Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Microsoft konečně připravuje špičkovou Lumii. A nebude jen jedna

Po převzetí Nokie Microsoftem jsme se dočkali několika smartphonů nižších tříd. Americký výrobce by měl podle dostupných informací připravovat i špičkové modely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a42r73t37i84n 64H21o57c78e22k 5719555394437

na Lumia 940 XL čekám a už se nemůžu dočkat. R^R^R^

+8/0
21.4.2015 18:54
Foto

V71l60a16s57t61i56m57i61l 44Č51e74r49n30ý 3717743145

Já také, a to z jediného důvodu - začínám být slepý a hodil by se mi větší displej než mám na Lumii 930... ;-D

0/0
22.4.2015 22:58
Foto

A18n41t50o83n31í75n 88N38e31b73u35ž41e90l88s37k73ý 7395119756780

Mám 820ku a v podstatě jsem spokojen.Zkoušel jsem android v sonyZ a zůstal jsem u WM .Ale už mě pálí dobré bydlo"" a něco nového bych si koupil.Tedy lumii.

+3/0
21.4.2015 18:30


J28a14n 33K97r84a77l 2190761554366

ja WM celkem fandim, na andr mam i winluncher. Jedine co me drzi u androidu je to nepreberne mnozstvi nastaveni po rootnuti telefonu.

+1/0
21.4.2015 14:07

P81a32t83r82i36k 24Z66a72b17r76a44n47s53k91y 1671549175203

wm jsem opustil pred par lety,wp ktere mas zrejme na mysli je opravdu kouzlo… marne hledat funkcionalitu co byla az na wp a jasat nad updatem typu uz klavesnice neni katastrofalni ale jenom spatna,s kurzorem se da konecne domluvit aspon trochu,no tak takovy fanousek redmondskych asi nikdy nebudu.wp absolutni samozrejmosti chybi a neumi.

+1/−4
21.4.2015 15:13

M89i55r27e20k 94Z20á26v50o36d56n22ý 7792607270128

No, jde vidět, že jste wp opravdu opustil před pár lety :))

+8/−1
21.4.2015 18:57

R28u52d94o33l32f 86K63l86u30s36a29l 8557734229641

Jsem nikdy nepochopil, proč dávají do mobilu 25MPx foťák... když se podívám, jak fotky z toho vypadají, tak nejsou lepší než z 5MPx foťáku; akorát jsou 5× větší a zabírají 5× víc místa :-) Tak proč to tam chtít? :-D (čísla a násobky jsou orientační, počítat to nebudu) :-D

+2/−2
21.4.2015 13:56

P52e76t67r 28K30o37s26t85k22a 7676422982661

Protože hloupá většina nakupuje podle čísílek. Logikou čím víc, tím líp. Posoudit umí jen kvantitu, nikoliv kvalitu. Pro výrobce je to výhodné, pro zákazníky nikoliv. Ale nic se na tom nezmění. Takže můžeme do budoucna v mobilech očekávat 4K displeje, 8 GB RAM, 512 GB SSD ;-D;-D;-D

+4/0
21.4.2015 14:45

R53u91d55o58l42f 28K11l96u43s31a30l 8557134359901

Jdu se oběsit :-D

0/0
21.4.2015 14:47

P89e49t45r 14K84o82s79t53k61a 7396892852421

Nedej bože, kdyby u některé všeobecně známé komponenty platilo, že menší číslo je lepší... Vůbec nevím, co by si lidi počali... Výrobci by začali krachovat, nikdo by ty top modely nekupoval ;-D;-D;-D

0/0
21.4.2015 15:05

R39u37d90o32l29f 19K93l73u76s86a36l 8717254319311

:-D :-D :-D

0/0
21.4.2015 15:59

R71a72d72i42m 84Z40a77t64o39p10e31k 9372715602987

640kb RAM musí stačit všem.

+1/0
21.4.2015 17:34

R51o52m78a50n 68L74a91n44g59e92r 9594704382852

... a 512MB RAM. ;-D

+1/0
22.4.2015 7:32

M49i61r39e25k 60Z60á39v41o17d33n83ý 7132637800938

V tom případě bych doporučoval vyzkoušet Lumii 1020, abyste pochopil :))

+4/0
21.4.2015 18:58

R67u28d56o94l65f 49K88l85u84s38a24l 8367224799811

Jako já to nepochopím, protože... protože umím fyziku :-) A pokud to nějakým způsobem "nevočůrává", prostě takovýhle čipy v mobilu nedávají smysl ;)

+1/−2
21.4.2015 20:42

T25o77m70á15š 76V21a31n67č43u29r93a 4478145930968

To je právě to. "vočůrává" to ;-)

Jde o to, že se nafotí v nativním rozlišení. Taková fotka samozřejmě bude obsahovat i onen šum. Ale u mobilu s omezenou kapacitou si většina nastaví spíše 5MP výslednou fotku. A zde je jádro pudla. Zatímco 5MP foťák dodá cílovou fotku bez dodatečného zpracování, tak u 20MP foťák se obrázek zpracuje a zmenší se na požadovaných 5MP. Právě tím zmenšením a zpracováním se ty šumy vytratí nebo vyhladí a výsledná 5MP fotka pak bude vypadat líp než nativní 5MP.

+2/0
22.4.2015 12:19

R75u41d46o63l14f 87K95l63u75s11a10l 8337474589581

Tak šumy určitě, je to jedna z možností jak na NR, nicméně toho docílím i s "nativním" 5MPx čipem klidně. Já mluvím spíše o jiné věci -- o objektivu. Samozřejmě chápu, že na mobilu nemůže být díra jako blázen, čip nebude určitě 35mm a tak podobně -- jenže tyhle věci dohromady; jako 20MPx čip, kterej je třeba osminovej, objektiv, kterej má světelnost dohnanou nevím jakou magií a navíc lomy, přesnost atp. Pokud se podívám na libovolnou fotku z mobilu na "hrany", vidím, že jsou "rozblité", protože objektiv & čip v takovým provedení prostě nezvládají fotit ostře s dostatečnou kvalitou. ==> přijde mi zbytečné mít 25MPx čip v mobilu.

0/0
22.4.2015 14:15
Foto

V92l31a91s86t85i20m87i90l 16Č34e37r31n30ý 3947473795

Nesmysl. Fotím na FX zrcadlovku Nikon D700 s objektivy se světelností 1,4 nebo 2,8, takže mohu porovnávat. Samozřejmě, že se fotky z Lumie kvalitou nemohou takovéto zrcadlovce vyrovnat, ale to co z PureView technologie vymáčkli bere dech. Podívejte se na fotky z Lumie 930. Nic z toho co říkáte neplatí. Stáhněte si je a podívejte se na ně v maximálním rozlišení. Např na detaily okvětních lístků nebo na "ochlupení" poupat.

http://1drv.ms/1bjKyby

http://1drv.ms/1d1iTxj

http://1drv.ms/1d1j8Zt

Fotky jsou bez jakékoliv úpravy, tak jak byly vyfocené. Jedna z nich, upravená, zmenšená a ořízlá vypadá např. takhle:

http://1drv.ms/1K5Q7Xs

Lumii používám jako takový příruční záložní foťák, a opravdu si nemohu stěžovat.

+2/0
22.4.2015 22:57

R43u26d59o80l42f 28K19l22u94s61a11l 8687154539731

Komentoval jsem jinde, odkážu vás s dovolením tam :-) Děkuji ;)

0/0
22.4.2015 23:51
Foto

V71l19a50s96t11i59m28i82l 19Č84e34r21n36ý 3827663115

No myslím, že se mýlíte. Podívejte se na fotky z neděle z Lumie 930.

http://1drv.ms/1bjKyby

http://1drv.ms/1d1iTxj

http://1drv.ms/1d1j8Zt

+1/0
22.4.2015 22:32

R25u95d66o83l72f 65K26l40u83s18a96l 8347844509821

Musím uznat, nefotí to až tak marně ;) Nicméně podívejme se na jednotlivé fotky, nazvu je pracovně "jabloň", "schody" a "žlutý květ" (nejsem dobrý v kytičkách :-D)

Na fotce s jabloní se podívejme prosím třeba na list, který se nachází vlevo a je mírně schovaný za větvičkou s pupenem. A podívejte se na jeho hranu oproti pozadí.

Na fotce se schody se podívejte na ten ležící bordel (nebo co to je :-D ) na zemi před schody, jak to kolem toho dělá moaré.

Na fotce s květem se podívejte na bílé okvětní lístky, jak přetéká chroma do lístků.

Nicméně -- aby to nevypadalo, že tu jen haním, opravdu ty fotky (na to, že je to mobil), vypadají perfektně, opravdu uznávám. Vidím, že jsou vyfoceny zhruba v 16MPx (nechce se mi počítat), ale zkusím-li si downscalovat na 8 MPx, fotky vypadají prakticky stejně. 

Bohužel se tu potkávají dva vlivy -- jednak malá optika, druhak brutálně nastavená komprese JPG, čili fotky jsou tímto dost zničené. Chápu, že od telefonu nebudu čekat RAW, ale přece jen trošku vyšší kvalitu by mít fotky mohly. Navíc mi přijde, že je dost brutálně nastavenej resampling chromy, asi 1:4? Nevím, to nejsem schopen odhadnout, ale na hodně kontrastních přechodech (světlo/stín) je prostě vidět, že je ta fotka tutím zničená. 

Proto mi přijde, že je to vlastně další důvod, proč je zbytečné dávat vysokoMPx čipy do telefonů; protože i když už to umí nějak hezky vyfotit, "dojebe" to s prominutím kodek, kterej je nastavenej na vysokou kompresi na úkor kvality.

Ale opět říkám -- na to, že je to mobilem, ty fotky vypadají fakt dost zdařile. Takže díky za ukázku!

+1/0
22.4.2015 23:50
Foto

V47l41a61s28t80i33m92i87l 61Č60e17r74n56ý 3307903355

U jabloně nemáte pravdu, protože, to co považujete zřejmě za kompresní šum jsou rozostřené lístky v pozadí.

U lístů před schody jsem žádné moaré nenašel.

U fotky s květem jsem také nenašel co přesně myslíte.

Ale v podstatě je to celkem jedno. Myslím, že na to, že to jsou fotky z telefonu jde o velmi dobře odvedenou práci jak na optice, tak na snímacím čipu, tak na postprocessingu. Nemáte ale pravdu s brutální kompresí. To by za 1. bylo vidět právě na těch přechodech, detailech a na chroma, a za 2. také na velikosti samotného souboru. Velikosti se pohybují od 4 do 5 MB, což když srovnám s JPG z D700 je cca odpovídající velikost pro nastavení Normal. Pokud mohu porovnávat, tak fotky kvalitou předčí kdejaký digitální kompakt, a to mi na telefon přijde fajn.

A co se týká RAW formátu, tak ten je na Lumiích s PureView možné zaznamenávat také, takže si můžete vlastní postprocessing udělat sám. Ale to dělám jen u Nikona, protože jak píšu, používám Lumii jen jako takový záložní foťák.

+1/0
23.4.2015 9:17

D54a92n46i14e12l 30P79a18v55l77í65k 2884146348420

To brzo, jž jsem zakoupil Lumii 830.;-D By the way, všude jsou na ní výborná hodnocení...

0/0
21.4.2015 12:27

P41e36t46r 91Ž59á18k 1118432185379

dcera dostala Nokii s Windows a musím říct, že debilnější systém jsem v mobilu neviděl.....

+2/−14
21.4.2015 12:16

P44e16t76r 96J19a94n48o57u62š13k87o79v48e61c 8661333158496

a? výkřik do tmy? ;-D

+4/0
21.4.2015 12:30

J25a43n 87H62r28u28š79k37a 9634707827340

no jelikož je to poměrně jednoduchy system ala iOS, tak to asi bude souviset s uživatelem...:D

+14/0
21.4.2015 12:35
Foto

M21a83r18e69k 94B53a81š97i60s39t17a 7353102463620

Taky bych to tak viděl. Neví o čem píše.

+4/0
21.4.2015 13:08

O92n73d79ř68e53j 67S85t10a30r74o26c86h 5950693552334

Já myslím, že ten systém si myslí to samé.

+1/0
21.4.2015 13:31

P64e33t51r 29Š78i19l52h17a84n 7348542197173

Holt zcela nová filozofie systému která nemusí každému sednout...

0/0
21.4.2015 13:50

J17a86n 25H64r35u16š57k93a 9274257487200

mě taky občas něco nesedne nebo někdo...ale hned netvrdím, že to je nevětší debil na světě:)

0/0
21.4.2015 15:16

M63a43r53e18k 57G22a52j37d73a 4833834806662

Zas takové velké "krávy", osobně by mi stačil o 3cm na výšku menší. Nepotřebuji telefonovat s tabletem. ;-D

+6/0
21.4.2015 11:08

K43a98r57e77l 91K42a58v60k61a 9899229607166

:-)R^

0/0
21.4.2015 11:10

K49a83r40e64l 45K65a44v59k71a 9809279457326

proto si asi koupis telefon a ne smartphone :-)

0/0
21.4.2015 11:10

M33i16r58o22s85l49a62v 60K28r66a70h28u31l84í91k 6557674104

Na tohle cekam. Nehaky high end od MS s W10 hned z tovarny. Pak bude upgrade :-).

+4/0
21.4.2015 9:57

V91á30c33l10a53v 26P31a85v14e15l32e61k 1810226546674

Doufám, že už do vrcholného modelu nebudou cpát Amoled displej a nasadí rozumnou cenu. Trošku mne však překvapuje, jak je Microsoft laxní a nikterak netlačí na pilu s uvedením na trh.

+3/−1
21.4.2015 8:23

P35e98t48r 75N49o58v10o87t82n23ý 2212427590720

zadna zmena, .... drzi si nastolenou taktiku uz 10 let , tj jsou ve vsem laxni , pozadu a vetsinou to pos**** :D

+2/0
21.4.2015 10:36

L88u91d71v88í95k 21G32a79j89d36o35š81í43k 2405973454532

Co čekáte od firmy, která nemá ŽÁDNÉ zkušenosti s výrobou HW a prakticky vše co se kdy v HW odvážila vyrobit byla katastrofa nebo přinejmenším obchodní propadák?

0/−5
21.4.2015 10:50

M25a59r94t84i53n 79P27a50v91e42l50e85k 5410827705225

No,já jsem třeba neočekával nic,vyzkoušel WP a u MS zůstávám.

Firmy s "tradicí" ve výrobě HW jsou třeba Motorola,RIM,Alcatel,Sagem,Ericsson,Nokia,Siemens ... a nic moc.Ono se v tomhle oboru na tradici moc nehraje.

+3/0
21.4.2015 10:58

V25á23c59l72a85v 11P31a87v45e71l23e92k 1150286126514

Já bych také rád mobil s WP, ale nemám na výběr. Lumie 830 mi v rukách vrzala (zadní kryt nedoléhal úplně), 930 má AMOLED a další model vyšší třídy s WP není...

0/0
21.4.2015 12:12

M38a97r60t47i74n 29P18a74v31e96l62e70k 5460477165655

Klasika,zadní kryt chce pořádně(opravdu silou) zatlačit.Je na něm asi 12 "pacek" a když jedna nedocvakne kryt vrže.Jakmile dosedne je jako přibitý.Také mi přišel na první pohled dost fórový,ale bylo to jen zdání.Trochu mi spíš vadilo,že nedosedá přesně okolo kruhu foťáku,ale to je asi nutné,aby se foťák nepoškrábal.

Co je ovšem na L830 mimořádně debilní je vyndavání paměťové karty - nakonec pomohla až pinzeta ze švýcarského nože.

Já bych se IPS na L830 nebál - má opravdu hodně dobré barvy,pozorovací úhly,výbornou viditelnost na slunci ... a krokoměr na glance screen vás donutí k pohybu.;-)

0/0
21.4.2015 12:37

P22e66t30r 79M34i59k52e92s 9718582220398

pan bude znalec, co?

0/0
21.4.2015 13:10

M85i21r31o88s90l21a87v 79T45i95š92e16r 4479379754322

Klávesnice, myši, herní periferie...vše absolutní špička v consumer sféře. Ty WP jsou taky super. Bohužel marketingově jim to moc nejde.

+1/0
21.4.2015 14:14

M39i84r49o39s16l11a36v 84K48r76a90h84u14l88í87k 6617884314

Jojo treba Xbox je katastrofa k pohledani :-D (konzole nepodporuji, ale uspesne proste jsou. xbox i konkurencni ps od sony.)

A jinak co cekam? "average user friendly" sw jako jsou windows pro desktop tak na mobilu a normalne fungujici hw a svete div se mam hodne velkou duveru ze to tak dopadne.

Neco mi rika ze apple fanatics biji na poplach, aby se ty smesne windows nahodou behem par let nedostaly ze "statisticke chyby" na uroven rovneho konkurenta :-D

0/0
22.4.2015 12:45

J62a10n 17P71a58v57l67í70k 6689293591817

Mě by nejvíc vyhovovalo, kdyby konečně udělali obdobu L820. Tomu telefonu bych vytknul jenom zbytečně malou baterku a digitizér, co není odolný proti poškrábání. Dneska mám problém koupit novou Lumii. Vždycky je tam nějaké ale. Např. Nemá glance (735, 930), nemá tlačítko foťáku (735), je moc velký (640, 830, 930), atd. Dejte do L820 2200mAh, Gorilu 3 a cenu kolem 6500kč a kupuju.

+1/0
21.4.2015 8:05

P22e17t31r 29N15e38c58h35a82n22i98c35k82ý 7903566448130

Po rozbití mé 720 mám stejný problém. Konfigurace vždycky vyjde tak, že něco chybí, někde je nějaký háček a je to velké pádlo (to je problém všech OS). WP bez Glance bych nechtěl, taky bych ho nechtěl bez LTE a tlačítka fotoaparátu a to bohužel splňuje jen obří 830 nebo malá, ale stará 925

0/0
21.4.2015 10:37

T83h83e37o68d60o80r 37C81o67l47l81i76n12o 2954294636

Kdyby udělali něco po vzoru Lumia 800

0/0
21.4.2015 7:23

M72a95r66t67i55n 60P72a36v27e93l71e32k 5730767235335

Všechny Lumie jsou po vzoru starších modelů - co bylo na Lumii 800 tak ultimátního?

0/0
21.4.2015 8:04

M25i74r96o23s87l75a41v 79T49i61š66e56r 4819339854912

Ideální velikost, absolutně bezchybné zpracování, solidní odolnost proti rozbití, solidní výdrž baterie. Měl jsem ji 2 roky. Teď mám L925 a až na luxusnější vzhled (ne zpracování) a modernější OS je horší úplně ve všem.

0/0
21.4.2015 14:17

R45a62d86i33m 88Š87o51t21o56l20a 6732881578623

Proboha, Mění někdy tu fotku? Vždyť ty telefony vypadaj jeden jak druhej. Pokaždý čtu: Nová Lumie a ve finále vidim jeden a ten samej telefon...

0/0
21.4.2015 6:45

P15e53t23r 65S11p14á81l40e87n40ý 3265277169888

No nic moc vylepšení. Zatím nevidím důvod pro upgrade. Současnou 830 používám i místo kompaktního fotoaparátu a se systémem 99% spokojenost.

+12/−1
21.4.2015 1:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.