Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Microsoft překvapil, na Windows Phone poběží i Android a iOS aplikace

Microsoft se chytá možná poslední šance na prosazení operačního systému Windows na chytrých zařízeních. Na konferenci Build představil řešení, které umožní vývojářům snadno jejich iOS a Android aplikace přenést na platformu Windows a publikovat je ve Windows Store. Navíc aplikace pro všechna Windows zařízení půjde nakupovat prostřednictvím mobilních operátorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P32a68v51e44l 44M34a68c66h60a61l33a 1814340527484

no nevím jestli je to dobré řešení, takhle jsou na Store jen kvalitní aplikace které jsou kvalitně zpracované a bezproblémově na WP běží, takhle tam bude mraky aplikací a kvantita zvítězí nad kvalitou.

+1/−3
30.4.2015 21:01

J20i11r22i 50R51u87s93n75o70k 4725442197133

Ted jste me rozesmal. Diky! :-)

+4/−2
30.4.2015 21:38

A61n17t87o87n55í63n 73J89i94r53á55s13e15k 7486176886785

No hlavně ať WP přežije....mnohokrát lepší než ios a android !

Rád bych další stroj s tímhle jednoduchým a stabilním systémem.....

+4/−7
30.4.2015 21:01


J29a91k48u80b 19V25e45s14e15c61k37ý 4916797702101

Jo, ať si klidně přežije ten jednoduchý systém pro jednoduché lidi. Třeba se prosadí v low-end kategorii, kde je imho jeho místo. Hlavně ať je výběr, a nikdo ho zákeřně nepohřbí jako to udělal Micro$oft Symbianu.

+1/0
2.5.2015 9:22
Foto

L24u65k15á53š 72F45r35y70d78r57y25c57h 2666466466488

tímhle se může stát z WP konečně systém, kterej bude opravdu konkurence schopnej

+4/0
30.4.2015 19:33

P85a86v91e53l 51Š70i31m51s90a 9521824505114

Když tak čtu ty příspěvky, přijde mi to legrační jak někteří diskutéři zamrzli v chápání světa před cca 10ti lety, v době kdy Microsoft byl ten "zlej" a Google s Applem byli ty malí chudáci který MS utiskoval. Přitom dneska se A+G chovají počítám ještě arogantněji než MS před těma deseti lety: k uživatelům, vývojářům i partnerům. Zkuste si třeba někdy přečíst co jim odsouhlasíte v licenčních smlouvách, nebo si dohledejte podmínky Googlu který musí splnit výrobce telefonu aby mohl mít "oficiální" Android telefon kterej půjde připojit do Play store (zjednodušeně řečeno, pokud nebudou v telefonu všechny aplikace gůglu, a všechny nebudou nastavení jako defaultní, nemůžete se připojit ani do Play store). Přesně takhle se choval MS k OEM partnerům v době svojí největší "slávy". Apple je kapitola sama pro sebe - na jejich platformách se bez souhlasu z Cupertina ani neuprdnete. Ale holt pro někoho bude vždycky MS to nejhorší zlo, ať udělá cokoliv :-D

+7/−2
30.4.2015 15:42

P46a96v24e82l 55S88o48b43o63t25k42a 5920314

Microsoft se choval jako IBM - jsme nejlepší, jsme největší, a kdo je víc - a nyní, stejně jako kdysi IBM, není schopen reagovat na trh, který si našel jinou cestu.

Apple i Google jsou ohromné monopoly, a také se tak chovají, ale trh si opět nachází cestu mimo ně (více specifikovat nebudu, to už jsou komerční informace).

+1/0
30.4.2015 16:30

T69o33m93á67š 77S67k67á22l50a 6158877

no počkejte, to nebyl Microsoft, to byl Balmer :)

0/0
30.4.2015 17:56

P26a57v53e43l 62S61o30b61o83t68k41a 5590104

Ale s tím by nesvedl nic ani Gates - firma si už dávno žila po svém a řekněme co pamatuji například semináře než začala aktivace Windows XP - ty hlouposti které pak vůbec neodpovídaly realitě - už dávno to byla jen firma obchodníků a marketingové řeči a technologie byly kdesi vzadu (kompletně jsme přepsali správu paměti... ale limit 2GB/3GB přepínač zůstal a i v Win 8.1 když chvíli klikáte vidíte ty samé dialogy jako ve Win 2000...).

+2/0
30.4.2015 18:22
Foto

V74r21a56t96i14s31l70a58v 59J30i10n97d57r32a 3739257813889

Jak konkrétně není IBM schopno reagovat na trh?

0/0
1.5.2015 0:47

O94n91d36r65a 96S44o15u80k11e93n79í18k 8619370732939

Monopol M$ bylo zlo je zlo a bude zlo, dokud jeho vláda neskončí a všichni ti zazobanci a zombie monopolu M$ neprocitnou a nepřejdou ke konkurenci, kde mají možnou volnou volbu s podporu starého HW, do té doby budu mít v šuplíku, kromě spousty CD a DVD s linuxama, freeBSD a openSolaris schovávat i ten emulátor pekla s nápisem "Windows Vista Home premium"

+1/0
30.4.2015 17:00

P92a66v20e70l 17Š28i43m38s66a 9371534445144

Jojo, přesně vás jsem měl na mysli... :-DDD

+2/0
30.4.2015 17:54

O39n56d46r12a 79S46o66u73k18e24n22í90k 8339290762779

proto jsem se přihlásil;-)

0/0
2.5.2015 17:56

T50o68m71á33š 63S39k16á14l21a 6808757

podpora starého HW je nemožná pokud chcete něco nového vyvíjet a chtít se o to opříta zároveň chcete být alespoň trochu otevřený třetím stranám. Intel a MS se s podporou "starého" také dobře vykolejil. Například jejich 10letý přechod od 32-bitových procesorů ke 64-bitovým je legendární.

+1/0
30.4.2015 17:55

O57n96d98ř69e90j 69Z75e71m47a43n 5160804908169

Tak koukám, že nejem iovecky, když někdo řekne něco proti jejich oblibenci, jdou agresivní a místo, aby přijali fakt, že to všem prostě vevyhovuje a to dokonce tak, že tomu dávají sbohem, tak uráží a dokonce dochází i k adhomi argumentům. Prostě klasika...

+3/0
30.4.2015 14:15

J30i83ř52í 97J78u83ř97i66c59a 2258683801

Vázne? Z devadesáti procent jsou tady pranyrovani uživatele Applu takže ti jsou v defenzívě. A nevšimnul jsem si, ze by se aosaci smířili s tím, ze jim android proste nevyhovuje. A pak slychame výrazy typu ovečky atd.

0/0
30.4.2015 15:35

O21n50d98ř49e42j 89Z97e69m19a75n 5190534308309

Jenže zdaleka ne všichni uživatelé Applu jsou iovce. Někdo klidně může těch jejich produktů celý barák a nenazvu ho tak. Jde o to, jak se chovají a ne co mají, respektive na tom co mají se zakládá předpona, ale opravdu jde o jejich vystupování.

+4/0
30.4.2015 16:09

J56i57ř39í 44J44u86ř79i27c43a 2548633151

No kdyby to tak bralo více lidí, nebylo by to špatné. Tady jste iovce, itroll a icokoliv jenom proto, že se applu zastanete.

+1/0
30.4.2015 16:51

J42a96n 77P89a47v82e10l20k58a 3357721964101

Jen by mě zajímalo, jesatli se to týká i nativních aplikací.

0/0
30.4.2015 12:43

P26a81v31e96l 53S73o97b76o57t36k50a 5370244

Jakkoli nesmyslná a nerealizovatelná se nám tato myšlenka může zdát, zvláště vzhledem k přísným omezením, které musí aplikace pro publikaci v MS Store splňovat, novináři na to určitě skočí a manageři bohužel asi také.

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/dn764944.aspx

A i mezi vývojáři se asi najde několik naivních mladíků, kteří naletí podobně jako před časem na .NET pod Liuxem - projekt MONO.

http://www.mono-project.com/

Tj. jednoduché demopříklady budou víceméně fungovat, ale o tom že vezmete aplikaci napsanou a odladěnou na jedné platformě a překompilujete ji na jiné...

Zajímavé bude i řešení

http://cs.wikipedia.org/wiki/Endianita

O nerealizovatelnosti implementace kompletního API/SDK Androit a iOS nemluvě (kolik tisíc programátorů je schopen MS nasadit a na jak dlouho aby přepsali všechna volání API konkurenčních platforem??).

+2/−2
30.4.2015 10:50

V79á80c10l93a17v 53L84i36p57e11r90t 4287377350537

Jinými slovy vývojáři v Microsoftu jsou banda neumětelů a potřebují od Vás poradit co a jak? :)

+6/−3
30.4.2015 13:30

P20a71v31e83l 41S44o27b14o58t29k88a 5800654

Dost pochybuji, že tento nesmysl vypustil programátor firmy Microsoft.

Tato tisková zpráva mi totiž připadá stejná hloupost jako:

http://auto.idnes.cz/goodyear-koncepty-bh03-a-triple-tube-du9-/automoto.aspx?c=A150313_193705_automoto_vok

Ani bych se nedivil kdyby obě vymyslela stejná PR agentura. Konkrétně mohu jmenovat:

- MS-DOS a jeho api (rezidentní programy)

- Windows 3.1 atd - 16 bit a Win32s rozhraní  - Windows 95 - Win32 api - OLE - DDE - COM - NET - Windows x64 - Windows i64 - Windows CE - Windows Mobile - Windows Phone - Windows RT

Všechno nekompatibilní technologie a neustále jen přepisujete a přepisujete programy pro nové verze. OVŠEM: Windows 10 prý už konečně (kolikrát jsem to už slyšel??):

"Windows 10 na všem Microsoft si předsevzal, že do dvou až tří let bude na světě miliarda zařízení běžících na jedné verzi systému – Windows 10."

http://www.zive.cz/clanky/windows-10-chce-byt-vsude-a-s-hromadou-aplikaci/sc-3-a-178119/default.aspx

Takže se nedivte, že těmto prohlášením už nevěřím.

+2/0
30.4.2015 16:12

V37á83c69l36a62v 32L13i28p19e64r27t 4287217720687

Naštěstí Vás do W10 nikdo nenutí, takže pohoda, ne? Nechtě W10 svému osudu a věnujte se svým problémům ;)

0/−1
30.4.2015 16:51

P79a39v77e26l 47S54o66b85o15t65k94a 5790614

Nechte PR ať cpe uživatelům do hlavy nesmysly?? - ale samozřejmě, jsou to jejich peníze, ale asi jste mezitím zapomněl na co reagujete - co je úvodním příspěvkem vlákna.

+1/0
30.4.2015 16:54

V76á51c73l28a72v 29L98i72p41e64r64t 4157327340117

Btw. projekt MONO není od Microsoftu, ale od komunity... Od Microsoftu je až .NET Core, který je mnohem mladší a jeho používání je zatím v plenkách.

+1/0
30.4.2015 14:07

P17a14v65e30l 70S58o34b28o51t72k42a 5210704

Teoreticky ano, ale bez podpory Microsoftu (uvolnění patentů a specifikací) by nikdy nevznikl, resp velmi rychle zanikl.

Také doporučuji přečíst si licenční smlouvy Microsoft ohledně dekompilací, revezního inženýrství atd.

Můj dojem jak Mono sleduji je, že to byla od začátku bouda na vývojáře, a i proto že by tomu nikdo nevěřil, se do projektu nepustil sám MS (protože jinak by přeci Microsoft použil Javu kdyby chtěl aby jeho aplikace běžely i na Linuxu atd.).

+1/−2
30.4.2015 16:25

V97á63c69l67a51v 50L51i67p89e97r54t 4907737940487

Aha, takže taková konspirační teorie, proč ne, už asi chápu, jak přemýšlíte :) Zlý Microsoft nastražil MONO, aby... Vlastně čím si tím pomohl, to mi vysvětlete? To mi nějak uniká...

+3/−2
30.4.2015 16:50

P74a22v20e24l 29S65o78b11o10t74k18a 5130524

Ano, uniká vám kontext vlákna.

+1/−2
30.4.2015 16:55

P33e31t55r 40Č18e37r74n76ý 6930968623816

Android a iOS api už v Mono davno existuje, a představte si lidi v tom i píšou aplikace :D xamarin.com Třeba já.

0/0
1.5.2015 8:43

J82a43r26o15s21l38a96v 63K84a52d39l61e27c 5901159282621

R^

0/0
30.4.2015 8:23

M69i91r42o46s98l43a68v 52K24r82a45h30u70l79í24k 6567424464

nějak nechápu ty odpůrce windows. Proč tu mít 2 OS, kde jeden je pouze pro movitější (iOS) a ostatní i movitější (android) Proč tu nemít ještě jeden OS, který bude jako android?

kdyby si každý ukousl třetinu trhu tak by to bylo fajn. Kdo z toho bude vždy těžit je zákazník.

Tel s W10 si určitě pořídím.

+4/0
30.4.2015 7:57

P32e62t94r 88J45a21n48d66a 9793917924221

Protože dosud provozovat HW se SW od MS nebylo zrovna levné. Koupím si počítač? Kolik stály Windows? MS Office byly donedávna za šílené peníze.

A např. zrovna ten zmiňovaný Apple dá spousty softu, včetně OS zdarma ke compu (pravda o něco dražšímu compu).

Microsoft to vždycky tak trochu někde podělá. Vždyť už před časem jsme všichni ječeli nadšením, jaká to bude paráda, pokud bude stejný OS na PC a tabletu. A MS vylezl s WindowsRT. Jeho snadha nacpat ty šílený dlaždice do desktopového OS a nebo dokonce do Windows serveru je příšerná ....

0/0
1.5.2015 19:18

R26o32m55a23n 34L14a30n44g82e98r 9564614952552

MS Office jsou stále za šílené peníze. A jsou čím dál dražší.

0/0
4.5.2015 7:16
Foto

B60o42h23u72m24i15l 84P54r81o65c66h80á56z31k96a 2423631753581

Ja spis nechapu, proc wp nema nejaky emulator androidu, aby na nem slapaly vsechny appky. Delat to tak, ze mam emulator v pc a k aplikacim pristupuju pres team viewer je ponekud komplikovane.

0/0
30.4.2015 7:22

R12o65m23a73n 57L54a19n36g96e63r 9334154422912

Protože mobily s WP mají výkon sotva na to, aby utáhly ty WP. ;-)

+3/−17
30.4.2015 7:37

M89i60r15o52s16l76a87v 36T71i49š88e55r 4539579974472

Tak ubohých rádoby vtipálků je na světě opravdu málo - můžete si gratulovat.

+10/−2
30.4.2015 7:42

R50a44d79i13m 93Z88a47t68o65p27e14k 9772875902587

No ale ono to je tak trosku pravda. Pokud se podivame na vybavu lowendovych Lumii, na kterych WP8 beha jak z praku, tak by na tom Android sotva lezl. Takze zaplacnuti pameti a sezrani cpu casu dalvikem nebo ARTem, by z tech telefonu udelalo nepouzitelne kramy. A i ty vyssi modely by to dost pocitili.

+3/0
30.4.2015 9:16

P60e33t87r 65M70i90k88e56s 9988692740928

jenze na tech windows phonech nepojede ten zasekanej android. Pouze aplikace budou prelozeny (ne emulovany) pro wp. Vyvojarum se tu nabizi mnohem snazsi zpusob, jak sve apky portovat na windows telefony...

+3/−2
30.4.2015 9:21

R72a84d11i11m 61Z37a59t22o87p34e39k 9972105222467

Vsak ja vim jak to bude fungovat. Ale tady jsme ve vlaknu o emulatoru androidu pro WP, coz by levnejsi Lumie neutahly ani nahodou. Tak nechapu co resite? :)

+1/0
30.4.2015 9:23

M85i88r71o19s48l80a90v 38T32i64š91e37r 4559609864802

To vlákno ale pan Langer "obohatil" svým nesmyslným příspěvkem, ke kterému vznikly všechny další reakce.

+2/−2
30.4.2015 9:56

E42n29r95i73c83o 64V25a52n 50S38a77m70o35n93e 2897647578545

Sám seš zasekanej. .  :-)

+2/0
30.4.2015 9:56

D13a67v36i59d 35H21i81l55l78e 9462684984138

Románku, tak si pořiďte úžasný skvělý a zbytečný S6E s hardwarem který je pomalu stejně tak výkonný jako můj laptop a to právě jen proto aby utáhl ten úžasný Android. Mám iPad, Nexus 7 a Lumii920. A nejvíc jsem spokojený právě s Lumií. Za celou dobu mi systém padl jen 2x a to byla TP verze 8.1. Nexus po aktualizaci na 5.0 úplně k ničemu, vracím se na 4.4. A iPad ucházející, až na ty appky, stabilita je tak 75%. Takže asi tak. Ale yo, já vám to přeju. Takových jako vy znám hodně, něco si přečtou a hned tomu věří. V ruce jste to nikdy neměl, ale sestřenice bratrance kamaráda kolegyně z práce říkal, že to není nic moc, tak to musí být pravda.

+4/−5
30.4.2015 8:21

R61a10d52i95m 78Z14a48t62o30p72e28k 9682205132297

Pokud vim, tak zrovna Roman Langer neni zadny fanatik a myslel to castecne jako vtip (je tam smajlik) a castecne tak, ze na lowend lumiich by to dalvik navic poslal do kytek.

+2/0
30.4.2015 9:18

M12i37r74o37s79l11a56v 29T54i81š92e83r 4919379854782

Já vím hlavně to, že je jeho příspěvek nesmyslný.

0/−1
30.4.2015 9:57
Foto

L83u50k34á25š 69F82r96y21d59r19y90c81h 2946176906258

na 3 roky starým nex 7 se moc nedivím, ono s tím lízátkem, jsou bohužel zatím problémy, by the way, na utáhnutí lízátka stačí 256mb ram, tkaže ne v s6e není takovej výkon, kvůli utáhnutí android OS :)

+1/0
30.4.2015 20:42

P18e61t53r 50M70i41k29e12s 9148802970248

Ja se Vam divim, ze si nedate pokoj. Uz mnohokrate jste se tu odkopal s tim, ze o soucasne generaci wp nevite zhola nic a furt jak tele hlavou proti zdi...

0/−2
30.4.2015 9:23

P84e29t55r 35N43o92v44o27t84n86ý 2592297400630

tim to nebude, nicmene microsoft je prosluly delanim veci nejkomoplikovaneji jak jen to lze :D

+3/−2
30.4.2015 9:49

K76a69r19e74l 33E46n90d77l75e39r 3833450180515

Možná si toho nechcete všimnout, ale Microsoft se teď zatraceně rychle mění a stává se z něj dynamická a otevřená firma. Nevím, jestli má na tom větší zásluhu Ballmer, který to nachystal, nebo Nadella, který to realizuje, ale daří se to.

+2/−3
30.4.2015 11:36

K30a31r21e88l 84N82o35v39á62k 5650470122723

To je pouze snaha záchránit se před úpadkem.

+2/0
30.4.2015 15:19

I72v39o 30P11á33t20e17k 2632593924390

Protoze aplikace WP narozdil od androidu a ios nemuzou "operovat" na urovni systemu (bezi jen v sandboxu), takovy emulator by zaplacl pulku pameti telefonu, protoze by si vsechny ty androidi blbiny musel tahat sebou..  je to vlastnost WP ktera dela z WP tak neoblibenej system, deticky se v systemu nemuzou vrtat a "tunit", popripade do nej cpat ocurane aplikace nepochazejici ze store a to je trn v oku mnoha tech placicich lidi co "nesnasi" wp a milujou jen androida nebo ios :D :D.

a ty prispevky inteligentu o HW vyse (nebo nize, ted nevim kam to placne muj novej prispevek) vesele ignorujte :D :D, koukam ze nejaky lidi delaji zavery z pouzivani 10 let stareho windows mobile na telefonech s 200MHz procesorama :D :D, panove.. WP opravdu NENI Windows Mobile, nema to spolu nic spolecneho a zaseky a hw problemy kde vam system padal a zamrzal s windows phone se ve WP na "slabsim hw" opravdu nekonaji :D :D.

+3/−1
30.4.2015 12:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.