podle toho se můžu rozhodnout, jestli do nich půjdu, nebo jestli budu hledat dál. Když mě nezaujmou, a pak se mi ta reklama zobrazí znovu, ignoruji ji. Když mě nezaujmou, a pak se mi zobrazí reklama na jiný model (s pro mě zajímavou cenou), opět se podívám na recenze, a znovu zvážím, jestli to stojí za to nebo ne.

Rozumím vašemu názoru a respektuji ho. Nemyslím si však, že je to můj případ. Ano, chci nová sluchátka - ale ne za každou cenu. A už vůbec ne kvůli reklamě.

0/0
5.6.2015 12:28
Foto

V65r72a46t55i66s72l47a15v 84J49i17n35d46r59a 3229497473589

A abych dokončil myšlenku: to, že chci nová sluchátka, samozřejmě ví i ty společnosti, které mi reklamy zobrazují. Já ale slepě nejdu, a nekoupím si první model, který se mi zobrazí. Stejně tak po koupi tohoto modelu nejdu, a nekoupím si další, který se zobrazí den potom.

I když je reklama cílená, dokáží někteří lidé uvažovat. Moje přítelkyně například na podzim poletí do Indonésie na Bali. Chtěli jsme se podívat kde přesně ten ostrov je, tak jsme si ho našli na mapách. Pak jsme se rozhodovali, jaký film si večer pustíme - a bum, hned na nás vyskočily reklamy se zájezdy na Bali. Opravdu si myslíte, že jsme pak jako ovce objednali letenky pro nás i pro všechny naše známé jen proto, že se nám zobrazila ta reklama? Ne. Jen jsme se pokochali, jak jsou tam pěkné palmy, pláže a modré nebe, a o to víc se teď přítelkyně těší.

Chápu, že vy asi máte s cílenou reklamou problém. Nevím proč, ale asi máte nutkání koupit vše, co se vám v reklamě ukáže. Ne všichni však takový problém mají. Pokud ale takovým problémem trpíte (reklamy vás snadno zmanipulují), pak byste měl být rád, že je na vás cílená. Když se naposledy vrátím ke svému příkladu se sluchátky - kdybych byl snadno zmanipulovatelný reklamou, tak bych si holt koupil první sluchátka, která by se mi v reklamě zobrazila. No a co, stejně jsem nějaká chtěl. Lepší, než kdybych si objednal střešní krytinu s pětačtyřicetiprocentní slevou, a pak ji do důchodu skladoval nevyužitou v garáži jen proto, že se ta reklama neumí zacílit, a já jsem snadno zmanipulovatelný. :-)

0/0
5.6.2015 12:45

O88n14d10r79a 96S73o36u18k69e49n69í61k 8279890842409

Já vím o jedné moc zlé americké firmě, kterou tam autor nezmínil-Microsoft, pokud se podíváte na windows 10 je tam všude Bing(nedá se předělat, podstatě nám MS vnucuje Bing, zatímco ChromeOS od Googlu tam pustí i jiné vyhledávače,...), Microsoft učet a stím i jejich cloud, služby balíčky, office, cílená inzerce, no je toho mraky-to je horší, Apple nemá tolik uživatelů a cílená inzerce reklam se dá vypnout...Apple mám raději než M$, už jenom pro to že jejich produkty jsou vyladěné(to je to hlavní berte třeba konzoli PS3-vše je vyladěné a i dnes se na ní dají hrát hry s dobrou grafikou a při tom je méně výkonější než dnešní stolní počítač-podobně je to i u Applu) a na vysoké úrovni, za to odpovídá i cena

-vy hejtři Applu a Linuxu, ne nemám doma jediný produkt od Mrkvosoftu(kromě Skypu) a Applu- mám doma Linux(můj "Aršík" a "Ubu", jak to nazvala...) na počítači Linux na NASu, "Linux"(spíš *nixový systém blízký Linuxu, ale ne oficiálně vedený jako Linuxový systém) na routeru, WebOS na chytré televizi, Android na mobilu

+7/−2
4.6.2015 16:03

J33i21r76i 61D22o25m60i76n45i54k 1341378671100

Prostě jste na to vyzrál, hlavně s tím androidem ;-D

0/−5
4.6.2015 16:16

D39a38v71i61d 65D92l49o81u40h64ý 5774647247871

Poslední část mi přijde jako pozérství... :-/

+4/0
4.6.2015 17:25

K89r44y60š29t21o54f 23T47u21r52n86o63v45s96k90ý 1627459219114

Ja jsem na windows phone a windows 8.1 prihlasen prez svuj google mail, stejne tak sem veden u MS. Nikdo me k zakladani specialniho uctu nenutil a kdyby Vam to az tak vadilo, muzete si zalozit mistni ucet, ktery neni svazan vubec s mailem. A k tomu Bingu, ja bych z preview verze nedelal konecne zavery. Na WP je taky defaultne Bing, ale da se prenastavit :).

+4/−2
4.6.2015 18:05

M60i70r60o55s67l48a39v 40K70r94a31h57u47l94í61k 6577644894

tak nevím zda je jedná o troll příspěvek nebo něco hulíte ;-D

+2/−2
4.6.2015 22:59

V75o48j88t11a 26P90a60t19k77o39s 8140848498113

Tak brat si PS3 jako argument vyspelosti Applu nad MS mi prijde vylozene usmevne, zvlast kdyz xbox360 od MS je uplne stejne kvalitni, jako ten PS3. A pouzivani pubertalniho Mrkvosoftu...to je furt jeste in? Ja myslel, ze "vtipnost" tohohle vyrazu vycpela uz nekdy pred 15 lety.

0/0
5.6.2015 10:11

J41i53r22i 36D28o83m15i60n72i25k 1821758261300

Paranoia je duševní nemoc srovnatelná s blbostí. A na blbosti a snech  se vždy vydělávalo nejlépe. Příkladem jsou všelijaké pojišťovny, které na blbosti a snech jiných postavili celý svůj business. :-)

Ale jinak, i když jsem velký fanoušek Applu, tak konkrétně Google Photos

se mi líbí určitě víc, než iCloud Photo Library . A že se někdo dívá na můj ksicht ? Ať si to užije. Paranoiou netrpím, jestli někdo kšeftuje s mými e-mailovými adresami a nebo čučí na mé fotky je mi u sedacího svalu. :-)

+3/0
4.6.2015 15:50
Foto

P38ř25e49m44y43s97l 55K45y62s70e69l43á64k 3171383604115

Zloděj křičí chyťte zloděje. To je snad vtip ne? Ten je lepší než Jobs. Prodá vám nejen věc co umí míň než jiné, ale ještě vám nabulíkuje, že bojuje za vaši svobodu. Jo oni to nikomu neprodávají, ale využívají to sami úplně stejně jen pro své účely. A očividně jim vadí konkurence. A o tom, že všechna osobní data jsou již dávno prodána ať vědomě nebo ne se snad bavit nemusíme. Bůhví kdy stát přijde na to, že může prodat data, třeba ze sčítání lidu 😃.

+8/−3
4.6.2015 15:06

M66a20r81t56i15n 51P48a30v45e15l70e87k 5250857435245

No,a víte něco konkrétního o zneužívání informací Applem nebo je to jen obvyklé žvatlání :" Zlá,zlá,zlá americká firma"?

+4/0
4.6.2015 15:30

T22o62m49a73s 74D55r83a10j50s72a48j22t87l 9119707758540

Ja si treba dobre pamatuji, ze bez vedomi uzivatelu skryte logovali automaticky ve vsech telefonech lokacni data.

+8/0
4.6.2015 16:09

M84a19r73t48i98n 78P94a51v92e17l44e72k 5370897625175

Locationgate? Vytváření databáze wifi sítí,aby následně tu databázi Apple využíval ke zlepšení služeb - tuším polohu wifi sítí využívá třeba Find my phone.On lze těžko vylepšovat systém bez použití konkrétních údajů - i díky tomu má Apple nejnižší spotřebu dat.Naši polohu znají už operátoři,takže to nebylo nijak dramatické.

+1/−4
4.6.2015 16:40

T57o74m83a52s 39D73r61a48j44s44a97j54t83l 9439277818140

Jenze kdyz sbira takova privatni data bez vedomi a souhlasu uzivatelu, v cem je lepsi? Porad je to zlodej, ktery krici, chytte zlodeje. Navic s tim pristupem, co predvedli, tezko mohou vyvratit pochybnosti, ze to byl prvotni a jediny ucel.

+6/−2
4.6.2015 16:49

M82a10r13t54i22n 26P31a64v84e78l67e96k 5930767385225

Jak tedy měl Apple vytvořit databázi wifi sítí?

Ale ano,uznávám - bylo to nešťastné zjištění v nešťastnou dobu,ještě nedozněla aféra okolo sběru informací Googlem a na Apple se provalila Locationgate - majitelé iPhonů měli pocit,že jsou šmírovaní stejně jako lidé s Androidem,i když je Apple opakovaně upozorňoval,že nesbírá polohu telefonů,ale polohu wifi sítí kvůli zlepšení služeb právě pro ně.

0/−4
4.6.2015 17:01

A14d44a44m 73K61ř89i54v45s21k10ý 1633444950953

Takže sbíral polohu wifi sítě a ne polohu telefonu, který tu wifi zachytil? Není to tak trochu "prašť jako uhoď"?

0/0
5.6.2015 14:13
Foto

O18s73k26a89r 32Š17t62e14j13f61a 2663307747879

Spíš si to poslaly ty dvě společnosti mezi sebou. Buď rád za ty reklamy. Vždyť nabízejí přímo to co hledáš :)

+2/0
4.6.2015 14:52

A82l80o47i49s 31J26i71n38d81r47a 9390304197575

Malokdy neco koupim podle reklamy. Vetsinou je to tak, ze neco hledam a pak vidim na to reklamu. Ale jsou jedinci a neni jich malo, kteri tomu celkovemu tlaku neodolaji a porad is neco musi kupovat.... Tam to asi funguje.

+2/−1
4.6.2015 14:33

T19o10m26á67š 29Š88t82r58i32g76n86e15r 9141517400411

alebo v pripade apple: "ošklbávajú vás a vy to nevidíte"

+2/0
4.6.2015 14:25
Foto

M21a94r69t79i56n 38Š29u26b93r74t 1795461454435

Normálka. Přišli rodiče, ať jim najdu na webu konkrétního kuchyňského robota. Tak jsem zadal do vyhledávače a našel asi tři odkazy. Rodiče si přečetli recenze a odjeli. Druhý den jsem otevřel facebook a všechna reklama tam byla "úplně náhodou" na kuchyňské roboty a hlavně na toho, co jsme hledali. Chápal bych, kdybych to hledal na facebooku, nebo tam napsal ten název toho robota, ale já hledal úplně na jiných stránkách. Takže evidentně facebook leze do historie hledání v mém počítači a dle něj nabízí reklamu...zajímavé zjištění.

+3/−3
4.6.2015 14:21

A51d91a86m 52K55ř93i61v50s62k54ý 1983984310243

Spíš bych jako viníka viděl facebookové "lajkovací tlačítko", které je skoro všude, než to, že vám lezou do historie (protože to by snad ani nemělo jít).

+4/0
4.6.2015 14:31

D72a44n20i66e86l 51S16c28a34r49d77o61n70i 9961510345247

Udaje jsou drzeny v tvz cookies... zakazte je nebudete mit tolik cilenych reklam

+3/0
4.6.2015 14:41

J44i22ř27í 97J83u46ř59i53c17a 2358563391

Dobří, já robota vybíral tak měsíc a ty reklamy jsem tam měl do té doby, než jsem potřeboval televizi. :-) BTW: co si rodiče koupili smím li vědět?

+2/−1
4.6.2015 15:11

R96a11d31i39m 68Z78a57t91o45p73e61k 9132775412897

Do zadne historie facebook neleze. Proste skrz tlačítka like na strankach vi, kam chodite. Rika se tomu tracking a jde tomu zamezit ruznymi zpusoby.

+2/0
4.6.2015 15:38

E53n20r29i84c95o 19V37a39n 10S96a49m87o66n68e 2677807428525

Zloděj křičí: "chyťte zloděje! "

+10/−3
4.6.2015 13:45

J15a41n 98N50á13d83v43o42r38n50í97k 7473648945167

Mozna byste si mel clanek precist, pak nad nim minutu premyslet, a az pak psat do diskusi.

0/−1
5.6.2015 5:31

J15a69r10o95s15l71a42v 86K73o90v39á70ř38í69k 4348763160800

Ano, to byste vážně měl.

+1/0
5.6.2015 5:45

M57i53r69o26s11l62a76v 97K88r11a59h83u91l60í62k 6977794464

Tak jedina ochrana je nezit digitalne. Jsem zvedavej kdo to da, kdyz chce v dnesni dobe zit plnohodnotne... Uz bez mailu to nejde a za chvilku to nepujde ani bez FB...

Ovsem zisk informaci na strelbu reklamy mi osobne nevadi. Podle reklamy jsem koupil v zivote jen jednu vec a to podle tv reklamy :-D

+2/0
4.6.2015 13:33

P46a43v98e22l 76M21o54r71a14v68e26c 3312419832348

Zloděj křičí chyťte zloděje.

Apple se chová prakticky stejně. Jen to jeho iZákazníci odmítají přijmout.

+9/−2
4.6.2015 13:17

P79e78t21r 55R35o88m69á78n20e74k 8124377214534

A které společnosti prodal osobní údaje svých uživatelů?

+1/−1
4.6.2015 13:30

J76i72r23k18a 10N33o88v91á58k 6402925145559

"Narušení soukromí považuje za hrozbu pro americký způsob života."

To se mu povedlo, to už je teda americký způsob života dávno pohřben, neboť soukromí (a zejména to telekomunikační a internetové) už dávno neexistuje a amerika na tom má lví podíl.

+9/0
4.6.2015 11:33

P89a72v39e71l 79M27o10r67a80v83e85c 3342209562728

Navíc, Apple se na vloupání do soukromí dosti podílí.

+2/−1
4.6.2015 13:17

K29a12t11e18ř26i60n59a 90D52r17a32h83o10k90o85u61p24i41l83o24v88á 9476451402563

Ale v P.R.I.S.M. od NSA byl Apple jako jeden z prvních. Prodávat ne, ale dávat protiústavně vládě - no problem.

+9/0
4.6.2015 11:24

J92i53r19k91a 39N31o75v23á41k 6292395385919

kdoví, vůbec bych se nedivil, kdyby za ta data nedostávali nějaký peníze - i když asi formálně na úhradu s tím spojených nákladů, či tak něco.

+1/0
4.6.2015 11:34

K95a39t38e23ř47i29n71a 94D25r66a88h96o33k19o77u72p58i39l64o65v77á 9686661152803

I to je možné (přesněji dost pravděpodobné).

+1/0
4.6.2015 12:08

O60n77d10r18a 86S59o66u32k85e49n87í83k 8599330962209

A co Micro$oft kolik ten za to asi dostal...

0/−1
4.6.2015 16:05

R84o97b38i52n 13Ž41i97ž65k44a 2688704986736

To možná ano, ale nic co by jim za to stálo, kdyby nemuseli. Stejně jako v případě ostatních.

0/−1
4.6.2015 16:03

R35o27b69e70r18t 65M68r93o93c17z79k38o40w11s33k38i 7838730799404

Takže tu máme na jedné straně např. Google, který dá zákazníkovi vše zdarma. Google získá osobní informace zákazníka, za které zákazních dostane zas cílenou reklamu.

Na druhé straně tu máme Apple, kterému zákazník zaplatí i za pšouk, a pokud zákazník bude chtít cílenou reklamu, tak Applu musí dát osobní informace.

Nějak v tom nevidím ten zásadní rozdíl. Mě shromažďování informací problém nedělá. Problém je pouze, pokud jsou zneužity způsobem který mě poškodí.

+7/0
4.6.2015 11:06

J67i66ř83í 68J76u38ř56i46c12a 2518523901

Tak já naprosto nejsem přesvědčen o bezúhonnost Applu co se týká mých osobních dat, ale zajímá mne ten každý psouk který se jim musí platit. Na základě takovýchto komentářů jsem byl totiž pln obav při přechodu na iOS a ono nic.

0/−3
4.6.2015 11:15

A95l32e22š 24M70a23c87e25k 6405515901145

Zkus napsat něco špatného o Applu a uvidíš ten tanec. Vypínání founu během hovoru atd. :-)

0/−4
4.6.2015 11:40

J30i72ř73í 11J95u42ř16i83c95a 2298423671

Nepochopil jsem, omlouvám se.

0/−1
4.6.2015 12:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.