Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodávají vás a vy to nevidíte, varuje šéf Applu

Osobní údaje o uživatelích mobilních zařízení mají cenu zlata. Pro mnohé společnosti působící v mobilním průmyslu totiž představují významný přísun financí. Tyto informace jim totiž umožňují lépe zacílit reklamu. Šéf Applu takové praktiky tvrdě odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C30y63r61i19l 36P84a15v12e61l39k92a 4156102128785

To, že jste paranoidní neznamená, že po vás nejdou!

0/0
6.6.2015 22:07

M52i92k29u17l22á26š 90L44é30v36y 5242105534481

Po přečtení diskusních příspěvků bych to viděl takhle:

Jsou tací, kterým nevadí shromažďování jejich osobních údajů, protože nemají pocit že je ohrožuje. Případně jim nevadí cílená reklyma. To je jejich věc. Je ale nemístné pokud opovrhují těmi, kterým to vadí. Každý jsme jiní.

Na druhou stranu právě kvůli těm, kterým na jejich soukromí záleží, je velmi dobré, že se takové zprávy objevují. Jistě je dobré vzít je na vědomí, i kdyby někomu nezáleželo tolik na soukromí.

Závěrem známý vtípek na odlehčení: Že jste paranoik, ještě neznamená že po vás skutečně nejdou. ;-)

+1/0
5.6.2015 7:37
Foto

V43r22a60t87i25s81l45a71v 12J76i43n97d55r31a 3249977173219

Co konkrétně vám vadí na cílené reklamě? Já, když si reklamu neblokuji, tak jsem naopak celkem rád, že mi nabídne něco, o co bych mohl mít zájem - místo toho, aby se zobrazovala zcela náhodně.

Příklad: už nějakou dobu pokukuji po nových sluchátkách. No a samozřejmě už si toho Google všiml, a zobrazuje mi na ně reklamy. A klidně se mi smějte, ale mně se líbí, že se mi teď v reklamách zobrazují samá sluchátka - nové modely, slevy,... Proč bych měl chtít koukat na reklamu třeba na novou střechu, auto, koupelnu, nebo třeba nové vložky, když takové věci jsou pro mě úplně irelevantní? Ta sluchátka jsem zatím pustil k vodě, a čekám, že to za mě ty reklamy vyřeší - někdy mi prostě nabídnou něco, co mě zaujme. Nepotřebuji je nějak akutně, stará zatím slouží - ale mají krátký kabel. Když mě nějaká v reklamě zaujmou, nemám problém si je koupit. Když ne, počkám, až ta stará doslouží, a pak si koupím nová, reklama nereklama.

Podle mě dělá spousta lidí z komára velblouda. Ano, různé firmy o vás sbírají nejrůznější informace. A ano, tyto informace pak používají pro lepší cílení reklamy. Co je na tom špatného? To jste všichni nějak duševně omezení - a vše, co vidíte v reklamě, si hned běžíte koupit? Pokud ano, tak buďte rádi, že je cílená. Aspoň si nekoupíte novou střechu, o kterou nestojíte, ale nová sluchátka, o která jste někdy projevili zájem. No a pokud ne, tak nechápu proč brečíte, že je cílená, když na ni stejně moc nedáte.

Ano, kdyby ty informace, které o mně má třeba Google, měl nějaký úchyl z mého města, byl bych asi pěkně nervózní. Bůhví co by mi od něj mohlo hrozit. Co mi hrozí od Google? Že na mě zacílí reklamu, a ukáže mi něco, co mě zajímá? To je ale ošklivá zlá společnost, no fuj. Navíc, tyhle informace Google může využít jen na internetu. Když vyjdu ven, nebudou mi billboardy ukazovat sluchátka jen proto, že to jsem já.

No a jestli Google ta data prodá jiné firmě? To mám brečet a nadávat, jak na mě jen chtějí rýžovat peníze? Co takhle zapojit mozek a uvědomit si, že

0/0
5.6.2015 0:23
Foto

V81r76a75t70i78s76l67a32v 85J42i35n93d36r40a 3659687493789

...a uvědomit si, že si nemusím koupit všechno, co mi reklama ukáže? Co takhle být rád, že už nežijeme v době, kdy se reklama zobrazovala zcela náhodně, a naučit se to chování reklam nějak využít ve svůj prospěch?

No a konečně - pro všechny ty paranoidní blázny, kteří se bojí sledování - vždy můžete používat prohlížeč v porno režimu. Ehm, pardon, v anonymním režimu, samozřejmě.

0/0
5.6.2015 0:27

M15i89k28u65l17á49š 25L85é18v65y 5932765454231

Já když jsem si kupoval sluchátka, tak na reklamu jsem zvysoka kadil. Protože reklama je ne od toho aby vám poradila dobrou koupi ale aby její objednatel - tedy prodejce nebo výrobce na tom vydělal. Proto jsem sluchátka hledal v Datart-u podle poměru kvalita/ cena. Dnes už pravda kvalitu neurčíte jinak než poslechem, protože už se neuvádějí technické parametry jako kdysi. Tak jsem si koupil sluchátka, které mi plně vyhovují a za cenu za jakou bych ji nedostal kdybych kupoval podle reklamy.

Je třeba si uvědomit, že reklama není levná záležitost a ta se samozřejmě do ceny promítne bez ohledu na kvalitu výrobku.

Proto by jste měl při nákupech používat mozek kterým se tu tak chlubíte místo slepého čumění na cílené reklamy

0/0
5.6.2015 7:24
Foto

V25r42a33t77i77s64l44a91v 64J39i48n19d76r75a 3469767393159

Sluch je subjektivní záležitost, ne každý ho má absolutní. Já už sluchátek pár vystřídal, a rozdíly v nich jsem zaznamenal minimální. Možná špatně slyším, možná jen nejsem takový hudební fajnšmekr, nebo možná prostě jen nelžu jako spousta dalších lidí tady, těžko říct. Každopádně když si zrovna nekoupím sluchátka od Vietnamců na tržnici za pár korun, tak mezi těmi "značkovými" nepoznám prakticky žádný rozdíl. A ačkoliv se zde (nebo na technetu) pod každým článkem se sluchátky všichni komentující dušují, jak poznají rozdíl mezi dvěma naprosto totožnými sluchátky (jen od jiných výrobců), a jak je to pro ně zásadní rozdíl při poslechu té jejich kvalitní hudby v bezztrátovém formátu, já stále zůstávám ten hudební barbar, který si vystačí se sluchátky za pět stovek, starou hudbou v mp3 formátu (ano, podlehl jsem tlaku okolí, a novější hudbu si už taky kupuji/stahuji ve flacu - ale té mám jen minimum), a na přehrávání používám mobil. Tak, a je to venku. Poslouchám hudbu v nekvalitním formátu na nekvalitním přístroji s nekvalitním čipem, a navíc k tomu mám nekvalitní sluchátka. A nepoznám rozdíl, když do toho svého mobilu píchnu svoje sluchátka za šest stovek, nebo když jsem zkusil kamarádova za dva tisíce. Asi bych si vážně měl nechat vyšetřit sluch.

Ale žerty stranou. Ano, vím, že reklama je tu od toho, aby na ní její zadavatel vydělal, a ne od toho, aby mně doporučila výhodnou koupi. Vždyť jsem taky řekl, že si nekoupím první výrobek, který tam vidím. A ne, opravdu slepě nečumím na cílené reklamy. Prostě když zahlédnu něco, co mě zaujme, podívám se na bližší detaily o tom, na recenze uživatelů, na cenu. Když mě to nezaujme, tak tomu nevěnuji další pozornost. Je mi vás líto, jestli jste to tak pochopil. V každém případě nakonec skončím s těmi nejobyčejnějšími sluchátky za pár stovek. Obvykle to budou ta, která budou třeba na heuréce v mé cenové relaci na prvních místech - díky recenzím uživatelů. A ta stejná se zobrazují v reklamách. Nevím, v čem máte problém.

0/0
5.6.2015 9:43

M52i18k18u88l54á74š 36L59é84v69y 5202725554491

No, z vašeho příspěvku mi vyšlo že spíš vy máte problém - opovrhujete těmi kteří "nepoužívají mozek" a proto jim vadí cílená reklama (páč raději čumí na všecky necílené).

Jinak, tato vaše reakce je korektní, ne snobská a toho si vážím. Já jsem za dob svého mládí patřil k fanouškům hi-fi (i proto jsem se dal na studium na elektro-fakultě, obor elektronika), ale v nedávných časech po měření frekvenčního rozsahu i relativní citlivosti mého sluchu jsem musel přiznat, že nemá smysl se hnát za špičkovými sluchátky či aparaturou celkově. Takže taky si vystačím se sluchátky za pár stovek, i když mám jinak celkem slušnou "hi-fi" aparaturu. Cena není pro mne prvořadá, prvořadá je spokojenost s výrobkem. A ta je dosažitelná i u rozumné cenové hladiny.

Kdysi jsem byl na roční stáži ve Philips v Eindhoven a tam mne na nástěnce zaujal velmi výstižný slogan: "Hořké pocity z mizerné kvality produktu přetrvávají dlouze poté co vymizí sladký pocit z nízké ceny". Je to velmi trefné, pravdivé rčení.

+1/0
5.6.2015 11:30

L29u20d61v12í61k 87G13a15j85d50o60š78í55k 2395733784192

Pane Jindro, zřejmě jste nepochopil co je na reklamě špatného.

Problém reklamy spočívá v tom, že si nekupujete to co sám chcete, ale to co chtějí jiní abyste si koupil. Jedním z vrcholů reklamního klamu je stav, kdy si začnete myslet, že vnucený produkt sám chcete a že jste si ho zcela dobrovolně vybral.

Pak už je jen krůček k nejvyššímu reklamnímu levelu, kdy si začnete myslet, že ten produkt nutně potřebujete a musíte ho mít za každou cenu.

Reklama je manipulace s lidskou psychikou který nepřináší prospěch vám, ale vždy pouze prodejci. Vy jste jen její oběť.

+2/0
5.6.2015 10:59

M78i60k50u67l36á33š 69L66é95v28y 5912945334281

trefné a výstižné R^R^

0/0
5.6.2015 11:33
Foto

V18r88a29t98i25s72l83a87v 35J10i66n67d57r19a 3989447623809

Pane Gajdošíku, to vy jste zřejmě nepochopil, jak jsem můj komentář myslel.

Já ta sluchátka chci. Chtěl jsem je dřív, než se mi na ně začala zobrazovat ta reklama. U starých mám příliš krátký kabel, a jejich životnost už se taky blíží ke konci - v místě, kde se kabel "dělí na dva" (kde se rozděluje jeden společný kabel do dvou sluchátek), se mi zdá, že se začíná odlupovat plastová izolace. To je ale vedlejší. Vtip je v tom, že nechci čekat, kdy mi ta sluchátka doslouží. Chci si koupit nová, proto jsem po nich pokukoval. Z několika důvodů jsem ale koupi nových sluchátek odložil (žádná mě nezaujala natolik, abych do nich šel, navíc přišlo zkouškové, tak to teď ani není moje priorita). I to moje krátké pokukování však stačilo k tomu, aby se na mě zacílila reklama - a všude na mě teď vyskakují sluchátka.

Uvědomte si ale, že ta reklama na sluchátka se začala zobrazovat až potom, co jsem si je začal hledat. A hledal jsem je proto, že je chci. Asi jste nepochopil princip cílené reklamy - (zatím) nedokáže dopředu předvídat, co chcete. Dokáže to odhadnout z mých akcí (vyhledal jsem si sluchátka -> zobrazuje se mi na ně reklama), ale to je až následek mých akcí. Není to naopak. Ano, kdyby se mi zobrazila reklama na sluchátka, a já si potom začal myslet, že chci nová, měl byste pravdu. Naposledy: já ta nová chtěl, a v důsledku toho se mi pak v reklamách zobrazují nabídky na nejrůznější modely.

No a já toho rád využiji. Když se mi zobrazí sluchátka se zajímavou cenou, podívám se na hodnocení a recenze uživatelů, a podle toho se můžu rozhodnout, jestli do nich půjdu, nebo jestli budu hledat dál. Když mě nezaujmou, a pak se mi ta reklama zobrazí znovu, ignoruji ji. Když mě nezaujmou, a pak se mi zobrazí reklama na jiný model (s pro mě zajímavou cenou), opět se podívám na recenze, a znovu zvážím, jestli to stojí za to nebo ne.

Rozumím vašemu názoru a respektuji ho. Nemyslím si však, že je to můj případ. Ano, chci nová sluchátka - ale ne za každou cenu. A už vůbec ne kvůli reklamě.

0/0
5.6.2015 12:28
Foto

V75r90a59t32i87s22l94a49v 93J15i43n94d18r80a 3669427703599

A abych dokončil myšlenku: to, že chci nová sluchátka, samozřejmě ví i ty společnosti, které mi reklamy zobrazují. Já ale slepě nejdu, a nekoupím si první model, který se mi zobrazí. Stejně tak po koupi tohoto modelu nejdu, a nekoupím si další, který se zobrazí den potom.

I když je reklama cílená, dokáží někteří lidé uvažovat. Moje přítelkyně například na podzim poletí do Indonésie na Bali. Chtěli jsme se podívat kde přesně ten ostrov je, tak jsme si ho našli na mapách. Pak jsme se rozhodovali, jaký film si večer pustíme - a bum, hned na nás vyskočily reklamy se zájezdy na Bali. Opravdu si myslíte, že jsme pak jako ovce objednali letenky pro nás i pro všechny naše známé jen proto, že se nám zobrazila ta reklama? Ne. Jen jsme se pokochali, jak jsou tam pěkné palmy, pláže a modré nebe, a o to víc se teď přítelkyně těší.

Chápu, že vy asi máte s cílenou reklamou problém. Nevím proč, ale asi máte nutkání koupit vše, co se vám v reklamě ukáže. Ne všichni však takový problém mají. Pokud ale takovým problémem trpíte (reklamy vás snadno zmanipulují), pak byste měl být rád, že je na vás cílená. Když se naposledy vrátím ke svému příkladu se sluchátky - kdybych byl snadno zmanipulovatelný reklamou, tak bych si holt koupil první sluchátka, která by se mi v reklamě zobrazila. No a co, stejně jsem nějaká chtěl. Lepší, než kdybych si objednal střešní krytinu s pětačtyřicetiprocentní slevou, a pak ji do důchodu skladoval nevyužitou v garáži jen proto, že se ta reklama neumí zacílit, a já jsem snadno zmanipulovatelný. :-)

0/0
5.6.2015 12:45

O56n24d10r93a 30S52o59u83k98e78n23í70k 8329430472269

Já vím o jedné moc zlé americké firmě, kterou tam autor nezmínil-Microsoft, pokud se podíváte na windows 10 je tam všude Bing(nedá se předělat, podstatě nám MS vnucuje Bing, zatímco ChromeOS od Googlu tam pustí i jiné vyhledávače,...), Microsoft učet a stím i jejich cloud, služby balíčky, office, cílená inzerce, no je toho mraky-to je horší, Apple nemá tolik uživatelů a cílená inzerce reklam se dá vypnout...Apple mám raději než M$, už jenom pro to že jejich produkty jsou vyladěné(to je to hlavní berte třeba konzoli PS3-vše je vyladěné a i dnes se na ní dají hrát hry s dobrou grafikou a při tom je méně výkonější než dnešní stolní počítač-podobně je to i u Applu) a na vysoké úrovni, za to odpovídá i cena

-vy hejtři Applu a Linuxu, ne nemám doma jediný produkt od Mrkvosoftu(kromě Skypu) a Applu- mám doma Linux(můj "Aršík" a "Ubu", jak to nazvala...) na počítači Linux na NASu, "Linux"(spíš *nixový systém blízký Linuxu, ale ne oficiálně vedený jako Linuxový systém) na routeru, WebOS na chytré televizi, Android na mobilu

+7/−2
4.6.2015 16:03

J14i73r95i 29D75o33m58i30n67i50k 1911268291980

Prostě jste na to vyzrál, hlavně s tím androidem ;-D

0/−5
4.6.2015 16:16

D35a85v59i52d 30D62l85o54u47h10ý 5474877437811

Poslední část mi přijde jako pozérství... :-/

+4/0
4.6.2015 17:25

K78r71y71š94t78o14f 17T70u22r94n36o96v93s41k52ý 1377359399844

Ja jsem na windows phone a windows 8.1 prihlasen prez svuj google mail, stejne tak sem veden u MS. Nikdo me k zakladani specialniho uctu nenutil a kdyby Vam to az tak vadilo, muzete si zalozit mistni ucet, ktery neni svazan vubec s mailem. A k tomu Bingu, ja bych z preview verze nedelal konecne zavery. Na WP je taky defaultne Bing, ale da se prenastavit :).

+4/−2
4.6.2015 18:05

M73i91r63o28s11l79a60v 70K65r72a58h41u41l51í79k 6577944544

tak nevím zda je jedná o troll příspěvek nebo něco hulíte ;-D

+2/−2
4.6.2015 22:59

V23o21j22t38a 23P90a33t54k36o30s 8420278218703

Tak brat si PS3 jako argument vyspelosti Applu nad MS mi prijde vylozene usmevne, zvlast kdyz xbox360 od MS je uplne stejne kvalitni, jako ten PS3. A pouzivani pubertalniho Mrkvosoftu...to je furt jeste in? Ja myslel, ze "vtipnost" tohohle vyrazu vycpela uz nekdy pred 15 lety.

0/0
5.6.2015 10:11

J61i23r50i 27D60o69m90i44n17i48k 1431218791620

Paranoia je duševní nemoc srovnatelná s blbostí. A na blbosti a snech  se vždy vydělávalo nejlépe. Příkladem jsou všelijaké pojišťovny, které na blbosti a snech jiných postavili celý svůj business. :-)

Ale jinak, i když jsem velký fanoušek Applu, tak konkrétně Google Photos

se mi líbí určitě víc, než iCloud Photo Library . A že se někdo dívá na můj ksicht ? Ať si to užije. Paranoiou netrpím, jestli někdo kšeftuje s mými e-mailovými adresami a nebo čučí na mé fotky je mi u sedacího svalu. :-)

+3/0
4.6.2015 15:50

P84ř27e45m46y97s24l 23K26y56s60e11l40á72k 3741593284535

Zloděj křičí chyťte zloděje. To je snad vtip ne? Ten je lepší než Jobs. Prodá vám nejen věc co umí míň než jiné, ale ještě vám nabulíkuje, že bojuje za vaši svobodu. Jo oni to nikomu neprodávají, ale využívají to sami úplně stejně jen pro své účely. A očividně jim vadí konkurence. A o tom, že všechna osobní data jsou již dávno prodána ať vědomě nebo ne se snad bavit nemusíme. Bůhví kdy stát přijde na to, že může prodat data, třeba ze sčítání lidu 😃.

+8/−3
4.6.2015 15:06

M53a12r95t27i90n 33P28a86v14e20l15e72k 5770267425375

No,a víte něco konkrétního o zneužívání informací Applem nebo je to jen obvyklé žvatlání :" Zlá,zlá,zlá americká firma"?

+4/0
4.6.2015 15:30

T47o37m90a83s 44D12r97a53j15s62a49j86t86l 9949407268630

Ja si treba dobre pamatuji, ze bez vedomi uzivatelu skryte logovali automaticky ve vsech telefonech lokacni data.

+8/0
4.6.2015 16:09

M41a24r62t71i60n 97P57a42v86e18l50e47k 5390287725915

Locationgate? Vytváření databáze wifi sítí,aby následně tu databázi Apple využíval ke zlepšení služeb - tuším polohu wifi sítí využívá třeba Find my phone.On lze těžko vylepšovat systém bez použití konkrétních údajů - i díky tomu má Apple nejnižší spotřebu dat.Naši polohu znají už operátoři,takže to nebylo nijak dramatické.

+1/−4
4.6.2015 16:40

T45o83m75a82s 50D55r57a90j64s51a45j41t91l 9729937518770

Jenze kdyz sbira takova privatni data bez vedomi a souhlasu uzivatelu, v cem je lepsi? Porad je to zlodej, ktery krici, chytte zlodeje. Navic s tim pristupem, co predvedli, tezko mohou vyvratit pochybnosti, ze to byl prvotni a jediny ucel.

+6/−2
4.6.2015 16:49

M46a11r79t65i86n 39P42a51v57e93l57e15k 5740437755945

Jak tedy měl Apple vytvořit databázi wifi sítí?

Ale ano,uznávám - bylo to nešťastné zjištění v nešťastnou dobu,ještě nedozněla aféra okolo sběru informací Googlem a na Apple se provalila Locationgate - majitelé iPhonů měli pocit,že jsou šmírovaní stejně jako lidé s Androidem,i když je Apple opakovaně upozorňoval,že nesbírá polohu telefonů,ale polohu wifi sítí kvůli zlepšení služeb právě pro ně.

0/−4
4.6.2015 17:01

A51d20a64m 42K22ř48i83v32s96k29ý 1253664640683

Takže sbíral polohu wifi sítě a ne polohu telefonu, který tu wifi zachytil? Není to tak trochu "prašť jako uhoď"?

0/0
5.6.2015 14:13
Foto

O91s66k71a11r 38Š48t17e15j15f50a 2343357567979

Spíš si to poslaly ty dvě společnosti mezi sebou. Buď rád za ty reklamy. Vždyť nabízejí přímo to co hledáš :)

+2/0
4.6.2015 14:52

A51l26o30i75s 50J88i80n17d61r39a 9390614787815

Malokdy neco koupim podle reklamy. Vetsinou je to tak, ze neco hledam a pak vidim na to reklamu. Ale jsou jedinci a neni jich malo, kteri tomu celkovemu tlaku neodolaji a porad is neco musi kupovat.... Tam to asi funguje.

+2/−1
4.6.2015 14:33

T45o71m71á76š 81Š64t36r84i13g45n94e67r 9881457690401

alebo v pripade apple: "ošklbávajú vás a vy to nevidíte"

+2/0
4.6.2015 14:25
Foto

M17a64r50t41i15n 76Š53u73b76r83t 1615401364415

Normálka. Přišli rodiče, ať jim najdu na webu konkrétního kuchyňského robota. Tak jsem zadal do vyhledávače a našel asi tři odkazy. Rodiče si přečetli recenze a odjeli. Druhý den jsem otevřel facebook a všechna reklama tam byla "úplně náhodou" na kuchyňské roboty a hlavně na toho, co jsme hledali. Chápal bych, kdybych to hledal na facebooku, nebo tam napsal ten název toho robota, ale já hledal úplně na jiných stránkách. Takže evidentně facebook leze do historie hledání v mém počítači a dle něj nabízí reklamu...zajímavé zjištění.

+3/−3
4.6.2015 14:21

A49d59a65m 71K43ř43i73v52s69k29ý 1223484790353

Spíš bych jako viníka viděl facebookové "lajkovací tlačítko", které je skoro všude, než to, že vám lezou do historie (protože to by snad ani nemělo jít).

+4/0
4.6.2015 14:31

D17a61n52i21e76l 53S73c88a30r72d15o90n96i 6948928295334

Udaje jsou drzeny v tvz cookies... zakazte je nebudete mit tolik cilenych reklam

+3/0
4.6.2015 14:41

J98i52ř63í 85J38u95ř55i12c95a 2878463441

Dobří, já robota vybíral tak měsíc a ty reklamy jsem tam měl do té doby, než jsem potřeboval televizi. :-) BTW: co si rodiče koupili smím li vědět?

+2/−1
4.6.2015 15:11

R37a92d35i50m 46Z22a34t71o84p85e62k 9522285862607

Do zadne historie facebook neleze. Proste skrz tlačítka like na strankach vi, kam chodite. Rika se tomu tracking a jde tomu zamezit ruznymi zpusoby.

+2/0
4.6.2015 15:38

E79n45r48i79c32o 46V29a68n 83S93a95m21o15n50e 2257877178395

Zloděj křičí: "chyťte zloděje! "

+10/−3
4.6.2015 13:45

J60a37n 46N63á54d84v69o31r44n46í46k 7983458985777

Mozna byste si mel clanek precist, pak nad nim minutu premyslet, a az pak psat do diskusi.

0/−1
5.6.2015 5:31

J25a19r63o25s65l98a24v 68K18o41v54á34ř16í82k 4568953770330

Ano, to byste vážně měl.

+1/0
5.6.2015 5:45

M91i90r49o95s34l60a77v 58K86r98a82h68u48l93í28k 6947944854

Tak jedina ochrana je nezit digitalne. Jsem zvedavej kdo to da, kdyz chce v dnesni dobe zit plnohodnotne... Uz bez mailu to nejde a za chvilku to nepujde ani bez FB...

Ovsem zisk informaci na strelbu reklamy mi osobne nevadi. Podle reklamy jsem koupil v zivote jen jednu vec a to podle tv reklamy :-D

+2/0
4.6.2015 13:33

P10a32v17e24l 90M28o15r19a29v77e86c 3732489672238

Zloděj křičí chyťte zloděje.

Apple se chová prakticky stejně. Jen to jeho iZákazníci odmítají přijmout.

+9/−2
4.6.2015 13:17

P17e53t59r 80R90o58m85á66n78e10k 8414987694464

A které společnosti prodal osobní údaje svých uživatelů?

+1/−1
4.6.2015 13:30

J35i39r20k96a 56N72o70v18á10k 6722435865159

"Narušení soukromí považuje za hrozbu pro americký způsob života."

To se mu povedlo, to už je teda americký způsob života dávno pohřben, neboť soukromí (a zejména to telekomunikační a internetové) už dávno neexistuje a amerika na tom má lví podíl.

+9/0
4.6.2015 11:33

P81a89v83e47l 40M68o61r93a43v47e14c 3462109422538

Navíc, Apple se na vloupání do soukromí dosti podílí.

+2/−1
4.6.2015 13:17

K17a81t91e57ř68i82n89a 67D89r27a75h96o14k16o79u26p92i84l76o94v81á 9406691712463

Ale v P.R.I.S.M. od NSA byl Apple jako jeden z prvních. Prodávat ne, ale dávat protiústavně vládě - no problem.

+9/0
4.6.2015 11:24

J74i13r87k35a 73N95o23v29á62k 6362185255739

kdoví, vůbec bych se nedivil, kdyby za ta data nedostávali nějaký peníze - i když asi formálně na úhradu s tím spojených nákladů, či tak něco.

+1/0
4.6.2015 11:34

K13a25t23e10ř65i71n42a 64D55r24a26h53o28k68o15u60p22i46l19o54v81á 9646941632923

I to je možné (přesněji dost pravděpodobné).

+1/0
4.6.2015 12:08

O92n14d55r43a 77S97o64u51k88e69n62í93k 8269680362179

A co Micro$oft kolik ten za to asi dostal...

0/−1
4.6.2015 16:05

R90o60b85i44n 16Ž15i90ž61k16a 2258264626426

To možná ano, ale nic co by jim za to stálo, kdyby nemuseli. Stejně jako v případě ostatních.

0/−1
4.6.2015 16:03

R19o18b60e29r17t 60M25r97o85c57z58k73o63w57s15k20i 7448530209124

Takže tu máme na jedné straně např. Google, který dá zákazníkovi vše zdarma. Google získá osobní informace zákazníka, za které zákazních dostane zas cílenou reklamu.

Na druhé straně tu máme Apple, kterému zákazník zaplatí i za pšouk, a pokud zákazník bude chtít cílenou reklamu, tak Applu musí dát osobní informace.

Nějak v tom nevidím ten zásadní rozdíl. Mě shromažďování informací problém nedělá. Problém je pouze, pokud jsou zneužity způsobem který mě poškodí.

+7/0
4.6.2015 11:06

J62i31ř78í 60J56u87ř11i52c49a 2278613441

Tak já naprosto nejsem přesvědčen o bezúhonnost Applu co se týká mých osobních dat, ale zajímá mne ten každý psouk který se jim musí platit. Na základě takovýchto komentářů jsem byl totiž pln obav při přechodu na iOS a ono nic.

0/−3
4.6.2015 11:15

A32l42e80š 19M43a85c64e52k 6385305431115

Zkus napsat něco špatného o Applu a uvidíš ten tanec. Vypínání founu během hovoru atd. :-)

0/−4
4.6.2015 11:40

J21i79ř58í 98J80u27ř61i15c23a 2108213391

Nepochopil jsem, omlouvám se.

0/−1
4.6.2015 12:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.