Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nenechte se napálit. Co fotil mobil a co kompaktní fotoaparát?

Zkusili jsme porovnat fotoaparát v mobilu s kompaktním foťákem. Než fotky zhodnotíme, rozhodli jsme se dát hlas i vám. Poznáte, které fotky jsme pořídili mobilem a které kompaktním fotoaparátem?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F68r75a84n53t77i62š95e38k 27L47u20f32t 5147119734426

Fotky jsou tak zmenšené, že obrazová kvalita objektivu na nich není vidět, ani šum při špatném světle. Co můžeme jedině porovnávat a v čem se fotky viditelně liší je vyvážení bílé a tam je lepší Samsung, to ano.

0/0
16.5.2015 22:22

M45a70r76t42i31n 77J62a47r29o13š 8432365918446

Tak podle nocni fotky je A mobil,jinak leda,ze by ten kompakt byl vyhrabane nejake smecko a cele by to byla jen reklama na nejaky mobil....

0/0
16.5.2015 16:54

Z33b32y26n14ě14k 63B81í70l17ý 1887380791165

Kompakt bude mít kratší ohnisko než mobil,takže bych řekl,že ty "prizoomovane" jsou mobil

0/0
16.5.2015 9:30


J50a59n 12B33á23r78t17a 3370246868

Vlevo mobil, vpravo foťák. Ale ten foťák je nějaký šmejd. 

Bohužel dneska je trend takový, že kvalita fotek z obojího se sbližuje. Z mobilů se trochu lepší a z kompaktů naopak klesá a to poměrně rapidně. I to je důvod, proč si stále nechávám už poměrně letitý kompakt, který ještě nemá ani stabilizaci obrazu, natož HDR a podobné vychytávky a má na dnešní dobu už celkem nízké rozlišení. Ale dělá prostě o řád lepší fotky než celá následující modernější řada. A přestože jde o kompakt dost letitý, žádný mobil se mu v kvalitě fotek nevyrovná (to ostatně ani žádný dnešní kompakt s vyjímkou Canonů řady G).

0/−3
15.5.2015 22:03

L58u45d16v38í65k 50G44a36j14d92o92š25í92k 2275983474902

Vyjma té první věty jste napsal docela blábol.

0/0
16.5.2015 18:37

T70o37m80á47š 61J25a36n12o44v94s88k63ý 8295634308

Dokázal bych pochopit test typu srovnání nějakého konkrétního mobilu a konkrátních kompaktů, ale takto je to nesmysl. Věřím, že dnes existují mobily co fotí lépe, než řada kompaktů. Ale na trhu je také spousta kvalitních kompaktů, které jsou ve všech směrech lepší než jakýkoli jiný mobil. To už nemluvím o tom, že každý kompakt je alespoň v jednom směru lepší než mobil a to že mají optický zoom.

Navíc zde se srovnávávají rozdílné ohniskové vzdálenosti.

A na otázku, které fotky pocházejí z mobilu a z kompaktu nemá cenu odpovídat, lepší jsou ve sloupci A.

Předpokládám, že to je mobil, když s tím autor tolik nadělá. Navíc je nový, byl drahý a proto se tím pisatel chlubí. Takže Samsung Galaxy S6 Edge. :-)

No jsem tedy zvědav, co to nakonec bude.

+8/0
15.5.2015 18:35

P45e73t79r 97T75y96č41k36a 6795842459852

No. Jestlu je to S6 edge tak by ten kompakt musel stat cca. desitku. Myslim, ze kompakt za ty penize dela lepsi fotky.

+3/0
15.5.2015 19:29

P90e56t41r 13N85e32c17h78a55n75i34c43k18ý 7133926698600

Mám Canon G16 za 11 a takové fotky mobil fakt neudělá

+2/−2
15.5.2015 20:55

L79u17d49v72í57k 51G23a28j33d49o59š44í57k 2955123754332

Však desítka je taky spodní hranice pro trochu slušnější foťák. Levnější kompakty už opravdu fotí jak mobil, když tedy pominu, že na rozdíl od mobilů často zvládají RAW. Desítku normálně stojí jen objektiv.

0/0
16.5.2015 18:42

J78i69ř41í 19J65u55ř50i17c53a 2208393701

Ten test udělal v lednu dtest, ale výsledky by se většině zdejších diskutérů nelíbily. :-P Jinak jsem shrnutí vložil do diskuze pod nedávným článkem.

0/−2
15.5.2015 20:45

J93i82r37i 79B55a72u44e72r 7384490

dotaz na redakci - kdy a kde bude odtajnění ? : )

+2/0
15.5.2015 17:28

J43a23n 78M45a71t72u30r59a 8730580195387

Dobrý den, v sobotu.

+1/−1
15.5.2015 23:51

D42a60n59i93e34l 66K41r29o46n21e51r 7344504216797

A-mobil, B-kompakt...kazdopadne vystup z kompaktu dost zklamani na to, ze je to "vyssi stredni trida, letosni model".

+1/−1
15.5.2015 17:15

M88i83c60h39a46l 82S45e56m62r73á93d 3822296577789

no, omalovánka z mobilu je sice na pohled hezká, jenže o tom to je... mobil vám vnutí upravenou fotku ať ji chcete nebo ne...

a na ten kompakt jsem zvědavej, protože takhle mizerné fotky nedělal ani můj 2MPx olympus z počátku digitální fotografie...

+3/−3
15.5.2015 18:48

L60u30d41v60í31k 76G84a31j16d12o52š91í38k 2905873384332

Asi záleží co redakce rozumí pod pojmem "vyšší střední třída".

Jinak jako zdroj evidentně lepší fotky B. A mají strašnou kompresi napovídající, že jde o telefon.

+1/0
16.5.2015 18:26

P91e83t45r 97N43e22c35h92a85n97i85c10k50ý 7473836498840

Mobil může mít výhodu v silnějším procesoru, takže může leccos dopočítat. Foťák zas v optice. Na automatiku , bez úprav a na stránce bez možnosti zvětšení (soc. sítě, blogy) může být klidně mobil stejně dobrý nebo lepší než kompakt. Hlavně pokud jde o dynamický rozsah, tam mobily hodně počítají.

+3/−1
15.5.2015 17:00

J90a19n 72P28e43k94a 5663773573

:D Otázky, připomínky:

1/ jaký mobil a jaký foťák?

2/ a hlavně!! když už fotím porovnávací snímky, dělám to tak, abych zabíral stejnou scénu! Tady někdo evidentně vyfotil scénu, ušel pár kroků, a vyfotil jí jinak... Potom jakýkoli test ztrácí smysl. Změní se světlo, fotka je prostě jiná...

Celé to potom nahrává doměnce, že test je tendenční - má ukázat, že mobily fotí vlastně lépe, než foťáky :))) A pokud to tak je, tak vyvstává další otázka - zda pan "testovač" s foťákem nenamáčknul do jednoho bodu a potom nefotil bod jiný...

Prostě nesmysl.

+12/−4
15.5.2015 16:54

L85u53k54á54š 68M33ü49n12z98b82e58r44g48e93r 1482741335908

Každý přístroj může mít jinou základní ohniskovou vzdálenost, tak mohl klidně stát na jednom místě...

+5/0
15.5.2015 16:58

J83a79n 67P28e13k16a 5473803253

např. u těch kytek je jasně vidět i změna úhlu...

+3/0
15.5.2015 17:01

L19u88d96v26í67k 49G57a67j80d48o27š73í45k 2975513644352

Jistě. Ovšem pak je korektní na kompaktu nastavit zoom na stejné ohnisko jako na mobilu. Fotit širším ohniskem je samozřejmě nepominutelný handicap kladoucí daleko větší nároky na kvalitu optiky.

+2/0
16.5.2015 18:29

P14e46t95r 70N96e94c52h20a86n20i39c82k47ý 7173726528230

Kdyby test byl pořádný tak by tam těch mobilů mělo být víc si myslím

0/−2
15.5.2015 17:06

P59e15t81r 25T18y86č79k23a 6105572589542

To nejsou kroky. To je jina ohniskova vzalenost.

0/0
15.5.2015 19:31

T85o37m13á92š 97H68o50u20š27k24a 2465853384577

A je mobil. Podle toho václaváku.

0/0
15.5.2015 16:50

J20e74n30d72a 74K73r59á85s92a 1689486268

Snímek pořízený lepším mobilem za dobrých světelných podmínek nemá nikdo šanci rozpoznat . Lámání chleba přijde za horších světelných podmínek a při pokusu o výřez.

+7/−3
15.5.2015 16:40

M27a66r82c 69F49r45e96u34n59d 1163467831779

Na poslední dovolené se mi před snímky, na jejichž focení jsem se nejvíc těšila (pláž Navajo a okolí), vybil fotoaparát.Takže jsem rozladěně sáhla po své staré Nokii a po přetažení do PC byly fotky dokonce lepší než ostatní z fotoaparátu. Takže těžko posuzovat, protože záleží na více okolnostech.

+5/0
15.5.2015 16:59

P65a61v35e98l 23V28a53ň67h96a22r59a 9498347832970

A - vetsi hloubka ostrosti, vsechno preostrene, vytazeny kontrast, mne osobne lepe vyvazena bila. B - mensi hloubka ostrosti, prijde mi az spatne zaostrene, mensi kontrast, bila je nejaka divna. Takze za me A - mobil, B - kompakt.

+1/−1
15.5.2015 16:02

V68á91c67l63a75v 79S12v66o50b77o77d48a 3611789500730

no, lepší bílá, nevim, nevim, je chladnější, ale v reálu je to světlo z lamp žlutější, podle mě

0/−1
15.5.2015 16:05

P89a51v16e23l 48V60a71ň73h25a80r28a 9158177432450

Vyvazeni bile je subjektivni. Realu je mozna vernejsi B, ale tady mi trochu lip sedlo ve vysledku to A. Celkove se mi ty fotky nelibi ani z A ani z B. :-)

0/−1
15.5.2015 16:53

V65á47c38l41a90v 51S69v13o74b98o21d56a 3301749650730

na fotce z Václaváku je vidět UFO :-)

+1/0
15.5.2015 16:02

R26a33d32e17k 42J21a44h46n 8956277525825

Nevím! Bolí mě z toho hlava. Myslím, že oba sloupce fotografií jsou focené Flexaretem z Meopty.

+2/0
15.5.2015 14:25

J57o74s94e33f 15T22i40k19v30a87r98t 2130854760

Výsledek ankety bude pouze ten, že někdo pozná co je foceno mobilem a někdo to nepozná :-P

+11/0
15.5.2015 14:21

V17a11c90l39a96v 18M50e64d93e82k 5981112335305

vypadá to, že v "A" je lepší hloubka ostrosti, což by odpovídalo větší čočce. Na druhou stranu, některé fotky v "B" jsou tak špatně zaostřené, že by je zvládl líp jak mobil, tak kompakt - takže buď špatné nastavení, nebo hloupá automatika.

+1/−2
15.5.2015 14:20

M10a41r23t48i68n 22N38e78v74r16l44a 2897641454857

Vaše první věta je nesmysl. Je to právě opačne: větší hloubka ostrosti odpovída MENŠÍ čočce, tedy mobilu. Ale které fotky jsou pořízené mobilem vám řeknu až to uvidím v PC.

+1/−2
15.5.2015 16:09

M26a30r45e39k 34O19p 9539173970193

Jednou pojmenovat řady jako A a B a podruhé jako 1 a 2, může jen diletant z iMobil.cz, nikoliv průměrně inteligentní bytost, natož profesionální novinář.

+3/−1
15.5.2015 14:01

T11o27m62á91š 94F32i80r91b39a76c17h48e40r 9900570964420

Paradoxně to dokonce není ani řada A a B , ale sloupec A a B ;-)

+1/−1
15.5.2015 14:10

J94a55r48o42s71l64a47v 73H46e69j75n24a 4757921429

Řada může být i svisle.

0/0
15.5.2015 16:58

L13a47d50a 59B45r82y52c 7352520607860

:-)...a sloupec nalezato.

+1/0
15.5.2015 19:59

G38a87b42r91i23e96l 67H65o47r45t78e87n 9551359553654

Ten IQ test v anketě mi dal při pátku zabrat víc, než zjištění původu fotek.:-)

+3/0
15.5.2015 13:52

J25a46n 43M13a11t88u41r21a 8230880695137

:-) Máte pravdu, upravil jsem to...

+1/0
15.5.2015 14:02

P87e55t43r 27R61o44m57á37n82e10k 8774347764654

V řadě B je znatelná 6lamelová clona ;-)

+1/−1
15.5.2015 13:52

M11a71r70t89i57n 95S68k36á24l52a 8344447958968

Myslím, že máte pravdu. Podle mě je A mobil, ale má lépe zvládnutou autoHDR funkci.

0/−1
15.5.2015 14:34

L76u28d12v53í93k 79G19a14j27d27o52š97í97k 2715653474212

Vzhledem k tomu,že HDR je nejlepší způsob jak si snadno a rychle zničit snímek, tak to moc velká výhoda není.

0/0
16.5.2015 18:34

A66l47e10š 27M69a31c65e92k 6105755731135

Já tam žádnou šestilamelovou clonu nevidím. Jak se pozná? Děkuji

+1/0
15.5.2015 15:26

V18á82c64l47a79v 18S80v55o83b54o66d60a 3821549280910

myslim, že je to podle světla na lampách, dělá to tu "hvězdu"

+4/0
15.5.2015 16:04

P58e33t13r 88R12o84m86á44n78e37k 8554617194524

R^

0/−1
15.5.2015 18:16

M27a15r16t94i44n 61S15k27á88l90a 8194627668988

Pokud by se soudilo podle dynamického rozsahu, tak A vypadá líp... ale to celkem o ničem nevypovídá, mobil může mít v automatickém režimu nějakou autohdr funkci a pokud se bude srovnávat nějaká kvalitní Lumia (jakožto asi nejlepší fotomobil) s nějakým obyčejným kompaktem za bůra, tak ta Lumia dost možná vyhraje (na auto režim, ne v rukou fotografa).

+3/0
15.5.2015 13:22

M85a27r72t51i39n 16P69e96t86ř70í27k 4312489851191

Článek vidím, fotky vidím... a kde je krucipísek ta ANKETA??? ;-D

Jinak je to teda článek NAPROSTO o ničem... tzv. "páteční kus" = musím napsat článek, nevím o čem a ani se mi nechce, tak něco vyplodím, aby se neřeklo... a ještě zapomenu na anketu ;-D Rv

+4/0
15.5.2015 13:20

T34o55m71á13š 66F48i60r65b47a91c22h74e68r 9410920354450

K čemu je to dobré ? Možná by bylo zajímavé porovnání určitých značek. Drahý mobil bude lépe fotit než levný kompakt a stejně to bude i naopak. Tohle je absolutní blbost bez sebemenší vypovídající hodnoty ;-DRv

+3/−2
15.5.2015 13:13

L85u10b27o16m85í26r 54V49r55t39a44l 6880737951751

Právě jste se usvědčil, že jste článek ani nečetl.

+3/−1
15.5.2015 14:37

M95a91r43e29k 16Z95a27h48r30a78d79i38l 6634479375131

Já jsem asi dement, ale nepochopil jsem čím jsou focené fotky v levém a čím v pravém sloupci. Když úvodní dvojice (červené květiny) je ve stejné souslednosti, jako stejná dvojice níže, ale s opačným popiskem, tak prostě nechápu, co je focené mobilem a co foťákem...

0/−3
15.5.2015 13:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.